India! aantal vragen....

09-04-2012 09:46 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

1 juni ga ik voor 28 dagen naar India. Alleen.

Hoewel ik het heel spannend vind krijg ik veel hulp met planning e.d. van een vriendin die uit Mumbai komt en daar woont. Tijdens mijn reis kom ik haar ook een paar keer tegen.

Nu had ik een paar vragen:

Het visum: deze ga ik binnenkort indienen bij de ambassade, maar moet ik er nu wel WEL of GEEN werkgeversverklaring bij doen dat ik puur als toerist ga en niet ga werken.

Omdat ik via mijn vriendin reis en zowel bij haar als familie en vrienden logeer (zonder kosten) wil ik graag iets terug doen. Maar om nu met een paar klompjes en stroopwafels aan te komen vind ik nou ook weer zo wat. Wat is gebruikelijk in India!?

Bedankt voor het meedenken!
Wel een werkgeversverklaring nodig! Vraag hem op tijd aan, zou mij een hoop stress gescheeld hebben. Mijn aanvraag heeft bijna een maand geduurd, zelfs via het visumburo.

Je "gastgezin" zou ik mee uit eten nemen aldaar.
Mocht je last met mannen krijgen, schoen uittrekken en op het hoofd slaan. Schijnt een grove belediging te zijn en een reden voor omstanders om je te hulp te schieten.
Aaah bedankt ! voor het snelle antwoord! Confiture!

Ik wil anderhalve maand van te voren de aanvraag indienen. (volgende week maandag). Zal morgen snel achter een werkgeversverklaring aangaan.

Waar liep jij tegen aan als ik vragen vragen mbt het visum?

Mijn gastgezinnen zijn mensen die het financieel veeeel beter hebben dan ikzelf, is uit eten dan (met mijn budget) een goeie!?
quote:Confiture schreef op 09 april 2012 @ 10:02:

Mocht je last met mannen krijgen, schoen uittrekken en op het hoofd slaan. Schijnt een grove belediging te zijn en een reden voor omstanders om je te hulp te schieten.Hahaha, super! dit zal ik niet kunnen vergeten!!!
In India uit eten gaan kost bijna niks maar is wel erg leuk, denk dat ze het wel kunnen waarderen. Heb zelf gemerkt dat juist een typisch NL cadeautje wel enorm gewaardeerd wordt dus denk daar toch nog even over na!

En jeetje, India in juni.... ik hoop dat je tegen de hitte kan!:)

Heel veel plezier! Het is daar wel echt helemaal fantastisch!!
Doe een "trouwring" om. Iets minder omslachtig dan met schoenen slaan!
Mmmm.. oke, dus toch een paar delfsblauwe dingen meenemen in de tas. Kan ziezo geen kwaad!

Ja ik begreep het van de hitte! En het verscheelt erg veel in welk gebied je bent. Dus ik zal het nog wel meemaken.

Nou kan ik me enigzins wel aanpassen in hitte. Op de zweetaanvallen na dan. haha..
Goed idee hoor pyridine, maar die trouwring heeft mij niks geholpen. Ik wil je niet bang maken MEFunny, maar wees gewoon op je hoede. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Visum duurde zo lang wegens een groot aantal aanvragen geloof ik, ik weet niet meer waarom het zo lang duurde. De dag voor vertrek kon ik hem ophalen...
Wel werkgeversverklaring. Begin op tijd want mijn aanvraag moest 3x overnieuw.

Verwacht dat je reis anders zal gaan lopen dan je planning en dat niets op tijd gaat. "trouwring"kan, maar is niet nodig hoor. Het is een vriendelijk volk. Geen blote benen en schouders!

Ga er van uit dat je je qua prijs overal afzetten dus vraag vooraf in hotels ed wat een ritje tuktuk normaal kost.

Ik heb daar een geweldige tijd gehad maar je moet al je nederlandse normen loslaten

(dat is juist het gave)

Veel plezier!

oh neem kleding mee die je toch niet meer draagt en deel daar uit: let op: niet te bloot!
quote:Confiture schreef op 09 april 2012 @ 10:19:

Goed idee hoor pyridine, maar die trouwring heeft mij niks geholpen. Ik wil je niet bang maken MEFunny, maar wees gewoon op je hoede. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Visum duurde zo lang wegens een groot aantal aanvragen geloof ik, ik weet niet meer waarom het zo lang duurde. De dag voor vertrek kon ik hem ophalen...Ik was als blonde ook alleen. Natuurlijk krijg je veel aandacht, maar daar hoef je niet op in te gaan. Er zijn geen agressieve toestanden. ik ben daar geen moment bang geweest
Wat ik helemaal vergeet: Veel plezier! Ik ben verliefd op India, zou wel mee willen. ;)
quote:Vivamies schreef op 09 april 2012 @ 10:21:

[...]

Ik was als blonde ook alleen. Natuurlijk krijg je veel aandacht, maar daar hoef je niet op in te gaan. Er zijn geen agressieve toestanden. ik ben daar geen moment bang geweestDat kan jouw ervaring zijn natuurlijk, maar dat hoeft de mijne niet te zijn. Noord India was voor mij erger dan Zuid, waar het alleen maar bij stiekem filmen en fotos maken bleef.
Goed TO, laat je niet afschrikken door wat ik zeg, ik overweeg om dit jaar voor de 3e keer te gaan, dus het is niet erg genoeg om me te laten afschrikken. Buiten die paar rotte appels is het een prachtig volk. Wat is je planning aldaar?
India!

Je hebt inderdaad een werkgeversverklaring nodig, juist om aan te tonen dat je er als toerist heen gaat en niet gaat werken.

Mijn eerste visumaanvraag duurde eindeloos, maar de tweede keer ging het ineens supersnel, binnen een week had ik mijn paspoort weer terug!

Mijn 'trouwring' heeft regelmatig dusdanig veel indruk gemaakt, dat mannen na vijf minuten aftaaiden perfect!

Baat het niet, dan schaadt het niet... toch?
@Vivamies hoe kwamhet dat je aanvraag 3x overnieuw moest? en heb je dan ook 3x opnieuw de visa kosten betaald?

Mijn vriendin reserveert een aantal treintickets en een vliegticket in India dus een aantal dingen staan vast mbt het reizen door het land heen. Aangezien ik een redelijk ervaren ben in reizen in andere landen en culturen weet ik dat het niet gaat zoals ik ben gewend. Maar ik geef me er dan ook een beetje eraan over.

Een trouwring kan geen kwaad natuurlijk.

Wel leuk om wat ervaringen te horen!

En Confiture, tanks! ik heb er zin in.... woow je 3e keer alweer! nou dan heb je het zeker als positief ervaren! Mijn planning..

kortweg gezeg:

Mumbai (en omgeving) > Goa > Kochi > Delhi (agra) > Jaipur > Rishikesh >manali> delhi > thuis....

In Mumbai, Delhi, en Jaipur heb ik logeeradresjes.

Mijn vriendin reist mee naar Goa en Rishikesh. (woont zelf in mumbai)
de 1e keer had ik geen werkgeversverklaring (ik had online begrepen dat dat niet hoefde) en stond ik voor niks in den haag. Daarna was de werkgeversverklaring niet goed. ik weet helaas niet meer waarom. Je moet bij de administratie even vragen hoe je die verklaring moet invullen. Ze hebben namelijk een voorbeeld. Dat scheelt een stuk!

In India is niet altijd alles logisch zoals wij dat logisch vinden. Wat vandaag a is, kan morgen b zijn.

je roept respect op door je beleefd en bescheiden op te stellen, ook dmv kleding. Ik had een lange jurk bij me voor kerst tot onder mijn knieen, maar dat was echt veel te sexy. En eigenlijk respectloos tov de mensen waar ik uitgenodigd was . Gelukkig lieten ze dat niet merken
quote:Confiture schreef op 09 april 2012 @ 10:24:

[...]

Dat kan jouw ervaring zijn natuurlijk, maar dat hoeft de mijne niet te zijn. Noord India was voor mij erger dan Zuid, waar het alleen maar bij stiekem filmen en fotos maken bleef.ik was alleen in zuid 2x. Heb gehoord dat noord ook vrij heftig is qua armoede enzo
Wat een prachtige reis. Ben je van plan om naar allepey te gaan vanuit kochin? Vond ik erg de moeite waard. Heb daar ook het leukste hotel gehad. Mocht je er heen gaan zal ikkijken of ik dat adres nog kan vinden, was ook erg goedkoop. Allepey heeft de mooiste stranden, kilometers lang en compleet verlaten. Veel mooier nog dan in Goa. Voor Goa weet ik niet of ik je tips kan geven, want het is daar wanneer jij gaat toch laagseizoen?
Bedankt Comfiture! Dat is fijn om te horen/lezen!!

Ja, ik ben van plan om naar allepey te gaan, en daar een houseboat te nemen langs de stranden voor 2 dgn.

In Goa ben ik met mijn vriendin en die kent Goa als haar broekzak! Dus ben erg benieuwd hier naar.

Ik weet niet precies of het laagseizoen is, want ergens in juni start er ook een schoolvakantie in India. Dus dat is weer een andere soort drukte.
Ik ben 24 uur op zon boot geweest en dat vond ik erg lang. Zorg dat je een boot neemt met airconditioning en smeer je voor het donker word goed in met deet en gebruik een klamboe want je word lekgeprikt.

Www.gowriresidence.com is het hotel in allepey. Ze zijn er vreselijk behulpzaam, spelen er savonds gitaar waar iedereen mee mee zong en de kamers zijn giga en volgens mij toen wij er waren een euro of 5/6 voor 2 ppn. Eten is ook prima en je kunt meekijken in de keuken.
Wat gaaf dat je naar India gaat!

Ik heb nu twee keer mijn visum via de ANWB aangevraagd en dat is me goed bevallen. Ze kijken het nog na voordat het wordt verstuurd, nouja of alle stukken er bij zitten. Ik had in januari ook mijn paspoort binnen anderhalve week terug. Als je aanvraag wordt teruggestuurd kan je weer de kosten betalen dus zorg dat alles goed ingevuld is.

Let ook op de nieuwe eisen voor wat betreft de pasfoto's, dit is niet het standaard formaat. Foto kwam nu ook op het visum zelf dit jaar.

Ik vind de mannen (zuid India) nog een beetje bleu dus aangeven dat je geen interesse hebt werkte bij mij wel en de rest negeren. Ze kunnen je ook aangapen omdat je blank bent en ze dat misschien nog niet zo veel gezien hebben maar dat hangt er natuurlijk vanaf of je naar een toeristische plek gaat of niet. Ik had dit jaar mijn trouwring juist niet om. Als je wat wilt kopen en je wilt over de prijs onderhandelen dan is een gouden ring met diamantjes niet erg handig heb ik gemerkt. De vrouwen in India dragen trouwens hun trouwring om hun teen heen dus dat van die vinger snappen ze toch niet.

Neem verder de tijd om de eerste dagen te wennen aan de gekte dan heb je veel meer aan de rest van je vakantie.

Veel plezier met de voorbereidingen.
Zie QR
Ik had een keer pepernoten en speculaas meegenomen en ze zijn gek op de kruiden daarin. Ik denk dat bij stroopwafels de stroop er snel uit loopt bij die temperatuur.

Ik heb een paar jaar geleden een kaart verstuurd en als je die open deed dan hoorde je muziek, nu 6 jaar later vertelden familieleden nog hoe leuk dat was. Ook kaarten met bewegende oogjes deden het goed. Maar dit zijn dan wel mensen zonder opleiding van het platte land. Ik weet niet hoe het bij de rijkere hoog opgeleiden Indiërs is.
Zie QR
Ik was rijkelijk laat met het aanvragen van m'n visum. Ik stond een week van te voren bij de balie in Den Haag. Oeps. Maar gelukkig behandelen ze idioten zoals ik met voorrang. Ik denk dat het dus heel verstandig is om er snel mee te zijn, maar mijn ervaring is wel dat ze hun best doen als je te laat bent.

Mijn werkgeversverklaring was trouwens ook nog niet goed. Ik heb nog halsoverkop naar m'n werk gebeld en toen hebben ze een nieuwe gefaxt.
Ik was trouwens in Noord-India. Ik vond het een supergave ervaring, maar ook erg indrukwekkend. Wat een chaos, armoede en drukte overal. Ik moest echt bijkomen toen ik thuis was en dat heb ik normaal nooit, terwijl ik toch echt geregeld verre reizen maak. Maar ik had het niet willen missen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven