traktatie kdv

10-04-2012 08:49 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn zoontje word volgende maand alweer 1

Heeft iemand tips wat te trakteren op het kdv?

En is het normaal om alleen de eigen groep te doen?

Of ook de buur groep? En voor de leidsters ook iets?

Alvast bedankt vool jullie reacties!
Alleen je eigen groep en de leidsters lijkt me voldoende.

Baby/Peuterkoek of Danoontje was bij mij op de groep vaak populair. En voor de leidsters iets lekkers voor bij de koffie/
inderdaad, of een soepstengel met een leuk papieren gezichtje erboven, etc.
Bij ons mogen de leidstersniet niets anders eten dan de kinderen. Mochten ze ook een lekkere soepstengel. Hier was het een pakje rozijnen versierd als olifant (lege ballon als slurf)
google even viva+ traktaties en je vind een heleboel topics. Ik trakteer alleen de groep van zoon en voor alle leidsters wat lekkers (ze krijgen van alle leidster een sticker, kaart etc.
Bedankt voor de ideeen!

Vind een danoontje idd erg leuk! Maar moet even kijken hoe ik daar iets leuks van maak

En de versierde rozijntjes is idd ook een goede en makkelijke oplossing!

Een vriendin van mij had wasco krijtjes ingepakt! Ook leuk, maar wel aan de prijzige kant...
@ gizz, forum mobiel, dus dat zit er momenteel even niet in...

Zal vanavond eens googelen!

Thanx voor de tip!
Bij de Action hebben ze leuke kleine uitdeelkadootjes. Mijn ervaring is dat de helft van de kinderen te jong is om een traktatie te eten, maar een klein kadootje kunnen ze wel vasthouden.

Mijn kinderen hebben al eens een emmertje met schepje getrakteerd (50 cent bij Action, 6 kinderen), een badeendje met een blokje kaas of een soepstengel met een vingerpoppetje erop. Oja, en zo´n uitdeeltasje met een doosje rozijntjes, een sleutelhanger en zo´n papieren uitrolfluit.
Ik krijg er een punthoofd van!
kijk uit met rozijntjes daar schijnen nog weleens beestjes in te kunnen zitten (voor een half jaar terug veel overgelezen)
Inderdaad zijn uitdeelcadeautjes wel praktisch als de kindjes nog heel klein zijn. Maar als je rommeltjes gaat geven is dat denk ik zonde van je geld. Wat ik leuk vond was: een uitdeelboekje (bijvoorbeeld Dikkie Dik), schepje en emmertje, badfiguurtje.

Als je wat te eten wilt geven, deze site heeft veel leuke suggesties.
Het kind wordt 1 en heeft nog geen besef van trakteren en ter ere waarvan. Trakteren is dus iets wat je zelf belangrijk vind en voor jezelf doet. Maar blijkbaar kan er niet worden ondergedaan voor de andere ouders die iets zelf hebben gefröbeld, uitdeelcadeautjes hebben gekocht (die dan weer in de prullebak belanden, zo lees ik keer op keer in topics over trakteren) of die soepstengels uit Verweggistan hebben over laten komen, want die van de supermarkt zijn zo 2011..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Op die leeftijd zou ik het alleen vieren binnen de familie. Wij begonnen pas met uitdelen in groep 1. Is dat normaal binnen een kdv dat babies ook trakteren? Ik vind het een beetje raar. Zolang een kind niet zelf met een schaal met lekkers kan rondgaan zou ik het niet doen.
Mijn zoontje werd afgelopen week 1. Was ook op zoek naar een leuk kadootje bij de danoontje. Ik liep in de winkel en dacht waar ben ik eigenlijk mee bezig??? Tegenwoordig moet er altijd maar weer iets bij, ik heb besloten om er niet in mee te gaan. Die kinderen hebben het toch niet door.

Dus het zijn danoontjes en merci voor de leidsters geworden.
overigens heb ik zelf bij eerste verjaardag zoon een schaal met fruit getrakteerd, makkelijken gezond en fruit eten doen ze toch ook bij de baby groep
Ik heb zelf een paar jaar op de babygroep gewerkt. Ik zou er iig niet teveel werk can maken, dat is natuurlijk wel leuk maar je kind heeft er niks aan.

Meestal werden er danootjes getrakteerd die leuk versierd waren.

Of soepstengel met daarop een vingerpopje ( action).

Simpel maar toch heel leuk. En de meeste kinderen mogen wel een soepstengel en bij de kinderen die dat niet mochten ging hij mee naar huis voor broer of zus ( of papa/mama).

Voor de leidsters werden verschillende dingen mee genomen (cake, merci). Wij mochten niet eten op de groep dus namen het met de pauze mee naar de kantine en daar werd het dan op tafel gelegd voor alle leidsters. Deze tafel lag meestal behoorlijk vol, dus op dieet gaan was moeilijk haha.

Ik wens je alvast heel veel plezier met de verjaardag!
quote:himalaya schreef op 10 april 2012 @ 09:36:

Het kind wordt 1 en heeft nog geen besef van trakteren en ter ere waarvan. Trakteren is dus iets wat je zelf belangrijk vind en voor jezelf doet. Maar blijkbaar kan er niet worden ondergedaan voor de andere ouders die iets zelf hebben gefröbeld, uitdeelcadeautjes hebben gekocht (die dan weer in de prullebak belanden, zo lees ik keer op keer in topics over trakteren) of die soepstengels uit Verweggistan hebben over laten komen, want die van de supermarkt zijn zo 2011..

Lang geleden heb ik besloten er niet meer aan mee te doen. Ik vroeg op kdv wat 'mocht'. En kocht vervolgens een rol digestive biscuit die op de verjaardag werd uitgedeeld. Was eens iets anders dan rijstwafels of alle andere dingen die ze daar aten. Klaar! Niks knutsels erbij, hoewel ik heel crea ben. Het werd van kwaad tot erger en het eindigde allemaal ik de kliko.

Voor de leidster kocht ik wel voor elk een eigen reep, konden ze die mee naar huis nemen!
quote:sandt schreef op 10 april 2012 @ 11:13:

[...]

Voor de leidster kocht ik wel voor elk een eigen reep, konden ze die mee naar huis nemen!En ook dat vind ik vreemd: waarom geef je de juf een reep als jouw kind jarig is? Als je dat nou nog doet op de verjaardag van de juf, dan kan ik me nog wel iéts bij voorstellen.
Bedankt voor al jullie reacties!
hier een bak met aardbeien...(netjes gewassen en in stukken gesneden) omdat zoon gek is op aardbeien....in een vergiet gedaan en klaar....ennuh...dat was in de tijd van het jaar dat aardbeien smaak hebben :D
quote:kimmynmgn schreef op 10 april 2012 @ 12:07:

Bedankt voor al jullie reacties!En?
Ik zie niet in waarom je voor de leidsters iets anders zou moeten kopen dan voor de kindjes. Is het goed genoeg voor je kind dan is het ook goed genoeg voor de leidsters.

Houden de leidsters niet van droge soepstengels?

Nou ik denk dat je de meeste kinderen ook meer plezier doet met wat anders.

Mijn kind gaat naar een gastouder en daar zijn 2 a 3 andere kindjes van zijn leeftijd maar ik heb geen traktatie meegenomen toen hij 1 werd. Fuit / rijstwafeltje ed krijgt hij daar regelmatig als tussendoortje van de gastouder en snoep of koek mochten de andere kindjes toch nog niet van hun ouders.

kadootje snapten ze ook nog niets van.
Dochter heeft vorige week bij 1e verjaardag op de babygroep versierde bananen getrakteerd. (google is your best friend) Was 10 min. werk en de kids mogen het (bijna) allemaal eten. Verder voor de leidsters een doos celebrations erbij en klaar! Uitdeelkado's ed. belanden hier ook 9 van de 10 keer in de prullenbak en zoetigheid vind ik echt onnodig op die leeftijd.
quote:sugarmiss schreef op 10 april 2012 @ 12:41:

Ik zie niet in waarom je voor de leidsters iets anders zou moeten kopen dan voor de kindjes. Is het goed genoeg voor je kind dan is het ook goed genoeg voor de leidsters.

Houden de leidsters niet van droge soepstengels?

Nou ik denk dat je de meeste kinderen ook meer plezier doet met wat anders.

Het gaat om baby's. Eet jij hetzelfde als je baby van 7 maanden? Ik denk het niet.
quote:himalaya schreef op 10 april 2012 @ 11:15:

[...]

En ook dat vind ik vreemd: waarom geef je de juf een reep als jouw kind jarig is? Als je dat nou nog doet op de verjaardag van de juf, dan kan ik me nog wel iéts bij voorstellen.Leidsters vierden hun verjaardagen niet, een beetje als blijk van waardering. Iets dat ze mee naar huis konden nemen omdat ze het onder werktijd niet op konden eten. Ben zelf ook 'juf' (basisonderwijs) en vind een stroopwafel oid ook lekkerder dan een saté prikker met spekjes vermomd als een beer.
Dit is me toch een surrealistisch topic, trakteren op een KDV en de leidsters die hetzelfde krijgen als een kind van 1...

Het zal wel aan mij liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven