Onaardig personeel

01-08-2011 15:16 323 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga af en toe met mijn neefje een broodje halen bij de Hema, aangezien hij zo gek is op die broodjes hotdog.

Hier in het winkelcentrum vlakbij mijn huis is er ook een restaurantje bij en dan bestel ik een sandwich, echter hier verkopen ze dan weer niet de hotdogs binnen, die kun je alleen buiten bestellen.

Een half jaar geleden kwam ik daar achter, ik vroeg toen binnen om een broodje hotdog. Toen kon ik gewoon één bestellen en deed het meisje dat mij hielp deze bestelling aan de hotdogbalie om de hoek. Geen probleem dus.

Twee maand geleden, met mijn neefje even weer naar de Hema. Toen werd me op hele onvriendelijke manier gezegd dat ik zelf het hotdog broodje buiten moest bestellen en halen. Het was geen probleem om deze binnen in het restaurant op te eten. Ook prima...

Vandaag ging ik met mijn neefje naar de Hema. Direct maar buiten de hotdog opgehaald, en ik was net over de drempel van het restaurant toen het meisje op barse toon zei:

"Wil je wel onmiddelijk met dat broodje naar buiten, het is niet de bedoeling dat de klanten hier in en uit met de hotdogs gaan lopen". Ze rolde met haar ogen en een 'tssss' naar haar collega.

Ik leg verbouwereerd uit hoe het de vorige keer is gegaan. Waarop zij zegti: "dat mag niet, en regels zijn regels', maar goed, ik zie het deze ene keer door de vingers, laat het niet weer gebeuren'. (Stel je daar een heeeel belerend toontje bij)

Euhhhmmm... het stond daar vol met klanten en ik kon wel door de grond gaan, Maar goed je begrijpt wel dat ik daar nooit meer heen ga.

Zo even stoom afblazen ..dat lucht op.
Here I am - now what are your other two wishes...
quote:marijevs92 schreef op 09 april 2012 @ 15:13:

Ik mag toch hopen dat ik het nog een beetje aardig doe in de supermarkt! Werd mij al bij de 1e werkdag verteld dat ik eigenlijk alleen mag groeten met goedemorgen, goedemiddag etc, en om altijd aardig te blijven tegen klanten ook al worden ze boos.. Moet ik wel zeggen dat sommige klanten ook niet het zonnetje in huis zijn...

In mijn kassa jaren ben ik ook de nodige draken tegen gekomen; man, vrouw, oud en jong. Ik ben zelfs weleens weggelopen (sleuteltje uit de kassa en meegenomen) en ben ik de kantine thee gaan drinken. Met de rij op zaterdagmiddag achterlatend . Helemaal klaar ermee toen er een heks tegen me stond te schreeuwen, toen ik al drie keer het bedrag had genoemd wat ze moest betalen maar zij niet oplette omdat ze met haar metgezel aan het beppen was.

Morgenochtend staat ook de fanfare mij niet op te wachten op het werk en staat er ook geen verse bos rode rozen op mijn bureau. Werken hoort er nu eenmaal bij en we moeten er gewoon het beste van maken.
quote:Kuzu schreef op 09 april 2012 @ 11:32:

Mijn collega sprak laatst een oude dame aan bij de make up.

Heel vriendelijk 'Kan ik u helpen mevrouw'.

Die vrouw werd helemaal gek, schreeuwen!

LAAT ME MET RUST, ROT OP IK KIJK ZELF GA WEG

M'n collega is niet op haar mond gevallen maar ze was echt sprakeloos. Hahah en wij ook, zo'n op het oog keurige dame die me daar een strot opentrok.

Wij moeten klanten aanspreken, als ze daar geen behoefte aanhebben zeggen ze dat altijd wel normaal, maar dit sloeg alles.

Verschrikkelijk zo'n klant!

Wat ik wel vind; een klant die geholpen wil worden laat heel andere lichaamstaal zien dan een klant die zelf even wil neuzen.

Ik begrijp dat winkelpersoneel door de leiding verplicht wordt een klant hulp aan te bieden, maar persoonlijk lijkt het mij beter niet elke klant aan te spreken.

Het is zo gemakkelijk te zien wie er wel en wie er niet geholpen wil worden!
quote:morrigana schreef op 09 april 2012 @ 14:55:

Ok, dan toch even een vraagje.

Hoe noemen/roepen jullie de vrouwelijke bediening op het terras.als ze langsloopt of in onze richting kijkt, steek ik mijn hand op en vraag 'kunnen we bestellen?'
Ik heb 1 keer zoiets meegemaakt bij de McDonalds, en dan door de McDrive. Ik ging met mijn vriend door de Drive, en we bestelden 2 grote milkshake aardbei. Wij netjes afgerekend en de Milkshakes gehad. Toen ik mijn milkshake wou drinken zag ik dat we 1 aardbei, en 1 chocolade hadden gekregen. Dus wij gingen nogmaals door de Drive om dit te melden. Toen zijn we toch uitgescholden! Niet normaal. Het was vast onze schuld dat we verkeerd besteld hadden, blablabla. Maar, er stond zelfs op het bonnetje dat we 2 aardbei hadden. Uiteindelijk hebben we de bedrijfsleider gesproken, die het alleen maar opnam voor het meisje achter de kassa. Toen ben ik maar gewoon weggelopen, en heb ik de milkshake 'per ongeluk' laten vallen. Daaaag. Kijk, waar mensen werken worden fouten gemaakt, maar om mij dan uit te gaan schelden voor kutwijf en kankerhoer, dat gaat me te ver.

Hoe noemen/roepen jullie de vrouwelijke bediening op het terras.Meestal gewoon: Mevrouw, mogen wij iets bestellen?

Hoe noemen/roepen jullie de vrouwelijke bediening op het terras.Meestal 'mevrouw'. Soms is een keer oogcontact maken al voldoende.
quote:xangelalove schreef op 10 april 2012 @ 11:07:

Ik heb 1 keer zoiets meegemaakt bij de McDonalds, en dan door de McDrive. Ik ging met mijn vriend door de Drive, en we bestelden 2 grote milkshake aardbei. Wij netjes afgerekend en de Milkshakes gehad. Toen ik mijn milkshake wou drinken zag ik dat we 1 aardbei, en 1 chocolade hadden gekregen. Dus wij gingen nogmaals door de Drive om dit te melden. Toen zijn we toch uitgescholden! Niet normaal. Het was vast onze schuld dat we verkeerd besteld hadden, blablabla. Maar, er stond zelfs op het bonnetje dat we 2 aardbei hadden. Uiteindelijk hebben we de bedrijfsleider gesproken, die het alleen maar opnam voor het meisje achter de kassa. Toen ben ik maar gewoon weggelopen, en heb ik de milkshake 'per ongeluk' laten vallen. Daaaag. Kijk, waar mensen werken worden fouten gemaakt, maar om mij dan uit te gaan schelden voor kutwijf en kankerhoer, dat gaat me te ver.Heeft ze je echt uitgescholden voor kankerhoer?
Van het weekend waren we ergens een frietje gaan eten en hadden ze er ketchup bijgegeven ipv curry. Teruggegaan en gevraagd om de bestelde curry. Meisje werd boos en bleef volhouden dat we ketchup gezegd hadden en we moesten betalen. Tja wat doe je dan? In gedachten kegel ik zo die patat met bakjes saus de keuken in, maar helaas ben ik te beleefd daarvoor en ik wilde mijn partner ook niet overschreeuwen in zo'n situatie om een sausje van 1 euro.
quote:yasuko schreef op 10 april 2012 @ 07:31:

[...]

Verschrikkelijk zo'n klant!

Wat ik wel vind; een klant die geholpen wil worden laat heel andere lichaamstaal zien dan een klant die zelf even wil neuzen.

Ik begrijp dat winkelpersoneel door de leiding verplicht wordt een klant hulp aan te bieden, maar persoonlijk lijkt het mij beter niet elke klant aan te spreken.

Het is zo gemakkelijk te zien wie er wel en wie er niet geholpen wil worden!

Klopt.

We moeten iedereen aanspreken maar doen wel ons best zoveel mogelijk onderscheid te maken tussen een zoekende klant en iemand die gewoon als tijdsverdrijf aan het kijken is.

De zoekende klanten benaderen we anders.
quote:geheimtaal schreef op 10 april 2012 @ 17:53:

[...]

Heeft ze je echt uitgescholden voor kankerhoer? Ja, en dat ging me echt te ver.
quote:xangelalove schreef op 10 april 2012 @ 18:49:

[...]

Ja, en dat ging me echt te ver.

Zijn die mensen wel goed bij hun hoofd?!

Logisch dat het je te ver ging!
Zaterdag stond ik achter een draak van een klant in de (lange) rij bij de supermarkt. Pinpas deed het niet, te stom om contant geld op zak te hebben, en maar zeuren dat het aan het apparaat moest liggen. Duizend keer opnieuw die pas erdoor, iedereen maar wachten, uiteindelijk stónd madam erop dat haar pas bij een andere kassa getest werd. Daar deed hij het natuurlijk ook niet. Beende ze woedend de winkel uit, liet zo al haar boodschappen bij de kassa liggen!

Ik had bewondering voor het geduld van de kassière. Echt, ik had in haar plaats zo'n arrogant wicht met liefde een doos eieren achterna gesmeten.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Aardig personeel is er ook..

Was vanmiddag bij de Action.

Een oude Turkse man was op zoek naar iets, hoorde wat over aanstekers en gas, maar hij kwam er in het Nederlands niet uit.

De jongen die hij had aangesproken begreep er niks van maar deed zijn best.

Toen ze bij de aanstekers stonden schudde de oude man dat hij dat niet bedoelde, waarop de jongen naar zijn aanvulkar liep, een stuk karton pakte en een pen, en aan de man vroeg om het dan te tekenen.

Dat vond ik zo leuk! Volgens mij zijn ze er uit gekomen samen.
quote:Dana schreef op 10 april 2012 @ 19:44:

Zaterdag stond ik achter een draak van een klant in de (lange) rij bij de supermarkt. Pinpas deed het niet, te stom om contant geld op zak te hebben,

Is dat stom? Ik heb zelden tot nooit contant geld bij mij en zeker niet als ik naar de supermarkt ga.
quote:beter.laat schreef op 09 april 2012 @ 09:03:

In mijn jeugd gold altijd : Kindertjes die vragen, worden overgeslagen.Tegen mij werd gezegd: kinderen die nooit wat vragen, krijgen ook nooit wat.

Ik krijg overigens wat van mensen die staan te hijgen, te steunen en te zuchten in de rij voor de kassa. Je had ook wat beter kunnen plannen en je boodschappen op een ander moment doen. Of iets anders eten. Dat idiote gedrag van mensen in de rij vind ik veel ergerlijker dan de caissière die drie keer een streepjescode moet intoetsen.
quote:Kuzu schreef op 10 april 2012 @ 19:48:

Aardig personeel is er ook..

Was vanmiddag bij de Action.

Een oude Turkse man was op zoek naar iets, hoorde wat over aanstekers en gas, maar hij kwam er in het Nederlands niet uit.

De jongen die hij had aangesproken begreep er niks van maar deed zijn best.

Toen ze bij de aanstekers stonden schudde de oude man dat hij dat niet bedoelde, waarop de jongen naar zijn aanvulkar liep, een stuk karton pakte en een pen, en aan de man vroeg om het dan te tekenen.

Dat vond ik zo leuk! Volgens mij zijn ze er uit gekomen samen.Dat is ook heel leuk, gewoon klantenservice! Precies zoals het hoort!
Al door meerdere aangeven dat klanten er soms ook wat van kunnen.

Deze heb ik meegemaakt bij de lokale cd/dvd zaak:

Ik sta als vierde voor de kassa te wachten om een stapeltje cd's en dvd's te betalen.

Voor mij staan 2 jongens (va zo'n jaar of 16) daarvoor een oudere dame (ik vermoed half de 60) en aan de kassa een vrouw met kindje.

Er is 1 verkoopster in de winkel om klanten te helpen, met andere woorden dat meisje heeft behoorlijk druk.

De vrouw met kindje heeft een aantal vragen en schaft een antal dvd's aan en het duurt eigenlijk best wel lang (niet gek als je alles alleen moet doen).

Voor de oudere dam het gaat alleen niet snel genoeg, zij vraagt (nouja roept) aan de verkoopster of het nog lang gaat duren.

de verkoopster verontschuldigt zich en geeft aan dat zij vandaag alleen staat in de winkel.

De vrouw met het kindje bied aan de om de oudere dame voor te laten gaan, maar dit is niet nodig geeft de dame aan.

De oudere dame staat vervolgens met haar voet te tikken en staat hardop te zuchten en nadrukkelijk op haar horloge te kijken.

Vervolgens schreeuwt zij uit het niets: en nu is genoeg hou je rotzooi maar en gooit vervolgens haar stapeltje (cd's) naar de verkoopster, die net op tijd kan wegduiken.

En zelf ben ik dan weer zo'n persoon die de dame dan wil aanspreken, maar de jongens zijn me net voor met de opmerking: En dan zeggen ze wel eens wat vamnde jeugd van tegenwoordig.

De oudere........die is al stampvoetend de winkel uitgelopen.
Rock and Roll, Sent Us Insane
Ik heb trouwens heel goede ervaringen met de Jumbo. Personeel (behalve de meeste caissières, helaas) doet echt zijn best. De bedrijfsleider zocht laatst naar een tasje omdat hij me zag stuntelen met net iets teveel boodschappen. Erg lief gebaar.

Verder heb ik zelf jaren aan de kassa gewerkt en ik had echt klanten die elke week alleen bij mij in de rij wilden. Ik vond het gewoon léuk om mensen te helpen en had ook ontelbaar veel leuke gesprekken.
Ook erg goed vond ik een incident uit de tijd dat ik nog in het callcenter werkte. De jongen naast mij (van oorsprong Turks) had een Turkse man aan de lijn die maar blééf doorzagen en absoluut niet wilde luisteren. Klant werd steeds ongeduldiger en bozer. Op een gegeven moment schakelde mijn collega over in het Turks en merkte ik dat de klant rustiger werd, aan de andere kant van de lijn. Blijkbaar had de klant dat nodig. Collega heeft wel op zijn falie gekregen, want het mocht natuurlijk niet. Persoonlijk vond ik het juist goed, net die extra stap om de klant een vertrouwd gevoel te geven.
Ik heb het zelf ook wel eens gehad dat een klant/client te ver gaat. Een keer ging iemand door het lint om iets onbenulligs en zei ik glimlachend:"Goh, u had ruzie met uzelf en beslyit nu mij er bij te betrekken? Dank u wel!". De mensen die in de buurt stonden begonnen te lachen en zij werd rood, stamelde iets en ging weg. Iverigens had ze de keer erop een vrolijkere hoed op.
Ik heb 1 keer zoiets meegemaakt bij de McDonalds, en dan door de McDrive. Ik ging met mijn vriend door de Drive, en we bestelden 2 grote milkshake aardbei. Wij netjes afgerekend en de Milkshakes gehad. Toen ik mijn milkshake wou drinken zag ik dat we 1 aardbei, en 1 chocolade hadden gekregen. Dus wij gingen nogmaals door de Drive om dit te melden. Toen zijn we toch uitgescholden! Niet normaal. Het was vast onze schuld dat we verkeerd besteld hadden, blablabla. Maar, er stond zelfs op het bonnetje dat we 2 aardbei hadden. Uiteindelijk hebben we de bedrijfsleider gesproken, die het alleen maar opnam voor het meisje achter de kassa. Toen ben ik maar gewoon weggelopen, en heb ik de milkshake 'per ongeluk' laten vallen. Daaaag. Kijk, waar mensen werken worden fouten gemaakt, maar om mij dan uit te gaan schelden voor kutwijf en kankerhoer, dat gaat me te ver.

-------------------------------------------------------------------------

Dat die bedrijfsleider het nog voor zo'n wicht opneemt dan :o
Mijn ervaring als cassiere was wel, als je aardig was tegen de klanten met een praatje af en toe, krijg je echt 'fans'. Ik had een heleboel klanten die alleen bij mij aan de kassa kwamen en soms zelfs naar me vroegen als ze me niet zagen
quote:pompedom schreef op 01 augustus 2011 @ 16:24:

Als ik met mijn vader boosdschappen ga doen staat het wagentje altijd ergens midden in de winkel en lopen wij als kippen zonder koppen de hele winkel door spullen te zoeken. We doen het niet express, het gebeurt gewoon zo. We blijven tot na de groeten netjes bij het karretje en dan zijn we bij het vlees en natuurlijk al de helft van de groeten vergeten.Best lastig ook, als je iedereen moet groeten ....
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Donkeyshot schreef op 10 april 2012 @ 22:33:

[...]

Best lastig ook, als je iedereen moet groeten ....
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
De ergste vind ik de cassieres die gezellig met collega's door blijven kletsen terwijl ik bij de kassa sta. Soms word ik niet één keer aangekeken zelfs. Bijzonder onbeleefd!

Bij de supermarkt waar ik kom gebeurt dat niet zo vaak, en van de jongere meisjes kan ik het nog wel hebben, maar als volwassenen dat doen dan erger ik me wel rot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven