Forum Triviant!

29-10-2007 15:30 7220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.

Ok, hierbij de eerste vraag:

De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
Nopes...niet theatraal genoeg
Mozart
Theatraal...... Hitler was een Oostenrijker ...Wagner?

Ik weet wel dat hij stiekem naar russische en pools/joodse componisten luisterde maar dat zal hij niet als favoriet op hebben gegeven.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Wagner is goed....en Wagner stond ook bekend als anti-semmiet...hij verguisde Mendelssohn (tijdgenoot) bijvoorbeeld al was het alleen al omdat ie Joods was.

Het behoeft natuurlijk geen uitleg dat Hitler, Mendelssohn ook niet zo zag zitten...
Goeie gok dus. Haha. Moet ik even over een vraag nadenken....
Noem 5 menselijke personages/acteurs die in de loop der jaren hebben meegedaan in Sesamstraat.
Sien, meneer Aart, Lot, Frank en Hakim. En Rik, Elvan, hmm, verder weet ik ff niet meer
maar goed dat zijn er al 5
meneer aart, gerda, hakim, frank en sien
hmmm, mosterd
Hee Fachat, n nieuwe avatar; zag t niet meteen zo zonder Felix the cat!
Yep, kreeg zulke nostalgische gevoelens toen ik laatst een monchhichi zag, dat ik dacht... tijd voor een nieuwe avatar!
Gelijk heb je; ken ze idd nog wel van vroeger. Dan kon je die duimpjes toch in het mondje doen? Of ben ik nu in de war met iets anders....

En er vanuitgaande dat mijn Sesamstraat-kennis goed genoeg is (op verzoek achternamen verkrijgbaar hoor Poez ), de volgende vraag:

Waar staat het hoogste gebouw van de wereld en hoe hoog is het (ongeveer)?
Klopt met dat duimpje!

Hoogste gebouw is toch in Dubai? Of was dat nog niet klaar?
Het staat idd in Dubai. en ondanks dat het nog niet helemaal klaar is is het toch al het hoogste gebouw. Ook nog n gokje wagen hoe hoog het nu is, dan wel moet worden?!
Volgens mij zo rond de 600m
Het is nu idd ong 600 m (604,9m volgens wiki), en het gebouw moet zon 818m zijn als het af is.

Hmm, JSB en Fachat, dan mogen jullie samen uitvechten wie de volgende vraag mag stellen
Oh ik weet ff niets...dus aan Fachat de eer
ik dacht nog hoger, zowat 1000 m, alhowel dat ook wel weer erg hoog klinkt als ik het hier zo opschrijf
Wie heeft altijd een grote koptelefoon op zijn/ haar hoofd, net boven zijn oren? Raarrrrr
Ohh ik zie hem zo voor me echt geen gezicht, maarja je wil natuurlijk een naam...
Percy Irasquin of zoiets? Weet niet exact hoe je het schrijft maar hij is het toch?
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
nee, die is het niet...
Oh nee het is die andere... hoe heet ie ook alweer...
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Daryl van Wauw/wouw!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven