Eind 2006/ begin 2007 vanaf 6 maart 2011

06-03-2011 09:17 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wederom een nieuw topic

Klik hier voor een link naar het vorige deel

En het topic daarvoor

Hier nog een ouder topic

En het Theehuizentopic!

Flubberbuikjestopic

Noot aan mezelf; excel, photoshop, photobucket....
anoniem_2998 wijzigde dit bericht op 12-12-2011 15:22
Reden: Tabel
% gewijzigd
Mmm..weinig geschreven vandaag, ik heb zelf ook weinig gedaan. Lekker met de kids in huis geklungeld en geknutseld. Vanavond naar een kerkdienstje van een halfuurtje geweest omdat het zgn. 'stille week' is (week voor Pasen).

Morgen naar de huisarts. Ik wil wat moedervlekken e.d. weg laten halen, in mijn gezicht naast mijn neus heb ik een vetknobbel die ik (eindelijk ben ik zo ver!) weg wil laten halen, ik heb een bobbel in mijn nek waar ik naar wil laten kijken én ik moet nog voor een uitstrijkje omdat ik al langelangelang 30 ben geweest. Allemaal dingen waar ik tegenop zie gecombineerd. Zie er tegenop maar morgenmiddag ben ik lekker overal vanaf hoop ik. Hoewel, die moedervlekken zal hij niet allemaal gelijk al weghalen denk ik. Blergh...niet teveel aan denken maar. Ben een watje.

Morgenmiddag wat in huis doen en inpakken zodat we vrijdag lekker op tijd weg kunnen. Heerlijk, dan heb ik alle drukke dagen en nare dingen achter de rug!!!
@Krokus: Kan me helemaal inleven in jouw verhaal, ik ben net zó. Ik zou ook zitten te janken uit frustratie en boosheid. Gelukkig heb je het uit kunnen praten maar je zult er nog wel een knoop van in je maag hebben, of niet? Dat heb ik altijd na zoiets. Kan dan ook altijd slecht slapen enzo, ik neem 'slechte' berichten altijd erg zwaar en vooral persoonlijk op...sterkte.
@krook: balen van het gedoe op je weg. Maar erg herkenbaar jouw reactie. Het kost mij ook wel eens moeite om het droog te houden. Laatst viel er iemand op mijn werk door de telefoon heel erg tegen mij uit, buiten mijn schuld. Niet een beetje boos maar met een kanonlading aan scheldwoorden en daarna de hoorn erop kwakken. Ik heb toen zeker een uur moeite gehad om niet in tranen uit te barsten, voelde me echt een watje.

@annie: Ik vind Mats trouwens zeker niet minder knap dan Sverre. Ik vind hem zeker net zo knap en echt een mooi mannetje. Timme vind ik op de foto's het meest op Mats lijken. Vooral die laatste foto op FB bij dat stukje over het consultatiebureau.

Hij is echt slank trouwens. Valentijn was laatst 66 cm en 7400 gram en dan zit hij al op de -1 lijn.

Vandaag hebben we weer flink wat opgeruimd en schoongemaakt. Stapje voor stapje wordt het steeds meer ons huis. Hopelijk komen de keukentafel en de bank snel, het is nu nog erg leeg.

Ik heb een kei drukke dag gehad man! En nog wel vrij ook Kapper geweest, die mijn haar verfde ipv knipte (wat oorspronkelijk niet afgesproken was, maar wel goed, grijs weg was belangrijker!). Snel thuis was gedaan, boodschapjes gehaald, Gijs opgehaald van de speelzaal, Ella van school, lunchen bij mijn ouders waar Gijs mocht blijven. Met Ella mee naar school voor een middagje paas-knutselen, daarna zwemles (mocht kijken), toen snel Gijs ophalen, naar huis, koken, schilder kwam langs, tussendoor de kinderen op bed gelegd en nu op de bank; the Passion kijken. Wauw, wat mooi! Vond het vorig jaar ook al prachtig, maar nu weer. Ben groot fan van Danny de Munk (al vanaf mijn 11e of zo )
ik ben gewoon chagrijnig nu...buikpijn en vervelende kinderen....

Buikpijn komt volgens mij door de ab kuur. Blegh.

Iedereen een heel gezellige pasen gewenst en Mir jou in het bijzonder (ik heb begrepen dat dit voor jullie altijd extra speciale dagen zijn vanuit de kerk)

laters
Oeh Ringel, om 9 uur 's ochtends al vervelende kindeen . Ben benieuwd hoe de rest van de dag is gegaan.

Ik heb the Passion niet gezien. Wel gehoord dat het mooi was.

@pebbs, wat is je huis mooi geworden! Wat een ruimte zeg. Heerlijk.

@mir, hoe is het op het moment met je? Kom je tot rust thuis?

Hier een lekker dagje. Vanochtend met z'n vieren wezen zwemmen. Erg gezellig. Vanmiddag naar de kringloop geweest. Wat kleding heengebracht en uiteraard weer opgehaald . Voor 24 euro had ik 2 puzzels, een jurkje, 3 hemdjes zonder mouw, 2 shirtjes met korte mouw en een paar leuke sandaaltjes. Haha. Zo leuk vind ik dat.
We hebben vandaag weer een hele gezellig dag met Mmmoi gehad. Wat spelen de kinderen toch makkelijk samen en met een pannenkoekenboerderij als afsluiting sla je de plank ook niet mis bij de kinderen.

De meiden hadden bedacht dat Jasmijn hier zou blijven slapen maar we waren pas tegen 8 uur weg bij het restaurant en toen waren alle kinderen al zo moe dat ze er niet eens meer aan hebben gedacht volgens mij.

Mmmoiman heeft super geholpen met het maken van een kast. Ik ben er echt heel erg blij mee!

@thepassion: is totaal langs mij heen gegaan tot jullie er over begonnen. Ben nog aan het twijfelen of ik het via uitzending gemist ga kijken.

@ringel: is de rest van de dag beter verlopen? Sommige dagen kom je het bed uit met het idee dat je beter had kunnen blijven liggen.

@krook: hoe gaat het met Roan op het moment? Ik hoor je er niet zo heel vaak over en dat is meestal een teken dat het goed gaat.

@mir: Hoe gaat het met je mentale gesteldheid. Het kwam best heftig over ook al heb je je er verder niet over uitgeweid.

@mmmoi: bedankt voor de mooie bos bloemen! En natuurlijk ook bedankt voor de gezellige dag.

Ik heb heel veel zin in de vakantie. Dan kunnen we ook 's avonds lekker kletsen en is het niet steeds alleen maar een middag met veel kinderen erbij.

2Krook, de rest van e dag was ik grotendeels zonder kinderen. Lekker zitten joetjoepen (check fb) en daarna aan het werk en tegen 23.00 pas weer terug.

verder voor iedereen een zalig pasen.
Met Roan gaat het heel goed. In tijden van bijzondere dingen (zoals nu pasen) merk je wel dat hij de drukte eromheen lastig vindt. Juf gaf dat ook aan. Bij het paasontbijt op school staan alle tafels en stoeltjes anders, daar reageert hij gewoon op.

Roan heeft altijd een vast plekje in de klas. Wordt dan naast de rustige kinderen gezet in de kring. Afgelopen week zei hij tegen mij dat hij de enige was met een vast plekje. Heel soms heeft een ander jongetje ook een vast plekje. Ik heb uitgelegd dat het voor hem heel prettig was omdat hij het makkelijker vindt om te luisteren wanneer hij dicht bij de juf zit en dat de juf daardoor minder snel boos is op hem. Hij gaf aan dat hij het soms wel vervelend vindt. Dat hij een eigen plek heeft is het beste voor Roan. Moet ik hier nog iets van zeggen tegen de juf?
@Krook; je kunt het melden bij de juf. Misschien is een vast kindje om naast te zitten ook een optie, dat hij dus zelf mag bepalen waar hij met dat kindje wil gaan zitten. Ik had vorig jaar ook 2 kinderen die op een vaste plek moesten zitten (1 ki ivm hypermobiliteit; die moest op een stoel terwijl wij allemaal bankjes hebben, en de ander omdat hij dichterbij ons beter luistert). als het kind het weet en ook de rest van de klas, snapt het, haal je vaak dat vervelende gevoel weg. Ik vind overigens wel dat je het goed hebt uitgelegd aan 'm.

Pebbs; ik heb vrijdagavond the Passion nog een keer gekeken (alleen de mooie nummers, de rest door gezapt leve uitzending gemist op de tv!)

Gisteren met 5 vriendinnen naar E'hoven geweest. Was zoooo gezellig! Heerlijk gezeten, gekletst en gegeten (had alleen achterlijk hoge suikers, zwaar onverwacht, balen, want ik wilde een borreltje, maar ja... nu 3 liter water gedronken... )

Ga zo eens proberen op onze fb pagina foto's te plaatsen, weet nog niet hoe

fijne paasdagen allemaal!
Ik zit even bij mijn opa en oma en typ op de ipad, gaat niet echt snel, maar zo blijf ik wel bij

Gisteren was het erg gezellig bij Pebbs, prachtig groot huis wonen ze in en de kids waren ook zo lief... Ik heb lekker met kleine Valentijn geknuffeld en hem een flesje gegeven, heerlijk makkelijk kind. Het is maar goed dat Jasmijn niet is blijven slapen, die was lekker ouderwets stuiterig gisteren, door alle niet-regelmaat en gezelligheid. Ze heeft wel goed geslapen, vanmorgen hebben ze eieren gezocht op de camping en lekker veel buiten gespeeld. Nu patatjes gegeten bij mijn opa en oma en straks weer lekker slapen op de camping.
Hoi hoi,

Iedereen al uitgebuikt van het paasontbijt? Hihi. Wij hebben een heerlijke dage gehad, vanmorgen met ons 5-jes aan een zeer uitgebreide brunch; ei, croissantjes, suikerbrood, ham, kaas, jam, bolletjes, sap, harde bolletjes, krentenbrood...best veel eigenlijk, maar morgen is er nog een dag.

De rest van de morgen en begin van de middag lekker gerommeld rondom het huis en vanmiddag naar vrienden gegaan. heerlijk gegeten en de kinderen veel te laat op bed gedaan, ach, moet kunnen. Nu lekker op de bank.

Krook, kun je het Roan niet gewoon uit leggen dat het voor hem fijner is om een vaste plek te hebben?

Mmmoi en Pebbs, leuk jullie meet! Hoe vonden Thijmen en Jasmijn Holiday on ice?
We zijn op de terugweg en zitten even bij de Mac. Op onze route zijn maar liefst drie files (!) dus we hebben maar geen haast... Kids zijn hier lekker aan het spelen, want er is zo'n binnen gebeuren bij, erg leuk. We wilden eigenlijk langer op de camping blijven, maar het weer weerhield ons daarvan... Lekker opgeruimd en gegaan dus. Morgen helaas weer aan het werk, al is het maar voor een dagje.

Lekker zo'n iPad!

@Annie: De kinderen vonden Disney on Ice super. Ze hebben allebei een hoed gekregen. Thijmen van Woody en Jasmijn van Jessie, Toy Story fans als ze zijn! Het was ook echt heel leuk vond ik zelf.
ik ben zo gaar als een patatje...drie dagen gewerkt en ik ben toch behoorlijk op. Merk ook dat m'n rug dan niet zo lekker mee werkt. Lief vond het wel saai zo dat ik met de pasen aan het werk was...maar is nou eenmaal een nadeel van werken in de zorg. andere dagen (zoals de komende week) ben ik vrij.

verder weinig nieuws aan de horizon.

@Krook, ik denk ook dat bij Roan het vervelende gevoel zou kunnen verdwijnen als de rest van de klas weet waarom hij een eigen plekje heeft. Bij Mayte in de klas hebben ze allemaal een eigen plek. Mayte zit bij de oudsten omdat ze van die lange benen heeft. lekker in een hoekje, met maar 1 ander kindje naast zich en heeft zo mooi overzicht op alles wat er gebeurt.
Wat is het hier rustig zeg, jammer, weinig te lezen. Ik heb weer gewerkt vandaag, alles prima, Jasmijn is wel weer helemaal uit haar ritme, die lag tot negen uur vanavond wakker. Hopelijk pakt ze het snel weer op, zij kan niet goed tegen weinig regelmaat. Morgen boodschappen halen en mijn vriendin komt koffie drinken, gezellig. Verder lekker weinig plannen, rustig weekje, heerlijk. Merk wel dat ik nu ik weer bij Pebbkes geweest ben, ik haar echt mis en baal dat we niet dichtbij elkaar wonen. Snel maar weer eens afspreken, we hebben nooit tijd genoeg lijkt het wel, heerlijk zo'n 'klik'. En zo leuk hoe dat is ontstaan!

Vorig jaar zijn we op 1 april naar de musical geweest meiden, het is nu toch ook echt wel tijd voor een meeting!!!

iPad is bijna leeg dus ga snel posten welterusten!
Hoi hoi,

Inderdaad erg rustig, was hier wel langsgekomen, maar had zelf ook niet veel te melden...

Ringel, naar dat je last van je rug hebt. Is in de zorg niet zo'n handige combi...

Mmmoi, lastig dat Jasmijn zo uit haar ritme raakt. Hier gelukkig geen last van.

Was 1 april ons leuke musicaluitje??? Pfff, veel te lang geleden. Heb Pebbs nog wel gezien na de bevalling van Timme. En jou en Ris dus een jaar geleden maar de rest dus al veel langer niet...schande!!!!

Nou, er is nu niemand meer zwanger...toch??? Geen bevallingen op komst. Wat gaan we doen. Misschien weer naar Maarsen? Of ergens anders, met kids of zonder....Mij maakt het niet uit. Wil ook wel een nachtje weg, lijkt me ook leuk...
nou volgens mij zijn de foto's op fb van de laatste keer dat we allemaal bijelkaar waren. Is echt al wel een eeuwigheid geleden. Dus ik ben voor.

Zou dan wel prettig zijn als het iets meer richting Noorden kan, zodat Krook en ik niet zo'n eind hoeven te reizen (dat is waar het bij mij vaak om hangt, kan prima auto rijden, maar lange afstanden vind ik nog te spannend eigenlijk)

Ik weet nog wel een paar leuke plekken, maar dat is wel in deze conterijen......

As we speak is ons Fenna zonder luier....al 4 keer naar de wc geweest zonder iets te doen. En ze is zonder luier mee geweest om Mayte naar school te brengen. Zou ze dan nu echt bezig zijn met zindelijk worden?
Ja leuk meeting ik ben voor. Wat is dan echt midden van het land voor iedereen. Richting jullie Krook en Ringel is mij dan weer te ver. Meer dan 3 uur reizen met openbaar vervoer. Naar zee bij Mmmoi lijkt me ook leuk. Alleen dat is voor Krook en Ringel bijna niet te doen. Met 1 nachtje erbij is ook een idee, dan is wat extra reistijd te overzien.

Ik ga nog snel badderen, straks naar cb met kleine man hier!
we kunnen natuurlijk kijken of het mogelijk is om ergens een kampeerboerderij/ huisje te regelen (ik noem maar iets) en dat we dan daar kunnen overnachten.....maar neem je dan alleen de oudsten mee? Of je hele gezin? nu de kinderen ouder zijn is er natuurlijk meer mogelijk......
Ik ben helemaal voor een meeting! Een tijdje terug heb ik uitgezocht dat rond lelystad voor iedereen ongeveer net zo lang reizen is. Ik weet alleen niet hoe dat met OV uit brabant is.

Overnachten is idd ook een optie.

Ons huis is hopelijk verkocht. We moeten eerst de bedenkingstijd en de 5 weken ontbindende voorwaarden nog doorkomen maar ze zijn accoord met ons laatste voorstel.

@mmmoi: dat heb ik ook ja, dat het echt jammer is om elkaar steeds zo'n tijd niet te zien. Maar gelukkig hebben we 2 weken vakantie in het vooruitzicht.

@ringel: Goed van Fenna! Is een mooie leeftijd toch? Vandaag had Floor een jongetje uit groep 1 te spelen en daar moest ik de billen van afvegen. Dat ben ik toch echt niet meer gewend en dan ook nog met een kind van iemand anders.
Pebbles! Wat zou dat geweldig zijn, alvast voorzichtig gefeliciteerd. Je klinkt nog wat terughoudend, of ben je gewoon toch echt superblij..? En onbekende billetjes afvegen, ook niet mijn ding hoor..

Ringel, goed van Fenna. Had ze eerder nog geen interesse erin? Ik dacht eigenlijk (onbewust) dat zij allang zindelijk was? Maar nu klopt mijn aanname dus ook echt ;).

Mmmoi, je hebt een leuk paasweekend gehad dus, ook met Pebbles. En is Jasmijn weer terug in haar ritme?

Babba, doet/deed Zach het goed op het consultatiebureau?

Ris, alles goed?

Annie, hoe bevalt jouw nieuwe baan nu?? Ik heb je daar verder nog niet over gehoord..?

Krokus, hoe gaat het met je jongens? Zit Roan er nog mee dat hij zijn eigen plekje in de klas heeft?

Met mij gaat het redelijk. Vandaag toevallig een "goede" dag (weer een paar uur gewerkt) en ik kwam in een warm bad terecht, zoveel begrip en collegialiteit, echt super. Het doet me echt goed, te merken dat ik zo de ruimte krijg voor wat er nu speelt. Ik had me toen het een paar weken geleden zo slecht ging, toch teruggetrokken voor de (kans op een) nieuwe baan (en heb daar ook vrede mee, het was nu gewoon niet het moment). Vandaag heb ik vernomen dat de kans dat ik die baan had gekregen, wel erg groot was geweest. Toch leuk om te weten. Er waren meer dan 60 reacties gekomen. Ze hebben nu dus voor iemand anders gekozen, ook goed. Ben benieuwd wat voor type het is.
goedemorgen deze morgen...

nou ja....ik heb een "zieke" Mayte thuis. Gistermiddag half uit school gekomen iets verhoging. Gisteravond wilde ze om 17.00 al naar bed en geen eten. We hebben d'r gelukkig nog wel zo ver gekregen dat ze een stuk meloen heeft gegeten en is daarna naar bed gegaan (het was net aan 18.00) en vannacht dikke koorts. Dus voor de zekerheid vandaag maar een dagje thuis, maar ze is verder behoorlijk klierderig naar d'r zusje (echt van dat ouwe wijven praat en doen alsof ze Fenna's moeder is die hier, natuurlijk, behoorlijk tegen in opstand komt) gezellig dus.

Vanmiddag maar even boodschappen doen, zijn die ook weer in huis en kan ik morgenochtend echt genieten van een ochtend alleen thuis zijn. Ik ben dus gestopt met de thuiszorg en tot nu toe bevalt dat wel.

2Mirjam, ik ben nu toch wel erg benieuwd wat er aan de hand is. Zoals je er over schrijft is het toch behoorlijk heftig. En ik vind het jammer dat ik (we?) je niet kunnen steunen in deze moeilijke periode. Ook al is het virtueel.......in ieder geval een dikke knuffel vanuit hier.

Ik wil de tuin in, maar ik ben bang dat m'n nieuwe plantjes het niet overleven (nu ook niet, maar ik doe m'n best om ze nattig te houden) en de ijsheiligen zijn pas half mei voorbij......
Rustigjes hier. Ik was gisteren vooral druk op mijn eigen geopende topic over onze temperamentvolle dochter

Het is een lekker portretje. Gisteren had ze helemaal zin in zwemles, want ze mocht. 'door het gat heen duiken'. Dit had ze met de juf vorige week afgesproken. Ze had er helemaal zin in en het ging ook heel goed. Wel denk ik dat ik haar van ballet afhaal. Ze klaagt al een paar weken dat ze het niet leuk meer vindt. Ik vind het persoonlijk wel jammer, maar wil haar niet dwingen.

Vandaag geen plannen. Ik zit nog in pyjama, want ik voelde me erg beroerd vanmorgen. Met paracetamol gaat het wel weer, mmman heeft Jasmijn naar school gebracht. Ik hoef haar alleen maar te halen en verder niks, heerlijk. Beetje poetsen zo.

Morgen willen we naar een museum gaan, het is museumweekend. Jullie nog plannen?
goedemorgen!

Mmmoi ik heb net je topic gelezen....En ik herken redelijk veel in wat je schrijft over Jasmijn. Maar ik zat ook te denken, omdat Jas juist zo'n slim meisje is, zou het kunnen dat je haar overvraagt?

Je schreef ook in een reactie dat je dacht dat ze dingen snel begrijpt en oppikt, maar dat je daarmee boven haar kunnen gaat.(bijvoorbeeld te moeilijke woorden gebruikt, grapjes maakt die ze niet begrijpt, maar dat ze het idee heeft dat er van haar verwacht wordt dat ze het wel zou moeten begrijpen. Er was ook iemand die een dergelijke reactie gaf betreffende haar eigen kind)

Nu is Mayte redelijk te handelen, maar ik herken veel in je beschrijving van gedrag als er iets "moet" gebeuren en dat madammeke daar gewoon geen trek in heeft en gaat klieren. Bij Mayte uit zich dat dan o.a. in "janken om niks" omdat ze weet dat ze me daarmee het bloed onder de nagels vandaan kan halen.

Er zijn een hele hoop goede tips geschreven.....(en ik heb er zelf ook veel aan, vooral dat emotioneel uitchecken waar krook het over had ga ik proberen meer toe te passen)
zooo bedjes weer schoon en fris. Meiden zijn aan het "doe-als-of-tutteren" fenna is prinses en is zogenaamd jarig. Beiden lopen op hoge hakke schoenen (van die kinderschoentjes) en Fenna loopt dus al drie dagen met een kroon op d'r hoofd. Tuttebollen.

Ik ben vandaag begonnen met Mayte de keus te geven en ik moet zeggen...het gaat wonderwel oke. Nog geen strubbelingen gehad. Wel wat onnodig gejank, maar dat kon ik redelijk goed negeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven