weer wakker?

02-04-2012 20:21 3007 berichten
Liefste vrouw, mens, word eens wakker. Het is tijd om op te staan. Wnat je ligt al honderd jaar naast mij te slapen.

Maar dat kan niet.

Ja toch wel, de slechte fee heeft dat gedaan. Door haar vloek loopt iedereen hier nu te gapen.

Maar dan heb ik mij veslapen.

Ja, dat is het woord.

En dan heb ik deze morgen dus mijn wekker niet gehoord.

Inderdaad, je hoorde onze wekker niet meer voor een eeuw. En houd eindelijk eens op.. (geeuw) met je gegeeuw.

Word wakker, word wakker.

Want we sliepen met zijn allen honderd jaar.

Word wakker, word wakke.

En maak als de bliksem een ontbijtje klaar.

Sta eens op, kom uit de veren. Kam je haren, ga je scheren. Wij doen ochtendgymnastiek dus doe maar mee.

Word wakker, word wakker. Ook al valt dat na een eeuw niet zo goed mee.

(http://www.songteksten.nl ... ornroosje/word-wakker.htm)

http://www.youtube.com/watch?v=C1sRXyHW6FU
Alle reacties Link kopieren
quote:lichtbron schreef op 14 april 2012 @ 01:09:

Daar worden de kinderen al met hun twaalfde van school gehaald of eerder..

Komt daar geen leerplichtambtenaar??Jawel, maar ze zijn coulant met de travellers. Daarom kregen ze toch een uur les in de week aan huis in de wagen?
quote:mocy schreef op 14 april 2012 @ 01:07:

Ik vind het zo verbazingwekkend dat dit nog bestaat in deze tijd.

Die groepen leven totaal bezijden onze realiteit/maatschappij.Het doet mij meer aan een sekte denken.
quote:andersnogiets schreef op 14 april 2012 @ 01:06:

Ze gaan toch niet, ook al worden ze ''gedwongen'' of beboet.
Ik denk inderdaad dat ze gewoon doen wat ze zelf willen. En daar dan mee wegkomen omdat ze gewoon hardnekkig volhouden. Ga daar maar eens proberen regels bij te handhaven.
quote:passiebloempje65 schreef op 14 april 2012 @ 00:56:

Jij dit jaar nog naar een Passion geweest?

Ik niet helaas. Haaai Passie!

Ik las het topic van vorig jaar pas nog eens terug over de Mattheus. Jij had van die lieve berichten over je mams. Toen kende ik je nog niet

Realiseerde me nu pas dat jij dat geschreven had!
van dat uur les wist ik niet.. Jeutje, één héél uur..

Ben er stil van.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:leentjedb schreef op 14 april 2012 @ 01:17:

Ik denk inderdaad dat ze gewoon doen wat ze zelf willen. En daar dan mee wegkomen omdat ze gewoon hardnekkig volhouden. Ga daar maar eens proberen regels bij te handhaven.Precies, dat is vechten tegen de bierkaai. Plus dat ze zo leven als ze honderd(en) jaren geleden ook al deden qua normen en waarden. Weinig met de buitenwereld in aanraking (wensen te) komen. Alles oplossen binnen de gemeenschap.
Als mijn kinderen dat lezen van dat ene uur les per dag willen ze vast en zeker spontaan verhuizen naar een caravan.
Ik vraag me dan wel weer af of meisjes die geen zin hebben in zo'n leven binnen die gemeenschap, of die daar zo maar weg kunnen.
Als dat soort meisjes er al weg zouden willen, uiteraard.
quote:leentjedb schreef op 14 april 2012 @ 01:22:

Als mijn kinderen dat lezen van dat ene uur les per dag willen ze vast en zeker spontaan verhuizen naar een caravan.
quote:leentjedb schreef op 14 april 2012 @ 01:23:

Ik vraag me dan wel weer af of meisjes die geen zin hebben in zo'n leven binnen die gemeenschap, of die daar zo maar weg kunnen.Sommigen volgden middelbaar onderwijs, maar werden wel 'gediscrimineerd' als anders door de community
Ja, die zullen er heus ook zijn. Daar zou ik ook wel eens wat meer over willen zien. Hoe ze het verder redden dan en hoe het zich verhoudt t.a.v. de familie etc. Je ziet er al wel meisjes bij die door willen leren en voor zichzelf wensen te zorgen (financieel), dus de emancipatie begint langzaamaan door te dringen.

Ik vind het iig allemaal zeer interessant. Maar sowieso andere leefvormen/-wijzen dan de mijne.
welterusten!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Komt op mij een beetje over als dom houden om ze zo onder de duim te houden. Vooral niet zelf leren nadenken of mee laten krijgen wat er in de rest van de wereld gebeurt.
quote:leentjedb schreef op 14 april 2012 @ 01:22:

Als mijn kinderen dat lezen van dat ene uur les per dag willen ze vast en zeker spontaan verhuizen naar een caravan. Haha, kinderen zij sowieso gek op kamperen. Dus wonen op zo'n park is leven als god in Frankrijk voor kids.
quote:lichtbron schreef op 14 april 2012 @ 01:27:

welterusten!!Slaap lekker!
Trusten bronny!
quote:leentjedb schreef op 14 april 2012 @ 01:28:

Komt op mij een beetje over als dom houden om ze zo onder de duim te houden. Vooral niet zelf leren nadenken of mee laten krijgen wat er in de rest van de wereld gebeurt.Tuurlijk Leen, de mannen varen er wel bij! Lijken me over het algemeen ook niet de meest slimmen, die mannen.
quote:mocy schreef op 14 april 2012 @ 01:28:

[...]

Haha, kinderen zij sowieso gek op kamperen. Dus wonen op zo'n park is leven als god in Frankrijk voor kids.Maar wel een hel voor mama. Zie je mij al met 5 grutjes en bonk Leendert in zo'n caravannetje zitten?
Trustuh Bron.
Er zijn grote caravans bij hoor!
En Leen, is ook makkelijk als je op verplaatsing naar Frankrijk gaat. Hoef je niks in te pakken
Wij gaan van de zomer trouwens met de kinderen een week of 5 de VS doorkruisen in een... camper!

Maar wel eentje van een formaat dat ik hier eerst een paar buslessen neem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven