Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
@brendah, de ha heeft tegen mij ook gezegd dat als ze me toch in de richting van de gbp op proberen te krijgen en ik heb daar geen goed gevoel bij dat ik dan ook voet bij stuk moet houden voor de maagband. maar goed ik moet nog beginnen zeg maar, dus we zullen zien, eerst maar eens door de eerste ronde komen met mijn bmi, het zal echt een teleurstelling voor me zijn als het nirt door gaat door mijn iet wat te lage bmi.
Intermoos: het is niet eng hoor! Wel spannend, maar niet eng. Wel fijn dat je een steunerd hebt die meegaat. En vooral als het iemand is die ervaringsdeskundige is! Als advies wil ik je meegeven, om je niet blind te staren op een maagband. Houd een 'open mind' en geef andere opties ook een eerlijke kans, dat is toch echt wel de moeite waard.

Er wordt niet voor niks op de meeste plaatsen geen MB meer gezet....

Brenda: binnenkort gaat het voor jou toch ook echt gebeuren hoor!!! En of je dan echt 65 kilo af moet vallen? Dan blijft er niks meer van je over meis! Maar ik begrijp je gevoel.

Het gaat helemaal goedkomen met je!!!! Hoe lang is de wachtlijst ook weer in MCL? Was toch iets tot 12 weken? Dan heb je de langste tijd gehad toch? Maar straks als je eenmaal geholpen bent is het allemaal niet meer belangrijk: dan val je als een idioot af en ben je alleen maar blij!

Francesca, heerlijk dat je er na al die jaren nog zo blij mee bent!!! Dat zijn goede vooruitzichten voor ons allemaal! Misschien heb je ook nog af en toe wel wat tips? Mbt eten ofzo? Of andere genoegens of ongenoegens? Zou ik persoonlijk wel heel leuk vinden!

Holadio ben je thuis nu? Woont er familie in Someren?
Maaaike.. Haha ik reageer heel de tijd ff snel.. Ik kom zelf uit Someren, woon pas een klein jaartje 'hierzo', we zijn trouwens bijna thuis.

Heel de familie woont nog daarzo en ook een aantal vriendinnetjes waar ik nog regelmatig contact mee heb.

Is dat ver van jouw vandaan?
@maaike ja ik hou de opties zeker wel open hoor, de gbp is ook echt niet afgeschreven, het is alleen zo "definitief" zeg maar. aar de gene die met me mee gaat noemt het de beste keus ooit die gbp en ze wou dat ze dat eerder had gedaan. de ha zei dat het hele sociale gebeuren rondom eten voorgoed over is (maar dat is het nu ook al omdat ik me schaam als ik in edn restaurant zit)maar degene die mee gaat met me die eet nog heel geaag en die heeft nergens problemen mee. dus het is per persoon verscillend neem ik aan. maar goed neem aan dat ze niet iets bij me gaan doen wat niet bij me "past" zeg maar.
Ja, toch wel een eindje hier vandaan. Ik woon echt richting Sittard/Brunssum. Someren kom ik wel soms langs als ik naar zus in Veghel ga. Als ik er voor kies om langs het kanaal te rijden. Hoewel het tegenwoordig met alle nieuwe wegen rond E'hvn via daar wel sneller gaat.

Komt je vriend ook uit Someren, of ben je naar hem toe-verhuisd? Als ik te nieuwsgierig ben moet je gillen hoor!
Holadio, je bent een schat

Monique, een gbp klinkt eng (brrr), maar het lijkt wel te

Helpen. En wat brenda zei: ze stoppen niet voor niets met die mb. Maar wel raar dat ze daar nog steeds info over geven.

En nu naar mijn bedje, ben afgetakeld!

Slaap lekker allemaal.
Intermoos: nee, als het goed is gaan ze met jou samen bekijken wat er goed bij jouw eet- en levensstijl past!

Ik ben ook een gbper én een echte (Limburgse) Bourgondiër! Inderdaad wordt uit eten iets minder lollig, maar je kunt het heel goed wel doen. Kinderportie vragen, of zeggen dat je gbp hebt gehad en dus maar heel weinig kunt eten. Één hoofdgerecht bestellen en een klein couvert bijvragen, senioren menu, enz enz.

Of gewoon wel de volle portie en dan een 'doggie bag' vragen....

Ook ik eet zowat alles en verdraag ook meestal alles. Behalve op sommige dagen dan, zoals vandaag. Maar die dagen zijn meer uitzondering dan regel.

Ik eet heerlijk, drink best af en toe nog een glaasje wijn. Maar alleen met enorme mate. Het past er gewoon niet meer in....

Gelukkig is het bijna 1 mei.......
Holadio,

Ik was het die vroeg van trombose en het eng vinden

Intermoos

Ga erin zoals onze lieve Maaike zegt wbt de mogelijkheden. Waarom heeft je vriendin na een MB een GBP?

Maaike

Haha dan blijft er niets over Was met mijn geboorte 925 gram.

Het is 3 maanden wachten als het je niet uitmaakt wie je opereert en 4 maanden als je wil dat je geopereert wil worden door chirurg waar je geweest bent op afspraak.

Eerst Holadio aan de beurt.
Intermoos

Net als Maaike zegt ze gaan met jou kijken wat het beste bij je past. MCL laat je niet "zwemmen" omdat je BMI te laag is. Nog 16 dagen voor je! Mag je naar Jolanda of Willy?
Hier ben ik weer even.

Disney on ice was echt super leuk,

Nog even een paar vraagjes :

kregen jullie makkelijk de verwijsbrief?, ben zelf 'bang' om afgescheept te worden met het advies dietiste wat al zo vaak niet gelukt is.

Hoe lang is de herstel tijd na de operatie, natuurlijk is dat bij iedereen verschillend, ik lees vaak 3 dagen ziekenhuis en dan naar huis.

Wanneer zijn jullie weer gaan werken?

groetjes

dita
Haha Brenda.. Ik zie het ja!! Veelste snel bezig met de telefoon.. Sorrrrrry!!

Morgen zal ik alles eens rustig bijlezen want t gaat veelste snel hierzo ;) Sweet dreams everybody!
Dita,

Super dat t leuk was disney!

Mijn huisarts is heel gemakkelijk en stond zo weer buiten.

Ben 2 maart 2010 geopereerd en 15 maart weer begonnen voor 4 uurtjes per dag. Was te snel en ga ik niet weer doen.

Heb toen 3 dagen en 2 nachten in ziekenhuis gelegen en ga nu uit van 4 dagen en 3 nachten. Krijg re-do en is 2 in 1 operatie.
Holadio,

Geeft toch niet

Het is gezellig druk hier
@Dita: ik kreeg heel makkelijk verwijsbrief, maar mijn hele voortraject was zeer moeizaam.

Herstelperiode na OK is 6 weken. Ik vond dat ik na 3 weken wel weer langzaam kon beginnen, maar helaas ben ik na een week weer moeten stoppen. Na 6 weken kon ik prima weer opbouwen. Eerst 3 uur per dag, daarna 5 en toen naar de 8 uur. In een week of 4 geloof ik.

Herstel periode moet je echt serieus nemen: gbp is een zware maagoperatie. Waarna je van de buitenkant denkt: alles is toch genezen? Maar de binnenkant heeft écht tijd nodig om netjes te genezen!!!

Dichtbij jezelf blijven, naar waarheid vragen beantwoorden en heel eerlijk naar jezelf toe zijn, dat vind ik de sleutelwoorden in de run naar een operatie.
Dan zal je inderdaad wel wat langer herstel voor nodig moeten hebben. Ongemerkt gaat men vaak te snel werken hè, terwijl het lichaam meer rust nodig heeft.

Morgen de dokter bellen hopen dat er meteen een plekje is.

kan ik meteen verder bellen :-)

Slaap lekker holadio

groetjes

dita
@brendah ze is van mb naar gbp gegaan omdat haar lichaam de band afstootte, dus dat zal ook wel 1 van de redenen zijn om het af te schaffen. nou ja ik ga ef in ieder geval ooen minded heen en we zullen zien. het enige wat ik weet is dat de chirurg tote heet ofzo. wie zitten er allemaal bij zo'n intake gesprek eigenlijk? En wat gaan ze allemaal doen? hoe lang duurt zoiets? pffff voor je het weet is het 1mei gaat allemaal al zo snel.
Nog ff snel haha..

Gelukkig Brenda ;)

Maaike.. Vriend komt hiervandaan.. Elkaar leren kennen op stap in Breda. Hij ging in die tijd op zichzelf wonen dus t was of ik kom er bij of t huis verkopen (wat belachelijk is) of einde relatie. Tis optie 1 geworden hihi.

Die opmerking van die komkommers op Facebook haha, super grappig! Kan strx geen komkommer meer zien ;)

Thnx Dita!

Sweet dreams
Dita

Hoop dat je morgen terecht kan!

Inderdaad begin je dan te snel net als Maaike zegt is zware operatie en niet onderschatten omdat je niets ziet. Hebben we wat van geleerd en doe ik niet weer.
Holadio

Dat geloof ik best dat je geen komkommers meer kan zien

Intermoos

Mag je meteen na Totté?

Dat is een chirurg en meende dat er eerst een intake was. Dat is zonder een chirurg.
Ja het is een intake alleen, maar weet dus alleen dat totté de chirurg is, voor de rest weet ik eigenlijk weinig want er staat ook geen naam in de brief, ik ga er ook niet vanuit dat de chirurg erbij is hoor. Ik hoop alleen dat ze me op 1 of andere manier kunnen helpen.
Intermoos,

Ze gaan hun best doen. Ons is toen op 1e voorlichting verteld dat ze mensen altijd willen helpen.
Moos, ik heb waarschijnlijk super veel pech gehad dat ze me bij 2 ziekenhuizen weggelachen hebben met mijn BMI 37. Inderdaad kwam ha nog met diëtiste. Maar ja, als je al gezond eet en veel beweegt schiet da niet op.

Duim voor me, ik ga straks naar ha voor 2e verwijsbrief. Met deze in de hand zit k over 3 weken hopelijk in BoZ
Ik zal voor je duimen. zet hem op.
Origineel,

Ga ook duimen voor je!

Dita

Voor jou ook dat je snel terecht kan.

Weer op weg naar werk met om 13.30-14.20 examen Engels mondeling.
smorreges leedies,

origineel en of we voor je zullen duimen !!!! ik gun het je zo, en dita, welkom en ook veel succes op je pad naar de gbp. Laat het allemaal maar rustig over je heen komen, en uiteindelijk is het de chirurg die bepaalt welke operatie het beste voor jou is, gezien je lijf , eetpatroon enz. in mijn geval was het ermee eens zijn of niet, want de chirurg heeft de eindverantwoordelijkheid.

en over eten gesproken, zijn wij gisteren met de kinderen in een bbq restaurant geweest, hartstikke leuk, bbq ingebouwd in de tafel, vlees halen bij een buffet, aan de spies steken en wachten maar. stond er al brood klaar, en kwam er ook nog heerlijke friet bij kijken. kortom een heerlijk avond. ben zelfs aan de wijn geweest. moet stoppen, bezoek. fijne dag allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven