Lijf & Lijn alle pijlers

aankomen

16-04-2012 15:15 81 berichten
Afgelopen 3 weken ben ik met veel moeite 1,5 kilo aangekomen en toen ik vanmorgen op de weegschaal stond was er weer een kilo af Ik loop al bij een diëtist en krijg daar goede adviezen van, maar misschien zijn er hier ervaringsdeskundigen die me kunnen helpen of mensen met huis-, tuin- en keuken-truukjes om de kilo's er weer aan te krijgen.

Dit is ongeveer wat ik nu eet:

ontbijt: bord pap met volle melk en toevoegingen

tussendoor: brood met kaas/ei/vleesbeleg

lunch: nutridrink

tussendoor: gebak

avondeten: patat met mayo, kroket/drumstick/visstick oid of pasta met saus, kaas en room

avondeten2: normaal, boter/mayo toegevoegd waar mogelijk

Tussendoor eet ik veel chips, chocola, koekjes etc. Nutridrink zou ik meer van mogen, maar ik krijg er een vol gevoel van en word er misselijk van. Als ik geen nutridrink neem kan ik eigenlijk meer eten. Ik overweeg ipv nutridrink een eiwitshake te nemen en ernaast te lunchen.

Elke dag zit ik ongeveer 2x 15 min op de hometrainer om spieren te kweken.

Doe ik het zo goed? Ik zou graag meer vette groente eten ipv al die vette zuivel (dat komt mn neus nu wel een beetje uit). Maar behalve avocado weet ik eigenlijk niks.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Jemig,

Kan je jezelf niet beter een gezond eetschema aanleren?

Heb je een voedselallergie ofzo dat er geen groenten en fruit in je schema zit?

Mijn schema om af te vallen bevat nog meer dan jou schema om aan te komen
Iets met cyclus en vocht vast houden, wat je nu weer kwijt bent? Gebeurt andersom ook vaak bij mensen die zeggen dat ze aangekomen zijn, terwijl ze willen lijnen.
Zijn dit adviezen van een diëtist? Ik zie vooral veel aderverstoppende vette happen.
Wat dacht je van dit:

Ontbijt: bord pap met volle melk en toevoegingen

T1: brood met boter en beleg en fruit

Lunch: 3 boterhammen met beleg, zuivel en wat je verder nog wil

T2: brood met boter en beleg en fruit

T3: handje nootjes of dat waar je zin in hebt.

D: normaal

T4: kwark ofzo

Ik waat niet wat jij voor dietiste heb maar wat je nu doet klint gruwelijk ongezond, ookal moet je aankomen.
Ik vind het ook een beetje vreemd dat je bij een dietist loopt, maar er ondertussen inderdaad veel (alle?) groente en fruit mist in je voedsel. Het lijkt mij (maar dat baseer ik ook alleen maar op mijn eigen gezonde verstand, heb er zeker verder geen 'kaas van gegeten') dat je juist 'normaal' moet eten, met dan inderdaad meer pasta, zuivel, koolhydraten, dan anders.

Misschien helpt het: een 'normaal' 'dieet' (dus adh groenten, brood e.d.) met daarnaast veel tussendoortjes eten die je zelf superlekker vind en erg van geniet?

Ofzo?

Roep eigenlijk ook maar wat... Hier is het probleem andersom :D
quote:achnein schreef op 16 april 2012 @ 15:19:

Iets met cyclus en vocht vast houden, wat je nu weer kwijt bent? Gebeurt andersom ook vaak bij mensen die zeggen dat ze aangekomen zijn, terwijl ze willen lijnen.goeie, ik ben net ongesteld geworden
Getverdemme, ik word al misselijk als ik het zo lees, dit is toch geen eten voor iedere dag? Ik weeg zelf ook niet zo veel en compenseer dit door bv. 2 aardappels meer, 2 boterhammen meer etc.
Dit oogt echt niet gezond.

Kan me niet voorstellen dat de diëtiste dit voorschrijft.

Waarom niet gewoon:

'S morgens ontbijt met brood of volle kwark

Tussendoor liga milkbreak of zoiets

Tussen de middag: brood met chocolademelk/yogurtdrink

Tussendoor: fruit en iets lekkers zoals een koek met chocola

Avondeten: gewoon normaal met aardappels, vlees, groente of pasta, wereldgerecht ect. met na een toetje of ijs

's Avonds: als je nog honger hebt een tussendoortje

Ik zal echt stoppen met al die snacks uit de frituur! Misschien kom je er niet van aan, maar gezond is het echt niet! Ik mis groente & fruit! Probeer te variëren in je voedsel; zo blijft het ook lekker en beter vol te houden.

Mijn vriend gebruikt een soort poeder voor gewichtstoename. Daar zitten veel eiwitten in. Hij mixt het door de yoghurt.
ben je toevallig nu 3 a 4 weken geleden begonnen bij die dietiste? Zo ja dan ben je waarschijnlijk helemaal niet aangekomen maar is het alleen je natuurlijke schommeling.
Bij de pasta en avondeten zit bij elkaar zeker 200 gr groente. Ook eet ik soms een slaatje tussendoor. Ik gebruik alleen maar volkoren producten.

Die vetten zijn idd niet goed, maar met alleen 'goeie' vetten kom ik er gewoon niet. En ja, dit is advies van de dietist.
dan vraag ik me af waar ze haar diploma gekregen heeft. (bij een kannetje room of bij de mayo)
Fruit mag ik niet teveel van, soms neem ik appelmoes oid. Melk mag ook niet teveel. Wel andere zuivelproducten.

@El Spark; ik merk ook dat als ik dingen eet die ik lekker vind het beter gaat, maar dat zijn niet altijd de dingen waar je van aankomt. Die smaken vaak zo chemisch

@Nathjuh, ik ga dat poeder proberen door mijn yoghurt/kwark te doen. Het dieet klinkt idd ongezond, maar ik heb flink ondergewicht dus moet echt aankomen.

@Maja, wat bedoel je met de schommeling? Is dat altijd in het begin? (idd 4 weken nu)
Ik vraag me heel erg af of dit wel goed is. Waarom niet je voeding aanvullen met Fortimel of iets dergelijks? Dit dieet is echt een ramp voor je hart en vaten.
Ik vind het ook een raar schema hoor.

De mensen waar ik gewerkt heb die aan moesten komen moesten juist veel dikke kwark of grieks/turkse yoghurt.

Aardappels, brood zeker drie sneetjes

Vette vis en dat soort dingen eten.

Ook meer groente en fruit.
Ik snap dat het raar klinkt, maar op het moment is het liever slechte vetten, dan minder vetten. Zodra ik op gewicht ben mag ik weer normaal eten. Het is een goeie dietist hoor, uit een academisch ziekenhuis.
quote:scheelschaapje schreef op 16 april 2012 @ 15:35:

@Nathjuh, ik ga dat poeder proberen door mijn yoghurt/kwark te doen. Het dieet klinkt idd ongezond, maar ik heb flink ondergewicht dus moet echt aankomen.Er is echt van alles te krijgen op dit gebied. Laat je goed voorlichten over wat het beste product is voor jou. En het werkt echt hoor! Als wij ouderen binnenkrijgen met ernstig ondergewicht (verwaarlozing van zichzelf door dementie) dat wordt dit ook ingezet tot ze weer blozende wangetjes hebben
quote:scheelschaapje schreef op 16 april 2012 @ 15:35:

@Maja, wat bedoel je met de schommeling? Is dat altijd in het begin? (idd 4 weken nu)Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik schommel soms wel 2 kg afhankelijk van waar ik zit in mijn cyclus. Da's alleen door vocht vasthouden. Da's heel natuurlijk.
Door het sporten kan het zijn dat je eerst vet verbrand voordat je spieren kweekt.

Je "dieet" is echt niet goed samengesteld.

Ik zou naar een sportschool gaan, kijken of iemand je daar kan helpen met een goed sport programma en dieet wat in balans is.

Want chocolade, chips, koek, gebak enz, is echt heel slecht voor je lichaam, vooral als je het dagelijks eet!

Ik heb zelf ook ondergewicht, en tegen mij werd ook gezegd dat ik dan maar alles moest gaan eten wat los en vast zit. Maar dat is eigenlijk het slechtste wat je kunt doen.

Wat je evt nog kunt doen is een goed dieet programma zoeken.

Een shake waar veel vitamines enz inzitten, en dat drinken bij elk ontbijt, lunch en diner.
quote:achnein schreef op 16 april 2012 @ 15:36:

Ik vraag me heel erg af of dit wel goed is. Waarom niet je voeding aanvullen met Fortimel of iets dergelijks? Dit dieet is echt een ramp voor je hart en vaten.Van fortimel zit ik gelijk vol, en dan eet ik eigenlijk minder.
Wat vervelend voor je. Ik kan me voostellem dat je teleurgesteld was dat er weer een kilo af was, maar als je aangeeft dat je ongesteld bent geworden hield je waarschijnlijk vocht was.

En dan ben je waarschijnlijk alsnog een halve kilo aangekomen, dus je inspanningen zijn dan in ieder geval niet voor niets geweest toch?

Lust je vis? Zalm en makreel zijn vette vissoorten, calorierijk, maar de vetten zijn goede vetten. Idem met noten.

Ik zou stoppen met tussendoor alleen zoveel loos snaaien, en juist tussendoor wat kleinere maaltijden eten.

Bijvoorbeeld:

Ochtend

Volle yoghurt met gesneden fruit en cruesli

Twee boterhammen met beleg en roomboter

Lunch

Bagel met roomkaas, zalm en avocado

Croissant met brie of andere kaas en tomaat

Stuk Fruit

Avondeten

Veel Groente en vlees of vis, met veel pasta, rijst of aardappelen

Volvette toet

Eventueel nutridrink

Daartussendoor zou je dan gewoon kunnen snaaien als je wilt.

Ik kom juist aan van savonds eten, dus ik zou de nutridrink dan eens savonds proberen te nemen. Misschien werkt dat voor jou dan omgekeerd, maar t is het proberen waard.

Ook veel sapjes zitten best wat calorieën in.
quote:scheelschaapje schreef op 16 april 2012 @ 15:41:

[...]

Van fortimel zit ik gelijk vol, en dan eet ik eigenlijk minder.Maar je hebt Fortimel in drankjes, cupjes vla en poeder (heet dan Fantomalt. Daar moet iets bij zitten wat bij jou past, denk ik.
quote:Maja82 schreef op 16 april 2012 @ 15:40:

[...]

Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik schommel soms wel 2 kg afhankelijk van waar ik zit in mijn cyclus. Da's alleen door vocht vasthouden. Da's heel natuurlijk.Ja, ik denk dat dat ermee te maken heeft, ik kom altijd aan als ik ongesteld moet worden, ik denk dat dat die kilo was. Maar dan ben ik dus met dit dieet een halve kilo aangekomen in 3 weken!
quote:scheelschaapje schreef op 16 april 2012 @ 15:27:

Bij de pasta en avondeten zit bij elkaar zeker 200 gr groente. Ook eet ik soms een slaatje tussendoor. Ik gebruik alleen maar volkoren producten.

Die vetten zijn idd niet goed, maar met alleen 'goeie' vetten kom ik er gewoon niet. En ja, dit is advies van de dietist.

Goede vetten bevatten ook veel calorieën en daar kom je van aan. Verzadigde vetten zijn slecht voor je en die krijg je nu best veel binnen.

Mag je ook van je diëtist geen fruit? Ik zou een ander zoeken.
quote:achnein schreef op 16 april 2012 @ 15:43:

[...]

Maar je hebt Fortimel in drankjes, cupjes vla en poeder (heet dan Fantomalt. Daar moet iets bij zitten wat bij jou past, denk ik.Ik ken ze en heb nu een drankje dat wel gaat, maar niet meer dan 1 per dag. Maar misschien is dat poeder wat, dat ga ik proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven