Zilveren Lepel

01-04-2012 16:11 94 berichten
Ik ben me de laatste tijd wat meer aan het verdiepen in koken, en ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het kookboek "Zilveren Lepel". Ik hoor er goede verhalen over, en het is komende week in de Bonus bij de AH, dus ik overwoog het te gaan halen!

Dus: hebben jullie er ervaring mee, en zo ja, positief of negatief? Staan er gerechten in die goed te doen zijn voor iemand die weinig kookervaring heeft? Staan er veel verschillende gerechten in, van vegetarisch tot vlees zeg maar? Andere dingen die opvallend zijn?

Misschien kan deze Chick dan nog eens een kookwonder worden
Alle reacties Link kopieren
quote:kaasfondue schreef op 09 april 2012 @ 16:29:

Zoals het aubergine recept van bopine waar geen knoflook in zat en wat haar aan de jaren 80 deed denken toen het wat smakelozer was.

Nederlanders hebben de neiging om te veel en te vaak knoflook te gebruiken heb ik van onder andere Italianen begrepen.

Waarschijnlijker is dat de samenstellers van het kookboek het in dit specifieke gerecht niet vonden passen.

Nog even iets anders, ik lees dat mensen foto's missen.

Op de Italiaanse site van de zilveren lepel staan ze wel, al weet ik niet of deze dezelfde recepten als het boek geeft.

Het is natuurlijk lastig zoeken als je de taal niet kent, maar voor wie het wil proberen:

http://www.cucchiaio.it/

Dit is b.v. waarschijnlijk de foto van het betreffende aubergine gerecht.

http://www.cucchiaio.it/s ... /01/melanzane-ripiene.jpg
Leuke site, kon er met mij steenkolen Italiaans vrij makkelijk doorheen wandelen, Van lang niet alle gerechten staan er foto's tot mijn opluchting, begon namelijk net lol te krijgen in mijn nieuwe carrière als culinair fotografe :-).
Leuke site!

Ik heb wel google vertalen gebruikt maar ik kon niet alle recepten terug vinden in het boek. Wel een paar heerlijke er tussen gezien.

Wel doorgaan met de foto's bopine. Als ik iets uit het kookboek ga maken dan maak ik er ook een foto van.

Voor wat betreft de knoflook, het is erg lekker in gerechten. Ik ken trouwens weinig Nederlanders die knoflook gebruiken. De meesten hier eten het alleen bij shoarma in de knoflooksaus.

Het nadeel is dan ook dat de plantjes al uit de knoflook groeien hier in de supermarkt.
Zie QR
Uitgelopen knoflookteentjes stop ik altijd in de grond, het loof is heel lekker in Chinese gerechten en in salades. Ben altijd blij als er een bol uitloopt.
Wat leuk dat jullie al recepten aan het proberen zijn. Ik krijg het boek voor mijn verjaardag einde van de maand. Het was wel gelukt om het te kopen dus ik wacht af. Kan ik hier vast via jullie kijken wat lekker is!

Ben trouwens ook gek op knoflook, wat ik ook soms doe (vooral als ik veel knoflook heb die eigenlijk op moet) is aardappelstukjes in de oven (eerst met een beetje olie en kruiden in een plastic zak om ze te "marineren") en dan een berg knoflookteentjes erbij (gewoon in het velletje). Als het dan gaar is kun je die knoflook er zo uitzuigen, heerlijk. De knoflook smaakt dan veel milder dan rauw.

Maar inderdaad lastig om verse knoflook te vinden, zelfs in toko's komt het groen er vaak al aan.
Heeft iemand van jullie de Zilveren Lepel Pasta?

Ik heb opeens het idee dat ik een keer het recept wil maken van ravioli overgoten met een bouillon. Ik heb het een keer gezien bij een kookprogramma, maar ik kijk er dagelijks een aantal dus waar ik het heb gezien en wanneer weet ik niet meer. Ook geen idee hoe dat gerecht heet dus lastig googlen.

Ik kan er wel een topic over openen maar zoveel haast heeft het niet. Zou het leuk vinden als ik het kan vinden, en anders pech.

(ik heb Topchefs gister gezien met die open ravioli met groente in bouillon maar dat bedoel ik niet, ik wil echt ravioli van pasta en het liefst gevuld met vlees)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb hem niet Mylene.

Kom je meeschrijven Enniee?
Mylene als je in google "ravioli in brodo" tikt krijg je een hele berg recepten, misschien zit er iets tussen.
@MV, ik heb Pasta de Zilveren Lepel. Heb gezocht naar het recept van Ravioli met bouillon en vlees. Dit recept staat er niet in. Althans, ik kan geen recept vinden die hier op lijkt.

Als je een ander recept wilt kan ik deze wel hier neerzetten.
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
Lief dat jullie even hebben willen kijken. Bailey, op dit moment weet ik even niet wat, nou weet wel wat maar dat is zoveel. Ik heb op mijn verjaardag van forummers een pastamachine gehad dus mocht ik ooit een keer de Pasta ZL op MP ofzo vinden voor niet teveel geld zou ik die graag willen kopen want ik heb nu voor het maken van pasta niet veel recepten. Wel veel recepten maar met `kant en klare` pasta. Maar wie weet loop ik er nog een keer tegenaan.

En stom van mijzelf dat ik toen bij het kookprogramma niet heb genoteerd om dat recept te kopieeren. Ik dacht namelijk meteen al dat ik dat graag een keer wilde maken.

Bij het kletsgroepje waar ik wel kom is er iemand die het wel vaak bij de Italiaan eet dus het is geen onbekend gerecht.

Bopine, ik ga googlen op jouw tekst, dank je.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hier een recept voor tortellini met duidelijke foto's.

In het Italiaans, als je wilt kan ik het een of ander voor je vertalen.

http://ricette.giallozafferano.it/Tortellini.html
Heb ook nog even gekeken in kookboek De Pasta machine en Jamie's Italie. Niets gevonden wat er op lijkt
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
http://platprefere.canvas.be/home/recepten-pavarotti/
quote:quiaquia schreef op 11 april 2012 @ 13:39:

http://platprefere.canvas.be/home/recepten-pavarotti/

Leuk om te zien. Alleen niet echt te maken zonder een vleesmachine en keukenmachine zag ik al. En wat een ingredienten zeg. Had het allemaal veel simpeler verwacht, de Italiaanse keuken staat bekend om Less is more.

Ik heb nog wel een potje lamsfond staan bedenk ik mij. Nah, weet niet hoe die smaakt, nog maar even verder kijken.

Leuk filmpje trouwens.
Volgens mij kun je iedere gewenste gevulde ravioli daarvoor gebruiken met gewoon de bouillon die je normaal trekt. Wat parmezaan erover en klaar ben je.
Oh, en inderdaad in de Pasta versie van DZL staat hij niet.
Bopine, wat zijn in godsnaam Ramequins?

Oh wacht, ikdenk dat dat het bakje is waar je t instopt?
Het Viva forum is papaja.
Ja klopt hoor, van die eenpersoons ronde ovenbakjes
Zo eindelijk heb ik hem ook want was gister jarig. Vandaag meteen maar de paprikarisotto gemaakt. Was erg lekker.Had er garnalen spiesjes en courgettespiesjes voor op de barbecue (ook een verjaardagscadeau, haha) bij.

Heb al meer gezien wat me lekker lijkt. maar moet ook wel verschillende dingen googelen, want ken niet alles wat er in staat.

Anderen nog aan het koken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven