Voor niks gaat zeker de zon op!
woensdag 18 april 2012 om 12:26
Ok, dit moet echt even kwijt nu!
Ongeveer een maand geleden had ik de apotheek even gebeld (like 2 minuten) want ik had een vraagje over de pil. Krijg ik nu net op mijn deurmat een rekening van mijn zorgverzekeraar dat ze 1,67 voor die hulp hebben moeten betalen aan de apotheek en dus of ik het aan ze terugbetaal. Mijn mond viel open toen ik het las. Is dit normaal dat apotheken dit declareren bij de zorgverzekering?
Is al opgelost
Ongeveer een maand geleden had ik de apotheek even gebeld (like 2 minuten) want ik had een vraagje over de pil. Krijg ik nu net op mijn deurmat een rekening van mijn zorgverzekeraar dat ze 1,67 voor die hulp hebben moeten betalen aan de apotheek en dus of ik het aan ze terugbetaal. Mijn mond viel open toen ik het las. Is dit normaal dat apotheken dit declareren bij de zorgverzekering?
Is al opgelost
woensdag 18 april 2012 om 12:28

woensdag 18 april 2012 om 12:34
Ik weet niet hoe het bij mij zit maar ik heb die vraag nog nooit gehad van mijn verzekering. Ben wel extra aanvullend verzekerd dus misschien ligt het daaraan maar tel.consult bij ha, apotheek en zelfs mijn neuroloog, geen rekening.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

woensdag 18 april 2012 om 12:40
Ik heb ook nooit hoeven betalen voor een telefonisch consult bij de huisarts.. Een aantal maanden geleden belde de huisarts mij terug, omdat de assistente mij geen duidelijkheid kon verschaffen m.b.t. de uitslag van mijn bloedprikken, ik heb 20 minuten met de huisarts aan de telefoon gehangen en geen rekening gezien. Ligt misschien inderdaad aan hoe je verzekerd bent.

woensdag 18 april 2012 om 12:45
Herkenbaar... Mijn tante kwam vorig jaar door een aanval in coma terecht, nadat ze uit het ziekenhuis kwam belde de huisarts even om te informeren hoe het ging, hij was nl op vakantie toen het gebeurde en was ervan geschrokken. Prompt de week erna een rekening van 4 euro nog wat op de mat: "telefonisch huisarts consult". Niet te geloven!!!!
woensdag 18 april 2012 om 12:45
quote:Vogel86 schreef op 18 april 2012 @ 12:40:
Ik heb ook nooit hoeven betalen voor een telefonisch consult bij de huisarts.. Een aantal maanden geleden belde de huisarts mij terug, omdat de assistente mij geen duidelijkheid kon verschaffen m.b.t. de uitslag van mijn bloedprikken, ik heb 20 minuten met de huisarts aan de telefoon gehangen en geen rekening gezien. Ligt misschien inderdaad aan hoe je verzekerd bent.Huisarts valt niet onder eigen risico en hoef je zelf niets voor te betalen. Ze zullen het zeer waarschijnlijk wel als een telefoonconsult hebben gedeclareerd.
Ik heb ook nooit hoeven betalen voor een telefonisch consult bij de huisarts.. Een aantal maanden geleden belde de huisarts mij terug, omdat de assistente mij geen duidelijkheid kon verschaffen m.b.t. de uitslag van mijn bloedprikken, ik heb 20 minuten met de huisarts aan de telefoon gehangen en geen rekening gezien. Ligt misschien inderdaad aan hoe je verzekerd bent.Huisarts valt niet onder eigen risico en hoef je zelf niets voor te betalen. Ze zullen het zeer waarschijnlijk wel als een telefoonconsult hebben gedeclareerd.

woensdag 18 april 2012 om 12:46
quote:fleur1234 schreef op 18 april 2012 @ 12:45:
[...]
Huisarts valt niet onder eigen risico en hoef je zelf niets voor te betalen. Ze zullen het zeer waarschijnlijk wel als een telefoonconsult hebben gedeclareerd.
Oh oke dat wist ik niet dat het niet onder eigen risico valt, maar ik zie hier dat anderen wel een rekening hebben gehad na een telefonisch consult met de huisarts.
Zelfs als ze niet zelf om dat consult hebben gevraagd lees ik! Dat vind ik wel redelijk schandalig.
[...]
Huisarts valt niet onder eigen risico en hoef je zelf niets voor te betalen. Ze zullen het zeer waarschijnlijk wel als een telefoonconsult hebben gedeclareerd.
Oh oke dat wist ik niet dat het niet onder eigen risico valt, maar ik zie hier dat anderen wel een rekening hebben gehad na een telefonisch consult met de huisarts.
Zelfs als ze niet zelf om dat consult hebben gevraagd lees ik! Dat vind ik wel redelijk schandalig.