Backpacken en creditcard?
zondag 9 maart 2008 om 17:32
dinsdag 11 maart 2008 om 17:00
Ik zou het ook zeker doen, heb op verschillende reizen mijn creditcard als redmiddel gebruikt. En van een vriendinnetje kreeg ik laatst de tip om Reef slippers te kopen, die hebben een speciaal vakje in de hiel om geld/creditcard in op te bergen.
http://www.reef.com/girls...rls/footwear/sandals/1527
http://www.reef.com/girls...rls/footwear/sandals/1527
dinsdag 11 maart 2008 om 17:19
Doen! Soms kun je alleen al vanwege het feit dat je een creditcard hebt, je gemakkelijker een hotelkamer krijgen. Heb het zelf tijdens backpacken ook meegemaakt. Het feit dat je een creditcard hebt is voor een heleboel hotels een soort van waarborg dat je de overnachting kunt betalen. Ook al betaal je met pin of contant. Vraag me niet waarom, maar een creditcard kan een heleboel dingen makkelijker maken. Heel handig voor noodsituaties.
Ook heb ik wel meegemaakt dat ik op het laatste moment nog een andere route moest nemen en plotseling een veerboot moest betalen die op dat moment alleen nog maar geboekt kon worden met creditcard...
En net wat hierboven staat, een huurauto krijg je tegenwoordig al bijna niet meer zonder creditcard.
Ook heb ik wel meegemaakt dat ik op het laatste moment nog een andere route moest nemen en plotseling een veerboot moest betalen die op dat moment alleen nog maar geboekt kon worden met creditcard...
En net wat hierboven staat, een huurauto krijg je tegenwoordig al bijna niet meer zonder creditcard.
woensdag 12 maart 2008 om 14:21
Altijd makkelijk:
- onderweg reserveren en creditcard nummer moeten doorgeven
- grote betalingen (bijv. dag duiken of andere tour), zonder dat je direct met een hele bank op zak loopt
- huren van een auto
- etc.
Ik bewaar hem overigens altijd gewoon bij mijn andere papieren (in een portomonnee). Geen enkel probleem.
Kijk wel even goed welke creditcard heb beste is, want niet alle landen accepteren bijvoorbeeld even gemakkelijk de mastercard en dan kun je beter voor visa kiezen.
- onderweg reserveren en creditcard nummer moeten doorgeven
- grote betalingen (bijv. dag duiken of andere tour), zonder dat je direct met een hele bank op zak loopt
- huren van een auto
- etc.
Ik bewaar hem overigens altijd gewoon bij mijn andere papieren (in een portomonnee). Geen enkel probleem.
Kijk wel even goed welke creditcard heb beste is, want niet alle landen accepteren bijvoorbeeld even gemakkelijk de mastercard en dan kun je beter voor visa kiezen.
woensdag 12 maart 2008 om 17:14
vrijdag 14 maart 2008 om 16:46
Ik ben net terufg van packpacken in Nieuw Zeeland en heb veel van mijn creditcard gebruik gemaakt. Als je een hostel witl boeken vragen ze 9 van de 10 x een creditcard nummer als waarborg, en als je op internet boekt heb je er zeker een nodig. Ook voor veel activiteiten boeken heb ik hem gebruikt. Niet alle pinautomaten accepteren Maestro maar wel mastercard. Ik heb eigenlijk alleen maar mijn creditcard gebruikt, ook voor het geld pinnen. In kosten heeft het niets uitgemaakt, het was niet duurder om mijn creditcard te gebruiken ipv mijn bankpas. En zolang je je rekening op tijd betaalt is er niets aan de hand
veel plezier!
veel plezier!
vrijdag 14 maart 2008 om 17:23
Zonder mijn creditkaart ga ik het land niet uit hoor!
Je moet er alleen niet mee pinnen als je contact geld wilt opnemen, dan betaal je fikse transactiekosten. Voor hotelovernachtingen, tripjes, autohuur etc. I-DE-AAL!
Bovendien zijn bij veel maatschappijen (VISA sowieso) je aankopen ook nog tot een jaar na aankoop gratis verzekerd.
Veel plezier! Ik ben net 3 weken terug uit Maleisie en het was superrrrr.
Je moet er alleen niet mee pinnen als je contact geld wilt opnemen, dan betaal je fikse transactiekosten. Voor hotelovernachtingen, tripjes, autohuur etc. I-DE-AAL!
Bovendien zijn bij veel maatschappijen (VISA sowieso) je aankopen ook nog tot een jaar na aankoop gratis verzekerd.
Veel plezier! Ik ben net 3 weken terug uit Maleisie en het was superrrrr.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
donderdag 20 maart 2008 om 14:32
vrijdag 21 maart 2008 om 00:41
Ik heb ook speciaal een creditcard van de Visa genomen omdat ik niet wilde dat mijn creditcard gekoppeld was aan min bankrekening maar apart was. Meer voordelen, alles is verzekerd en de kaart wordt 24/7 in de gaten gehouden door Visa.
Ik wilde bv een keer afrekenen in Spanje maar mijn kaart werd geweigerd, bleek dat Visa mijn kaart had geblokkeerd omdat ze mijn rekening retour afzender hadden ontvangen (verkeerd bezorgd door de post). Ze blokkeren de kaart dan omdat ze het niet vertrouwen, maar ze konden precies in de computer zien welk tijdstip en welke datum ik in Spanje had willen afrekenen met de kaart. Bleek dat ik gewoon toen ff collect call met Visa had moeten bellen en dan zouden ze gelijk mijn kaart weer deblokkeren.
Verder heb ik heel veel nut gehad van mijn creditkaart op vakantie, huren van autos, scooters, boeken van hotels etc. en afrekenen en ik heb wel eens een paar keer gehad dat inderdaad mijn gewone bankpas werd geweigerd en dan was de creditcard mijn redmiddel.
Ik rekende zelfs een beker Starbucks in de USA met mijn creditcard af, omdat ik moest overstappen op de luchthaven en geen dollars bij me had voor die 2 uur.
Ik wilde bv een keer afrekenen in Spanje maar mijn kaart werd geweigerd, bleek dat Visa mijn kaart had geblokkeerd omdat ze mijn rekening retour afzender hadden ontvangen (verkeerd bezorgd door de post). Ze blokkeren de kaart dan omdat ze het niet vertrouwen, maar ze konden precies in de computer zien welk tijdstip en welke datum ik in Spanje had willen afrekenen met de kaart. Bleek dat ik gewoon toen ff collect call met Visa had moeten bellen en dan zouden ze gelijk mijn kaart weer deblokkeren.
Verder heb ik heel veel nut gehad van mijn creditkaart op vakantie, huren van autos, scooters, boeken van hotels etc. en afrekenen en ik heb wel eens een paar keer gehad dat inderdaad mijn gewone bankpas werd geweigerd en dan was de creditcard mijn redmiddel.
Ik rekende zelfs een beker Starbucks in de USA met mijn creditcard af, omdat ik moest overstappen op de luchthaven en geen dollars bij me had voor die 2 uur.
woensdag 26 maart 2008 om 11:56
dinsdag 1 maart 2011 om 20:44
Ik zou toch gewoon een Visa-card nemen. In sommige landen/situaties is dat de enige card die altijd geaccepteerd wordt. Ik heb er onlangs bv online treinkaartjes mee gekocht in Mexico (via Ticketbus), terwijl ik heel veel klachten las over cards waarmee dat niet mogelijk was. Soms zie je bij restaurants en hotels ook bordjes staan dat alléén Visa geaccepteerd wordt. En Visa is inderdaad bijzonder klantvriendelijk en betaalt altijd zonder morren je geld terug als er misbruik van je card wordt gemaakt.
.

dinsdag 1 maart 2011 om 21:43
woensdag 2 maart 2011 om 18:24
Misschien een tip: neem een creditcard van Wirecard ( ik heb via wirecard een mastercard maar je kunt tegenwoordig geloof ik ook voor visa kiezen). Deze werken op prepaidbasis, je maakt van te voren het geld over naar een bank in Duitsland en deze waarderen vervolgens je creditcard op.
Nog een tip: bij V&D kun je een superdun / klein heuptasje kopen die je onzichtbaar onder je t-shirt kunt dragen, als je daar je wirecard in bewaart en je pinpas ergens anders heb je altijd geld bij de hand.
Nog een tip: bij V&D kun je een superdun / klein heuptasje kopen die je onzichtbaar onder je t-shirt kunt dragen, als je daar je wirecard in bewaart en je pinpas ergens anders heb je altijd geld bij de hand.