Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
@lovelylady: rustig begin is helaas voorbij....druk druk druk nu weer op het werk. Maar ja, hoort erbij. Misschien is zaterdag wel vroeg om te testen, maar ga het denk ik wel doen. Kan ik gelijk ook eens oefenen met zo'n test

@boekenlegger: duim voor je dat je het hebt gehaald!

@italia: hoe is het op je roze/blauwe wolk??

@de rest:

@hier: aan het werk....
@ Mommy. Zo jij begint gelijk weer volle bak zeg! Niet te druk doen hoor! Zou inerdaad leuk zijn als je komend weekend positief test. Ik hoop het voor je! Die paashaas moet toch meer gouden eieren verstopt hebben, of niet!

@ Blanche. Bedankt voor de felicitaties. Zodra je weer meer gaat rammelen moet je hier ook maar vaker komen schrijven hoor!! wanneer studeer je ook al weer precies af? Moet je nog veel doen voor die tijd?

@ Lovely. Voor jullie gaat het nu ook opschieten. Nog even en dan heb jij ook een andere achternaam!!! Ik kan mij inderdaad niet concentreren. Er zitten echt hele grote gaten in mijn concentratie vermogen. Heb idd ook ontzettend veel zin om het te vertellen. Tot nu toe weet alleen mijn beste vriendin het, zij wist ook dat we bezig waren. En aangezien ze het vorige week nog zo rot voor mij vond om het nieuws te brengen dat haar schoonzusje zwanger is, is ze nu extra blij voor me.

@ Twinlinstar. Wow Barcelona. Leuk! Ik hoor daat hele goede verhalen over. Heb je lekker genoten? Hoe was het weer daar trouwens? Hier is het namelijk de laatste 2 weken echt prut.

@ Zeelinde. Nu is het inderdaad echt zeker.Was ook wel blij om de duur 2-3 op de test te zien. Dan heb ik een idee dat het hcg tenminste goed toeneemt.

@ Boekenlegger. Die tijd ruimen we zeker in! langzaam dringt het echt door "wow ik ben zwanger!" Maar ergens ben ik nog bang dat het mis gaat. Toch probeer ik mijzelf ervan te overtuigen dat het in 90% van de gevallen goed gaat en ik nu maar vast moet genieten.

@ hier. Concentratie vermogen = 0! Echt erg, voel mij bijna schuldig, maar het lukt mij gewoon niet om mij te concentreren op het werk. Komt denk ik ook omdat ik het werk gewoon niet leuk vind. Hopelijk komt dat nog enigzins terug. Verder probeer ik te genieten
@ italia: barcelona was heerlijk, genoten hebben we zeker, maar het was ook wel erg vermoeiend hoor. 4 dagen alleen maar lopen, lopen, lopen. Het is een ontzettend mooie stad. Het weer was redelijk. We hebben 1 dag echt volop zon gehad. De overige dagen was het bewolkt met af en toe zon en af en toe een hele korte bui. Vaak waren we dan net ergens binnen. Voor zo'n tripje op zich goed genoeg, dan moet je ook geen 30 graden hebben.

Nou, Nederland is ook echt rottig qua weer... Hopen dat het snel beter wordt overal.
wat is er veel geschreven zeg!

@italia, kan snappen dat je 0 concentratie hebt, hopelijk kan je het opkrikken tot 0.1 zodat je wel iets gedaan krijgt.

@twinklinstar, dat klinkt heerlijk. Nederland heeft inderdaad rottig weer.

@mommy, spannend, nu zit je officieel op het 2e wachtbankje!

@loveley: hoe gaat het met de voorbereidingen.

Hier een dagje bijpraten met vriendin gepland staan. Het enige wat echt nog moet gebeuren is de afwas...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
@lovely: het heeft doorgezet, ben ik op zich ook blij mee.

Weet nu tenminste dat alles werkt en niet te vergeten mijn NOD.

@Mommy: De paashaas heeft mij overgeslagen dus misschien heb jij het volgende gouden ei, zoals Italia zegt.

@hier: Alweer de 4e dag van mijn menstruatie, en volgens mij ook de laatste. Zou fijn zijn in ieder geval
@ Krijgsman Hopelijk is je menstruatie snel voorbij en kun je toeleven naar de komende NOD! Alles werkt in ieder geval, dat is ook heel fijn!

@ Neweve. Ik zal wel iets moeten doen ja, anders valt het ook zo op. Maar lastig is het wel. ik zou graag op de bank liggen nu met een goed boek.

@ Twinklin: Klinkt als een leuk reisje! City trips wordt je sowieso altijd snel moe van, want je wilt zoveel mogelijk zien in vrij weinig tijd. Dus dan moet je nu maar lekker uitrusten!!!

@ allen

@ Hier. Gisteravond echt een kut avond gehad met dank aan mijn vreselijk incompetente huisarts. Hij wilde mij de bloedtest nog niet uitschrijven, lachte mij nog net niet recht in mijn gezicht uit dat ik twee testen kort na elkaar had gedaan... HIj had het over vals positieve testen etc. Het enige wat hij uit heeft geschreven is een urine test over 10 dagen. (eerder mag niet, vroege miskramen bestaan niet, dan was je geowon niet zwanger)

Daarna gelijk door gegaan naar de apotheek, want ik vertrouw die gast dus helemaal niet. Vals positieve testen bestaan niet. En dat werd door de apotheker bevestigd. Die zei : 2 positieve, u bent hartstikke zwanger, gefeliciteerd!" De test die de huisarts mij heeft uitgeschreven komt op hetzelfde neer als zo'n clearblue ding, alleen voeren ze de test in het lab uit. (info van de apotheker)

En oh ja, op mijn vraag over wat ik wel en niet mag eten zei mijn huisarts. Ach, als je in 28 jaar nog nooit toxoplasmose hebt gehad (en dat zal uit latere bloedonderzoeken blijken), dan is de kans dat je dat nu oploopt zo klein, dus eet lekker je biefstukje en salami door hoor. Dat risico kun je best nemen. Werkelijk, ik dacht dat ik stront hoorde praten!!! Is dat een dokter? Lijkt eerder een kwakzalver. Ga binnenkort maar eens kijken of er een andere huisarts in de buurt zit, want in hem heb ik echt 0 vertrouwen.

Maar ik voelde mij er dus wel kut door. Jeetje, je bent al onzeker in het begin en dan krijg je dat allemaal te horen.
@italia, naja zeg, wat een rare huisarts. (ik houd wel van een biefstukje dus die mag je doorsturen naar mij;-))

@krijgsman, fijn dat alles nog werkt! Op naar de volgende ronde. (ik voorspel een koninklijk ei )

@rest: zwaai!

Eerste deel afwas is gedaan het was veel...
Neweve, gezellig een dagje bijkletsen! Haha, had je wat afwas opgespaard?

Italiagirl, jeetje wat een nare huisarts zeg!! Daar zou ik me ook niet prettig bij voelen. Gelukkig had de apotheker wel kennis over wat hij zij, je bent gewoon harstikke zwanger meid!

Krijgsman, fijn dat alles nog goed werkt, dat is ook heel fijn om te weten natuurlijk! Wanneer is je volgende NOD?

Twinklinstar, lekker zeg, Barcelona! Klinkt heerlijk!

Boekenlegger, balen dat je zo lang op de uitslag van je tentamen moet wachten. Ik duim voor een goed cijfer!

Mommy, ik hoop dat je van het weekend kunt testen! Ik duim voor je!

Lovelylady, ohh leuk zeg, voor allebei het eerste kleinkind! Dat is bij ons ook zo! Toch wel een beetje speciaal vind ik!

@ hier. Sorry dat ik niet meer gereageerd heb maandag. De zwangerschapsdementie was toen geloof ik volop aanwezig haha. Maar met ons kindje is alles goed! Het was flink gegroeid! Het was wel weer heel eigenwijs haha, daardoor hebben we helaas niet zulke mooie foto's gekregen, maargoed, kindje deed het prima dus dat is het belangrijkste! De VK zag een gevuld maagje en blaasje, dus dat was goed. Je zag ook de hersentjes! Het kindje was de hele tijd op zijn handje aan het sabbelen, dat zag heel lief uit!

Ik ben inmiddels alweer een dikke 13 weken zwanger:) 10 mei mag ik weer naar de VK, we mogen dat voor de eerste keer naar het hartje luisteren!
@ Muisje. gelukkig is alles goed. Dat is inderdaad het belangrijkste!!!! Met 13 weken is het al echt een klein mensje!

@ Neweve. Ik ben er niet zo gek op, dat scheelt! Dus ik stuur hem naar je door. Salami vind ik overigens wel lekker. Maar dat doen we de komende 9 maanden maar niet!
@Italia: Wat een rare reactie zeg van je huisarts! Ik zou me daar ook niet bij op mijn gemak voelen. Gewoon doen wat je gevoel je ingeeft hoor Italia! Laat die man maar lekker kletsen!

Wat ik heel jammer vind is dat ik geen gerookte zalm meer mag eten, dat vind ik zo lekker. Helemaal in een wrapje met kruidenkaas en rucola, mjam.... (Hoor mij, ik praat weer over eten! Hahaha, 6 weken misselijk geweest en nu zit ik mezelf lekker te maken met een wrapje gerookte zalm hihi). Gelukkig mag je nog wel gegrilde/gebakken zalm.

Hoe voel je je nu? Is het nieuws al een beetje gezakt?

@Muisje: Wat fijn dat je weer een goede echo hebt gehad, bijzonder om te zien he?! Heb jij meerdere echo's gehad? Ik krijg er maar 1 (met bijna 11 weken heb ik de termijnecho gehad). Nu nog 8 weken wachten op de volgende....

Hoe gaat het nu met je? Wanneer komt Muisman weer thuis?

@MrsKrijgsman: Wat jammer dat er geen paasei voor jullie is weggelegd. Maar misschien een pinkster'ei'? Of duurt pinksteren nog erg lang, weet ik eigenlijk niet eens haha!

@Neweve: Gezellig, een dagje bijkletsen. Heb je je al door de afwas heen geworsteld?

@Mommy: Spannend zeg!! Wat zou het mooi zijn als het in 1x raak zou zijn! Ik ga voor jullie duimen!!

@Twinklinstar: Ik heb jou denk ik even gemist. Welkom hier!! Leuk dat je in Barcelona bent geweest, lijkt me erg mooi!

@hier: Ik durf het denk ik nu wel te zeggen: het gaat de goede kant op hier. Ik ben 3 of 4 dagen al niet echt misselijk geweest (wel af en toe er wat tegen aan) en ik heb ook al 3 avonden een klein hapje met Zeeman mee gegeten. Overdag wil het eten nog niet zo heel best, maar daar komt vast ook snel verbetering in. Gisteren bloed laten prikken, ook dat weer overleefd (ik vind dat altijd zo naar): 8 buisjes moesten ze hebben!! Maar goed, dat is gelukkig allemaal goed gegaan. Gisteren even wat leuks gekocht om te vieren dat het bijna 12 weken is (zaterdag!) en dat het iets beter gaat; bij de Zeeman een heel schattig slabbetje en een wikkeldoek met een lief eendje er op. Nu ga ik straks nog even kijken voor een bijpassend rompertje, die hadden ze bij die winkel niet. Zo leuk, al dat kleine spul shoppen.

Fijne dag allemaal!!
@ Zeelinde. Jeetje 8 buisjes!!! Slik, ik kan me ook beter vast gaan voorbereiden daarop. Ben doodsbang voor naalden. Helaas is het hier standaard om zo'n 1 keer per maand bloed te laten prikken. Nou weet ik van mijn schoonzus dat die gyn daar iets makkelijker mee is, 1 keer in de 6 weken is ook voldoende. Mara toch! Oh ja zalm, mmm zou ik ook wel zin in hebben. Sowieso ben ik hier gek op het voorgerecht waarbij je allerlei salumi krijgt. Van verse salami, tot aan rauwe ham. Mjummie! Nou ja, goed, nog 36 weken wachten Dat lukt wel! Mocht hij/zij iets eerder komen dan 25 december, dan weet ik al wat ik met kerst ga eten.

Gelukkig dat je je iets beter voelt nu. Ik hoop voor je dat deze stijgende lijn doorzet! Je krijgt trouwens wel weinig echo's! Maar 2 in totaal? Gaan jullie nog een pretecho laten maken?
Ja, ik krijg er gewoon 2; 1 termijnecho (12 weken echo) en dan de 20 weken echo (daar mag je zelfs voor kiezen, want dan gaan ze kijken of er afwijkingen zijn, dus als je dat niet wilt dan hoef je deze niet te doen).

Pretecho wil ik wel graag laten doen en dan de oma's en opa meenemen. Vinden ze vast leuk.

Iedere maand bloedprikken??!! Mijn hemel! Ben blij dat het hier maar 1x hoeft. die 8 buisjes gingen heel snel hoor gelukkig. Het wisselen voelde ik ook haast niet. Het is meer het idee dat er zo'n naald in je ader zit, brrrr....

Hahaha, ja dat wordt bunkeren met de kerst voor jou hopelijk!
In het lab waar ik naar toe ga hebben ze gelukkig wel een apart systeem. Een soort vlindertje schuiven ze in de ader en daar hangt een slangetje aan. Via het slangetje worden de buisjes gevuld, dus het wisselen voel je gelukkig niet. Maar pff met de laatste keer bloed prikken 1.5 jaar terug viel ik na 3 buisjes al bijna flauw.

Leuk idee om de opa's en oma's mee te nemen naar de pretecho. Waarschijnlijk zal ik de eerste echo hebben als mijn ouders hier een week zijn. Maar die is inwendig, dus ik neem ze niet mee naar de afspraak.
Hoi, ik kom even inbreken om het volgende te roepen:

Gefeliciteerd Italia!!! Je bent zwanger!!!

Thanks Magz! Nu jij hopelijk ook snel!!!!!
kleine 4 maanden wachten, dan gaan we voor het eggie proberen
Ah Magz! Wat fijn dat jullie er eindeijk ook voor gaan! Die 4 maanden zijn zo om! Wat heeft jouw vent nou eindelijk overstag doen gaan?

Italia: pff, wat een idiote huisarts!! Ik zou ook snel op zoek gaan naar een ander!

Ik moet overigens na dit jaar nog één schooljaar studeren.. Dus het schiet op! Jee!

@ Zeelinde: Ja! Een pretecho! Leuk! Is dat dan in 3D enzo?

En Mommy: jij gaat dus zaterdag testen? Spannend hoor!! Ik denk dat ik dan wel even kom gluren!
@magz

Nog even volhouden en dan gaan jullie er ook voor!

@blancheflor:

We gaan nog steeds gelijk op! Wanneer willen jullie gaan beginnen? Ik ga na dit jaar ook nog een jaar studeren, dus waarschijnlijk juni 2013 afgestudeerd bij de master.
@ Magz. Nog even!!!!! Maar eerst gaan jullie trouwen. Dat is ook super leuk!

Grappig dat dit topic alweer een hele tijd bestaat er dat er verschillende rondes nieuwe rammelaars zijn.
Inderdaad grappig Italia!

@ Boekenlegger! Ja! We gaan helemaal gelijk op! Leuk! Een partner in crime haha!

En jij wil direct zomer (mei, zie ik in de tabel) 2013 beginnen?

Want daar begin ik dus steeds maar aan te twijfelen... Haha, baal daar soms wel van, dan denk ik, kan ik eindelijk, komt het toch ineens dichtbij ofzo! Hoe denk jij daarover?
@blancheflor:

Ik verander ook best vaak van gedachten. De ene keer denk ik we kunnen best in feb of maart 2013 al beginnen. Best kans dat het toch nog paar maanden duurt voor ik zwanger raak. Andere keer denk ik weer dat we beter pas kunnen beginnen als einddatum studie echt zeker is. Dus bijvoorbeeld na inleveren scriptie, ik noem maar wat.
Jeetje italia wat vervelend zo'n huisarts zeg!! kan me voorstellen dat je een andere wilt zoeken.

Werken ze in italie ook met verloskundigen? die zijn vaak sowieso wel fijner en meelevender.

Goed dat je er zelf bewust van ben dat je niet meer alles mag eten. Tuurkijk zal het meestal goed gaan als mensen tijdens de zwangerschap een keer iets eten of drinken wat niet mag; er zijn tenslotte ook mensen die pas beseffen dat ze zwanger zijn als ze gaan bevallen en daar komen ook gezonde kinderen van..

Maar waarom zou je het risico vergroten op negatieve dingen toch??
Inderdaad grappig Italia! Wat leuk dat ook oud rammelaars wat vaker terugkomen. Wat ook opvallend is is dat een golfen zijn qua startperiodes.

Wat wordt er hier veel geschreven!

Ik kijk nu het kinderziekenhuis, wat een schatje (maar hij heeft een hartruisje)...

hier is het vrouwenavond, vriend is naar een verjaardag en ik zit met een hoop lekkers op de bank. Ook de hamster heeft wat lekkers gekregen (en hangt in de knaagstick om hem te verslinden...)

Toevoeging: blancheflor wat leuk om jou weer hier te zien!
@neweve: zeker spannend, het tweede wacht bankje. zaterdag weten we hopelijk meer.

Leuk dagje gehad met je vriendin?

@italia: wat een verhaal van je huisarts zeg! Word je ff lekker nog meer onzeker van...:hug:

Heb je trouwens al wat kwaaltjes?

@muisje: wat fijn dat de echo goed was! En 10 mei is muisman er ook bij?

Bedankt alvast voor het duimen!

@zeelinde: bedankt voor het duimen! Fijn dat het nu echt de goede kant op gaat. Hopelijk blijft het zo!

@magz: vier maanden zijn zo om! Leuk joh!

@blanche: kom zaterdag maar even spieken ja!

@de rest:

@hier: ontzettend moe en niet helemaal fit! Werken na de heerlijke vakantie valt niet mee..

Af en toe wat misselijk. Kan allemaal nog aan jetlag liggen. Mommyman krijgt hoop dat ik zwanger ben...ik probeer zelf niet teveel te hopen...
@neweve: was inderdaad een schatje bij dat programma!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven