If it's yellow..

19-04-2012 12:41 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lang geleden las ik in een interview met Cameron Diaz de zin;

If it's yellow, let it mellow. If it's brown, flush it down

Een keer de wc doorspoelen is al snel 3 (waterbesparend toilet) tot 9 liter water. Schoon drinkwater. Wij hebben thuis twee wc's en de wc boven is alleen voor 'onszelf' daar trek ik na een plas meestal niet direct door. Ik drink vrij veel en moet op dagen dat ik thuis werk veel plassen.

Ik had het er met een vriendin over, die walgde echt van het idee. Ik heb er niet zo'n moeite mee, ik zie mijn urine niet echt de wc pot uitkruipen en smerige geintjes uithalen o.i.d.

Wie is hier bekend mee? Zijn er forummers die hun plasje laten liggen in plaats van het door te spoelen?

Zo ja, waarom? Geld besparing? Beter voor het milieu?
.
Zo'n Indisch toilet is ook heel geschikt voor mensen met aambeien (heb ik niet hoor, ook nooit gehad). Aambeien zijn vaak zo hardnekkig, omdat je telkens weer ontlasting ( = bacteriën) 'erin' smeert zeg maar, en dan kan het niet mooi genezen. Met zo'n Indisch toilet heb je dat niet.
quote:charlottecharles schreef op 19 april 2012 @ 12:57:

[...]

Hoezo? Daarna douche je toch nog minstens een minuut of 5 - 10. Dan is dat beetje plas allang weggespoeld hoor.Maar als men het uit waterbesparingsoverwegingen doet, snap ik weer niet dat men dan niet doortrekt... maar wel 10 minuten onder stromend water in de douche gaat staan. Haren wassen, inzepen en afspoelen is gepiept in 3 minuten. Hooguit.
Je kunt ook je achterwerk gewoon wassen met water zonder dat in te hoeven bouwen in je toilet. Eigenlijk is die hele papier-cultuur in europa best vreemd.
Maar zo'n Indisch toilet, dat is dan toch weer niet waterbesparend?

Het toilet in mijn huis heeft 2 knoppen, één die kort doorspoelt en de andere lang. Bij het plassen gebruik in de korte spoelbeurt en bij nr. 2 de lange. Bespaart niet grondig, maar wel al wat. Ik ben niet zo'n voorstander van niet doorspoelen.
Onderstaand doe ik niet.... maar is wel een tip. Je kunt het water uit de opvangbak van je droger ook gebruiken als 'spoelwater' na een plas ipv dat weg te gooien of te laten verdampen tot niks buiten.
quote:Lunax schreef op 19 april 2012 @ 13:26:

Vraagje voor de niet spoelers: vegen jullie nooit met toiletpapier na een plas? Of laat je dat papier dan ook in de pot liggen?Nee, dat vissen we er uit! (Nee, die twee dubbelgevouwen LIDL-geweldig toiletpapiertjes mogen gewoon blijven liggen.)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Water van d edroger gaat standaard door het toilet. Spuit ik eerst schoonmaakmiddel, en dan lekker dat warme water er doorheen. Soms ga ik in bad en dan schep ik wat emmers badwater door het toilet. Glimmen!!!!
Zo'n Indisch toilet maak ik ook weleens gebruik van. Ik vind alleen de straal vaak zo zacht dat ik niet het idee heb dat alles schoon is na een grote boodschap. En het is vooral erg wennen.

Wij hebben een urinoir. Dat werkt waterbesparend. Zodra de knop wordt losgelaten houdt het water op met stromen.
Ik heb ook een bidet. Vooral zomers gebruik ik dat graag vor een opfrisbeurt, en het is ideaal benen scheren!
Och, water wordt gewoon gerecycled he.

Dus het water dat je nu doorspoelt, komt een tijd later uit je kraan.

Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Wij hebben een toilet met waterbesparende knop beneden. Als we 's avonds naar bed gaan plassen we boven en direct na elkaar, als de ander klaar is trekken we pas door. Scheelt weer 1 spoelbeurt. Als we weggaan laat ik de kinderen ook na elkaar plassen en trek ik 1 keer door.

Plantjes worden water gegeven met water uit de regenton in de tuin en we douchen allemaal zo kort mogelijk. De kinderen gaan samen als ze in bad gaan.
quote:Oriane schreef op 19 april 2012 @ 13:52:

Onderstaand doe ik niet.... maar is wel een tip. Je kunt het water uit de opvangbak van je droger ook gebruiken als 'spoelwater' na een plas ipv dat weg te gooien of te laten verdampen tot niks buiten.

Je kunt het water uit je droger ook gebruiken voor in je strijkijzer, i.p.v. gedestilleerd water.

Als man en ik na elkaar moeten plassen spoelt de eerste niet door. En als ik alleen thuis ben laat ik het ook wel eens een paar keer liggen. Door het water in de pot wordt de urine verdund, dus ik ben echt niet bang dat het glazuur van de pot uitgebeten wordt. En zo sterk geconcentreerd is mijn urine nou ook weer niet!
Als ik met vriendinnen een avondje samen eet (en daarna heel veel thee drink) roepen we altijd als iemand naar de wc gaat: zonder doorspoel!

Dan kan de ander er gewoon achteraan

Heeft overigens meer te maken met dat je anders niet kan doorspoelen, maar we besparen dus wel water.

Plassen onder de douche doe ik ook!
quote:kopjekoffie70 schreef op 19 april 2012 @ 14:03:

Och, water wordt gewoon gerecycled he.

Dus het water dat je nu doorspoelt, komt een tijd later uit je kraan.

Ja, klopt. IS wel een heel proces, en als ik dat kan minderen door minder door te spoelen doe ik dat graag. Toiletwater zou eigenlijk hemelwater moeten zijn.
quote:yvonjaspers schreef op 19 april 2012 @ 14:12:

[...]

Je kunt het water uit je droger ook gebruiken voor in je strijkijzer, i.p.v. gedestilleerd water.

Als man en ik na elkaar moeten plassen spoelt de eerste niet door. Dat doen wij ook... Dat na elkaar plassen. Dan mag ie er even 'overheen' ... Onzin om dan twee keer snel achter elkaar door te trekken.
quote:Fame schreef op 19 april 2012 @ 14:24:

[...]

Ja, klopt. IS wel een heel proces, en als ik dat kan minderen door minder door te spoelen doe ik dat graag. Toiletwater zou eigenlijk hemelwater moeten zijn.Eens, er zijn bedrijven die dat voor je ombouwen thuis.

http://www.regenwatertoilet.nl/
Even over een indisch toilet. Altijd al afgevragd hoe dat nou werkt

Hoe hard moet zo'n straal wel niet zijn om het echt goed weg te spoelen? Of gebruik je dan nog je handen/washandje of iets?
Grappig dat er toch best wat forummers zijn die er ook niet zo moeilijk over doen!

Douchen doe ik ook kort, maar niet Spartaans hoor.

De papiertjes laat ik ook gewoon liggen, na het plassen heb ik geen halve rol nodig hoor om mijn vayayay/vagientje/poes/vagina/plasgestel (ik weet niet meer wat nou het juiste forumwoord was) weer enigszins urinevrij te krijgen.
Gatver, niet doortrekken zodat je urine uren staat te stinken. Ik vind het echt vies. Als ik na iemand op de wc komen die niet door heeft getrokken ( komt op het werk wel eens voor) dan trek ik echt eerst door voordat ik zelf ga.
Ik vind dat ook superranzig, niet doortrekken na een plas.
Als ik alleen geplast heb dan spoel ik even heel kort. Ik heb een wc met een dakje dus daar blijft het op liggen, gaat echt wel stinken als je niet doortrekt. Maar met een korte spoeling is het ook wel weg, zonde om daar indd een hele bult water voor te gebruiken.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik trek altijd door. Maar als je urine staat te stinken, dan moet je echt minimaal een liter water extra op een dag drinken... Dan zitten niet al je (stinkende) afvalstoffen in dat ene plasje. En ja.. dat meurt. Naar urine.... Maar dat komt alleen omdat je iets verkeerd doet voedingstechnisch

Overigens is alleen mijn ochtendurine wat gekleurd. De res van de dag zal niemand uberhaupt zien of ik wel of niet heb doorgetrokken als ik geen toiletpapier zou gebruiken omdat het kleurloos is.
quote:Djuuls04 schreef op 19 april 2012 @ 15:50:

Gatver, niet doortrekken zodat je urine uren staat te stinken. Ik vind het echt vies. Als ik na iemand op de wc komen die niet door heeft getrokken ( komt op het werk wel eens voor) dan trek ik echt eerst door voordat ik zelf ga.Want anders wasemt dat liggende plasje je poes in??
quote:Jorina schreef op 19 april 2012 @ 12:47:

Lekker trouwens als je visite hebt Nou inderdaad! Yuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven