Supermarkt perikelen

19-04-2012 16:20 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of ik de enigste ben die zich helemaal kapot kan storen in de supermarkt. Ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden maar ja soms wil je ook eens wat anders dan bezorgd eten. Enkele voorbeelden:

- Mensen die hele vergaderingen houden en het gangpad blokkeren

- Mensen die half over een koelvak gebogen de aanbiedingen checken terwijl ze hun karretje aan 1 hand dwars door het gangpad hebben staan

-Mensen die met 0,1 km/h rondlopen en totaal geen benul hebben van wat er achter hun gebeurd

- Kassieres die je briefje van 10 door de valsgeldscanner halen terwijl je voorgangers briefgeld niet gecontroleerd wordt

- Mensen die de ongeschreven regel niet kennen dat je een balkje achter je spullen legt en zodanig in de weg staan dat je er zelf ook niet bij kan

- Bejaarden die 6 kilo kleingeld neerleggen en nog mooier, dan te kort komen en alsnog met briefgeld betalen

- Mensen die een discussie aangaan met de kassiere over een verschil van minder dan een euro

- De nummero uno ergernis: Mensen die naar het plafond staan te staren terwijl al hun producten maar opstapelen achteraan de lopende band, dan uitgebreid gaan bedenken hoe ze gaan betalen alvorens ze op hun dooie gemak pas gaan inladen

Mogelijk dat tolerantie niet erg hoog op mn kwaliteitenlijstje staat, maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enigste ben. Wat is de oplossing naast stipt om 8 uur beginnen voordat de drukte begint?
Ga naar de AH XL, gebruik de handscanner.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:barones schreef op 19 april 2012 @ 16:57:

Enige waar ik me aan stoor zijn sommigen bejaarden..sta ik voor een vak en word ik gewoon door rollator en al weggebonjourd..stiekum elke keer een stukje verder, en maar blijven duwen tegen mijn benen..soms gewoon het vak in! En dan me echt zo aankijken dat het de normaalste zaak van de wereld is! En owee als ik er wat van zeg, want ik moet respect opbrengen voor ouderen..dan zie je mij wel even zwaar geïrriteerd tot 20 tellen..

En nee ik sta geen uren voor het vak.Oja..ook herkenbaar..en dan ook nog gaan in spitsuur (oftewel tussen 17-18:30)..dan moet ik nog naar huis en koken ..en daarna wassen en strijken als ik pech heb en dan sta je achter een bejaarde die ook nog dr sociale contacten met de kassajuf wil aanhalen. Als je toch tijd overdag hebt...ga dan lekker om 11u
quote:Francisca21 schreef op 19 april 2012 @ 16:36:

mijn irritatie in de supermarkt XL: ik ben ALTIJD mijn man kwijt tijdens het boodschappen doen omdat die winkel zo gods gruwelijk groot is Die van mij gaat dan altijd zonder karretje maar mét handscanner op pad. lekker handig
Ik krijg al bijna zin om naar de supermarkt te gaan. :-)

Moet wel zeggen dat ik al meer dan twee weken ziek thuis zit en elke stap buiten de deur voor mij nu een uitje is. Kan me dus helemaal voorstellen hoe de bejaarde het ervaren: even gezellig naar buiten. Gratis kopje koffie en ook nog van die mini-winkdeldingetjes voor de kleinkinderen.
quote:Martini schreef op 19 april 2012 @ 17:02:

[...]

Oja..ook herkenbaar..en dan ook nog gaan in spitsuur (oftewel tussen 17-18:30)..dan moet ik nog naar huis en koken ..en daarna wassen en strijken als ik pech heb en dan sta je achter een bejaarde die ook nog dr sociale contacten met de kassajuf wil aanhalen. Als je toch tijd overdag hebt...ga dan lekker om 11u Meen je dat echt?
quote:Liselotte4 schreef op 19 april 2012 @ 17:03:

Ik krijg al bijna zin om naar de supermarkt te gaan. :-)

Moet wel zeggen dat ik al meer dan twee weken ziek thuis zit en elke stap buiten de deur voor mij nu een uitje is. Kan me dus helemaal voorstellen hoe de bejaarde het ervaren: even gezellig naar buiten. Gratis kopje koffie en ook nog van die mini-winkdeldingetjes voor de kleinkinderen.Kan ook om 11 uur
Wat ik pas echt irritant vind is dat ik bij AH bijna op de grond moet gaan liggen om te kunnen zien wat de euroshopper-artikelen kosten (of de andere artikelen in de onderste vakken). Die prijskaartjes staan schuin naar beneden gericht...naar de vloer dus.

En dat de AH zomerpudding nog niet in het koelvak staat.
Ik vind hier dingen van.
quote:Moonlight82 schreef op 19 april 2012 @ 16:40:

Het enige uit je lijst wat mij ook stoort zijn de 'vergaderingen' in het gangpad. Ik heb dat al grotendeels opgelost door te verhuizen... en nu wil ik nooit meer in een dorp wonen.

Verder vind ik het moment lastig dat ik al begin met inpakken, tussendoor nog moet betalen, weer verder ga met inpakken en de volgende klant er al aan komt. Kan niemand wat aan doen maar ik ben gewoon een tijdje bezig als ik drie tassen heb.

En nog een puntje: als ik zo'n grote kar van AH heb, en ik sta er mee bij de kassa.... Ik kan niet naast die kar staan want dat past niet. Sta ik achter de kar dan kan ik maar moeilijk de boodschappen pakken die voor in mijn kar staan of liggen. Hoe moet dat? Moet ik voor mijn kar gaan staan?

(en ik ben niet eens klein... anders zou het helemaal niet lukken)Je kar achterstevoren het pad induwen. Lage kant naar je toe dus.
quote:kabouter26 schreef op 19 april 2012 @ 16:54:

Als ze het niet vragen en ze schatten het verkeerd in, krijgen ze een flinke boete aan hun broek. Voor caissières is het ook vervelend als mensen gaan staan zuchten, maar het is maar 2 tellen werk want je heb je portemonnee toch al in je hand Ik heb alleen een paspoort, dus die moet ik dan weer uit mijn tas vissen, áls ik 'm al mee heb (want ja, heel illegaal, die vergeet ik ook nog wel eens, als ik even snel op de fiets spring voor een boodschap). Sta je dan als állaaaaaaaaaaaaang volwassen vrouw met je flesje wijn die je 10 jaar geleden al mocht drinken. Nee, ik vind het zwáááár irritant!
quote:frizzy schreef op 19 april 2012 @ 17:03:

[...]

Meen je dat echt?Yep...ik ga niet voor mn lol op zaterdag of op de drukste tijden. Op mn parttime woensdag (eens in de twee weken) ga ik zelf ook liever om 11u. Lekker rustig
quote:Martini schreef op 19 april 2012 @ 17:05:

[...]

Yep...ik ga niet voor mn lol op zaterdag of op de drukste tijden. Op mn parttime woensdag (eens in de twee weken) ga ik zelf ook liever om 11u. Lekker rustigMaar omdat het JOU beter uitkomt moet een ander zijn/haar boodschappen om 11 uur doen? Want een niet-werkende moet wijken voor jou en je haastpraktijken?
quote:nouschi schreef op 19 april 2012 @ 16:25:

"Ik vroeg me af of ik de enigste ben die zich helemaal kapot kan storen"

Wel mooi irriteren en ergeren omzeild trouwens!
quote:frizzy schreef op 19 april 2012 @ 17:06:

[...]

Maar omdat het JOU beter uitkomt moet een ander zijn/haar boodschappen om 11 uur doen? Want een niet-werkende moet wijken voor jou en je haastpraktijken?

Zo klinkt het idd wel erg bot Ik sta gelukkig niet stampvoetend in de winkel mezelf gek te maken, maar vraag me wel af waarom iemand in hemelsnaam het drukste moment wilt opzoeken als er ook andere mogelijkheden zijn...en dus erger ik me eraan zeker als ik haast heb.

Maar zo vraag ik me ook af waarom mn redelijk bejaarde buurvrouw zonder baan en kleinkinderen om op te passen om 07u haar ramen staat te wassen.. Ik zou mezelf nog een keertje omdraaien - maar zal wel altijd vroeg zijn opgestaan ofzo.

(Woeps wel erg off topic trouwens)
quote:Tickel schreef op 19 april 2012 @ 17:04:

[...]

Je kar achterstevoren het pad induwen. Lage kant naar je toe dus.

Dat is de oplossing, dank je!
Joost, ik deel je ergernissen niet. Alleen tegen me oprijdende karren/rolstoelen/kinderwagens/opdringerige meneren vind ik ergerlijk. Verder ben ik dól op boodschappen doen, of zoals ik het noem; jagen en verzamelen.

Heerlijk, verse goodies mee naar mijn hol slepen. Love it!
quote:Tickel schreef op 19 april 2012 @ 17:04:

[...]

Je kar achterstevoren het pad induwen. Lage kant naar je toe dus.Okay tnx voor het idee.
Bij dit soort meuk denk ik altijd: Is het een probleem of is het een ongemak en het is een ongemak. En om je druk te maken over een ongemak vind ik redelijk stupide, dus persoonlijk doe ik daar niet aan
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Martini: vroeg opstaan vinden veel mensen juist heerlijk. Het lijkt wel alsof je alleen begrijpt wat je zelf voelt, heb je dan helemaal geen inlevingsvermogen?

En verder: ouderen hebben vaak weer andere activiteiten, soms zijn ze ziek en moeten bijvoorbeeld onder werktijden in het ziekenhuis zijn. Anderen doen vrijwilligerswerk, passen op kleinkinderen of zijn actief met een bepaalde hobby bezig. Beetje voorbarig om maar aan te nemen dat ouderen helemaal niks te doen zouden hebben en iedere dag gemakkelijk om 11.00 boodschappen kunnen doen..........
quote:Martini schreef op 19 april 2012 @ 17:11:

[...]

Zo klinkt het idd wel erg bot Ik sta gelukkig niet stampvoetend in de winkel mezelf gek te maken, maar vraag me wel af waarom iemand in hemelsnaam het drukste moment wilt opzoeken als er ook andere mogelijkheden zijn...en dus erger ik me eraan zeker als ik haast heb.

Maar zo vraag ik me ook af waarom mn redelijk bejaarde buurvrouw zonder baan en kleinkinderen om op te passen om 07u haar ramen staat te wassen.. Ik zou mezelf nog een keertje omdraaien - maar zal wel altijd vroeg zijn opgestaan ofzo.

(Woeps wel erg off topic trouwens)Ik ga gewoon naar de supermarkt wanneer het me uitkomt. Druk of niet, dat boeit me eigenlijk niet zo. Vind het een beetje een vreemde gedachte van jou eigenlijk, bot of niet. Alsof jij en wat jij doet belangrijker is dan dat van die bejaarde.
Ja, maar waarom moeten oude mensen altijd tijdens de spits boodschappen doen? Toen ik thuis was ging ik op tijden dat ik wist dat het rustig was, dus echt niet op zaterdag, rond lunchtijd of na 1730.
(gewoon een vraag dus, geen klagen)
quote:ailien schreef op 19 april 2012 @ 17:15:

Martini: vroeg opstaan vinden veel mensen juist heerlijk. Het lijkt wel alsof je alleen begrijpt wat je zelf voelt, heb je dan helemaal geen inlevingsvermogen?

En verder: ouderen hebben vaak weer andere activiteiten, soms zijn ze ziek en moeten bijvoorbeeld onder werktijden in het ziekenhuis zijn. Anderen doen vrijwilligerswerk, passen op kleinkinderen of zijn actief met een bepaalde hobby bezig. Beetje voorbarig om maar aan te nemen dat ouderen helemaal niks te doen zouden hebben en iedere dag gemakkelijk om 11.00 boodschappen kunnen doen..........Dat bedoel ik. Maar ik ergerde me zó, dat ik het niet goed kon verwoorden.
Oh.

Ik ben zo'n mens die uitgebreid met d'r peuter boodschappen doet. Die lekker kletst met de mensen in de winkel, en de kassajuffrouw. Die uitgebreid de tijd neemt om de aanbiedingen te bekijken. En ondertussen de grootste schik heeft om mensen die zich zo overduidelijk lopen te ergeren aan al die dingen die jij opnoemt.

Kom op, het is al eerder gezegd. Als dit alle gedoe in je leven is dan ben je een gezegend mens.
quote:Mac123 schreef op 19 april 2012 @ 17:17:

Ja, maar waarom moeten oude mensen altijd tijdens de spits boodschappen doen? Toen ik thuis was ging ik op tijden dat ik wist dat het rustig was, dus echt niet op zaterdag, rond lunchtijd of na 1730.Weet jij het, weet ik het? Maar het zou dus best eens kunnen dat ze ook andere dingen te doen hebben in het leven behalve boodschappen doen.
Ik denk idd dat ik teveel hekel heb aan drukte dat ik me niet kan voorstellen dat iemand graag (dus zonder directe noodzaak) de drukte opzoekt en dus vanuit dat referentiekader kijk naar alle andere mogelijke tijdstippen.

Hetzelfde voor vroeg opstaan om de ramen te wassen .. komt ws omdat ik een hekel heb aan ramen wassen en vroeg opstaan ook als noodzaak zie. Dus een combi van die dingen is dan in mijn ogen raar.

Zo kan ik nog een heleboel dingen opnoemen en zullen anderen weer een heleboel van mijn dingen raar vinden. Dit is een forum met toevallig een supermakt topic waarbij ergernissen worden opgeschreven. Sorry als ik jullie hiermee voor het hoofd stoot. Ik vind de bejaarden uit onze buurt verder wel heel aardig want ze nemen altijd mijn pakketjes aan van de postbode (al is dat wel een beetje veel eigenbelang

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven