Forum Triviant!

29-10-2007 15:30 7220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.

Ok, hierbij de eerste vraag:

De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
Joey het staat echt in de spelregels dat het mag. Het is inderdaad niet gebruikelijk nee, maar dat wil niet zeggen dat het niet mag.

Je kan het eventueel navragen bij scheidsrechters.nl
Even doorborduren op de Concerta; waar staat de afkorting ADHD eigenlijk voor?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Attention

D ??

Hyperactivity

Disorder

Voor iemand anders om de 1e D in te vullen
de D van Deficit?
Attention Deficit Hyperactivity Disorder

Jullie hebben het samen goed.
quote:girl-1983 schreef op 20 maart 2008 @ 22:48:

Misschien had je iets specifieker moeten zijn helahola??

Maarre als je mijn vraag weet mag je alsnog, dusse.....

Nog specifieker?

Ik heb precies het juiste antwoord gegeven!
Marije, je hebt inderdaad gelijk! Mijn excuses.

Gevonden op de site van de KNVB.
Attention

Deficit

Hyperactivity

Disorder

dus?
Samen hadden we het goed maar Joeysmiles kwam met het laatste puzzelstukje. Aan Joey dus de eer van een nieuwe vraag

Of Helaholalalala aangezien haar antwoord eerder idd goed was maar overheen gelezen werd
quote:Helaholalalala schreef op 20 maart 2008 @ 10:14:

Alle spelers op hun eigen helft, alle tegenstanders op tenminste 9.15 m van de balMaar de vraag was hoeveel in de middencirkel. Hun eigen helft is een stuk groter dan de middencirkel. En de tegenstanders mogen aan de rand van de middencirkel staan en dat is dichterbij dan 9.15 m. Dus vandaar.
Dan mag Joeysmiles dus met de volgende vraag
quote:Joeysmiles schreef op 21 maart 2008 @ 13:28:

Marije, je hebt inderdaad gelijk!

Tuurlijk

Mijn excuses.

Aanvaard!

Gevonden op de site van de KNVB.
Misschien wel veel te makkelijk hoor.

In welk televisieprogramma maakte Robert ten Brink zijn debuut als presentator?
Was dat niet Lingo?
Lingo
Jammer Poezewoes en Ikke1971. Lingo is niet het juiste antwoord.
Het Jeugdjournaal?

Weet wel een paar programma's die hij heeft gedaan, maar ik heb geen idee van de volgorde.....
Als het Lingo niet was weet ik het niet (en heb dus even gegoogled...) maar het is ook een programma waar ik nog nooit van gehoord heb....

Succes ermee
Mmm, dan is het Jeugdjounaal vast niet goed Ikke, hahaha.

Mmm, hij heeft ook nog een ander progrtamma gedaan maar ik kan even niet op de naam komen. Ook een spelletje....
Jeugdjournaal is idd ook niet goed. Sorry Poezewoes

Maar google roept wel iets over een spelletje (zal verder weer stil zijn...haha)
Het was een spelletje bij de KRO.
Spelers van de aftrappende partij op eigen helft en dat betekent dus ook..... in de middencirkel als zij dat willen :p

Ik ben wel benieuwd hoe groot de afstand van het midden van de middencirkel tot de rand dan is.....?
Cijfers en Letters
quote:Helaholalalala schreef op 21 maart 2008 @ 15:53:

Spelers van de aftrappende partij op eigen helft en dat betekent dus ook..... in de middencirkel als zij dat willen :p

Ik ben wel benieuwd hoe groot de afstand van het midden van de middencirkel tot de rand dan is.....?

Afstand van middenstip tot rand middencirkel is 9.15 meter.

En idd: bij aftrap moet ieder op eigen helft staan en tegenstanders op minimaal 9.15 van de bal (die op de middenstip ligt).

Dus spelers van aftrappende partij mogen (desnoods allemaal) in de middencirkel staan want zij hoeven geen afstand van 9.15 tot de bal te houden.

De aftrap moet overigens altijd naar voren gaan (dus naar de helft van de tegenstander). Dat wordt bij amateurvoetbal heel vaak vergeten.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Marije71 schreef op 21 maart 2008 @ 13:52:

[...]

Maar de vraag was hoeveel in de middencirkel. Hun eigen helft is een stuk groter dan de middencirkel. En de tegenstanders mogen aan de rand van de middencirkel staan en dat is dichterbij dan 9.15 m. Dus vandaar.En dus klopt dit niet. Afstand tussen middenstip en middencirkel is 9.15 m.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven