Minnaar deel 16

13-03-2012 17:08 3058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
Voor spannende plannen en ongeremde geilheid Jacg

O en trouwens, ik heb geen zin om het te lezen. Meningnietes dus.
ongeremde geilheid..... heerlijke gekozen woorden
quote:justacuteguy schreef op 20 april 2012 @ 23:27:

pittige colomn op viva over buiten de deur snoepen: http://www.viva.nl/2012/0 ... al-cheaters-lovebirdblog/

'vreemdgangers aan schandpaal' en 'eens een cheater altijd een cheater'

wat vinden wij hiervan?

Wat zouden we er van moeten vinden? Bedoel je wat we van de blog vinden? Of wat we van de schrijfster vinden? Duidelijk iemand die zich nooit heeft afgevraagd 'waarom' vreemdgaan plaats vind, nooit heeft nagedacht welke verschillende redenen er zijn..

Ik weet voor 100% dat ik niemands fundament onder haar voeten weg schoffel.. ik 'steel' haar nr1 niet.. net zo goed als ik niet bij mijn nr1 wordt weg gestolen..

Dat wij een oplossing hebben gevonden omdat wij structureel iets niet krijgen wat voor ons wel heel essentieel is.. tja, het is aan ons om ons daar vrede mee te hebben.. niet aan de buitenwereld..

Tevens horen wij beide ook niet bij de ergste klootzakken ter wereld.. we weten alleen ondertussen wel hoe het werkelijke leven in elkaar steekt..
heb het stukje ook gelezen en vindt het nergens op slaan..er is ook behoorlijk commentaar op gegeven las ik wel.Maar goed ieder zn eigen mening ;)
@allen: hier even een melding van een hele trouwe meelezer.

Man, wat is het hard werken (lezen) als je uitsluitend s'avonds voor het slapen gaan tijd hebt om bij te lezen, in dit topic. Heb al in geen weken nog een boek aan geraakt.

Reageren is dan ook vaak dik mosterd, vandaar dat ik dat dus zo goed als achterwege laat.

Tja, de soap rond Lolita, wat een nachtmerrie. Ook "my worst nightmare" zal ik maar zeggen, mocht mijn minnaar relatie met mijn collega ooit uitkomen.

@Stew: heel veel sterkte. Een moeilijke periode ga je in.

Weet er inmiddels alles van, hoewel het verschil is dat ik geen kinderen heb met (ex)nr.1 en ik op dat moment niet heb gebroken met minnaar.

Voor alle anderen natuurlijk ook sterkte , als dat nodig is, maar ook lekker genieten van de dates die er zijn.

Wat mijzelf betreft, gaat het weer even wat moeilijker:

Inmiddels 2 jaar een minnaar. Anderhalf jaar geleden mijn nr. 1 verlaten. Ben nu dus single, minnaar is getrouwd.

Onlangs onze 2 jarige minnaar relatie "gevierd" tijdens hetzelfde "vanwege werk naar het buitenland" gebeuren, waar het toen allemaal is begonnen.

5 dagen, dag en nacht samen en het was heerlijk.

Nu weer thuis en beiden een kater.

Kunnen het normaal gesproken goed handelen, onze wekelijkse dates en verder dagelijks contact, en samenwerken op de werkvloer. Nu een heftig gevoel van gemis, weten hoe het is om continu bij elkaar te zijn.

Maar goed, als mijn "landing" weer even is verzacht, denk ik dat we voorlopig weer op de oude voet verder gaan.

Ik kan en wil die man niet missen.
.
Dank je Iddan.

Ben nu alweer aardig in het gewone ritme, dus het gevoel zakt al wat. Gelukkig wel gisteren uitgebreid met minnaar over gehad en hij voelde hetzelfde gemis.

Hij vroeg me wel of ik er over dacht om onze relatie te verbreken. Hij vindt het oneerlijk voor mij dat ik niet "verder" kan, terwijl hij nog geen knopen door kan hakken, thuis.

Blijft in mijn hoofd af en toe ook een tweestrijd:

graag zou ik weer een leuke (lat)relatie hebben met een fijne man maar eigenlijk zie ik dat op dit moment alleen maar voor me samen met minnaar.

Dus voorlopig tevreden zijn met mijn single bestaan, en genieten van de band en de tijd die ik met minnaar wel heb.
Ik wil op deze regenachtige zaterdag, toch nog wel een vraag hier droppen:

Denken jullie dat het ontbreken van (de juiste) sex in de nr.1 relatie een extra groot "risico op verliefdheid" oplevert bij het hebben van een minnaar?

Door het delen van die intimiteit hebben minnaar en ik een band gekregen, die normaal gesproken binnen een nr. 1 relatie bestaat. Beiden hadden/hebben wij al langere tijd (lees jaren!) geen sexuele relatie binnen ons huwelijk met onze nr. 1.

Daardoor zijn wij dan ook dat extra stukje verbondenheid met nr. 1 kwijt geraakt waardoor m.i. een broer/zus relatie ontstaat.

Niets mis mee denken sommigen, maar zodra je dan sex hebt met een nr.2, gaat het misschien wel de verkeerde kant op.

Het succesvol hebben van een nr.2(3,4) naast een nr.1 is misschien alleen mogelijk als er nog wel een intieme/sex relatie is met nr.1.

Het is niet mijn bedoeling om hier één of andere stelling neer te plempen hoor. Ben alleen benieuwd hoe jullie hierover denken.
@itsyou misschien klopt je stelling. Ik heb een nr 2 juist vanwege het ontbreken van seks. Als ik nog goede seks had gehad met nr1 was er waarschijnlijk geen nr2 geweest. Ben ik daardoor bevattelijker voor verliefdheid? Misschien, nr 2 vult iets aan wat ik bij nr1 moet ontberen. De seks met nr2 is intens lekker. Voor nu ben ik veliefd op de seks met nr2 maar niet verliefd op hem. De seks met hem

Is verslavend lekker en ja ook dat is gevaarlijk....maar op de persoon nr2 zal

Ik denk ik niet snel verliefd worden, wel verlust zoals iemand anders hier op dit forum dat zo mooi verwoordde..
Jullie schrrijven ontzettend snel en veel, maar ik ben niet de enige die dat opmerkt:) Ik gebruik het meer als excuus om niet op iedereen te hoeven reageren. Ik lees wel bij en wens iedereen sterkte die het nodig heeft.
@Itsyou...ik denk dat dat wel een van de redenen is waarom je een nr2 toelaat. Ik denk niet dat dat de enige reden zal zijn, aangezien ik ervan overtuigd ben dat je van 2 mensen tegelijk kan houden.

En om je nr2 een nr2 te laten blijven zou, denk ik, de relatie met nr1 ook goed moeten zijn. Waarbij eerlijkheid naar nr1, dus niet stiekem, daarin ook een positief aandeel kan zijn, volgens mij.

Helaas is dit voor veel meiden/mannen dat niet mogelijk.....
@Itsyou ben het idd met de andere reactie's eens.Door een stuk gemis in de sex met mn nr.1 voel ik me aangetrokken in een seksuele manier naar nr.2.Hij is qua uiterlijk super tegenovergestelde van mn nr.1 en qua karakter tja dat weet ik nog niet zo goed haha daarvoor ken ik hem te kort.Praten weinig over serieuze dingen is meer sexy smsjes en korte heftige sex ;)
Thx vr de steun allemaal....Ik ga door een soort van hel....

Tientallen berichten van hem, hij wil het niet, hij kan het niet, hij kan niet zonder mij, hij zal nooit meer iemand tegenkomen waarmee hij zoveel gemeen heeft, hij weet dat het niet makkelijk is voor ons beide maar hij wil m'n leven waardevoller maken, hij zegt dat we alles binnen de perken kunnen houden, waarom nu ineens....hij wil me bellen (ik wil het niet) of me nog 1 x zien....

Help....
@ Ella..wow dat meen je niet..heftige reactie meid.Moet je denk ik wel supersterk in je schoenen staan om daar niet voor te bezwijken pfff.Je hebt voor jezelf een keuze en dat heb je hem verteld/geschreven...wil je hem zelf nog 1xtje zien dan?
Ella

Die berichtjes maakt het allemaal nog extra zwaar ook!

Ik weet niet zo goed wat ik moet of kan zeggen, alleen dat je moet doen wat voor jou het beste voelt. Is dat stoppen, dan is dat voor nu even zwaaaaaar ^&@(%!*(, maar dat zal met de tijd minder worden. Kan me voorstellen dat dit je echt verdrietig maakt nu..
Oww Ella; aan de ene kant is het natuurlijk heerlijk dat hij je overlaadt met leuke-lieve-smekende berichten natuurlijk maar aan de andere kant is het ook juist dat wat het lastig maakt. De verleiding nog 1x elkaar persoonlijk 'gedag' te zeggen, en het onvermijdelijke vervolg daarop van de constatering dat de chemie en aantrekkingskracht wel erg groot is.

En dan.. Je kunt mi twee dingen doen; je verder risicovol van de skipiste mee af laten nemen met welke gevolgen?... Of nu even drie keer slikken en weten dat je je geen zorgen hoeft te maken en een verstandig (maar ongetwijfelde pijnlijk) besluit hebt genomen.

Als ik eerlijk ben zou mijn gevoel uitschreeuwen: ja nog 1x omwille van de goede tijd; maar tegelijkertijd is dat een gevaarlijke valkuil!! Verstandig zijn is niet altijd leuk.

Als je je beslissing hebt genomen en er volledig achter staat, bouw die broodnodige afstand in.

Veel succes met je afweging!
@Ella: Uit je post over je besluit om te stoppen, lees dat je jezelf niet goed genoeg vind voor je Nr2. Waarom is dat? Geeft hij je ook dat gevoel? Zou je niet het allerliefst erkenning willen dat je er mag zijn? Dat hij jou ook geweldig vind? Hij geeft dat nu indirect aan, door aan te geven dat hij jou niet kwijt wil. Verwar je zijn aandacht en verlangen met liefde en aandacht?

Je beslissing om te stoppen is erg dapper. Als je er echt achter staat, moet je nu volhouden.Sterkte.
quote:itsyou schreef op 21 april 2012 @ 12:49:

Ik wil op deze regenachtige zaterdag, toch nog wel een vraag hier droppen:

Denken jullie dat het ontbreken van (de juiste) sex in de nr.1 relatie een extra groot "risico op verliefdheid" oplevert bij het hebben van een minnaar?

Nee, ik durf eerder te stellen dat het missen van de seks in een nr1 relatie het extra risico op vreemdgaan vergroot.. Ik hou niet van mijn minnaar omdat ik bij hem wel seks krijg en bij mijn nr1 niet.. Ik hou van hem om wie hij is, ik zou ook van hem houden als hij alleen mijn beste vriend zou zijn. Het hebben van seks, de intimiteit, het neuqen op zielsniveau versterkt het een en ander wel..
Om in termen van dit topic te blijven: verliefd wordt ik op een persoon in geheel, verlust op de seks die ik met iemand heb. Het komt even heel plat over, maar zo bedoel ik het niet. O, jee hoe red ik mij hier uit zonder het nog erger te maken. Want die verlustheid had ik bij minnaars 2 en 3 veel minder, maar bij Minnaar dus wel. Het zou natuurlijk heerlijk zijn om verliefd en verlust te zijn op 1 persoon, waarbij beide wederzijds is. Maar dat dat lastig is, is ook weer de essentie van dit onderwerp.

Ik zit te twijfelen om een fantasie van mij aan Minnaar te uiten. Nou ben ik er wel voor om het gewoon te doen, maar ik denk dat ik nog even wacht. Ik wil hem ook niet teveel afschrikken. Misschien elkaar eerst nog een beetje aftasten, even weer voelen dat het echt weer goed is, volgende week. Bij ex was ik altijd heel gesloten, bij Minnaar maak ik van mijn hart geen moordkuil. Nu nog proberen om een balans te vinden.
Jeetje Ella, wat zal het alles nog zwaarder maken..

Ik vrees dat je een gesprek met hem aan zult moeten gaan, eerlijk gezegd is het 'uitmaken' per mail ook niet echt geschikt voor zoiets zwaars.

leg hem uit dat jij aan de gevoelens onderdoor gaat, dat dit je teveel kost.. als hij om je geeft zal hij het kunnen zien en laat hij je los..

heel veel sterkte meis..
@ ella & all girils misschien wel zo netjes om alles face-to-face uit te leggen...
Als ik de berichten van Sensual & Jacg lees.. Het is inderdaad wel zo netjes face to face dit toe te lichten. Ik had dat persoonlijk ook liever gehad als ik terugkijk. Maar niet iedereen kan dat, Wees alleen op voorhand helder over waarom je het gesprek aangaat en vraag de ander niet te proberen je te overtuigen van het tegendeel.

Gewoon een shitsituatie. Beide keuzes (wel/niet) wil je ergens niet. En je moet verdomd sterk in je schoenen staan.

En veel schrijvers/ schrijfsters hier weten hoe je heen en weer geslingerd kan worden tussen verstand & gevoel.
precies heb het meegemaakt in beide richtingen....gedumpt zijn en dumpen....in beide gevallen onwijs nuttig voor eerste berg aan emoties....

het is spannend om iets met iemand te beginnen en helaas ook spannend om het weer te stoppen....

maar denk maar na: zou jij het ok vinden als je via sms/ mail etc wordt 'gedumpt'? als je echt een leuke tijd met iemand hebt gehad, dan kan je niet anders dan face2face breken...

en............je voelt je daarna zelf ook stukken minder schuldig....
Ik deel je mening Jacg!

Overigens denk ik niet dat schuldgevoelens naderhand de overhand hebben, eerder een leeg en verdrietig gevoel.

Nog een optie die ik vele malen erger vind, zonder sms of face to face gesprek ervaren dat iemand afstand neemt. Na een ONS ok maar na een langere tijd minnaarschap? Onwaardig zo iets moois af te sluiten maar helaas zijn sommigen bang voor een confrontatie ofzo?
@ engel jacg = cutie voor intimi

en ja het vraagt ballen om het face-to-face uit te maken, maar denk maar eens aan het gevoel dat je hebt als het JOU overkomt...

@ engel 2.....wat is het vreselijk rustig zo op za avond pffff

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven