welke combi wagen?
woensdag 11 april 2012 om 18:01
Ben op dit moment nog in verwachting, maar we zijn ons vast aan het oriënteren op een wagen.
Na wat onderzoek zijn we uit gekomen op of buggaboo of quinny of joolz.
Vereisten zijn, makkelijk op te vouwen (liefst klein pakket) makkelijk verstelbare duwstang (vriend is veel groter dan ik) en er moet eventueel een maxicosi op kunnen.
Nu zijn er zoveel verschillende soorten dat we niet meer zo goed weten wat nu te kiezen.
We willen wel een wagen tweedehands kopen, omdat we nieuw gewoon veel en veel te duur vinden.
Wie heeft tips?
Na wat onderzoek zijn we uit gekomen op of buggaboo of quinny of joolz.
Vereisten zijn, makkelijk op te vouwen (liefst klein pakket) makkelijk verstelbare duwstang (vriend is veel groter dan ik) en er moet eventueel een maxicosi op kunnen.
Nu zijn er zoveel verschillende soorten dat we niet meer zo goed weten wat nu te kiezen.
We willen wel een wagen tweedehands kopen, omdat we nieuw gewoon veel en veel te duur vinden.
Wie heeft tips?
donderdag 12 april 2012 om 10:57
quote:brommert schreef op 11 april 2012 @ 20:16:
[...]
Sorry maar daar ben ik het niet mee eens. Totaal verschillende wagens. Ik heb een Joolz en vind de Stokke dus oerlelijk maar goed smaak is persoonlijk. Maar de Joolz is erg klein opvouwbaar en vrij licht (al schijnt de Bugaboo nog lichter te zijn). Hij past achter in mijn Fiat Panda. En zo ver ik mij kan herinneren de Stokke niet. Maar goed hij viel al heel snel af omdat wij hem niet mooi vonden.
Eens. De Joolz is gebaseerd op de Bugaboo, niet op de Stokke. Toen de Bugaboo tien jaar geleden ongeveer nieuw was, was hij heel vernieuwend. Nu zijn er meerdere wagens die op dat principe zijn gebaseerd, waarvan de Joolz kwalitatief gelijk staat aan de Bugaboo. De Joolz is alleen qua bak en zitje hoger en het frame is iets robuuster en dus zwaarder. Opvouwen gaat op dezelfde manier. Ik vind de afwerking van de Joolz en het robuustere wat mooier, maar dat is smaak.
De Stokke is een heel ander soort wagen. Omdat ik problemen met mijn armen heb, ga ik voor de soepelste, lichtst rijdende en sturende wagen. De Stokke rijdt vrij licht maar in vergelijking met de B en de J viel hij toch echt direct af. De B en de J zijn vergelijkbaar.
Overigens zijn het alle drie echt stadswagens. Op het plaatje staat wel leuk dat je met de Bugaboo het strand op kan, maar daar is hij echt niet voor geschikt. Ik heb nu een tweedehands Urban Jungle gekregen, die voor bos en strand veel fijner is (maar in de stad een ramp )
[...]
Sorry maar daar ben ik het niet mee eens. Totaal verschillende wagens. Ik heb een Joolz en vind de Stokke dus oerlelijk maar goed smaak is persoonlijk. Maar de Joolz is erg klein opvouwbaar en vrij licht (al schijnt de Bugaboo nog lichter te zijn). Hij past achter in mijn Fiat Panda. En zo ver ik mij kan herinneren de Stokke niet. Maar goed hij viel al heel snel af omdat wij hem niet mooi vonden.
Eens. De Joolz is gebaseerd op de Bugaboo, niet op de Stokke. Toen de Bugaboo tien jaar geleden ongeveer nieuw was, was hij heel vernieuwend. Nu zijn er meerdere wagens die op dat principe zijn gebaseerd, waarvan de Joolz kwalitatief gelijk staat aan de Bugaboo. De Joolz is alleen qua bak en zitje hoger en het frame is iets robuuster en dus zwaarder. Opvouwen gaat op dezelfde manier. Ik vind de afwerking van de Joolz en het robuustere wat mooier, maar dat is smaak.
De Stokke is een heel ander soort wagen. Omdat ik problemen met mijn armen heb, ga ik voor de soepelste, lichtst rijdende en sturende wagen. De Stokke rijdt vrij licht maar in vergelijking met de B en de J viel hij toch echt direct af. De B en de J zijn vergelijkbaar.
Overigens zijn het alle drie echt stadswagens. Op het plaatje staat wel leuk dat je met de Bugaboo het strand op kan, maar daar is hij echt niet voor geschikt. Ik heb nu een tweedehands Urban Jungle gekregen, die voor bos en strand veel fijner is (maar in de stad een ramp )
zaterdag 21 april 2012 om 19:40
Ha! Poffertjes, zou je meer kunnen vertellen over de Easy Walker sky? Kan je de wieg er makkelijk op en af klikken? En de maxicosi? Heb je er toevallig al een peuter in zitten, en merk je dan wat van de zithoek (die schijnt niet in 90 graden te kunnen?)
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met een Koelstra combiwagen?
Wij twijfelen tussen de Koelstra en de Easy Walker....
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met een Koelstra combiwagen?
Wij twijfelen tussen de Koelstra en de Easy Walker....
zaterdag 21 april 2012 om 20:08
@fairmaiden, de wieg gaat er makkelijk op en af! Maar door twee klemmen geen gevaar dat die eraf glijdt of kukkelt. Ook is de wieg lekker ruim en daar ben ik wel blij mee met twee grote kindjes. De wandelwagen heb ik inderdaad ook voor peuter gebruikt (nu weer een kinderwagen door een kleintje van 3 maanden). Maar dat hij niet rechtop zit dat is helemaal niet vervelend. Hij zat er echt heerlijk in! Ook die zitting is lekker ruim zodat je ook een groot kind heel goed kan vervoeren. Daarnaast vond ik de ligstand ook super fijn en handig met een paar ritsen.
Ik ben echt super tevreden en daarnaast vind ik hem ook heel erg wendbaar, wat weer fijn is in winkels.
Ik ben echt super tevreden en daarnaast vind ik hem ook heel erg wendbaar, wat weer fijn is in winkels.
zaterdag 21 april 2012 om 20:19
Ik heb een stokke en vind hem heerlijk! Enige nadeel is dat hij ingeklapt vrij groot blijft, maar in mijn Saxo past hij achterin prima en wij hebben ook nog een station en daarin is het helemaal geen probleem. Qua rijden vind ik hem veel fijner dan de bugaboo. Met 1 hand stuur je hem overal tussendoor en hij rijdt ontzettend soepel. In winkels zit ik nooit klem, hij past makkelijk door de gangpaden. Ook het hobbelen (wat veel mensen als nadeel geven) is hier geen enkel probleem, onze dochter vind het juist fijn en slaapt er prima door. Hier geen gehannes met adapters, want ik heb de izisleep van besafe/stokke erbij gekocht. Met 1 klik zit hij erop en ik maak er heel veel gebruik van. De izisleep kan in ligstand, waardoor deze veel minder belastend is voor de rug van je kindje dan bv een maxi cosi. Hier maken we daar dus vaak gebruik van en van de reiswieg alleen voor langere stukken. Reiswieg is erg fijn ook, ruim, handige zakjes voor flesjes, makkelijk van het onderstel te halen en in de kap zit een ingebouwd luchtgat voor als het warm is (weet niet of andere merken dat ook hebben). Wel heb je de luiertas van Stokke nodig vind ik. Een gewone tas hangt niet goed aan die ene stang, dat slingert alle kanten op. De tas van stokke kan je met 2 haakjes vastmaken aan het onderstel of de reiswieg. Ik doe dan altijd nog het hengsel onder de bevestiging van de reiswieg op het onderstel door. Zo kunnen ze hem alleen meenemen als de hele reiswieg eraf gehaald word. Daarnaast gaat niemand die haakjes los zitten frunniken itt een tas van een handvat afhalen. Ik vind het een veiliger idee dat hij wat moeilijker vast zit iig.
De hoogte van de stokke is voor ons ideaal. Wij zijn beide 1.80 en dan is het wel fijn dat je niet zo ver hoeft te bukken om even te troosten ofzo. En met 1 druk op de knop verzet je de hoogte van de duwstang of het handvat. Ik ben er dus heel erg te reden over en ik vind het buiten dat ook gewoon een prachtige wagen
De hoogte van de stokke is voor ons ideaal. Wij zijn beide 1.80 en dan is het wel fijn dat je niet zo ver hoeft te bukken om even te troosten ofzo. En met 1 druk op de knop verzet je de hoogte van de duwstang of het handvat. Ik ben er dus heel erg te reden over en ik vind het buiten dat ook gewoon een prachtige wagen
zaterdag 21 april 2012 om 20:30
Poffertje, je brengt me wel weer aan het twijfelen.. we hebben vandaag weer proef gelopen met de Koelstra en met de Easy Walker... en voor beiden valt iets te zeggen
Zo moeilijk... en het gaat om zo'n groot bedrag wat je dan gaat uitgeven.. plus dat we het beste voor ons kindje willen straks.
Je hoort het: dilemma's dilemma's
Je hoort het: dilemma's dilemma's