Mensen die doen alsof ze bewust geen kinderen willen.

22-04-2012 14:22 568 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie het ook die mensen die zogenaamd bewust geen kinderen willen. Vaak 35 plus en geen partner, ze hebben eigenlijk geen keuze. Omdat ze niet zielig willen overkomen roepen ze heel stoer dat ze kinderen niet leuk vinden en meer van die dingen. Diep in hun hart is het jaloezie.

Ik werk met een vrouw die zo is en het is heel vermoeiend, constant mijn kinderen afkraken. Haar leven verheerlijken en zeggen hoe gelukkig ze is en wat ik allemaal niet mis met kinderen.
@Ailien: Er zijn ook genoeg vrouwen met de juiste partner die geen kinderen willen.
quote:saaaaar81 schreef op 22 april 2012 @ 14:32:

Kind op lopen Mooie uitpraak toch? :-)
Wat 'n arrogantie om maar aan te nemen dat iedereen eigenlijk helemaal idolaat van kinderen (brrrrrr!!!!) is!

Ik roep overigens al vanaf mijn 16e ofzo dat ik geen kinderen wil en heb de nodige tranen gelaten over verliefdheden op mannen met wél 'n kinderwens die ik dus aan mij voorbij moest laten gaan omdat ik, hoe verliefd ik ook ben, never nooit 'n kind zou willen produceren om zo'n man te kunnen houden.

Newsflash: er bestaan dus gewoon mensen die kleine kinderen vreselijk vervelend en irritant vinden en er gewoon geen enkele affiniteit mee hebben. Neem het dus maar gewoon voor waarheid aan als die vrouw zich geirriteerd uitspreekt over andermans bloedjes.

Hoe zou jij 't vinden als mensen die zich niet voor kunnen stellen dat iemand kleine kinderen leuk vindt, jouw passie voor kinderen in twijfel trekt? Zo van ze zit er nu eenmaal aan vast en maakt er maar het beste van door de buitenwereld te laten geloven dat ze het zo naar haar zin heeft met die verantwoording, maar ondertussen zal ze vast wel balen.
quote:mama_lein schreef op 22 april 2012 @ 14:37:

[...]

Volgens mij begrijp je mij verkeerd....

Ik bedoel dus dat ik het absoluut niet eens ben met de OP! Heb het waarschijnlijk wat briek op geschrevenAha, daar ben je zelf ook al
quote:mama_lein schreef op 22 april 2012 @ 14:24:

Ik heb zelf kinderen en kan me voorstellen dat het contact met die vrouw heel vermoeiend is. Maar ik geloof niet dat er mensen zogenaamd bewust geen kinderen hebben.Beetje kortzichtig. Ik ken er toch wel een paar, en dat zijn echt niet allemaal mensen die geen partner hebben.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Tuurlijk zijn die vrouwen er..

Evenals dat ze er niet zijn..
Ik heb geen kinderen en heb ook geen kinderwens. Dat is mijn persoonlijke keuze en heeft totaal niks met jaloezie te maken.
quote:ailien schreef op 22 april 2012 @ 14:32:

Niet voor iedereen zijn kinderen het ultieme levensdoel. Je kunt best gelukkig zijn zonder partner en kinderen. Toch denk ik dat veel mensen die zeggen geen kinderwens hebben deze wel kunnen krijgen wanneer ze een goede partner zouden vinden. Het zijn dan ook vaak de vrijgezellen die beweren geen kinderwens te hebben, maar hoe zeker ze van hun zaak zijn betwijfel ik...Dat kan natuurlijk ook. Toch zijn er ook zat bewust kinderlozen die wel een relatie hebben en toch bewust geen kinderen willen.
quote:BWitched schreef op 22 april 2012 @ 14:39:

[...]

Beetje kortzichtig. Ik ken er toch wel een paar, en dat zijn echt niet allemaal mensen die geen partner hebben.Zie uitleg .
quote:mama_lein schreef op 22 april 2012 @ 14:37:

[...]

Volgens mij begrijp je mij verkeerd....

Ik bedoel dus dat ik het absoluut niet eens ben met de OP! Heb het waarschijnlijk wat briek op geschrevenjep, heb je idd verkeerd begrepen en mn post aangepast!
life ain't a perfect story, write it while you live it
quote:Kier_V schreef op 22 april 2012 @ 14:38:

[...]

Mooie uitpraak toch? :-)

Schitterend!

Nu heb ik 3 kinderen gekregen in 2 worpen dus ik denk dat ik wel gerechtigd ben om deze zin als bumpersticker te gaan gebruiken
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:BWitched schreef op 22 april 2012 @ 14:39:

[...]

Beetje kortzichtig. Ik ken er toch wel een paar, en dat zijn echt niet allemaal mensen die geen partner hebben.Jij begrijpt me ook al verkeerd....ik moet eens wat aan mijn schrijven doen geloof ik. Ik ben het dus niet eens met de OP. Ik geloof niet dat mensen van 35+ zonder kinderen allemaal jaloers zijn en maar doen alsof ze geen kinderen willen
Ik vind het ontzettend vermoeiend dat veel mensen het hebben van kinderen juist zo ophemelen en mij altijd moesten vertellen waarom ik wel kinderen moest hebben.. waarom het leven met kinderen zoveel leuker is dan zonder kinderen, en dat ik zoveel mis in mijn leven... Draai het onderwerp eens om ..en zie dat mensen met kinderen vaak precies het zelfde doen...
Mamalein gelooft niet in ZOGENAAMD bewust...
quote:designed schreef op 22 april 2012 @ 14:40:

[...]

jep, heb je idd verkeerd begrepen en mn post aangepast!Je bent al de 3de ik heb het dus gewoon niet goed geschreven, ik zal mijn post ook even aanpassen.
quote:lolly-pop schreef op 22 april 2012 @ 14:31:

Ik voorspel vast een forumrel

Heel bijzonder dat je je hiervoor aanmeldt om dit met ons te delen.

Eerste posting en dan deze OP .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:saaaaar81 schreef op 22 april 2012 @ 14:40:

[...]

Schitterend!

Nu heb ik 3 kinderen gekregen in 2 worpen dus ik denk dat ik wel gerechtigd ben om deze zin als bumpersticker te gaan gebruiken

Ach ja, uitspraak van mijn vadertje hoor :-)

Die brulde altijd dat ik in mijn puberjaren ALLES mocht, zolang ik maar geen koter op liep :-)
Ik moet wel lachen hoor, geen keuze hebben.

Tegenwoordig kun je ook als single vrouw van boven de 35 een kind krijgen.

Nee, dan de vrouwen die vinden dat hun leven zo fantastisch is dat iedereen het zou moeten nastreven. Wat een arrogantie.
quote:iris1969 schreef op 22 april 2012 @ 14:40:

[...]

Zie uitleg .Uitleg gezien. Reageerde eerst, las toen verder en begrijp hem nu pas. Sorry
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:Mylene_Valerie schreef op 22 april 2012 @ 14:41:

[...]

Heel bijzonder dat je je hiervoor aanmeldt om dit met ons te delen.

Eerste posting en dan deze OP .

??? Heb op dit account al heel wat postings staan hoor...

Edit; Oh, je doelt op TO denk ik...
Ik ben zelf ook bewust kinderloos (niet single overigens, en mijn partner heeft zelf geen sterke kinderwens maar zou evt. wel samen met mij een kind willen als dat voor mij belangrijk zou zijn). Dit even om aan te geven dat de gelegenheid er in mijn geval wel is.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik mensen ga inwrijven hoe gelukkig ik ben zonder kinderen, en dat ik hun kinderen afkraak. Tuurlijk, ik geef wel eens aan dat ik blij ben met mijn keuze (zeker als er vragen komen a la "en wanneer is het bij jullie zover?". En benoem dan ook rustig mijn overwegingen. Maar inwrijven? Nee, zeker niet. En ik zal ook nooit zeggen dat ik een hekel heb aan kinderen, is namelijk ook niet zo.

Vind zowel de OP raar, want TO suggereert dat er meerdere vrouwen zijn die zo doen terwijl ik er nooit van gehoord heb. Maar als er werkelijk een collega is die zich zo gedraagt lijkt me dat ook wel vreemd.
Serieus??? Dus jij leidt het perfecte leventje met je kinderen en jij denkt dat iedereen zonder kinderen jaloers op jou is??? Echt???

Kan het niet gewoon zo zijn dat jij op je werk de hele dag over je kinderen loopt te lullen, zoveel dat het haar haar strot uit begint te komen, en dat zij dan maar iets lelijks over je kinderen zegt om ervoor te zorgen dat jij er eens over ophoudt?
quote:mama_lein schreef op 22 april 2012 @ 14:40:

[...]

Jij begrijpt me ook al verkeerd....ik moet eens wat aan mijn schrijven doen geloof ik. Ik ben het dus niet eens met de OP. Ik geloof niet dat mensen van 35+ zonder kinderen allemaal jaloers zijn en maar doen alsof ze geen kinderen willenNou zo heb je het toch wel mooi verwoord!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Kier_V schreef op 22 april 2012 @ 14:42:

[...]

Ach ja, uitspraak van mijn vadertje hoor :-)

Die brulde altijd dat ik in mijn puberjaren ALLES mocht, zolang ik maar geen koter op liep :-)
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:lolly-pop schreef op 22 april 2012 @ 14:43:

[...]

??? Heb op dit account al heel wat postings staan hoor...

Le-zen!!!

TO heeft zich aangemeld om dit met ons te delen. Vandaar dat ik geloof in je posting over dat het bedoelt kan zijn voor een rel.

OP is opening post. Dus TO, topic opener, heeft veel moeite gedaan om dit te delen, hoop dat het zo duidelijker is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven