Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Holadio,

Fijn wat te horen van je. Gelukkig zakt de pijn ten opzichte van gisteren en eergisteren. Neem je tijd!

Knuffel uit het noorden.

Ga ik je verhaal straks lezen.

(nu weet ik dat het een pittige operatie is van MB maar ga nu na 2 verhalen van hier toch twijfelen. Al weet ik dat het zo ook niet kan. Vanochtend blokkade gehad en er zit maar 2cc in)

Maaike,

Lekkere zondag dus

Lekker fris huisje en lekker glaasje drank.

Duvelke

Nu tijd voor jezelf, werk komt wel weer!

Majesteit

Was gezellig t contact gisteren en puntjes gedeeld. Wellicht in play-offs tegen elkaar want daar zijn we tot veroordeeld na gelijk gisteren.

Onderweg naar huis na dag sauna met high-tea.
zo weer thuis na een enerverend dagje. nee maaike, schoonmoeder is van schoonzus die getrouwd is met de broer van mijn lief, mijn zwager dus. hihi klinkt wel,lollig zo he?

moeten we dus donderdag weer die 70km heen en terug rijden. je kunt niet wegblijven he? maar moeten we ook weer eea voor het hondje regelen, die wil ik nooit zo alleen in huis hebben als we allemaal weg zijn. als er iets gebeurt onderweg weet niemand dat het beestje hier alleen zit......

duvelke onvoorstelbaar, rib gebroken door alleen maar hoesten, en holadio, zie je wel dat het nu elke dag beter gaat !!!!

morgen weer natraject, en ook nog workshop indisch koken, dus een drukke dag. ga ik me nu erg rustig houden .....

en dan de hele week uitkijken naar de zaterdag....zonnetje here i come !!!
Dames, het werk kan me nu ook ff de pot op. Ze moeten er ook aan denkjen dat als ze me nu met rust laten en laten uitzieken ik er strax wel weer volledig sta.

Majesteit, ouderdom komt met gebreken zegt men. Maar ook hier komen we doorheen. Het verveeld alleen zo snel, ben niet zo'n bankhanger. Ja een paar dagen terug, maar toen was ik ook echt op. Nu kan ik niet eens liggen, heb vannacht beneden op de bank geslapen. Als een zombie, rechtop in de dekens. Alleen de hond vind dat leuk, die komt dan mijn voeten warmen.
Duvelke,

Groot gelijk werk komt wel weer. Jeminee niet kunnen slapen

Lig lekker in bedje. Weer werkweek voor de boeg en hoop alle uitslagen van examens te krijgen deze week (en gehaald te hebben)

Weltrusten!
AGoodmorning!

Heb net MCL gemaild met vraag of ze een idee hebben qua datum. IJdele hoop denk ik. Niet geschoten altijd mis.
Goede morgen allemaal

Holadio fijn dat je weer thuis bent hoop dat je je snel beter voelt.

Vlogen eerst de weken voorbij wat duurt het nu lang als je een afspraak hebt hahaha

ik heb geduld .......................... denk ik :-)
Murning!

Brenda: groot gelijk!!! Brutale mensen hebben de halve wereld!

Dita: in de race naar je operatie is geduld idd een schone zaak.... Pfff, wat een geduld heb ik moeten oefenen! En het was ook zo gruwelijk spannend allemaal, maanden achterelkaar. Toen de kogel eenmaal door de kerk was en ik toestemming had én overgestapt was naar een ziekenhuis dat sneller werkte ben ik dan ook spontaan in huilen uitgebarsten, hihi.

Janneke, hoe gaat het vandaag? Millimetertje beter?

Duvelke: jij de nacht goed doorgekomen?

Hier draait alweer een masjientje was met handdoeken (die worden hier zowat gevreten ), heb al gewandeld en vee gevoederd. Ik nu aan de koffie en dan straks een lekker rijstwafeltje met kaas. Mmm. Hondebeesten hebben een houtje mee naar binnen genomen en dat ligt Sarah nu op te knagen in haar bench. Zal het maar even afpakken, anders ligt hier alles weer vol met houtsnippers straks.

Zo, hupsakee dekentje ook maar even in de masjien en ander dekentje in de bench.

Witlofschotel met ham en kaas staat in de oven, voor de mannekes strakjes. (dat kan manlief niet, vers groenvoer bereiden...) Ik ben tevree met mezelf, hihihi...

Ja Majesteit, leuke woordspelingen wat betreft de schoonzussen, broers en zwagers . Daar hou ik wel van!

Ik ga nu mijn broertje (die in N-O Groningen woont) even feliciteren met zijn verjaardag en dan nog wat computeren. Dan nog een klein wandeltje. Helaas moet er ook nog gewerkt voor de baas vandaag, dus dat gaat vanmiddag om kwart voor 3 beginnen.

Fijne dag allemaal, met weinig ongemakken!
Maaike,

Gefeliciteerd met je broer!

Werk ze!

Wat hebben honden-beesten met stokken hihi

Mijn ouders hebben hele bos in tuin liggen.

Werk tot half 6 en vanavond tupperw@re-party
Duvelke en Holadio

Hoe gaat het?
Hoi dames.

Even snel een vraag:

Hoeveel konden jullie in het begin drinken op een dag? Ik vraag t me echt af..

Met mij gaat het steeds beter en hoop dat t met jullie sowieso goed gaat!

Groetjesss
Holadio,

Elke paar minuten een klein slokje, meer kreeg ik ook niet weg!

Fijn dat je wat opknapt. Onthoud: vol= vol anders gaat het zeer doen!

Knuf
ogen open houden en VOL gas vooruit blijven gaan..
Hier vanmorgen een cracker met smeerkaas gegeten, HEERLIJK!

En ja, ik het con-mcl gebeld en mijn pijn voorgelegd. Heb idd problemen met stoelgang, kom toch vezels tekort. Ik kan vanmiddag naar de apotheek.

Wel top geregeld, NP belt mij as vrijdag om te vragen hoe het dan gaat! Dat noem ik goede nazorg bij eventuele troubles!!

Kreeg compliment van np dat ik het goed doe

Tussen de middag heb ik genoten van 1 cracker smeerkaas en 1 met filet! En geen buikpijn!

Damn, erg fijn om te "eten" zeg!!

Np vond het geen ramp dat ik stiekem 2dgn te vroeg ben gaan eten, gelukkig!

Gister surpriseparty van m'n broer gehad, werd 40. Erg leuk. Daarna nog even naar mijn oma, waren toch in Rotterdam. Terug over schiphol, vliegtuigen met de kids gekeken.

Erg gezellige dag gehad, was wel mega moe.

Kom later nog ff terug op iedereen!

Zwaaaaiiii
ogen open houden en VOL gas vooruit blijven gaan..
Ik kon heel weinig drinken! (voor OK ging er makkelijk 2 liter water in, buiten koffie en thee) Kan nog steeds maar met grote moeite genoeg drinken. Als ik heel erg mijn best doe is het een litertje water op een dag. En dan nog een kopje of 2 a 3 koffie en/of thee.

Water viel bij mij ook heel fout in het begin, dus deed ik een klein klotsje appelsap in het flesje erbij. Of een klein beetje siroop. Doe ik nu nog wel eens, als het echt heel moeizaam gaat.

Fijn dat je je ietsje beter voelt!!! Het zal nu echt met redelijke sprongen vooruit gaan hoor. En inderdaad doen wat Leo zegt: vol is vol.

En dat ben je héél erg snel, zo net na de operatie!

Mag je echt alleen maar drinken nu? Of ook vloeibaar voedsel?
maaike van harte met je broer, is mijn broertje vandaag ook jarig.....

Leo, zo gaat dat ook, kleine beetjes tegelijk, en dan opbouwen....langzaam maar zeker steeds wat meer.

vanmorgen mijn eerstejaars keuring gehad op het NOK. kon ze wel aan mijn bloedwaarden zien dat ik idd de FFM gebruik. Alles was prima. een bloeddruk van 130/74, terwijl ik eerder aan de pillen was vanwege die bloeddruk. yes !!!

helemaal goedgekeurd, blije dokter. -35kg, en advies om over een half jaar het traject van buikwandcorrectie in te stappen, zeker nu ik die smetvlekken begin te krijgen.....heb zalf en een rol verband gekregen, maar ook dat moet ik nu zelf betalen. schijnt er qua vergoeding voor de bwc nogal verschil in verzekering te zitten...dus maar even shoppen in vergoedingen land !! iemand daar al geweest??

beetje ik verhaal , maar ben ook zo blij !! (met mezelf, en die OK) ga nu rusten, straks workshop....

dikke knuf voor jullie allemaal

was vandaag weer een hele fijne ochtend, weer wat meer inzicht gekregen in mijn valkuilen....toch wel prettig.

moeten we volgende keer van de dietiste iets meenemen wat we heel lekker vinden, maar gaat onze kookgrage man, zijn wokpannetjes meenemen en gaan we heerlijk kokkerellen. lachen !! heeft de dietiste ons al voor gek verklaard, maar is tijdens haar tijd, dus ze zal het wel zien !!! ze gelooft het nog niet.

vind ik water ook nog niet lekker, kan ik ranja wel wegkrijgen, net als thee. koffie vond ik al niet zo lekker. en prikspul vind ik ook niet fijn. ben ik dus niet zo duur in het onderhoud.
hoi dames

het gaat wel, zolang ik met mijn derrïerre op de stoel/bank blijf zitten. Dat is alleen een probleen voor mij. Ik heb wel weer ff was opgehangen en gevouwen en moet dat dus bekopen met auwa. Ik heb vanochtend de huisarts gebeld voor een telefonisch consult, hij heeft terug gebeld en me tromadol voorgeschreven(een lekker paardemiddel onder de pijnstillers). Hij wil nl dat ik in bed ga slapen en niet rechtop zittend op de bank

Mijn lieve moedertje dan, die heeft zich vanochtend de trein hierheen gepakt om iig de benedenverdieping te poetsen. Arm mens liep te kreunen en steunen, ze kan zelf niet meer veel maar moest en zou bij mij komen helpen. Lief he? Nee dan mijn schoonouders, mijn man heeft het ze verteld, maar er wordt niet gebeld of niks, stelletje zeikerds(kan dat zeggen, ik wordt toch niet herkend hier). En anders heb ik pech gehad.
Dames ff snel

Ik heb niks van Engels gehaald
Balen Brendah....

Wat een lieve moeder Duvelke En huisarts heeft gelijk... Hopelijk wordt het met de dag wat beter.

Ook voor Holadio. Ik kon in het begin ook niet veel drinken en alleen lauwe thee ging goed. De rest was te koud en daar krampte mijn maag van samen. Wat drink/eet je nu per dag?
Even kort vanuit Engeland een voor brenda. Wat een super balen. Kun je herkansen?

En de dapperheidsprijs voor holadio (fijn dat de huisarts meedenkt, beterschap!) em leonore (fijn dat het eten al zo goed gaat).

Nu weer luieren
Ehm, mijn hersens zijn met vakantie, de huisarts is voor duvelke.....
Hello ladies!

Ik probeer later echt op iedereen in te gaan... Nu nog even de puf niet!

Wat drinken betreft.. Jeetje wat is dat moeilijk.

Gisteren heb ik iets van 750 cl binnengekregen en vandaag 400. Doe ik het nu zo ontzettend slecht? Ik heb echt behoefte aan ervaringen merk ik. Verder vandaag iets teveel rondgelopen, nog niet veel maargoed ;) lichaam straft me nu heel erg. Dus ga mn bedje opzoeken.

Groetjes
Duvelke

Wat een lieve moeder die dat even voor je doet

Hoop dat je wat hebt kunnen slapen.

Holadio

Niet meteen teveel gaan doen ook al roept je lichaam je terug.

Het is niet veel het drinken maar is het een idee om dat met een rietje te gaan doen?

Zo weer een nieuwe dag. Nu nuchter bliijven en eerst zo langs MCL om bloed te prikken. Tot later!
Hihi ik merk dat ik een beetje Leo achterna hobbel met vanalles willen doen. Vanaf vandaag ga ik het echt rustig aan doen! Als ik op de bank hang zie ik vanalles wat er nog moet gebeuren en voor je t weet ben ik dat dus al aan t doen. En wat Leo ook al tegen mij op FB zei.. Douche is echt wel vermoeiend.. Totaal niet bij stil gestaan. Douche doe je toch ff hop hop en klaar??! Maar naderhand zei ik tegen vriendlief.. Aii ik heb echt teveel gedaan en hij heeft me in bed gelegd ;).

Tis best wel irritant. Ik WIL vanalles doen, maar lichaam KAN het niet aan.

Brenda, zou een rietje helpen ja? Misschien moet ik ook lauw drinken gaan proberen wat hier gezegd werd. Na een ini mini slokje zegt maagje al:nee ik hoef nx meer'.

Hoe gaat het verder met iedereen?

Brenda.. Van mij krijg je een dikke knuffel!

Majesteit.. Al voorkriebels voor de vakantie?! Pas ik al in de koffer? Wil ook lekker op vakantie hihi

Origineel.. Geniet nog lekker van je vakantie! En Tis alweer bijna info bijeenkomst tijd!

Maaike.. Lekker gewerkt weer? 82 marsen enzo op 100 nog wat personen is relax. Ik heb bij de Total gewerkt en regelmatig n prijs voor die verkoop gewonnen. Weet nog dat collega's t nooit vroegen aan klanten.

Voor iedereen een dikke knuffel! Have a nice day!
Holadio,

Goed van je om op bank te ploffen en je rust te nemen. Net 4 dagen terug.

Rietje is toch kleine slokjes en lauw-warm is ook idee.

Zit ik te wachten op bus bij MCL na het bloedprikken.

Laterzz
Origineel

Geniet maar lekker van vakantie! Hoe is/was het weer?

Majesteit

Nog 4 daagjes en dan vakantie! Wil ook wel mee
ja eh...jullie denken toch niet dat ik een hutkoffer mee kan nemen waar jullie inpassen? mag maar 20 kg meenemen hoor !

Holadio, haha wat herkenbaar !!! nu heb je gezien hoe het leo vergaat en stap je zelf ook in die val !!!!! RUSTIG AAN DOEN !!!! dit is gewoon de manier om naar je lijf te leren luisteren !!! dat is nl wel heel belangrijk, ook voor de tijd die er nu aan komt; want zodra je lijf iets zegt heb je maar te luisteren.

wat eten/drinken betreft, je vochthuishouding is het belangrijkste nu, anders droog je uit. en ja, ik haal ook niet elke dag anderhalve liter hoor !! maar ik los het op door bv yoghurt en vla te nemen. het belangrijkste op dit moment is dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt. dat kun je ook doen dmv een eiwitshake bv. die gebruikte ik in het begin elke dag. eten kun je altijd pureren, en daar kom ik weer met mijn groentesoep !! daar heb ik ontzettend van genoten , omdat het gewoon wat meer een hartige smaak had dan andere dingen. wel uit de blender natuurlijk he? verder klinkt het prima wat je binnenkrijgt. je moet ook direct geen wonderen verwachten natuurlijk; je maag moet ook herstellen.....

duvelke, pfff aan de tramadol, ja dan zakt de pijn wel. heb er ook heel veel van gehad, en wat lief dat je moeder is komen helpen, en wat je schoonouders betreft, zulke had ik ook. vroeg dan nog wel of ze een hulp moesten betalen !!! jaja. waren we ook niet de beste vrienden...ik paste eigenlijk niet in het plaatje zal ik maar zeggen.

brenda, hoe triest dat je engels niet hebt gehaald, ik huil wel even met je mee hoor. en wat nu? opnieuw?

maaike, lees ik iets over marsen? neem ik aan de snaaimarsen, maar krijg het fijne er niet van mee. ik begrijp dat je een verkoopactie hebt gehouden?

hebben zoon en ik ons prima vermaakt bij de workshop indisch koken gisteren, en genoeg geleerd om lief voor zijn verjaardag een indische rijsttafel te bereiden. we kunnen nu zelfs sambal maken van aubergine !! het eten was iets minder, want ik houd niet zo van scherp, en cocos. had ze het menu voor mijn vegetarische zoon ook aangepast, en die heeft heerlijk zitten smullen.

zou het vandaag een mooie dag worden, komt goed uit want ik zit vol plannetjes.....oa wat in de tuin graven.

fijne dag allemaal en pas goed op jezelf....origineel, andersom kijken bij het oversteken ; eerst naar rechts (geloof ik)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven