Gezondheid alle pijlers

poeppraatje

08-12-2006 21:39 322 berichten
Alle reacties Link kopieren
ranzige titel hè!:?

Het is ook een ranzig verhaal maar zit er toch wel een beetje mee. Ik heb sinds een week (of iets meer) slijm (en soms een beetje bloed) bij de ontlasting en mijn ontlastingspatroon is veranderd (had voorheen wel moeite om te gaan, ga nu meerdere keren per dag). Buikpijn heb ik niet, al voelt het soms wat vreemd aan van binnen. Soms erge aandrang wat dan na een klein vlokkerig flatsje over is. Ook soms alleen wat slijmverlies op het toilet.Kortom, raar. Vandaag naar de huisarts geweest en er is een potje met poep naar het laboratorium. Als daar niets uitkomt zullen ze met een darmonderzoek de boel van binnen moeten gaan bekijken (ieks :o).

Ik merk dat het me nu toch meer dwars zit dan ik in eerste instantie dacht en wil graag weten of er mensen zijn die dit herkennen?

Ik probeer me geen zorgen te maken maar vind het moeilijk.
Natuurlijk baal ik ontzettend van de uitslag en had het liever anders gezien. En ook ben ik wel bang voor hoe het verder in de toekomst verloopt. Maar omdat ik er drie jaar last van heb en het de vorige keer ook een ontsteking was had ik deze uitslag wel een beetje verwacht. Op het moment voel ik me gelukkig goed en daarom ben ik er waarschijnlijk vrij nuchter onder. In februari heb ik een afspraak met de mld arts en dan hoor ik hoe het verder gaat.

Mickey sterkte voor donderdag. Hopen dat het meevalt.
Hoi hoi,

Vandaag mag ik de hele dag niets eten, al vanaf 08.00 niet:? alleen heldere vloeistoffen en bouillon...Vanmorgen moest ik 2 pilletjes nemen, en vanavond tussen 18.00 20.00 twee liter Klean prep!

Geen idee hoe ik dat weg ga krijgen, maar vooruit we zien wel!

Nou we gaan het afwachten morgen, en Puck en Bentetje, bedankt voor al jullie lieve berichtjes!

-X- Mick
Ha Micky,

Het prettigst is om de Klean prep aan te lengen met appelsap, dan merk je relatief het minste van de smaak!

Succes!!!!!!

Liefs,

Majo
dat gaat je zeker lukken, blik op nul, verstand op oneindig en drinken maar. Succes!
hoe laat ben je aan de beurt?

Puck, ik hoop dat je je gewoon goed blijft voelen en dat jij iemand bent die met medicijnen gewoon lekker leven kan!
Ben morgen om kwart over twee aan de beurt.... Ik heb de klean prep net met roosvicee 50/50 appel aangemaakt, nam even een klein slokje:?, nou dat wordt echt lachen vanavond! Maarja net wat jij zegt Bentetje, verstand op nul, en blik op oneindig...
ik vond het ( niet aangelengd) net ruiken als bloemenwater. Wat voor smaak heb je?Ik had vanille, brrrr als ik er weer aan terug denk, ik was zó misselijk en dan die meuk . Ik was zelfs blij met die neussonde (en geloof  me, daar wordt je niet snel blij van). Zet hem op meid, neus dicht en ad fundum!
Hoi meiden,

Nou de Klean Prep zit erin hoor, bleeegh, wat een narigheid is dat zeg, van mij hadden ze die ranzige vanillesmaak er uit mogen laten, bah bah!

De enige ellende is dat ik nou echt rammel van de honger, pfoe hee.

Ik zie alleen maar lekkere gebakken eitjes, boterhammetjes met kaas enz voorbij vliegen!

Nou nog effies,  jullie horen het wel!

Mick
Hoi,

Nou het is achter de rug gelukkig!

Er is een sigmoidpoliep verwijderd, geen idee wat dat is...

Het wordt in ieder geval nog wel onderzocht, want het kan kwaadaardig zijn hmmmm, weer wachten op een uitslag, erg he!

Ben vergeten te vragen hoe lang dat duurt, dus morgen maar even de dokter bellen!

Weet een van jullie hier wat meer van?

Liefs Mick
fijn dat het achter de rug is! Viel het een beetje mee of niet? Ik gok op zo`n week wachttijd maar of dt klopt weet ik niet zeker.

Vandaag een gesprek telefonisch met de bedrijfsarts gehad. Ik werk zelf in een groot zieknhuis en de bedrijfsarts bood gelijk aan , als ik geïnteresseerd was, om een second opinion te regelen met een internist. Ik heb gezegd hier nog niet aan te willen beginnen, maar als dat moment wellicht toch komt op een gegeven moment dat hij voor me mag bemiddelen   .

Ik heb met mijn moeer vandaag nog eens goed over alles gesprken en zij snapt wel dat ik er nog niet helemaal gerust op ben, heeft zelf ook het gevoel dat er misschien te makkelijk een conclusie getrokken is. Bovendien komen er toch wat buikklachten uit het verleden opborrelen, terwijl ik dacht dat ik die egenlijk niet had. Alles heb ik nu op papier gezet en ik ga er wel mee verder.
Ja, ik kan me voorstellen dat je nog vol vragen zit want er is bij jou natuurlijk verder weinig uit de onderzoeken gekomen...Dat is mazzel dan dat je in een ziekenhuis werkt, lekker dicht bij het vuur!!

Bij mij viel het onderzoek echt mee, heb er weinig van meegekregen eigenlijk, ben na de roes in slaap gevallen, en werd anderhalf uur later weer wakker!

Vond de voorberiedint echt tien keer erger...als ik er nu nog aan denk zeg, bah!!!

Nou, we "spreken" elkaar wel weer als er weer nieuws is, in ieder geval hartstikke bedankt voor alle pep talk *;, liefs Mick
Mickey fijn dat het onderzoek is meegevallen. Ik vond de voorbereiding ook 10x erger. Nou nog wachten op de uitslag. Volgens mij duurt het idd een week maar weet het ook niet helemaal zeker. Hopelijk is het niet ernstig. Ik zal voor je duimen!

Bentetje als je er niet helemaal zeker van bent kun je idd een second opinion laten doen als je daar klaar voor bent. Het is vervelend dat je naar al die onderzoeken er nog niet zeker van bent wat het nu precies is. Succes en hou ons een beetje op de hoogte.

Groetjes
zal ik zekerdoen,k al twijfel ik of ik snel iets meer zal weten!

Mickey, wat fijn dat het is meegevallen, in ieder geval deed het roesje goed zijn werk. Ranzig he, die kleanprep vanille!! Gelukkig heb je dat achter de rug, nu maar wachten op de uitdslag, hopelijk valt dat mee!
Hallo, ik was vandaag ik het ziekenhuis en ik moet op 6 februari terugkomen voor een coloscopie. Ik heb ook sinds een maand bloedverlies en slijmverlies bij de ontlasting. Ik had dat al wel eerder (maar dan was het elke keer 2 dagen) en ik dacht dat het kwam door het dragen van strings. Het verdacht is inwendige aambei of poliep (al voelde ik wel wat pijn op ´12 graden´ wat dat ook mag heten) alhoewel de dokter daar niks voelde. Verder geen andere klachten, geen afvallen, pijn in buik etc. En toch maak ik me opeens zorgen (ik maak me nogal gauw erg zorgen, hypochondrie..) Ik heb wel een ernstige vorm van Lactose Intolerantie wat altijd gepaard gaat met veel verstopping.

Ik heb van het ziekenhuis ook Klean Prep meegekregen (helaas de vanilleversie) en mijn ´leegloopdag´ is as maandag. Helaas woon ik in het buitenland en zowel mijn man als mijn ouders als mijn broertje kunnen er niet bij zijn om me te begeleiden. Misschien kan ik mijn bovenbuurvrouw strikken. Volgens de arts is het een preventief onderzoek om dingen uit te sluiten maar ik zit hem toch te knijpen.
Hè liubi, wat vervelend voor je. Ook jou slepen we hierdoor heen hoor! Waar woon je, bijzonder dat ze daar precies dezelfde kleanprep hebben! Ben je mooi klaar mee :P. Je weet het hè, aanlengen met limonade of appelsap, hier komen kletsen en verstand op nul, blik op oneindig!

Hier een vervelende dag: alweer een paar dagen lichte buikpijn op dezelfde plaast als tijdens opname, vandaag erger, ook slijm bij ontlasting en sinds net diarree. Moet morgen naar huisarts en bloed laten prikken. Ik baal en ben ook wel een beetje bang voor wat nu weer......

Mickey, weet je al wanneer je de uitslag van die biopten krijgt?
@Bentetje, bedankt voor je oppeppende (goh toepasselijk he) woorden. Ik woon in Duitsland. En ze hadden alleen nog de vanillesmaak :( Wat ik me afvraag is waarom ze bij verdacht op aambeien geen rectumscopie maken. Dat was toch veel eenvoudiger? Dan krijg je alleen een klysma. Maar blijkbaar moet het all the way. Vervolgens ga ik me weer zitten opwinden over allerlei enge zaken. (ik moet echt eens van dat internet afblijven). Ik heb net mijn ma gebeld en ze wilde gelijk overkomen. Mijn man woont 200 km verderop (we latten tijdelijk wegens nieuwe baan van mijn man) en heeft die dag een belangrijke bespreking. Hij zou kijken of ie nog tot woensdag kon blijven bij mij.
als ze het laatste stukje alleen willen zien kunnen ze een sigmoidoscopie maken, heb ik ook gehad (ben helaas ervaringsdeskundige met en hoop onderzoeken geworden ), dat doen ze in principe zonder verdoving. In elk geval wordt dit verdoofd! (een klein voordeeltje?!)

Vervelend voor je, dat je man er misschien niet bij kan zijn. Blijf van internet af als je niet precies weet waar je naar moet zoeken, dat heb ik helaas jaren geleden  geleerd. Het is een fijn medium om dingen te zoeken, maar als je niet voldoende weet waarnaar je precies zoekt, kom je veel te veel ellende tegen (en het naarste blijft het meeste hangen).
Heb mijn man inmiddels gestrikt, hij gaat mee naar het ziekenhuis. Ik was gisteren nog eens bij de arts en hij gaat uit van een kleine ontsteking in de endeldarm. Hopelijk is het dat niet want dan kom je toch bij de CU terecht geloof ik.

Verder had ik nog een vraagje met betrekking tot die Kleanshit. Hoe lang duurt het voordat je op de wc zit nadat je dat heb ingenomen?? Ik koop van het weekend wel een boek, ga ik op de wc zitten lezen. Ik zie meer tegen het drinken van die zooi op dan tegen het onderzoek zelf.

Zit mezelf nog wel op te fokken: als het maar niet ernstig is enzo.
Hoi allemaal,

Bentetje; Ik weet niet precies wanneer ik de uitslag krijg, ze zouden bellen zodra het binnen was, dussss nog even spannend!!!!

Liubi; Toen ik vorige week die Klean Prep moest nemen begon het al na een kwartier te werken, en dan moet je echt rennen hoor!!!

Was inderdaad geen pretje die 4 liter, maar het onderzoek viel in ieder geval hartstikke mee, nu alleen de uitslag nog...

Ik had dezelfde klachten als jij, en bij mij hebben ze een poliep verwijderd.

Ben benieuwd wat het bij jou is, veel sterkte maandag in ieder geval met dit "overheerlijke" drankje...
Ha Liubi,

Bij mij begon het meestal na een half uurtje ongeveer te werken.

Het is idd slim om iets te lezen te nemen. Weet je wat ik altijd deed. Ik heb een bad en een toilet op de badkamer. Ik ging dus in bad liggen en sprong er steeds uit als ik aandrang had. Het was erg fijn om in bad te liggen aangezien dat wat ontspannend werkt tegen eventuele buikkrampen die je kan krijgen.

Succes!!

En nog even een tip voor iedereen die een darmonderzoek in het verschiet heeft: vraag eens voor magnesiumsulfaatdrank. Is minder smerig (voornamelijk bitter) en het werkt minder heftig, waardoor je minder last van buikkrampen hebt. Het dieet is uitgesmeerd over 2 dagen en je drinkt 2 keer per dag een klein flesje en moet dulcolax pilletjes innemen. Ik kan echt heel slecht tegen laxeermiddelen (heb buscopan, clean prep, prunacolon en magnesiumsulfaatdrank gehad) en alleen van dit middel werd ik niet ziek. Misschien een idee voor mensen die er ook slecht tegen kunnen of tegen op zien.

Liefs,

Majo
ik denk dat het ongeveer na een half urtj begon te werken. Ik had geen buikkrampen, maar moets wel vaak achtr elkaar naar het toilet. Dat bad had voor mij dus wel erg veel afdroogwerk opgeleverd .
liubi, haal je nog niets in je hoofd meid! Ik had in mijn dikke darm 1 joekeloeris van een ontsteking (40 cm darm bedekte het geloof ik) en ze weten nog niet wat het precies was. De diagnose is niet altijd even makkelijk te stellen. Een ontsteking hoeft niet gelijk CU te zijn.
@Mickey72, ik ben blij om te horen dat het onderzoek eigenlijk wel meeviel. Dat doet me echt goe! Ik zal voor je duimen dat de uitslag goed is!

@Marjo, bedankt voor je tip met dat bad. Ik heb zelf ook een bad dus mss ga ik er wel even inliggen. Ik ben redelijk gewend aan erge buikkrampen vanwege de lactose intolerantie. Er is geloof ik ook nog een ander poepmiddel (iets met sulf nog wat?) maar dat mocht ik niet hebben ivm aften in de mond ofzo.

@Bentetje, jij heb echt nog al wat meegemaakt. Hoe gaat het nu met je??

Ik wil jullie trouwens nog enorm bedanken voor de oppeppende woorden. Ik heb dinsdag om 10.30 mijn martelgang. Betekent dus dat ik al om 06.00 die Kleanshit erin moet gaan gieten. Maandag moet ik geloof ik om 12.00 beginnen. En vrijdag al met een soort dieet dat door de arts is voorgeschreven. Met alleen maar wit brood, thee, zachte vruchten zonder pitjes etc. Ik had eigenlijk al 3 dagen geen klachten meer behalve vanochtend dus:? Laten we ook zeggen dat mijn ontlasting soms 'drijft' Volgens de HA omdat er veel lucht inzit...Ik zelf voel me echt goed. Heb veel energie, ben helemaal niet moe eigenlijk. Ik ga zelf dus nog gewoon van het aambei verhaal uit.

Tot zover.
jouw voorbereiding is toch iets anders de mijn geloof ik...ik moest op maandag voor coloscopie en op zondag ben ik begonnen met eerst 2 bekertjes prunacolon, daarna 3 liter kleanprep (wat uiteindelijk 2.liter werd). de rest van de dag alleen helder vloeibaar. Nou moet ik er wl bijzeggen dat ik al weinig at en wat ik at was meestal dik vloeibaar (soep , yoghurt enzo, ) misschien dat dat scheelt.

Ja., ik heb zeker veel meegemaakt , helaas. 7.5 week geleden was ik nog kerngezond en voelde ik me zoals in de topicopening. Daarna is er in korte tijd enorm veel gebeurd. Het ging een stuk beter, tot een paar dagen terug, toen kwam de buikpijn weer wat opzetten en ben ik eergisteren weer bij de huisarts geweest en is er bloed onderzocht. Vrijdag moet ik weer terug.. De buikpijn is wel vervelend, maar niet onhoudbaar. Toch klopt het volgens mij niet met hun diagnose (ze zeggen een infectieuze colitis, dan zou je er na 7 weken niet opnieuw last van moeten krijgen lijkt mij). Maar ja, inmiddels begin ik in te zien dat darmproblemen niet altijd even makkelijk aan te tonen en op te lossen zijn.

Psychisch gaat het wel een stuk beter, ik heb wel eventjes nodig gehad om al het gebeuren op zijn plek te krijgen, nu lijkt dat beter te gaan. Soms ben ik nog wel wat emotioneel, maar dat wordt steeds minder lijkt. Ach, het is ook niet niets als je ineens dicht bij een randje van iets bent waar je de komen 40 jaar nog helemaal niet wil zijn!!
Ha dames,

Even over die buikkrampen. Bij mij zaten er op 10 cm en 30 cm cystes (endometriose) die de darm nagenoeg blokkeerden. Er was nog ongeveer een halve cm ruimte. Logisch dus dat ik last had van erge buikrampen als alles er langs moest. Kon gewoonlijk ook niet naar het toilet (alleen slijm en bloed) en had dan een aantal keer per maand een buikpijnaanval waarbij ik over de grond kroop van de pijn en het zweet over mijn hele lijf liep. Heb echt momenten gehad dat ik me zo ziek voelde dat als ik een pistool had gehad, ik het gebruikt had.

Ik ben 30 oktober geopereerd (OK van 4 1/2 uur) en toen hebben ze o.a. 20 cm darm verwijders en 20% van de blaas (daar was het ook ingegroeid). En dames, ik hoop dat jullie nooit die pijn hoeven te voelen, want dat was 2 weken per maand dag in dag uit pijn. Daar hielp geen pijnstiller tegen en dan hoopte ik gewoon op een buikpijnaanval, zodat ik die blaaspijn niet meer zou voelen. De rest van de maand deden de darmen lastig. Hier heb ik ongeveer anderhalf jaar mee rondgelopen voordat ze erachter kwamen.

Ik weet niet hoe het nu zou voelen als ik een laxeerdieet moest volgen. Maar hoop het ook niet meer nodig te hebben, haha.

Over dat badderen. Je moet idd om het kwartier uit bad springen, maar dan gooide ik gewoon een handdoek om. Het heeft mij echt enorm geholpen. En ontspannen natuurlijk ook.

Bentetje, hoe is het nou verder met jou? Wat een ellende heb jij ook achter de rug.

Liubi, succes volgende week. Krijg je een roesje?

Liefs,

Majo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven