Er iets aan doen?

24-04-2012 21:48 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet zo goed onder welke pijler ik dit moet plaatsen, maar denk dat het het beste onder psyche valt. Ik ben een trotse mama van een dochtertje van 1,5. Ze is gelukkig gezond en wel. Maar nu zit ik toch met iets. Mijn dochtertje heeft lokaal last van overbeharing. Zo heeft ze op haar lichaam helemaal geen haartjes, maar op haar gezichtje heeft ze dat wel. Ze heeft tussen haar wenkbrauw haartjes en een snorretje. Nu is het niet zo dat het overduidelijk is op foto's, maar wel duidelijk aanwezig! Voor mij als mama maakt het mij natuurlijk helemaal niks uit. Ik hou van haar hoe ze is! Maar al vanaf haar geboorte valt het mensen op. Wat zonde van die haartjes wordt er dan gezegd bijvoorbeeld. Vroeger zat er een meisje bij mij op school die het ook had en ze werd er enorm mee gepest. Kinderen kunnen erg hard zijn. Nu wil ik niet dat mijn meisje later zegt: mam waarom deed je er niks aan? Op dit moment vind ik het te vroeg, maar straks als ze naar school gaat word het anders ben ik bang. Een unibrow is toch pestgevoelig en dat wil ik haar besparen. Mijn vriend en ik zijn overigens niet erg overbehaard.. Wat zouden jullie doen. Heeft iemand ervaring? Bedankt..
Een monobrow? Je kunt het epileren toch.

Megan Fox vroeger.
Je hebt gelijk, maar mijn dochterje is nog maar 1,5.. Wil haar natuurlijk ook geen pijn doen.. En misschien, heeel misschien vallen ze er wel vanzelf uit?
dat is toch Lourdes van Madonna???

mamadoo, lastig kan je de huisarts niet om advies vragen, is toch een beetje gek bij zo'n klein kindje..
Is dat niet het dochtertje van Madonna? Ja zoiets heeft mijn dochtertje ook.. Iets minder misschien, maar duidelijk zichtbaar.
Ik zou niks doen en gewoon afwachten hoe het zich ontwikkelt. Ze is 1,5!!

Trouwens ook raar dat mensen daar iets van zeggen.

Ik zie in mijn werk veel meisjes met lichte tot erge overbeharing (werk op een school met veel arabische lln) en kan me wel voorstellen dat het later een probleem is.
Heb al advies gevraagd bij de huisarts en consultatiebureau. Zij zeiden dat er niks aan gedaan kon worden en dat ze verder geen afwijkingen heeft. Haar hele lichaam is verder helemaal kaal, geen haartje te bekennen..
Dat is toch niet megan fox? Maar lourdes, de dochter van madonna?

O sorry, ik bedoel deze.
ik zou er trouwens ook niets aan doen nu, misschien later maar ook daar twijfel ik over.. Het is nog zo'n klein kindje.
Ik zou ook naar de huisarts gaan, puur omdat het op zo'n leeftijd zonder genetische overduidelijkheid, raar is dat ze zo behaard is. Misschien weet de dokter hier wel wat op.

Zou dit overigens nu al doen want hoe jonger hij het ziet, hoe groter de kans is dat het inderdaad iets merkwaardigs is en hoe meer hij er onderzoek naar zou willen doen.
Ik denk dat jij je dochter een groter plezier doet, als je haar leert dat zij prima is zoals zij is. Haar zelfverzekerdheid stimuleert en weerbaar maakt, zodat ze eventueel pestgedrag de kop in kan drukken.
Ik ben ook niet van plan om er nu wat aan te gaan doen, ze gaat immers nog niet naar school. Maar ben bang dat ze gepest zal worden. Laatst zei een neefje van mijn vriend tegen zijn mama: Het ziet er echt niet uit, die wenkbrauwen en snorretje van ... Waarom laten de ouders het gewoon zitten.. Als een kind van 10 dit zegt..
Mijn dochtertje heeft precies de wenkbrauwen van Megan Fox vroeger. Ben overigens al naar de huisarts geweest. Er is onderzoek gedaan door de dermatoloog, maar ze konden niets geks vinden. Meer konden ze niet doen.
Natuurlijk is het erg belangrijk je kind zelfvertrouwen mee te geven. Ik wil het haar alleen niet moeilijker maken. Het meisje dat vroeger bij mij op school zat was niet op haar mondje gevallen, maar vond achteraf wel dat haar ouders er iets aan konden doen. Dat had ze veel liever.
Pesten heeft heel weinig te maken met uiterlijkheden, veel meer met een gebrek aan weerbaarheid. Leer je kind weerbaar te worden in plaats van te focussen op die paar haartjes en laat haar tzt zelf beslissen of ze ze wil verwijderen. Jemig zeg, je kunt je kind ook zelf een complex aanpraten.
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Oh, wat nummerzoveel zegt, dus.

Moet echt sneller leren typen
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Ik praat haar geen complex aan, ik wil alleen weten wat ik als ouder het beste kan doen. Op den duur viel het mij niet een zo op, maar mensen vragen of zeggen er regelmatig iets over. Hierdoor word ik ermee geconfronteerd. Het is absoluut niet zo dat ik het niet mooi vind en daarom met een oplossing wil komen. Ik wil alleen wat tips..
quote:shakenandstirred schreef op 24 april 2012 @ 22:02:

Pesten heeft heel weinig te maken met uiterlijkheden, veel meer met een gebrek aan weerbaarheid. Leer je kind weerbaar te worden in plaats van te focussen op die paar haartjes en laat haar tzt zelf beslissen of ze ze wil verwijderen. Jemig zeg, je kunt je kind ook zelf een complex aanpraten.

Wat is dat een onzin zeg. Op de basisschool vooral draait het juist bijna alleen maar om uiterlijk. Dat is het eerste wat kleine kinderen namelijk opvalt.

Overigens TO, een dermatoloog.... ? Natuurlijk ga je daar niks vinden. Je moet haar hormoonhuishouding laten controleren natuurlijk en niet naar een vrouw gaan die totaal niet in haar vakgebied zit zoals in jou geval. Het probleem begint van binnen en niet van buiten. Of verwachte je dat de haartjes tegen haar gingen praten en haar vertellen waarom ze groeiden ? ;)
quote:oogappeltje schreef op 24 april 2012 @ 21:57:

Ik zou ook naar de huisarts gaan, puur omdat het op zo'n leeftijd zonder genetische overduidelijkheid, raar is dat ze zo behaard is. Misschien weet de dokter hier wel wat op.

Zou dit overigens nu al doen want hoe jonger hij het ziet, hoe groter de kans is dat het inderdaad iets merkwaardigs is en hoe meer hij er onderzoek naar zou willen doen.Wat een kletspraat.
Ik ben als eerst naar de huisarts geweest en hij verwees mij naar een dermatoloog. Ik dacht: die man zal het wel weten. En die vertelde mij dat de hormoonhuishouding in orde was, er waren geen gekke dingen. Konden die haartjes maar praten, dat wist ik waardoor ze groeiden
quote:oogappeltje schreef op 24 april 2012 @ 22:06:

[...]

Wat is dat een onzin zeg. Op de basisschool vooral draait het juist bijna alleen maar om uiterlijk. Dat is het eerste wat kleine kinderen namelijk opvalt.

Op welke basisschool heb jij in hemelsnaam gezeten, als dat was waar jouw klasgenootjes zich mee bezig hielden?
Ik sluit me aan bij nummer zoveel.

Alleen als ze me t.z.t toch zou vragen of het weg kan, zou ik daar wel aan meewererken.

Het is tenslotte met een laser zo gebeurd.
Dochtertje van een goeie vriendin heeft dit ook gehad, wel hindoestaans bloed, maar heeft zich vanzelf opgelost. Ook rond die leeftijd. Zou me nu nog niet teveel zorgen maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven