Onze kat is weg...

24-04-2012 21:58 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 3 weken gaan onze katten naar buiten, aangezien we jaren op een appartement hebben gewoond en ze van kleins af aan daar hebben gehad, was het pas na 5 jaar voor het eerst. De afgelopen 3 weken hebben ze voornamelijk in de tuin gescharreld en af en toe in het laantje naast onze tuin.

Nu heb ik ze vanmorgen allebei naar buiten gelaten, maar 1tje is dus nog niet thuis. Ik ben (nog) niet in paniek, maar maak me toch wel een beetje zorgen. Heb net een rondje gelopen en geroepen, geen reactie. Verder in onze garage gekeken (daar zit hij meestal) maar ook geen geluk.

Ik wil verder niets met het topic, maar wilde het wel even van me af schrijven. De andere kat is nu binnen, maar onrustig want die mist zijn broer.

Vannacht maar een paar keer voor de deur kijken dan... en hopen dat hij snel weer terugkomt.
Wij hebben sinds een week een poesje van 6 maanden, die was dus afgelopen zaterdag (dag 4 hier in huis!) ook per ongeluk ontsnapt....een hele avond weggeweest en toen ik 's nachts wakker werd zat ie gewoon voor de deur!

Komt dus vast wel goed met die van jou!
Katten kun je het best in het donker zoeken met een zaklamp, dan lichten hun ogen op als ze bijv in de bosjes zitten. Ik zou zeker nog even een rondje lopen in het donker.

Mocht de kat er morgen nog niet zijn, laat dan in elk geval in de buurt weten dat je de kat kwijt bent. Hij kan ook per ongeluk in een schuurtje oid terecht zijn gekomen en opgesloten zitten.

Ook kun je dan het beste Amivedi bellen (en eventueel dierenambulance en/of asiel in de buurt) en checken of zij de kat niet hebben gevonden.
Het is voorjaar, de vogeltjes fluiten, tussen de regenbuien door is af en toe het zonnetje te zien... Die kat heeft heel andere prioriteiten nu hoor

Kan me je gevoel heel goed voorstellen, daar niet van. Ik heb zelf ook 'n paar katten rondsjouwen hier die wel 's een nachtje wegblijven. Maar juist in deze tijd van het jaar, en dan ook nog eens net het zelfvertrouwen aan het oppoetsen na die jaren binnen, die is lekker de beest aan het uithangen!!
Ik hoop het! Hij zit idd wel graag buiten, veel liever dan zijn broer. Al was dat dan weer de eerste die aan het vechten was. Nou ja voor alles een eerste keer. Ze zijn iig allebei gechipt.

Ik hoop m morgenochtend gewoon in de garage te vinden, meestal gaat ie daar liggen als hij ziet dat er niemand beneden is.

Ik ben nu alleen thuis, met kind boven dus echt een groot rondje kan ik sowieso niet maken. Ga zo nog even in de tuin, laantje en garage kijken of ik hem ergens zie. Goede tip van die zaklamp.
Wat vervelend, daar kun je flink ongerust om zijn.

Waarschijnlijk zit hij gewoon morgenochtend voor je deur. Maar mocht dat niet zo zijn zou ik even de buurt op de hoogte stellen, even aanbellen of een briefje door de bus of zij hun garages in de gaten willen houden. Als hij graag in de garage van jullie zit, zal hij misschien ook wel naar binnen glippen bij een ander die de deur open heeft gelaten.
Succes met kijken!
Klein hart onder de riem.... Hij is waarschijnlijk de buurt aan het bezwangeren en zit een deze dagen tevreden voor de deur. Tijd geleden ook gehad, en na een paar dagen was hij weer terug, gelukkig. Nu doet hij het vaker, een nachtje wegblijven, volgens mij gewoon om zijn broertje te neten. Die loopt nu ook weer te mauwen, omdat hij alleen is en broertje de hort op.
Wij hebben een kattenluikje in de garage, voor zover ik het weet hebben de buren dat niet... Maar goed ik ga zeker briefjes maken als hij morgenavond nog niet thuis is.
quote:Caviahaar schreef op 24 april 2012 @ 22:18:

Klein hart onder de riem.... Hij is waarschijnlijk de buurt aan het bezwangeren en zit een deze dagen tevreden voor de deur. Tijd geleden ook gehad, en na een paar dagen was hij weer terug, gelukkig. Nu doet hij het vaker, een nachtje wegblijven, volgens mij gewoon om zijn broertje te neten. Die loopt nu ook weer te mauwen, omdat hij alleen is en broertje de hort op.

Haha nou dat zou wel knap zijn, want hij is wel geholpen. Als het hem lukt dan is het een wonderkat

Ja ik weet het allemaal wel, wij hadden vroeger thuis ook katten en die liepen altijd buiten. Vaak ook een nachtje weg, en dan waren ze er weer. Maarja deze katten zijn nog een beetje onwennig buiten (ze zijn bijv bang voor eenden, die we sinds een week of 2 af en toe in de tuin hebben), dus nu ben ik bang dat ie het allemaal niet zo goed meer snapt. Nou ja ik hoop gewoon op het beste. Ga nu naar buiten en even nogmaals kijken..
Lieve Sparood, morgenochtend vroeg kruipt ie waarschijnlijk snorrend op het voeteneind van je dekbed.

Moest bij je berichtje meteen denken aan dit stukje. Lees het maar als hij weer op je schoot ligt te ronken, morgen

http://www.27bslash6.com/missy.html
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.

HIJ IS THUIS!

Ik ging nogmaals in de garage kijken en toen hoorde ik een kat grommen. Maar het kwam van buiten. Ik naar de voordeur (de garagedeur zit naast onze voordeur en het kattenluikje aan de andere kant) gelopen via het huis en daar zat een vreemde kat, ruzie te zoeken met mijn kat!

Vreemde kat rende gelijk weg, mijne kwam luidkeels mauwend naar binnen. He nu kan ik in ieder geval lekker slapen..
Fijn! Slaap lekker!
Super! Welterusten!
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Gelukkig! Welterusten straks
Thanx lieve meiden, ik ga nu aftaaien..
Slaap lekker!
Fijn dat hij weer terug is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven