stress door school
maandag 23 april 2012 om 21:28
Ik had vanavond de amn test voor de opleiding verzorgende ig. Ik had niet verwacht dat hij moeilijk zou zijn en nu ik thuis ben huil ik aan een stuk door. Het eerste stuk van rekenen heb ik goed gedaan en het laatste stuk van ruimtelijk inzicht ook. En de motivatie ook. Maar de rest van rekenen vond ik pittig en ik heb er een rot gevoel over. Een paar dingen gegokt en gekeken wat het meest logisch was. Ik hoop echt dat ik aangenomen ben want ik wil mijn ouders niet weer teleurstellen! Ik ben eindelijk op de goede rit met school en ik wil gewoon niet dat het mis gaat. Als de test slecht ging moet je voor een tweede gesprek komen en dan gaan ze verder kijken. Maar ik wil gewoon dat het nu goed is gegaan! Ik heb nu zo veel stress dat ik er niet aan moet denken om te gaan slapen. Sorry ik moest dit verhaal even kwijt
ik wil gewoon aangenomen worden want ik wil die opleiding zo graag doen en mezelf en mijn ouders bewijzen dat ik het kan!!!
woensdag 25 april 2012 om 11:27
Het gaat wel goed! Gisteren een paar goede cijfers gehaald voor mijn examens! Maar ik dacht zo met die amn test, er was heel veel van rekenen en heel veel zijn daar niet zo goed in en wel heel goed in andere theorie en praktijk vakken! Dus door die test word ik vast nog wel aangenomen.. Want met de motivatie heb ik wel goed gescoord en sommige onderdelen van rekenen heb ik wel goed gedaan!
woensdag 25 april 2012 om 16:00
woensdag 25 april 2012 om 16:05
Oja nog een vraagje, wou er eigenlijk een nieuw topic over openen maar kan het hier ook vragen.
Als je voor een tweede gesprek moet komen dan bellen ze je.
En als je word aangenomen krijg je een brief thuis.
Maar ze kunnen de dag erna toch al zien hoe je de test gedaan hebt?
Dan gaan ze toch vast niet een paar weken wachten met bellen voor een tweede afspraak?
Als je voor een tweede gesprek moet komen dan bellen ze je.
En als je word aangenomen krijg je een brief thuis.
Maar ze kunnen de dag erna toch al zien hoe je de test gedaan hebt?
Dan gaan ze toch vast niet een paar weken wachten met bellen voor een tweede afspraak?
woensdag 25 april 2012 om 20:57
Ik heb geen idee wat het proces is van bellen of een brief krijgen. Wat ik je wel kan zeggen is dat je ook gewoon rustig kan afwachten wat er op je pad komt. Leef je leven en dan komt die brief of dat belletje vanzelf wel. Is ook een goeie test om de volgende keer iets minder zenuwachtig voor iets te zijn. Go with the flow.
woensdag 25 april 2012 om 21:07
Ik kan ook wachten maar ik wil altijd zo graag zekerheid hebben, tenminste iets weten!
Ik ga mij vanalles in het hoofd halen!
Wat als ik niet word aangenomen, dan moet ik voor september nog een andere opleiding vinden en aangenomen worden..
Maar dat wil ik niet want ik wil zo graag deze opleiding gaan doen.
En ze moeten vast wel snel antwoord geven, want als iemand niet word toegelaten moet die gene nog tijd hebben om iets anders te zoeken.
Ik ga mij vanalles in het hoofd halen!
Wat als ik niet word aangenomen, dan moet ik voor september nog een andere opleiding vinden en aangenomen worden..
Maar dat wil ik niet want ik wil zo graag deze opleiding gaan doen.
En ze moeten vast wel snel antwoord geven, want als iemand niet word toegelaten moet die gene nog tijd hebben om iets anders te zoeken.
vrijdag 10 augustus 2012 om 16:04
Even een nuchtere reactie van de andere kant, ik heb namelijk gewerkt op een MBO. De school kan je formeel niet weigeren op grond van die test, als je de juiste diploma's hebt. Zoals ik het heb meegemaakt, wordt de test gebruikt om te kijken of dit de juiste opleiding voor je is. Daar heb jij en de school baat bij. Ik neem aan dat je nog een gesprek krijgt over de test? Er zal dan niet alleen gekeken worden naar de resultaten van de test, maar ook naar je beroepshouding, dus of je over de de juiste instelling beschikt om dit vak uit te oefenen. Dus haal even rustig adem, denk nog eens goed na over waarom je nou precies dit beroep wil uitoefenen en het komt vast goed. En anders komt er vast iets veel leukers op je pad!
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin