stress door school
maandag 23 april 2012 om 21:28
Ik had vanavond de amn test voor de opleiding verzorgende ig. Ik had niet verwacht dat hij moeilijk zou zijn en nu ik thuis ben huil ik aan een stuk door. Het eerste stuk van rekenen heb ik goed gedaan en het laatste stuk van ruimtelijk inzicht ook. En de motivatie ook. Maar de rest van rekenen vond ik pittig en ik heb er een rot gevoel over. Een paar dingen gegokt en gekeken wat het meest logisch was. Ik hoop echt dat ik aangenomen ben want ik wil mijn ouders niet weer teleurstellen! Ik ben eindelijk op de goede rit met school en ik wil gewoon niet dat het mis gaat. Als de test slecht ging moet je voor een tweede gesprek komen en dan gaan ze verder kijken. Maar ik wil gewoon dat het nu goed is gegaan! Ik heb nu zo veel stress dat ik er niet aan moet denken om te gaan slapen. Sorry ik moest dit verhaal even kwijt
ik wil gewoon aangenomen worden want ik wil die opleiding zo graag doen en mezelf en mijn ouders bewijzen dat ik het kan!!!
maandag 23 april 2012 om 21:33
Ach meid,
het is een dooddoener, maar probeer het op dit moment toch even te relativeren. Je hebt de test gedaan zo goed als je kon en je kan er nu niets aan veranderen.
Ten tweede; je doet erg hysterisch, ik denk dat je nog piepjong bent en het gevoel hebt dat de wereld vergaat, maar dat gebeurt niet. Praat even met je ouders, vertel dat je het moeilijk vond en dat je bang bent dat het niet goed is gegaan.
het is een dooddoener, maar probeer het op dit moment toch even te relativeren. Je hebt de test gedaan zo goed als je kon en je kan er nu niets aan veranderen.
Ten tweede; je doet erg hysterisch, ik denk dat je nog piepjong bent en het gevoel hebt dat de wereld vergaat, maar dat gebeurt niet. Praat even met je ouders, vertel dat je het moeilijk vond en dat je bang bent dat het niet goed is gegaan.
This is not kosher!
maandag 23 april 2012 om 21:36
quote:Wellhello schreef op 23 april 2012 @ 21:33:
Ach meid,
Ten tweede; je doet erg hysterisch, ik denk dat je nog piepjong bent en het gevoel hebt dat de wereld vergaat, maar dat gebeurt niet. Praat even met je ouders, vertel dat je het moeilijk vond en dat je bang bent dat het niet goed is gegaan.Bedankt voor het typen Wellhello!
Ach meid,
Ten tweede; je doet erg hysterisch, ik denk dat je nog piepjong bent en het gevoel hebt dat de wereld vergaat, maar dat gebeurt niet. Praat even met je ouders, vertel dat je het moeilijk vond en dat je bang bent dat het niet goed is gegaan.Bedankt voor het typen Wellhello!
maandag 23 april 2012 om 21:41
Bedankt voor de reacties! Ik ben al een beetje rustiger. Ze kijken ook naar het intake gesprek van vorige week en daar ben ik voor aangenomen zonder problemen. Hopelijk valt het ook reuze mee en anders krijg ik een tweede gesprek, en dan kan ik ze nog overtuigen dat het mij wel lukt want daar geloof ik in!!
maandag 23 april 2012 om 21:44
quote:desyyyy schreef op 23 april 2012 @ 21:41:
Bedankt voor de reacties! Ik ben al een beetje rustiger. Ze kijken ook naar het intake gesprek van vorige week en daar ben ik voor aangenomen zonder problemen. Hopelijk valt het ook reuze mee en anders krijg ik een tweede gesprek, en dan kan ik ze nog overtuigen dat het mij wel lukt want daar geloof ik in!!
Mennn, wat ben jij een figuur zeg!
Maar fijn dat je al wat relaxter bent, fijne avond!
Mennn, wat ben jij een figuur zeg!
Maar fijn dat je al wat relaxter bent, fijne avond!
This is not kosher!
maandag 23 april 2012 om 21:50
Je bent geen stresskip. Het zijn hele normale dingen in het leven, waar jij je nu zorgen om maakt. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Wacht nu eerst rustig de uitslag af en bekijk dan welke volgende stap je moet maken. Wie weet valt het allemaal mee. En als het tegenvalt, dan probeer je het gewoon nog een keer. Laat je niet kisten hoor.
maandag 23 april 2012 om 21:51
quote:desyyyy schreef op 23 april 2012 @ 21:46:
Ik ben echt een stresskip, altijd al geweest! Vreselijk vind ik het. En ik ben inderdaad nog maar 20 dus jong.Waarom ben je zo bang je om je ouders teleur te stellen? Je hebt toch je best gedaan? Meer kan je niet doen.
Ik ben echt een stresskip, altijd al geweest! Vreselijk vind ik het. En ik ben inderdaad nog maar 20 dus jong.Waarom ben je zo bang je om je ouders teleur te stellen? Je hebt toch je best gedaan? Meer kan je niet doen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 23 april 2012 om 21:52
quote:desyyyy schreef op 23 april 2012 @ 21:46:
Ik ben echt een stresskip, altijd al geweest! Vreselijk vind ik het. En ik ben inderdaad nog maar 20 dus jong.
Ach ja, je zult zien dat het allemaal wel meevalt. En stel, je hebt het niet gehaald, dan komt er toch nóg een kans om te mogen beginnen?
Ik ben ook zo'n hysterica die altijd denkt dat ik iets grandioos verknalt heb, en dan een goede beoordeling krijgt ofzo.
Ik ben echt een stresskip, altijd al geweest! Vreselijk vind ik het. En ik ben inderdaad nog maar 20 dus jong.
Ach ja, je zult zien dat het allemaal wel meevalt. En stel, je hebt het niet gehaald, dan komt er toch nóg een kans om te mogen beginnen?
Ik ben ook zo'n hysterica die altijd denkt dat ik iets grandioos verknalt heb, en dan een goede beoordeling krijgt ofzo.
This is not kosher!
maandag 23 april 2012 om 22:00
quote:Enn schreef op 23 april 2012 @ 21:51:
[...]
Waarom ben je zo bang je om je ouders teleur te stellen? Je hebt toch je best gedaan? Meer kan je niet doen.
[...]
Waarom ben je zo bang je om je ouders teleur te stellen? Je hebt toch je best gedaan? Meer kan je niet doen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 23 april 2012 om 22:13
Mijn gevoel zegt nu dat het wel goed genoeg is gegaan om aangenomen te worden. Maar misschien komt dat ook wel door jullie aardige reacties ik heb sowieso al een paar weken stress door examens, ik wou gewoon goed scoren met de test en dat is iets minder gegaan, dus toen kwamen de tranen, even een ontlading. Maar inderdaad als het niet gelukt is komt er een tweede gesprek, en dan word ik hopelijk vast nog wel aangenomen! Nu hopen op nog een beetje slaap. Ps; heb laatst wel gedroomd dat ik werd gebelt door school dat ik het niet gehaald heb! Maar dat was maar een droom omdat ik mij er zo druk over maakte toen...