December 2011 - deel 2

11-04-2012 18:31 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze mooie oase droogte uit..

...wat bleef was een woestijn.

Gelukkig hebben we buren, en die buren leven in een prettige oase. We mogen hier aanschuiven en onze dorst lessen met de mooie verhalen
Alleen ben je sneller, samen kom je verder!
Gelukkig vrij vandaag!

Verkouden vriend is niet fijn rouge... Al dat gedraai, snurk & kuch! Hopelijk wordt komende nacht beter.
Even een ego-post.

Ik heb het idee dat mini-vgm óf ziekjes is óf in een sprong zit? Vlgs uitgerekende datum is ie nu precies 16 weken.

Sinds een week slaapt hij heel veel! Ook vind ik hem veel stiller dan normaal. Zo sliep hij vanmorgen om 10.30 nog steeds dus ik heb m maar wakker gemaakt. Gelijk een flesje gegeven die helemaal op ging. Ik had m op zn speelkleed gelegd en normaal gilt en lacht ie naar zn speeltjes maar nu niet, nu keek ie er wat naar. En nu ligt ie, nog geen uur later, alweer te slapen.
Wat een barre verhalen zijn er weer geschreven!

Hani, goed om van je te lezen! Fijn dat alles goed is met minimuk haar hartje! En als de rest van het huis in diepe slaap is, mag je daar best een voorbeeld aan nemen vooral met je nieuwe hectische baan... Als ik het zo lees is het flink schakelen. Minimukje maakt trouwens wel mooie nachten!

Over je bv. Misschien ook een kunstmatige voeding inbouwen? Dus een extra kolfmoment? Doe wat goed voelt! En dat heb je je goed voorgenomen! Knap! & lekker hè, fietsen?

Rouge, heel veel sterkte vandaag. Weer een lange dag vol mondelingen? Hopelijk weer een dag vol kanjers! Zwem je bij het station? Ik heb dat ook een tijd gedaan, daar. Met sportpas... Omdat ze daar zo'n goede zonnebank hadden

Schaap, belachelijk he? Maar nu ging ik gisteravond even meten en... Er past helemaal geen echt ledikant aan mijn bedzijde. Na 110cm kom ik in de knel met de kachel. Misschien ga ik er zelf 1 maken en dan met een (duur) matras van 50*100. Dan kan ze er wel langer in, dan met bv een wiegje.

fairy, lekker eerlijk! Over je lijntje & je trouwdag! Mijn vriend (die nog steeds door zijn knieeen moet. Ik wacht (on)geduldig af...) grapt vaak: als we trouwen wil ik wel dat je daarna ieder jaar op de trouwdag wel je jurk aantrekt. Dan weet ik zeker dat je zo blijft . Lang geleden heeft ie beloofd me binnen 5 jaar te vragen... Dat moet dus dit jaar zijn. Vandaar het ongeduld.

Hier heb ik weer een mooie nacht gekregen. Gisteravond toch maar wel weer die droomvoeding geprobeerd en ze sliep tot half 6. Maar ja, weer had ze overdag weinig geslapen... Vanmorgen sliep ze uit tot 9 uur en nu ligt ze weer plat. Als vanavond de droomvoeding weer heel goed werkt, dan hou ik 'm er in. Anders maakt het dus geen verschil... De vriezer heeft weer een goede voorraad, dankzij mijn geweldige kolf, dus ik heb het extra kolfmoment niet heeeel hard meer nodig. De oma's zijn helemaal in hun nopjes met een pasfoto van hun jongste kleindochter. Ik heb weer punten gescoord
Vgm, dat kan hoor. Dat is het begin inderdaad van de eerste lange sprong!

Over die sprong gesproken... Ik dacht dat we er aan gingen beginnen, maar hij is weer helemaal spoorloos. Ik heb zo'n leuk kind. Lachen, gieren, brullen van de pret! Heerlijk. Ze poept alleen wel heel vaak langs de spatkleppen. Maar dat kan ook komen doordat we nu maatje 3 gebruiken ipv maatje 2...
Hani, goed om van je te horen! Wat heerlijk dat je baan je zo bevalt! Al is het ongetwijfeld rete-zwaar. En wat een geruststelling dat het hartruisje niet meer te horen is. Hopelijk blijft dat nu zo.

Over dragen gesproken, ben me maar eens gaan verdiepen in wat meer/andere dragers. Ben toch wel weer geprikkeld om een degelijke draagzak voor Mrschaap op te snorren. Hij klaagt zelf ook snel dat het te zwaar wordt, dus dan is eentje waar het gewicht deels op de heupen gedragen wordt veel beter natuurlijk. Maar jeee... wat zijn die dingen weer duur!

Oh en ik moet een geweven doek. Rugdragen gaat em wel worden hier en we willen geen achteroverkiep praktijken! Zouden ze die dingen bij de prenatal verkopen? Kan ik eindelijk mijn vvv bonnen eens kwijt.

VGM, klinkt wel als een sprong. In deze sprong kunnen ze ook heel afgemat voor zich uit liggen staren. Maar altijd in de gaten houden natuurlijk!

Lelie, spannend dat lelieman je dit jaar zal gaan vragen

Hier wederom een dramanacht. Of nou ja... drama niet, omslachtig wel. Schaapje kwam weer rond middernacht, lag zelf net knock-out. En nadat hij netjes aan de borst in slaap was gevallen en ik hem dus terug in zijn eigen nestje had gelegd begon hij te jammeren. Dat bleef aanhouden, weer aangelegd, terug in bed, en wederom jammeren! Ik wilde gewoon slapen dus na kort overleg met Mrschaap besloten dat hij weer naar zolder zou gaan en ik heb schaapje bij me genomen. Heb zelf niet fantastisch geslapen, maar ok. Feit is wel dat die co-sleeper acuut afgemaakt moet worden!

Lelie, balen dat het niet past! Idd zelf iets knutselen dan maar? Of een bak geld ertegen aan gooien en op zoek naar een passende tussenoplossing

pff... beetje moeite met mezelf te motiveren vandaag.... gelukkig nog een middag en dan zit het er voor deze week op. Hebben jullie nog plannen voor koninginnedag?
Schaap, je moet even kijken voor een doek van amazonas. Die geweven doeken zijn niet zo duur. Ook hier speur ik al naar een mei tai of manduca. Misschien dat ik mijn moeder wel zo gek krijg op een mei tai voor me te maken.

Koninginnedag? Nog geen idee? Vorig jaar wist ik toen net een week dat ik zwanger was en werd ik boos op lelieman omdat hij "het gore lef" had om met een vies bierlijf in bed te kruipen. Sinds die keer doucht ie voordat ie naar bed gaat als hij veel heeft gedronken
Hè hè, eindelijk weer eens tijd voor een berichtje. Ik zit in mijn laatste week van mijn verlof en heb het ineens druk met allerlei afspraken en dingen die ik nog wilde doen.

Minimijn is deze week voor de tweede keer wezen wennen op het kdv en heeft meteen een verkoudheid (haar eerste) opgelopen. Ze had altijd z'n overdreven nephoestje waarbij ze een keer kucht met haar tong naar buiten en daarna begint te lachen. Een paar nachten geleden na het voeden hoestte ze zo wel een keer of acht na elkaar. Dus ik plaagde haar nog met haar nephoest, maar toen kwam er een nies met heeeeel veel snot. En nu heb ik dus al een paar dagen een snotterend, rochelend meisje met hele waterige ogen. Maar ze blijft vrolijk! Knap hoor, want intussen heeft ze mij ook aangestoken en ik heb vannacht nauwelijks geslapen van de keelpijn en voel me erg beroerd. Ik hoop maar dat ik een zwaardere versie onder de leden heb dan zij.

Oh oh, ik hoor nu vanaf de bank dat er boven een luier verschoond mag worden.
Ben ik weer. Dat was romper nummer 3 vandaag. Inmiddels zit ik weer beneden met een vrolijke, schone en in nieuwe outfit gehulde Minimijn in de box.

Ze lag trouwens net helemaal boven in haar ledikant. Met haar nek een beetje scheef en haar hoofd tegen de rand... Ik denk dat het dus tijd wordt voor een slaapzak. Hoe doen jullie dat? Hebben die van jullie ook al een slaapzakje? En doen jullie daar dan nog een dekentje of iets overheen?

Overigens gaan de nachten hier sinds een week een stuk beter. Vanaf ongeveer 19 uur als ze gaat slapen, laat ze er zo'n 7 uur tussen zitten. Dan hebben we nog 1 en soms 2 nachtvoedingen. En het fijne is dat ze na een voeding ook direct weer gaat slapen in haar eigen bedje (is ook een hele tijd anders geweest). En nu hopen dat ze dit gaat volhouden...

Hier ook geen plannen voor koninginnedag. Ik woon tegen het centrum van een grote stad en vind dat gele koniginnedaggedoe vooral een drankfestijn. Vorig jaar ben ik op koniginnenacht nog even de stad in geweest. Ik wist toen net 2 dagen dat ik zwanger was en liep dus nuchter door de stad. Rond een uur of 11 hing er al zo'n opgefokte sfeer dat we maar weer naar huis zijn gegaan. Nu is koniginnedag de laatste dag van mijn verlof. Ik hoop op goed weer (het wordt warmer!!) en dan nog lekker een dag genieten!
Mijntje,

Hier kijken we hoe warm of koud het is. of een winterslaapzakje (dikker) zonder Mouwen met alleen n romper lange mouw eronder en als het warmer is n zomerslaapzakje. Die dan met of zonder broekje eronder en met of zonder lakentje erover, ligt er maar net aan hoe de temperatuur is. Kortom aan mij heb je ook niks, hier kun je echt wat mee Ahum.

Hier ook geen echte plannen maar wel het idee om bij goed weer leuk babyspul te scoren op vrijmarkt.

Vandaag eerste pasfoto gemaakt voor paspoort minimuk! Kreeg als tip voor 1 mei te doen ivm verwachte drukte. Kind mag niet meer bijgeschreven dus moet eigen paspoort. We hebben nog geen specifieke buitenlandplannrn maar zou jammer zijn als we wel willen en te laat zijn om nog n paspoort te krijgen.

Morgen nog 1 dag werken & dan lang weekend! Geniet ervan allemaal :-)
Hee Hani, leuk om weer van jou te horen. Ik herken veel van wat je schrijft. Krampjes zijn hier inmiddels ook voorbij, wat een verademing he. En ons Rosannemeisje is ook flink eenkennig en ik snap jouw gevoel van 'jammer' goed, ik heb dat zelf ook wel. Bij Rosanneman en mij is ze meestal heel vrolijk en gezellig, maar bij vreemden (en ook de opa's en oma's zijn nog te vreemd) raakt ze steeds van slag, huilen, pruttelen, bang kijken. Dan denk ik ook van, oh wat jammer dat ze nu niet kan laten zien wat een vrolijk kindje ze eigenlijk is

Wij hebben ook een fietskar, fijn hè! Ik haal Rosannemeisje ermee van het kdv en we maken er soms plezierritjes mee. Ze vindt het altijd leuk, zit heel geïnteresseerd om zich heen te kijken.

Lelie en Mijntje, jullie ook buiten de rand-poepers, hier ook eentje (niet altijd hoor)! Vooral een rugpoeper hier, lekker bij het verschonen erin grijpen omdat je het eerst niet door hebt

Ik vind het leuk om hier te lezen wat er voor mijn Rosannemeisje aan zit te komen qua ontwikkeling. Omdat ze een maand te vroeg geboren is, loopt ze hiermee ook ongeveer een maand achter.

Ze is nu heel erg met haar handjes bezig. Ernaar kijken, speeltjes grijpen en in haar mondje stoppen, spijltjes van de box vaatpakken. En haar voetjes heeft ze ook ontdekt, ze vindt het heel interessant als ik ze tegen elkaar of tegen mijn wangen wrijf en ze probeert ze steeds te pakken, zo leuk!

Oh ja, maandag koninginnedag... Vorig jaar ontdekte ik één dag later dat ik zwanger was. Ik was met koninginnedag al overtijd. Spannende tijden waren dat :-)
Wij gaan hier voor het eerst sinds jaren weer eens over de rommelmarkt struinen om babyspul te scoren! Ik roep al steeds dat dit wel een teken is dat ik nu écht oud wordt Dat ik dat ineens weer leuk vind! Maar heb in huidige woonplaats nog geen koninginnedag gevierd en het schijnt hier altijd erg gezellig te zijn. Ben dus ook wel benieuwd.

Rosanne en Hani, kan me voorstellen dat jullie het wel jammer vinden dat je meisje wat eenkennig is. Wel vroeg toch? Ik dacht dat dat later pas zou komen. Maar vreemden zijn natuurlijk wel nieuw en dus eng, ik snap dat dan ook wel weer van jullie meisjes!

Wij hebben hier qua slaapzak overdag altijd een zomerslaapzak zonder mouwen, gewoon over schaapje's kleren. En snachts hebben we een winterslaapzak met mouwen over schaapje's pyama (zonder sokken). Geen deken. Het is in schaapje's kamer wel een graad of 15/16 gok ik, en zijn raam staat standaard op een kier. Wel heeft hij snachts altijd koude handjes trouwens.... Weet niet goed wat ik daar aan moet doen. En nu ligt hij in bed in zijn overdag-zomerslaapzak, met deken! Want de winterslaapzak moet nog drogen van de was (hij was vanmorgen doorweekt uit zijn bedje gekomen).

Eten is klaar! Moet gaan....
Hier slaapt ze in een zomerslaapzak met pyjama en romper zonder of met korte mouwen. En over haar slaapzakje ligt een enkele deken (met mooi lakentje met hartjes en bloemetjes.... )

Als alle twee haar slaapzakjes in de was zitten, dan wil ik haar winterding nog wel tevoorschijn toveren, en dan ook met de romper met korte mouw of geen mouw. Die mouwen zijn verkeerd gestikt en kunnen er niet af. Oh, en ook dan stug onder de deken.

Haar kamertje is vaak wel warm, vooral zomers. Maar goed... Ze heeft altijd haar raam op een kier en ipv de gordijnen die er eerst hingen heb ik nu een rolgordijn en dat scheelt al een hoop.

Ik heb net de tummy tub geprobeerd. Ik kreeg een beteuterd gezicht... Ze vond het niet echt aardig dat ie zo klein was. Daarna nog even spartelen in het grote bad en dat was feest! De spetters op de muren en dikke glimlachen!

Schaap, ik heb de oplossing bedacht. Ik tik een goedkope box opde kop. Die zijn (vaak) 100*85cm. Als ik van de 85cm 35cm af zaag, heb ik een hekwerk van 100*50cm! En dan moet ik dus wel een matras bestellen van ¤70,- maar, dan doe ik er ook wel nog even mee... Hoop ik. Morgen maa even met lelieman bespreken. Tenslotte wilt hij ook goede nachten.

Afgelopen dinsdag was Cadeauzoon jarig. Morgenavond gaan we zijn feestje vieren, zaterdag zijn verjaardag en zondag is mijn vader jarig. Druk weekend... En maandag natuurlijk tompoezen eten de verjaardag van prinses Juliana vieren
Nou.. veel beter is het niet geworden met vriend. Hij is zelfs thuis gebleven vanavond.. Dus ik bereid me voor op een beroerde nacht.. Of zal ik hem naar de logeerkamer sturen?

Dag was op zich wel oké.. Mooi compliment van een oud-leerling gekregen, ze doet volgend jaar examen.

Rougefils heeft vandaag zijn 2e hapje peer op het kdv gehad en dat ging al veel beter dan maandag, volgens de leidster. Ik ben benieuwd hoe het morgen bij vriend gaat.

Ik denk dat wij met koninginnedag naar een dorpje vlakbij gaan, kunnen we mooi een stuk lopen, naar dat dorpje..

Morgen nog 1 dag (mijn langste van de week) en dan heb ik een weekje vakantie. Woensdag en donderdag breng ik Rougefils lekker naar het kdv. Ik wil de regelmaat er in houden en dan heb ik die dagen fijn tijd voor mezelf. We moeten toch voor die dagen betalen...

Hani, gelukkig, je was vrij vandaag!

Lelie, ik zwem vrijwel altijd bij het station, ik ga heel af en toe naar het andere zwembad (gisteravond toevallig). Heb inderdaad ook een sportpaspoort. Ik denk dat ik daar later ook met Rougefils ga zwemmen. Nu nog niet, vanwege zijn eczeem.

Wat fijn van je nacht! Lekker hoor..

Oh.. Schaap, klinkt weer heftig je nacht... Hup Schaapje, slaap maar lekker door!!

En jij ook al naar de markt. Ik heb een hekel aan markten, maar wil wel even het koninginnedaggevoel hebben dit jaar. Vorig jaar was zo'n rare koninginnedag...

Mijntje, aaah.. bij jou ook al een verkouden baby'tje.. Sneu he? Ook al is ze vrolijk?

Wij hebben trouwens ook een slaapzak, anders ligt Rougefils inderdaad aan het hoofdeinde. Hij ligt dan ook nog onder een dekentje.

Rosanne, voor mij ook aparte gevoelens met koninginnedag. Ik deed op koninginnedag een zwangerschapstest (ja ik was een maand eerder uitgerekend dan jij). Deze hele week is vreemd...

En 1 mei ben ik een jaar gestopt met roken!
Rosanne: ik heb ergens gelezen dat het n teken is van een zeer goede hechting aan de ouders, als baby's al zo vroeg eenkennig gedrag vertonen, hoe rot het ook soms is, dat je het als compliment kunt opvatten. Nou dat heb ik onthouden haha al heb ik geeeeeen idee of het n betrouwbare bron was

Gaaf hè, fietskarren! Minimuk zit als n koningin op haar troon en vindt het echt heerlijk, nog fijner dan autorijden. Ik ben wel erg voorzichtig in het verkeer en rij zelfs met zo'n debiel vlaggetje gewoon voor de zekerheid.

Rouge: verbannen die man! Zei je niet iets van de langste werkdag morgen? Daar hebben jullie beiden het meest aan, als jij goed slaapt, toch? :-)

Lelie jouw meisje denkt gewoon groot. Niks mis mee. Lekker spetteren!

Beetje gekke vraag misschien maar ik heb in 10 verschillende winkels nog geen enkel paar goed zittenblijvende- babysokken gevonden, word er een beetje moedeloos van. Ik ken de sock-ons maar die tot 6 maanden zitten bij minimuk al tijden te strak... En vond ze nog best prijzig voor stukje stof. Bovendien lijkt het net of het een soort brace is alsof er iets met haar voetjes is. Iemand een merk sokken te pakken die blijven zitten toevallig?
Ik heb dus echt geen idee meer op welke dag ik een test heb gedaan..... Ja globaal wel natuurlijk, maar verder... Volgens mij heb ik het wel ergens opgeschreven.

Rouge, ik heb over het algemeen ook vrij weinig met rommelmarkten, ik zie door de troep nooit de kunststukjes zeg maar! Shoppen is sowieso niet echt mijn ding.... Ja online of op een rustige dinsdagochtend zonder vervelende verkoopsters, dan wil het nog wel lukken Maar wat de markt betreft, nu heb ik een doel! Namelijk kleertjes en speelgoed scoren! Eens kijken of dat gaat lukken.

Lelie, wat een slim idee! Daar had ik zelf nog niet aan gedacht. Jammer dat het matras zo duur is, maar dat is nou net iets waar je niet snel op kan bezuinigen. Mijn moeder vond het trouwens een briljant plan, zo'n co-sleeper. Had ze nog nooit van gehoord. Zij heeft ons vroeger gewoon altijd naast zich in bed gehad het eerste jaar.

Mijntje, beterschap voor minimijn en jou! Vervelend zeg, al die verkoudheden die rond gaan.

Schaapje heeft zich trouwens open gekrabd, zo sneu! Een hele rood bebloede plek midden op zijn wang En ik heb zijn nagels nog wel zo kort gehouden! Voelde ook geen scherpe randjes.... Zijn huidje is wel heel droog, dus extra kwetsbaar. Ik blijf smeren! Maar er is bijna niet tegenop te zalven.
Hanimuk, toevallig was ik vanmorgen op kraamvisite bij een vriendin en zij gaf mij DE sokkentip: Noppies. Ik heb ze zelf nog niet geprobeerd. Hier zijn de sokken ook om de haverklap uit. Die sock-ons heb ik na 3 weken al de deur uitgedaan omdat die haar spekkige voetjes helemaal afknelden. De sokken bleven toen wel zitten overigens
hani: Kruidvat doet 't hier wel aardig.... Maar ik zoek ook nog naar perfectie. Maar van alle sokken die ik dus heb geprobeerd zijn dit dus de beste...

...rouge, inderdaad, stuur RougeHomme voor de zekerheid maar gewoon naar een andere kamer. Hij is morgen toch vrij. Ga je naar 't dropje dat begint met st.? Of naar een dorpje 'binnen' Rougestad?
Oeh hani, als je de gouden tip hebt houd ik me aanbevolen! Ook hier sokken die continu afvliegen!
Synchroonposten in een trio Rouge, beat this!
Zo, druk hier!
Wow... Een gemeenschappelijk forummomentje hier!

Schaap, ik weet het nog omdat ik lelieman op schiphol had uitgezwaaid. ('s avonds) Op de terugweg even langs de etos gelopen en een test meegenomen. Thuis direct gedaan (geduld is niet mijn sterkste kant. Was 5 dagen voordat ik ongesteld moest worden...). En verdikkeme, daar stond een lichte plus. En lelieman hing in de lucht. Ik heb hem 's morgens dus maar direct gebeld... Soms voel ik me wel een beetje schuldig omdat ik zo weinig geduld had. Nu had ik het spannende wachten alleen... Maar goed, het kind is toch geboren...
Ja, op deze manier is er natuurlijk niet tegenop te schrijven..

Ik vind ons wel erg knap zo!
Trouwens bedankt allemaal voor jullie slaapzak-ervaringen. Ik lijk de enige die er nog geen gebruikte. Ik had al wel wens bij de Hema gekeken maar zag dat alle slaapzakken begonnen bij maat 68. Minimijntje heeft nu nog 62, maar ik ga er vast een aanschaffen. Overigens morgen weer naar het cb voor de 3e set prikken. Ben benieuwd hoeveel ze weer gegroeid is. Naast het 5 weken oude zoontje van mijn vriendin leek ze vanmorgen een reus
Mijntje, leliebabybolletje zwemt ook in haar slaapzakken hoor. 't gaat nog steeds goed. Maar ze heeft wel een flink hoofd, die zakt niet zomaar door 't gat
Lelie, hier ook de test alleen gedaan. Ik had een maand eerder ook al een test gedaan terwijl ik de volgende dag ongesteld moest worden (en ook werd...). Hier ook een ongeduldig typje dus Een maand later was ik weer ongesteld geworden (dacht ik), maar na 2 dagen hield dat opeens op. Omdat ik de vorige keer uitgelachen werd door manlief en mezelf ook wel een beetje een muts bond, deed ik de test nu alleen, zo van "er is toch niets aan de hand, gewoon een test voor de zekerheid". En toen stond er ineens "zwanger"! Ben naar mijn man gerend en liet terwijl ik een soort hartkloppingen had de test zien. Hij was natuurlijk vreselijk verbaasd! Is morgen alweer een jaar geleden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven