Extreme verlatingsangst

28-04-2012 10:28 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb besloten er toch een topic over te openen.

Allereerst mijn excuses voor mijn stomme post op dat andere topic. Als er mensen zijn die mijn quote weg willen halen, zou dat fijn zijn. Ik heb het bericht zelf weggehaald.

Ik heb dus last van extreme verlatingsangst. Dit komt door mijn verleden.

Ik ben echt zó verschrikkelijk bang dat mijn vriend me verlaat, dat ik dat hoe dan ook wil voorkomen.

De verlatingsangst uit zich in verdriet/pijn (vreselijke huilbuien), jaloezie en rare gedachtes. Oh en bindingsangst.

Ik moet van de psych een angst/jaloezieboekje bijhouden, zij weet dus van de extreme verlatingsangst. En we gaan eraan werken.

Leuk is het echt niet...

En nogmaals sorry voor de nare post van het andere topic.
Gelukkig ben je bij een behandelaar. Ik ben wel nieuwschierig trouwens. Wat denk jij dan dat er met jouw leven gebeurt als je relatie uitgaat? Stopt dat dan? Leg eens uit?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb ook verlatingsangst omdat ik borderline heb. Mijn manier om daar mee om te gaan is om gewoon single te blijven dan heb ik er ook geen last van.

Welke nare post bedoel je?
Lief van je dat je je excuses maakt.
O, en voor wat t scheeld: ik las t, en met jouw achtergrond in mijn achterhoofd had ik het je al direct vergeven.

Vandaar dat ik er niet op inging.

Lijkt mij verschrikkelijk moeilijk voor je te zijn.
Wel goed van je dat je er aan wilt werken.

Je vriend, kan die hier goed mee omgaan? Lijkt me voor hem ook niet echt makkelijk.
quote:Fame schreef op 28 april 2012 @ 10:35:

Gelukkig ben je bij een behandelaar. Ik ben wel nieuwschierig trouwens. Wat denk jij dan dat er met jouw leven gebeurt als je relatie uitgaat? Stopt dat dan? Leg eens uit?

Ik kan letterlijk niet zonder hem. Als wij uit elkaar gaan, dan weet ik niet wat ik moet doen. Waar ik kan wonen. Ik kan niet op mezelf wonen (zw is veels te weinig geld) en niet (meer) bij mijn ouders.

quote:sirana90 schreef op 28 april 2012 @ 10:36:

Ik heb ook verlatingsangst omdat ik borderline heb. Mijn manier om daar mee om te gaan is om gewoon single te blijven dan heb ik er ook geen last van.

Welke nare post bedoel je?

Had ik me dat ook maar bedacht. Maar goed, ik kwam mijn vriend tegen en het gevoel is heel goed, bij beide. Echt zo'n: Wij worden oud met elkaar-gevoel.

Post in wraaktopic, al weggehaald, was niet zo handig van me.

quote:missy_acy schreef op 28 april 2012 @ 10:39:

O, en voor wat t scheeld: ik las t, en met jouw achtergrond in mijn achterhoofd had ik het je al direct vergeven.

Vandaar dat ik er niet op inging.

Lijkt mij verschrikkelijk moeilijk voor je.

Graag gedaan (de excuses).

En ja, het is heel erg moeilijk. Ik hoop ook echt dat ik er vanaf kom. Natuurlijk zou hij het moeten kunnen uitmaken als hij dat wil (ja liever niet willen natuurlijk).
quote:grobbekuiken schreef op 28 april 2012 @ 10:45:

Wel goed van je dat je er aan wilt werken.

Je vriend, kan die hier goed mee omgaan? Lijkt me voor hem ook niet echt makkelijk.

Tot nu toe gelukkig wel. Het is echt een lieverd en houdt oprecht heel veel van me.

(Ben nu ff douchen.)
Het siert je dat je je excuses aanbiedt.

Ik heb vroeger ook enorme verlatingsangst gehad.

Ik deed de raarste dingen.

Ik zat ook in een heel nare relatie maar kon hem ondanks dat maar niet loslaten.

Ik heb nadat het uitging toch ergens mij eigenwaarde teruggevonden en ben een tijd alleen geweest.

Dat is uiteindelijk heel goed voor me geweest omdat ik leerde dat ik het prima kon redden in mijn eentje.

Ook ben ik een tijd in therapie geweest wat me enorm heeft geholpen.

Veel sterkte ermee , ik weet hoe hard het pijn kan doen.
quote:truffelmaffia schreef op 28 april 2012 @ 10:47:

[...]

Tot nu toe gelukkig wel. Het is echt een lieverd en houdt oprecht heel veel van me.

(Ben nu ff douchen.)Misschien is dat dan ook een extra stok achter de deur. Je wil er in de eerste plaats voor jezelf aan werken, maar ook een beetje voor hem. Goeie reden om door te zetten lijkt me.
Wat goed van je dat je hulp hebt gezocht. Lijkt mij dat dit bij jouw vriend zal overkomen, dat je er zelf ook last van hebt en heel graag ervan wilt genezen. Want ik denk namelijk dat dit kan. Je kunt ervan genezen want het definieert niet wie jij bent, het zit niet in je DNA.
Fijn dat je nu een eigen topic opent ipv een andere te bevuilen.

En is dit een mededeling dat je dit heb? Ondertussen weet iedereen dit nu wel.

En nu?? Ik begrijp werkelijk niets van wat je nu wilt met dit topic.
Ester: haar excuses aanbieden.
Hoe is het met je SV'tje TO?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:esther55 schreef op 28 april 2012 @ 10:54:

Fijn dat je nu een eigen topic opent ipv een andere te bevuilen.

En is dit een mededeling dat je dit heb? Ondertussen weet iedereen dit nu wel.

En nu?? Ik begrijp werkelijk niets van wat je nu wilt met dit topic.Dit topic gaat toch over haar verlatingsangst wat is er niet duidelijk aan?
quote:mali30 schreef op 28 april 2012 @ 11:07:

Hoe is het met je SV'tje TO?Oh, dus ze heeft vriend voor de huisvesting?????
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik volg je even niet fame...
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Fame heeft een jonko gerookt.
Schrijven over mijn verlatingsangst en excuses aanbieden Esther.

Mali, ik heb geen SV.

@ de rest: Het gaat in deze relatie al een stukje beter dan in de relatie met mijn ex. Hier maakt het me niks uit als ie naar een ander meisje kijkt. Of als ik erbij ben en hij ermee praat.

De jaloezie is vooral als ik er niet bij ben. Zoals dus bij het voorbeeld van een avondje barman zijn. (Ook al zou hij me graag mee willen hebben.)

Of zoals laatst dat hij bij de sauna moest werken. Die huilbuien toen waren echt heel erg. De dag zelf kwam ik goed door, maar toen hij thuiskwam ging het weer mis (de avond ervoor, toen ik het eenmaal wist ook).

Mijn gezonde verstand weet dat er niks gebeurd. Dat hij echt niet in een hokje ligt te rotzooien met een sauna-klant. Maar toch bedenk ik me de ergste dingen.

Ik heb, toen hij weer thuis was, ook huilend geroepen dat ik die gedachtes niet meer wil.

Hij begreep me en troostte me.
Ik heb weer iets wat ik in mijn jaloezieboekje heb opgeschreven...

Vandaag (net) "out of the blue" vroeg/zei mijn vriend dat een oudklasgenootje langs wilde komen (met vriend) om foto's te bekijken... foto's van een vakantie van mijn vriend in 2007(!). Juist. Waarom nu inene?

En weer gaan mijn gedachtes en ben ik heel er angstig. Zo bang dat zij (veel) mooier dan mij is en dat mijn vriend met haar verder wil ipv met mij.

Maar dat is het niet alleen. Mijn contactstoornis komt ook kijken. Ik weet nu al dat ik me vreselijk ga voelen. We kunnen ze niet zonder drinken laten zitten, maar ik voel me dan altijd zo klote als ik "alleen" word gelaten, terwijl mijn vriend naar de keuken gaat om drinken in te schenken. En zeker met vreemden, maar ook bijv met mijn schoonmoeder/-vader. (Zelf iets inschenken is geen optie, waarom maakt niet uit, het is geen optie.)

Ik kán gewoon geen gesprek voeren...

Ik ben extreem stil en laat anderen daardoor ook (heel) ongemakkelijk voelen. En dat vind ik vreselijk.

Ik zie er dus ook erg tegenop.

Ook tegen de heftige huilbui die ik gegarandeerd die avond in bed ga krijgen.
Niemand die mij wil helpen?
Tuurlijk wel, maar uiteindelijk moet je het zelf doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven