vriend altijd maar druk bezig
zondag 29 april 2012 om 23:20
Hallo, mijn vriend is 37 en ik 26. hij woont op zichzelf en ik woon nog thuis. hij heeft jaren terug in een psychische instelling gezeten..opgenomen geweest. vanwege depressie. nu is hij elke dag druk bezig met huishouden en tuin en verder gaat hij nergens heen en geen sociale contacten. hij kan weinig rust nemen en hij doet verder slapen in de middag ofzo. Leeft zo,n iemand in een eigen wereld? of is zo iets normaal?
zondag 29 april 2012 om 23:34
zondag 29 april 2012 om 23:37
zondag 29 april 2012 om 23:45
maandag 30 april 2012 om 09:05
Mensen met een beperking in de psychische waaronder depressieve klachten kunnen soms energetische beperkingen hebben of wel last hebben van verminderde energie. In dat geval is het helemaal niet raar dat jouw vriend 1/2 dagen werkt, huishouden doet en af en toe overdag slaapt. Het kan best zijn dat hij het met al deze gewone activiteiten al ervaart als heel druk.
Het enige wat ik jullie kan aanraden is om daarnaast naar buiten te gaan en matig te bewegen, wandeling, maken zwemmen, fietsen, terrasje pakken of samen een leuke hobby zoeken of bij een clubje gaan. Langzaam opbouwen dan vergroot van zelf het sociaal leven, wellicht blijft je vriend altijd wel een beetje een ´einzelganger´.
Het enige wat ik jullie kan aanraden is om daarnaast naar buiten te gaan en matig te bewegen, wandeling, maken zwemmen, fietsen, terrasje pakken of samen een leuke hobby zoeken of bij een clubje gaan. Langzaam opbouwen dan vergroot van zelf het sociaal leven, wellicht blijft je vriend altijd wel een beetje een ´einzelganger´.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.