Geld & Recht alle pijlers

Liddl/Aldi

01-05-2012 16:51 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Aangezien we moeten bezuinigen (ook gewoon omdat we teveel geld uitgeven aan boodschappen) wil ik ipv Jumbo/Plus?Ah-boodschappen bij Aldi en Liddl gaan kijken.

Heeft iemand tips?

Wij zijn met 2 vw en 3 kinderen.

Dus vooral op zoek voor ontbijt naar:

- yoghurt, muesli, diepvries- en blikfruit, melk, cereals voor de kinderen;

voor lunch naar:

- brood, beleg, vis, pakjes drinken, tussendoortje kinderen

voor avondeten naar:

- gehakt, kipfilet, verse groente (sla, komkommer, paprika, tomaat ed), pasta, rijst,

Verdere wasmiddel, vaatwastabletten, water, poetsazijn etc

Waar slaag ik dan beter en wat zijn tips en wat is minder goed te doen in deze supermarkten?
quote:Plokkie schreef op 01 mei 2012 @ 18:28:

Dure rollen, meer dan 30 cent per stuk dus! Ik koop altijd Page in de aanbieding en betaal dan max 25 cent per rol.

Ze zijn veel dikker dan de page rol, en kwalitatief een stuk beter dan dunne page papier.

We hadden beide in huis, en hebben het echt uitgetest
@Aruuba,bij onze lidl hebben ze wel kokosmelk?
Ik koop enkel bij de Aldi (geen lidl in de buurt):

- kaas

- huzaren slaatjes

- melk (lang houdbaar), vla

- groenten, zowel vers als diepvries

- Vlees zowel vers als diepvries

- vuilniszakken

- snoetenpoetsers (gebruik ik als billendoekjes)

- snacks (walnoten, japanse nootjes, studentenhaver & chips)

- (nep) cola zero uit blik (die uit fles is op een of andere manier niet lekker)

- (nep) sinas zero uit blik

- aanmaaklimonade grenadine

- kruidenboter

- Val Blanc (mmmmmmmmmmmmmm)

- Brie

Hmm ik krijg er zo honger van !!!
quote:Ivetje schreef op 01 mei 2012 @ 17:11:

Vaatwastabletten van Aldi zijn uitgeroepen als beste door de consumentenbond. Staat toevallig deze maand in het blad als 2e zijn die van de lidl eruit gekomen.Wij hebben ook de consumentengids van deze maand en ze zijn met evenveel punten en dezelfde prijs eruit gekomen.
quote:redband schreef op 01 mei 2012 @ 18:04:

[...]

In de euro ( blauwe vlindertje s of zo) zitten 8 hele flinke rollen,3 laags, en wij vinden het beter kwaliteit dan de dure wc rollenBij kruidvat heb je 8 rollen superzacht papier voor ¤1,99.
Hier hebben ze bij de Lidl ook kokosmelk, erg lekker.

Een dorp verderop is een AH te vinden en ook in de woonplaats van mijn moeder. Soms koop ik daar fruit en groenten als ik in de buurt ben en het moet hebben maar ik kom 9 van de 10 keer uit dat, als ik de groenten ga gebruiken het of al beschimmeld is, verdord of kapot is.

Bij de Lidl heb ik er nog nooit last van gehad en het is bovendien stukken goedkoper.
Kun je niet beter aanmaaklimonade kopen in plaats van pakjes drinken. Volgens mij kun je daar aardig op besparen.
Reactie op dat Hema verhaal; je wil niet weten hoeveel kinderen aan de hema rookworsten voelen, ruiken, likken (!) en weer terug leggen!!
quote:cupcakegirl schreef op 01 mei 2012 @ 17:26:

Naar mijn idee zijn lidl/aldi (zeker de laatste) niet goedkoper dan de Jumbo. Jumbo heeft een heel goed budgetmerk. Ik zou dus daar lekker mijn boodschappen blijven doen.Mee eens. Als je daar een beetje let op wat je koopt, of euroshopper bij Ah, ben je echt niet duurder uit als bij aldi. Snoepjes en koek neem ik nogal eens bij de Action mee.
quote:sushilala schreef op 01 mei 2012 @ 23:27:

Reactie op dat Hema verhaal; je wil niet weten hoeveel kinderen aan de hema rookworsten voelen, ruiken, likken (!) en weer terug leggen!!
Ben erg te spreken over de volgende zaken van Lidl:

Groenten en fruit

Muesli, cruesli en cornflakes

Bio koffie en bio sinaasappelsap

Zondagsbroodjes

Suikerbrood

Kaassoorten

Chineese magnetron maaltijden

Noten zoals cashew

Verder zijn heel veel zaken gewoon van prima dezelfde kwaliteit, zoals koekjes en pakken sap.

Niet: zakken chips (vettig en oud) en brood (erg fluffy).

Bij de Aldi kom ik niet vaak, maar als ik daar ben, haal ik altijd:

Verse pasta, veel lekkerder dan van AH

Billendoekjes ( die ik gebruik als schoonmaakdoekje), want afsluitbaar.

Vaak reken ik een volle boodschappenkar af voor 75 euro en dan heb ik ook nog wel luxere producten zoals geitenkaas, noten en dat soort dingen. Bij AH zou ik voor hetzelfde denk ik zeker 25 meer betalen.
Hier geen Lidl in de buurt, alleen een Aldi. Ik heb een beperkt boodschappenbudget en weet wat ik vaak nodig heb en waar dat het goedkoopst is. Maar ik weet wel dat Aldi lang niet altijd goedkoper is! Zo heb ik altijd spa rood in huis, zijn bij de Aldi een stuk duurder geworden, nu 79 cent voor 6 flesjes, terwijl zowel Nettorama als Jumbo 6 flesjes hebben voor 65 cent..

Vergeet ook vooral Euroshopper niet bij de AH (en als er bij het prijskaartje op het schap een rood kaartje zit met daarop: "kleinste prijs", is het zeker goedkoper dan bij de Aldi.

Wasmiddel e.d. zijn inderdaad erg goed van de Aldi, ook bijv. de dag- en nachtcremes enzo.
quote:sushilala schreef op 01 mei 2012 @ 23:27:

Gatverdamme. Ben ik even blij dat ik ze daar nooit koop!

Word al misselijk bij de gedachte alleen al.

Zeggen de ouders daar dan niets van?
quote:mayhem schreef op 02 mei 2012 @ 11:32:

[...]

Zeggen de ouders daar dan niets van?Vast niet. Want hun schatjes doen toch zoiets niet? En waag het niet om er wat van te zeggen..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je verbaast je over wat sommige ouders normaal vinden.

Laatst stond ik bij de hema te wachten bij de kassa. Er stond een kind met rookworsten te spelen. Allemaal op elkaar en dan omgooien enzo. Ze nieste vervolgens vol in de bak, veegde haar snot af met haar hand en ging vrolijk verder met die worsten. Toen er 2 op de grond vielen zei haar moeder: hey, raap eens op. Het werd terug in de bak gedaan en moeder vond hetheel raar dat meerdere mensen er wat van zeiden... Ja zei ze, je moet ze toch bezig houden...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:himalaya schreef op 02 mei 2012 @ 12:09:

[...]

Vast niet. Want hun schatjes doen toch zoiets niet? En waag het niet om er wat van te zeggen..Voor sommigen schijnt 'opvoeden' inderdaad een heel vies woord te zijn .
@ biol:

Ik ben altijd al blij geweest met mijn ouders, maar nu zo mogelijk nog meer... Maar goed dat is weer een heel andere discussie
@biol, nouja, dat is echt erg!

Dat ronde ding met die worsten wat ze in de Hema hier gebruiken is op ooghoogte van kinderen van ca drie jaar (ook niet handig natuurlijk) en staat middenin in de winkel, vlakbij de make up, kassa's en haarfrutsels. (Kleine) kinderen pakken het daarom snel en mensen zien het ook niet altijd omdat ze in de rij staan of omdat ze in de schappen staan te neuzen.

Maar ja, ik koop ze dus ook niet meer bij de Hema!
quote:biol schreef op 02 mei 2012 @ 12:17:

Je verbaast je over wat sommige ouders normaal vinden.

Laatst stond ik bij de hema te wachten bij de kassa. Er stond een kind met rookworsten te spelen. Allemaal op elkaar en dan omgooien enzo. Ze nieste vervolgens vol in de bak, veegde haar snot af met haar hand en ging vrolijk verder met die worsten. Toen er 2 op de grond vielen zei haar moeder: hey, raap eens op. Het werd terug in de bak gedaan en moeder vond hetheel raar dat meerdere mensen er wat van zeiden... Ja zei ze, je moet ze toch bezig houden...Voorlopig voor mij geen hema rookworst. :puke:
Mijn dochter wilde daar ook altijd met die worsten spelen. Mag van mij ook niet, maar tis wel voorgekomen -voordat het in dat koppie zat- dat ze al triomfantelijk met een worst in d'r handen stond. Dan was ik net te laat met waarschuwen.

Ik vind het ook een domme actie vd Hema om van die lage open bakken neer te zetten. Je hoeft maar 1 tel achterom te kijken en een kindvan drie hangt al in die worsten.
quote:schouderklopje schreef op 02 mei 2012 @ 16:33:

Mijn dochter wilde daar ook altijd met die worsten spelen. Mag van mij ook niet, maar tis wel voorgekomen -voordat het in dat koppie zat- dat ze al triomfantelijk met een worst in d'r handen stond. Dan was ik net te laat met waarschuwen.

Ik vind het ook een domme actie vd Hema om van die lage open bakken neer te zetten. Je hoeft maar 1 tel achterom te kijken en een kindvan drie hangt al in die worsten.Vroegah on de tijd dat de kinderen nog wat braver waren , stond het ook achter de toonbank en kon je kiezen voor een warme of koude worst , net als dat je bij elke Hema nog echte tompoezen kon kopen, kan tegenwoordig ook niet meer .
Dat is zo persoonlijk, je moet gewoon gaan uitproberen. Mijn voorkeur gaat uit naar de Lidl, vind de winkel een betere uitstraling hebben dan de Aldi. Bij Lidl liggen de artikelen gewoon op planken, bij Aldi zit het in dozen. Misschien is de Aldi wel dichterbij je huis en zit Lidl op 20 minuten fietsen? Kijk wat het beste uitkomt. A zegt dat de cola niet te drinken is, B vindt het heerlijk . . . . dus? Proberen maar . . . . en zo geldt het voor alles.
De verse rookworst van de aldi uit de koeling is ook heel erg lekker.

De gewone trouwens ook.

Kaas, ciabatta, brie, kipfilet, lekkerbekjes, kibbeling zowel groenten als fruit halen wij wekelijks bij de aldi.

Aldi, jumbo en plus zijn de 3 winkels die ik wekelijks af ga voor de boodschappen.
Oja niet te vergeten de soygood van de aldi is ook lekker diverse producten ervan
Hier koop ik vaak bij de Aldi:

kattegrit

vleesbeleg

groente

cassis

cola light

sapjes

pakjes drinken

aanmaaklimonade

snoetenpoetsers

chips, nootjes

knakworstjes

potten groenten (rode kool met appel of sperziebonen)

franse frietjes

boter

vloeibare boter

knoppers (van die chocolade soort pennywafels)

vlees

oude kaas

Je moet gewoon e.e.a. proberen, ze hebben van allerlei lekkers (en ook niet lekkers ;)).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven