Zwanger worden vanaf Mei 2012 # 2
woensdag 2 mei 2012 om 21:20
NaamLeeftijd1e / 2e / 3e kindjeGestartNOD/ UDBijzonderhedenBren262eMaart 201215 april 2013Zwanger JONGENOrchid362eMei 201216 februari 2013Geboren MEISJEJenny271eApril 201222 maart 2013Zwanger MEISJEChicka341eMei 20124 juliWendy292eApril 20126 januari 2013Geboren MEISJE Natas261eMaart 201224 oktoberBeady331eApril 2012 17 januari 2013 Geboren JONGEN LiefPief281eapril 20125 april 2013Zwanger Lucky81311eApril 2012 2 novemberMK juli 2012 Jesse271eFebruari 2012
woensdag 2 mei 2012 om 22:29
Mijn eisprong was 25 april, dus die hebben we al meegepakt haha! Ik heb altijd vreselijk zere borsten na mn eisprong ja, iedere cyclus weer. En ze zijn niet gewoon gevoelig, maar echt pijnlijk! Vriend mag er alleen nog naar kijken, zeker niet aanraken. Dus het hoeft niets te zeggen, want heb het dus altijd!
woensdag 2 mei 2012 om 22:31
donderdag 3 mei 2012 om 09:37
ha dames, even een berichtje van mei-topic #1 om jullie veel plezier en succes te wensen! Wij zijn inmiddels zo’n 2,5 week aan het kletsen, en dat is erg fijn, kan ik jullie vertellen. Omdat het met meer dan 20 actieve schrijfsters moeilijk wordt om alle verhalen bij te houden (zullen jullie ook nog wel merken), zullen we nieuwe schrijfsters bij ons voorlopig naar jullie doorverwijzen. Dan zitten jullie vast ook in no-time vol!
donderdag 3 mei 2012 om 11:44
Hoi allemaal,
Ik schrijf ook graag mee! Ik ga op 15 mei met de pil stoppen en dan gaan we beginnen. Ik ben 34 en mijn vriend en ik hebben nog geen kinderen. Ik vind het allemaal wel erg spannend, maar ik heb nu zo de kriebels dat ik liever gisteren dan morgen zou beginnen. Vriend vindt het allemaal nog enger dan ik, maar hij wil het ook graag.
Ik ben tussendoor al eerder met de pil gestopt vanwege pilmoeheid en toen had ik een regelmatige cyclus en ook een vrije korte. Hopen dat dat nu weer zo is!
Nou ja, we zullen wel zien.. Ik ga dit weekend maar eens foliumzuur kopen. Whaaaa!
Ik schrijf ook graag mee! Ik ga op 15 mei met de pil stoppen en dan gaan we beginnen. Ik ben 34 en mijn vriend en ik hebben nog geen kinderen. Ik vind het allemaal wel erg spannend, maar ik heb nu zo de kriebels dat ik liever gisteren dan morgen zou beginnen. Vriend vindt het allemaal nog enger dan ik, maar hij wil het ook graag.
Ik ben tussendoor al eerder met de pil gestopt vanwege pilmoeheid en toen had ik een regelmatige cyclus en ook een vrije korte. Hopen dat dat nu weer zo is!
Nou ja, we zullen wel zien.. Ik ga dit weekend maar eens foliumzuur kopen. Whaaaa!
donderdag 3 mei 2012 om 16:35
@ Wiesewies: Ik denk idd ook dat het met teveel schrijftsters, niet meer bij de te houden is wie wie ook alweer is en wat het verhaal van diegene is! Daarom is dit ook een prima oplossing!!
Hopen op twee vruchtbare topics!!
@ Chicka: Welkom!
Leuk dat je met ons mee komt schrijven! Het kopen van foliumzuur maakt het wel echt he? Tenminste, dat vond ik!
Wil je ook in de tabel? Wil je de gegevens die ik daarvoor nodig heb ff dik drukken in een bericht?
Mijn vriend vindt het ook allemaal heel eng, hij heeft me ook lang laten wachten, voordat we zijn begonnen....Dat was niet altijd even makkelijk, dus ben heel blij dat we nu zo ver zijn!
Hopen op twee vruchtbare topics!!
@ Chicka: Welkom!
Leuk dat je met ons mee komt schrijven! Het kopen van foliumzuur maakt het wel echt he? Tenminste, dat vond ik!
Wil je ook in de tabel? Wil je de gegevens die ik daarvoor nodig heb ff dik drukken in een bericht?
Mijn vriend vindt het ook allemaal heel eng, hij heeft me ook lang laten wachten, voordat we zijn begonnen....Dat was niet altijd even makkelijk, dus ben heel blij dat we nu zo ver zijn!
donderdag 3 mei 2012 om 17:21
Hoi,
Wij hebben een zoontje van 10 maanden en wilde graag gaan proberen.
Eind april geprobeerd ( oh dan zit ik in het verkeerde topic??)
Het was in 1x raak.
Ik ben nu 2 dagen overtijd, zwangerschapstest gaf aan --zwanger-- 2-3.
Ik had op de 27e cyclusdag al zo'n gevoel, niet echt misselijk maar wel steeds veel speeksel aanmaak.
Wij hebben een zoontje van 10 maanden en wilde graag gaan proberen.
Eind april geprobeerd ( oh dan zit ik in het verkeerde topic??)
Het was in 1x raak.
Ik ben nu 2 dagen overtijd, zwangerschapstest gaf aan --zwanger-- 2-3.
Ik had op de 27e cyclusdag al zo'n gevoel, niet echt misselijk maar wel steeds veel speeksel aanmaak.
donderdag 3 mei 2012 om 17:58
@jenny: Het is toch gelukt met de tabel! Helemaal goed! Ziet er ook overzichtelijk uit. 
Je vroeg me gisteren of ik al e.e.a. voelde, om eerlijk te zijn voel ik me al meer dan een week niet echt lekker.. Maar nu m'n menstruatie dichterbij komt overal last van.. Waaronder heel moe en lichte hoofdpijn en buikkrampen... We wachten af.
Af en toe voel ik kwaaltjes en denk ik Jaah! Nu is het toch echt raak, kan niet anders! Maja... We zijn nog maar een paar weken bezig... Alle tijd dus!
Ik heb een paar vriendinnen/kennissen in mijn omgeving die zwanger zijn dus ben een en al luisterend oor! Hoe zit dat bij jou? Onze omgeving weet niet dat wij bezig zijn.
@Wiesewies: Lief bericht, dank! Jullie ook veel succes op het 1ste topic.
@Wendy: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Een primeur want je bent volgens mij op dit topic tot nu toe de eerste! Laat vele volgen Hou ons maar op de hoogte! Leuk!
@Chicka: Ook leuk dat jij mee gaat schrijven! Net wat Jenny zegt, Foliumzuur aanschaffen is inderdaad de eerste stap. Spannend!!

Je vroeg me gisteren of ik al e.e.a. voelde, om eerlijk te zijn voel ik me al meer dan een week niet echt lekker.. Maar nu m'n menstruatie dichterbij komt overal last van.. Waaronder heel moe en lichte hoofdpijn en buikkrampen... We wachten af.
Af en toe voel ik kwaaltjes en denk ik Jaah! Nu is het toch echt raak, kan niet anders! Maja... We zijn nog maar een paar weken bezig... Alle tijd dus!

Ik heb een paar vriendinnen/kennissen in mijn omgeving die zwanger zijn dus ben een en al luisterend oor! Hoe zit dat bij jou? Onze omgeving weet niet dat wij bezig zijn.
@Wiesewies: Lief bericht, dank! Jullie ook veel succes op het 1ste topic.
@Wendy: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Een primeur want je bent volgens mij op dit topic tot nu toe de eerste! Laat vele volgen Hou ons maar op de hoogte! Leuk!
@Chicka: Ook leuk dat jij mee gaat schrijven! Net wat Jenny zegt, Foliumzuur aanschaffen is inderdaad de eerste stap. Spannend!!
donderdag 3 mei 2012 om 18:22
Ha Ladies daar waren we weer...Nog weinig nieuws
te melden maar ja we wachtten maar af
Jenny kei fijn die tabel thanx zo kunnen we het mooi allemaal bekijken in t schematje!Nog even tot aan je nod kben benieuwd....
Vlinder raar is het he dat je nu bij alles wat je voelt veel meer stilstaat dan voorheen tenminste dat ervaar ik zelf wel zo, voorheen stond ik daar echt nie bij stil maar nu denk ik bij ieder krampje of steekje wel ff na!
En kun je je nieuwsgierigheid nog bedwingen?Of kriebelen de testjes in de kast???
Wendy proficiat vrouwke met je zwangerschap! Maar ik denk dat je bedoelt eind mrt want anders heb je wel een heel gevoelige test die na een paar dagen al aangeeft dat je zwanger bent haha....
te melden maar ja we wachtten maar af
Jenny kei fijn die tabel thanx zo kunnen we het mooi allemaal bekijken in t schematje!Nog even tot aan je nod kben benieuwd....
Vlinder raar is het he dat je nu bij alles wat je voelt veel meer stilstaat dan voorheen tenminste dat ervaar ik zelf wel zo, voorheen stond ik daar echt nie bij stil maar nu denk ik bij ieder krampje of steekje wel ff na!
En kun je je nieuwsgierigheid nog bedwingen?Of kriebelen de testjes in de kast???
Wendy proficiat vrouwke met je zwangerschap! Maar ik denk dat je bedoelt eind mrt want anders heb je wel een heel gevoelige test die na een paar dagen al aangeeft dat je zwanger bent haha....
donderdag 3 mei 2012 om 21:02
Hai, daar gaan we weer! @ chicka: welkom! Maarre, waarom wachten tot de 15e? O, ik denk dat ik t snap: eerst even netjes je pilstrip afmaken zeker?
@vlinder1 : wat vervelend dat je je niet lekker voelt!
Ik laat het steeds meer doorschemeren naar de buitenwereld dat we graag een tweede willen. Onze dochter is ook al ruim 3. Het leek me zo fijn: de eerste naar school, alle tijd voor de tweede. Alleen beslist het lot anders.. Elke maand is er één teveel om te wachten.. Zucht...
Maar ik realiseer me ook dat wij al een wondertje hebben om voor te zorgen, zij maakt me op verdrietige dagen weer blij!
@vlinder1 : wat vervelend dat je je niet lekker voelt!
Ik laat het steeds meer doorschemeren naar de buitenwereld dat we graag een tweede willen. Onze dochter is ook al ruim 3. Het leek me zo fijn: de eerste naar school, alle tijd voor de tweede. Alleen beslist het lot anders.. Elke maand is er één teveel om te wachten.. Zucht...
Maar ik realiseer me ook dat wij al een wondertje hebben om voor te zorgen, zij maakt me op verdrietige dagen weer blij!
donderdag 3 mei 2012 om 21:18
Precies Djeenie zo dacht ik er ook over tegen de tijd dat mn meisje nr school gaat heb ik alle tijd voor de kleine uk, moet ook eerlijk toegeven dat ik het al druk genoeg vond met 1 kindje ze heeft 8 mnd gehuild aan 1 stuk dag en nacht en t is echt een druk meisje wel heerlijk hoor maar vond het eerlijk gezegd soms best pittig.
donderdag 3 mei 2012 om 21:33
Dank jullie wel!!
6 april was de eerste dag van de laatste menstruatie, rond de 20e was de eisprong... ik heb een cyclus van 26 dagen.
Op de 27e cyclus dag heb ik de test gedaan.
Dus het is echt heel snel gegaan, dat was met onze zoon ook al.
Ik lees dat verder bijna iedereen al volop in spanning zit..
heel veel succes!!
Hopen dat er snel veel volgen!!
6 april was de eerste dag van de laatste menstruatie, rond de 20e was de eisprong... ik heb een cyclus van 26 dagen.
Op de 27e cyclus dag heb ik de test gedaan.
Dus het is echt heel snel gegaan, dat was met onze zoon ook al.
Ik lees dat verder bijna iedereen al volop in spanning zit..
heel veel succes!!
Hopen dat er snel veel volgen!!
vrijdag 4 mei 2012 om 09:39
Mag ik ook nog meeschrijven?
Ik ben midden maart gestopt met de pil. Dit op aanraden van mijn huiarts om een poging te doen om de depresieve klachten de kop in te drukken.
Na het stoppen begon het bij mij vrijwel meteen te kriebelen.
We hebben eigelijk vanaf het moment van stoppen enkel nog onveilige seks gehad, zoals mijn vriend zegt "we zien het wel" zelf ben ik er stiekem meer mee bezig. Ik heb zelfs de namen voor zowel jongetje als meisje al bedacht haha
Ik ben nu in mijn 7de week "clean" helaas heb ik nog geen ongesteldheid meer gehad. De boel is dus nog niet helemaal op gang vrees ik
Verder, ik ben 24 mijn vriend is 25. We zijn bijna 8 jaar samen.
Ik ben midden maart gestopt met de pil. Dit op aanraden van mijn huiarts om een poging te doen om de depresieve klachten de kop in te drukken.
Na het stoppen begon het bij mij vrijwel meteen te kriebelen.
We hebben eigelijk vanaf het moment van stoppen enkel nog onveilige seks gehad, zoals mijn vriend zegt "we zien het wel" zelf ben ik er stiekem meer mee bezig. Ik heb zelfs de namen voor zowel jongetje als meisje al bedacht haha
Ik ben nu in mijn 7de week "clean" helaas heb ik nog geen ongesteldheid meer gehad. De boel is dus nog niet helemaal op gang vrees ik
Verder, ik ben 24 mijn vriend is 25. We zijn bijna 8 jaar samen.
vrijdag 4 mei 2012 om 10:54
Hallo,
Als je in maart gestopt bent is het ook pas heel kort geleden.
Misschien duurt het idd nog ietsje langer.
Ik was voor de 1e een jaar gestopt, had na een jaar nog een cyclus van 55 dagen... dus dat je cyclus verstoord is zou nog lang kunnen duren...
Op het begin, kort na het stoppen van de pil zijn wij niet gelijk begonnen met proberen zwanger te raken.
Maar na ong. een jaar wilde we het graag, ondanks die cyclus van 55 dagen is het d.m.v temperaturen toch gelukt.
Na mij bevalling was de cyclus weer normaal.( meestal 26 dagen)
Dit keer heb ik ook m'n temperatuur bijgehouden maar er was nu geen pijl op te trekken, constant van de hak op de tak.
Wij hebben nu de ovulatie testen van test jezelf gebruikt.
Omdat ik niet standaard 26 dagen heb, soms 25, soms 27, een weekje lang ovulatie testen gebruikt en het is meteen gelukt.
Je zou dus een berg van die ovulatietestjes kunnen kopen en steeds testen.
Dan heb je vanzelf een keer je eisprong in beeld.
Als je in maart gestopt bent is het ook pas heel kort geleden.
Misschien duurt het idd nog ietsje langer.
Ik was voor de 1e een jaar gestopt, had na een jaar nog een cyclus van 55 dagen... dus dat je cyclus verstoord is zou nog lang kunnen duren...
Op het begin, kort na het stoppen van de pil zijn wij niet gelijk begonnen met proberen zwanger te raken.
Maar na ong. een jaar wilde we het graag, ondanks die cyclus van 55 dagen is het d.m.v temperaturen toch gelukt.
Na mij bevalling was de cyclus weer normaal.( meestal 26 dagen)
Dit keer heb ik ook m'n temperatuur bijgehouden maar er was nu geen pijl op te trekken, constant van de hak op de tak.
Wij hebben nu de ovulatie testen van test jezelf gebruikt.
Omdat ik niet standaard 26 dagen heb, soms 25, soms 27, een weekje lang ovulatie testen gebruikt en het is meteen gelukt.
Je zou dus een berg van die ovulatietestjes kunnen kopen en steeds testen.
Dan heb je vanzelf een keer je eisprong in beeld.
vrijdag 4 mei 2012 om 11:06
Hee Dames,
Ik wil ook graag meeschrijven als het mag. Ik ben in december met de pil gestopt maar we zijn pas vanaf begin april echt gaan proberen.
Ik vind het heel erg spannend want we willen allebei graag een kindje maar ik heb geen idee wat me allemaal te wachten staat qua zwangerschap. Zal het makkelijk gaan, is het zwaar etc. Hoe vinden jullie dat?
Ik ben 33 jaar en mijn NOD was 28 april. Ik moet halverwege volgende week ongesteld worden en ben erg benieuwd wat er gebeurt. Ik heb een heel gespannen gevoel in mijn buik en ben al een paar dagen misselijk maar dat kan ook gewoon de spanning zijn, denk ik. Ik heb geen last van mijn borsten. Weet iemand nog andere symptomen die je zo vroeg al zou kunnen hebben of herkennen?
Ik wil ook graag meeschrijven als het mag. Ik ben in december met de pil gestopt maar we zijn pas vanaf begin april echt gaan proberen.
Ik vind het heel erg spannend want we willen allebei graag een kindje maar ik heb geen idee wat me allemaal te wachten staat qua zwangerschap. Zal het makkelijk gaan, is het zwaar etc. Hoe vinden jullie dat?
Ik ben 33 jaar en mijn NOD was 28 april. Ik moet halverwege volgende week ongesteld worden en ben erg benieuwd wat er gebeurt. Ik heb een heel gespannen gevoel in mijn buik en ben al een paar dagen misselijk maar dat kan ook gewoon de spanning zijn, denk ik. Ik heb geen last van mijn borsten. Weet iemand nog andere symptomen die je zo vroeg al zou kunnen hebben of herkennen?