Geld & Recht alle pijlers

Liddl/Aldi

01-05-2012 16:51 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Aangezien we moeten bezuinigen (ook gewoon omdat we teveel geld uitgeven aan boodschappen) wil ik ipv Jumbo/Plus?Ah-boodschappen bij Aldi en Liddl gaan kijken.

Heeft iemand tips?

Wij zijn met 2 vw en 3 kinderen.

Dus vooral op zoek voor ontbijt naar:

- yoghurt, muesli, diepvries- en blikfruit, melk, cereals voor de kinderen;

voor lunch naar:

- brood, beleg, vis, pakjes drinken, tussendoortje kinderen

voor avondeten naar:

- gehakt, kipfilet, verse groente (sla, komkommer, paprika, tomaat ed), pasta, rijst,

Verdere wasmiddel, vaatwastabletten, water, poetsazijn etc

Waar slaag ik dan beter en wat zijn tips en wat is minder goed te doen in deze supermarkten?
Ik heb jammer genoeg geen lidl of aldi in mijn woonplaats daarom ga ik vaak in de pauze van mijn werk naar de lidl.

Voor de smeerleverworst,geraspte worteltjes,30+kaas,volkoren crackers,filey american,sathe saus,verse kibbeling in koeling .

Voor de rest weet ik het niet want neem altijd hetzelfde mee en niet te veel anders moet ik alles mee sjouwen in trein en bus!!!
Schouderklopje. Bij de action 80 schoonmaakdoekjes 0.99 cent. Zijn prima
Wijn, fruit, groenten en vis staat erg hoog aangeschreven bij de Aldi. Als ik er altijd doorheen loop vraag ik me af waarom ik altijd naar andere supermarkten ga. Ik bedoel je hebt alles bij Aldi en ze worden steeds uitgebreiden. En nee ik ben geen Aldi medewerker of promotor. Maar ik vind het zeer goed concept!

Ik denk dat je als gezin er erg goed kan slagen!
zoekend......
quote:redband schreef op 01 mei 2012 @ 17:32:

Oh, en met de nieuwe accijnsverhoging begin ik wel alvast met hamsteren.

Bedoel je niet de BTW-verhoging?

Die geldt niet voor voedsel, dat blijft 6%.
Oja, dan snap ik het Oriane, daar heb ik een kind te weing voor.
quote:courage_ schreef op 03 mei 2012 @ 21:19:

[...]

Bedoel je niet de BTW-verhoging?

Die geldt niet voor voedsel, dat blijft 6%.Maar je wasmiddel, je shampoo en je tandpasta etc worden wel duurder.En dat zijn nu net mooie hamsterproducten.
Hier in onze stad een AH, Jumbo, Aldi en Lidl.

Gaan eigenlijk alleen naar de AH voor spoed dingen (zit het dichtste bij huis).

Jumbo is onze wekelijkse boodschappenwinkel. Zaterdag gaan we boodschappen doen. Veel van het eigen euromerk (die met het euroteken) of jumbo huismerk.

Op maandag ben ik dan vrij en ga ik naar de Lidl en Aldi voor aanvullende booschappen (soms ook een week/twee weken niet als het of niet uitkomt of als we niks nodig hebben).

Bij de Lidl haal ik:

Oude kaas (vinden wij het lekkerst)

Geraspte kaas (handig afsluitbaar zakje)

Kleine yoghurtjes (handig om mee te nemen naar het werk)

Toetjes voor de kleine

Schoonmaakdoekjes (vinden wij het prettigst + grote verpakking)

Energiedrink (light en regular)

Maaltijdsalades (soms)

Bij de Aldi:

Luiers (wij hebben denk ik wel alle merken uitgeprobeerd van huggies/pampers/kruidvat eigenmerk etc maar van deze kreeg zoonlief er eens een keer géén uitslag van).

Billendoekjes (de afsluitbare variant)

Lasagne uit de koeling

Verder kruidvat/trekpleister voor aanbiedingen van shampoo/wasmiddel/vaatwastabletten/gel etc.
Wat is er mis met Lidl cola? Kei lekker :D
Lidl heeft ook hele lekkere salades voor op brood! Bijvoorbeeld de kip kerrie die is maar een euro voor een bakje itt bijna de helft duurder bij de ah.

Wij hebben bij de lidl nu zelfs een verse broodafdeling met verse broodjes. Heel netjes geprijsd en heerlijk vers.
quote:redband schreef op 04 mei 2012 @ 08:39:

[...]

Maar je wasmiddel, je shampoo en je tandpasta etc worden wel duurder.En dat zijn nu net mooie hamsterproducten.Ah, I see!
Luiers heb ik ook van de Aldi net als de billen en toetendoekjes.

Shampoo haal ik ook bij de Aldi.

Voor de rest drinken cola ed. Bij de Lidl..

Ze hebben bij de Lidl heerlijke aardappelpartjes;-)

Vega ook bij Lid.

Kan dr prima slagen
Een groot deel van onze boodschappen haal ik bij de Aldi. Sommige producten zie ik wel met regelmaat duurder worden. Het assortiment wordt steeds beter en breder.
Hoe vinden jullie de groente bij de Aldi in tegenstelling tot die van de Lidl?

Normaal koop ik bij c1000, maar wil toch overstappen naar Aldi.

Scheelt het qua prijs met de Lidl?
De versprodukten (vlees, brood, groente, fruit, melk e.d.) halen wij bij AH.

Eens in de zoveel tijd gaan we naar de Aldi en dan halen we: chips

cashewnoten

keukenrol

toiletpapier

eieren

kaas

wijn

water

sapjes (multivruchten)

snoep

koek (vooral de stroopwafels zijn lekker!)

pasta/rijst

goulashsoep uit blik
ik kom bij de lidl heel af en toe, aldi nooit gezien ik die niet in de buurt heb. wat ik dan bij de lidl koop is:

wc-papier

kaasfondue

koekjes

sportdrank

groentemixen

non-food artikelen

ik kom normaal gesproken bij AH, C1000 en jumbo. AH en C1000 hebben wel vaker goede aanbiedingen. wasmiddelen koop ik in de aanbieding bij de makro en schoonmaak en bad en douche etc bij kruidvat of action. jumbo zit t dichtste bij...

ik vind de lidl zeker geen slechte winkel, maar ik vind het vlees daar niet zo lekker. zelfde geldt voor vleeswaren en zuivel.
quote:teardrop-viva schreef op 01 mei 2012 @ 20:33:

[...]

Bij kruidvat heb je 8 rollen superzacht papier voor ¤1,99.Yep...ik had ook altijd van de Euroshopper tot ik die bij de Kruidvat zag!!
Ik haal bijna alles bij de Lidl. Alleen wat ik niet bij de Lidl krijg haal ik bij AH + dingen die bij AH echt goedkoper zijn dan Lidl, zoals de tomatenpassata (achter gekomen door iemand van het forum ;) )
het misplaatste idee dat deze winkels goedkoper zijn, doe gewoon je boodschappen bij de appie en koop veel van het euroshopper merk is vaak goedkoper als de lidl aldi
Ik kocht weleens een flesje vitaminwater van Sourcy. Kost per flesje ¤1,16 (AH).

Bij de Aldi verkopen ze een kopie van die flesjes. Zelfde inhoud, zelfde ingredienten, bijna hetzelfde etiket, maar dan betaal je voor een sixpack ¤2,19!!
Ben van AH overgestapt naar Lidl. Wat er niet is haal ik bij de Agrimarkt. Brood altijd bij de bakker. Fruit regelmatig op de markt.

Kinderen proeven het verschil niet snel van vleeswaren. Zij eten gerust de grilworst en ham van dat goedkopere merk van Lidl. Paté is trouwens ook lekker en ook het ronde kaasje voor op en toastje.

Wat kopen wij nog meer; groentem fruit, melk, vla, koekjes, olijflolie, bak en braad vloeiaar, boter voor op brood, oude kaas, vlees, pakjes drinken voor de kinderen, siroop, cola light, sinas, bolognese chips (lekker!!!!!!) en weet ik wat nog meer.

Vlees is vaak hetzelfde dus afwisselen met een andere winkel.
voor wasmiddel kijk ik altijd naar een aanbieding van Kruidvat!

Koffiebonen voor expresso apparaat van Kruidvat zijn ook erg lekker en voordelig!
Schoonmaakspullen en lang houdbare etenswaren kun je best bij de Aldi of bij de Lidl halen. Of dit nu zoveel zal schelen met Euroshopper van AH vraag ik me af. Met versprodukten zou ik geen risico nemen.

Vind met name de Aldi een zeer depressieve winkel. Zeer lange rijen voor de kassa, alles in dozen, beschimmeld fruit, chagrijnig personeel en - subtiel verschil - geen achtergrondmuziekje zoals bij AH/ PLus/ Jumbo maar in plaats daarvan doodse stilte.
Misschien is jouw Aldi zo maar die van ons is zéér prettig.

Goede kwalitiet groenten en fruit, vriendelijk personeel maar wel wachtrijen alleen nooit meer dan 4 personen.

Bij AH is het soms veel erger.
quote:Boogschutter10 schreef op 11 mei 2012 @ 16:25:

- geen achtergrondmuziekje zoals bij AH/ PLus/ Jumbo maar in plaats daarvan doodse stilte.Dat mogen ze bij de andere supers ook weglaten hoor, die achtergrond muziekjes.Ik kom om boodschappen te doen, niet om de achtergrondmuziek.
[quote]jo12345 schreef op 01 mei 2012 @ 17:04:

Volgens mij is de tijd dat de Aldi en Lidl in vergelijking met Euroshopper ècht heel veel voordeliger waren, al lang voorbij.

Inderdaad, wij gaan al 15 jaar naar de ah hier om de hoek,en gingen tot voor kort ook nog 1x per maand naar de aldi voor toilet/keuken papier,suiker,pasta(saus),koekjes,kattevoer,stokbrood,chips,etc.

Nu blijkt de euroshopper nog voordeliger te zijn dan de aldi,EN te koop in onze ah om de hoek,dus dat scheelt ook weer geld in benzine.&in tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven