bull mastiff en traplopen

30-04-2012 22:35 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Wat naief! Mijn man is ook heel sterk, maar een spartelende en beresterke 50 kilo is echt een ander verhaal, hoor. En wie zegt dat jullie in goede gezondheid blijven? Ik was ook fysiek sterk, totdat ik door rugklachten geveld werd. Nu zal dat niet iedereen gebeuren, maar een keer door je rug gaan of je enkel verstuiken, is snel gebeurd. En dan?

En met 6-8 maanden mogen ze absoluut nog niet zelf traplopen! Het kan een keer per ongeluk gebeuren, maar dat zul je zoveel mogelijk tegen moeten houden. Het is bijzonder slecht voor hun ontwikkeling en kan ze (heel pijnlijke) gezondheidsproblemen opleveren.
Nou dandoe je het toch gewoon. Ik geloof namelijk niet dat je luistert en er echt over na denkt. Neem je gewoon een pup, laat hem lekker de hele dag in de gang zitten en sjouwt hem met je vriend "s avonds naar boven. Geen probleem toch....
Vind het raar om een situatie voor te leggen als je toch niet luisterd. Zielig voor het dier kan niet anders zeggen
Een hond is NIET uitgegroeid bij 6-8 maanden... Dus traplopen is een no-go, lijkt mij. Traplift voor de hond aanschaffen?
Oja, en jij denkt dat je een hond van 50 kg aankan als hij niet wil?

Wij hadden er eentje van 42 kg, ook al een aardig bakbeest. Die hebben we ooit wel eens geprobeerd in bad te doen. We lagen er uiteindelijk alledrie (!!!) zelf in. Geen beweging in te krijgen.

Waar je trouwens de hele tijd geen rekening mee houdt: jij denkt dat je je hond helpt. Een hond ziet dat niet zo. Hij wordt opgepakt, gedragen alsof hij een pup is. Je bent superdominant op dat moment.

Dat kan je zijn als je hond al helemaal getraind is, maar een pup zal proberen zich vrij te vechten en het gevecht om de roedel met je aan te gaan.
Je neemt een hond die bij je situatie past Leidster, je past de situatie niet aan op de hond.

Snap je het verschil?

Je doet de hond er geen lol mee en uiteindelijk jezelf ook niet.

Ik wil ook wel een BM of een andere grote hond. Maar ik ben zelf invalide, mijn man is meer dan 12 uur per dag weg en mijn dochter weegt 23 kilo en wordt niet binnen een jaar zwaar genoeg om een grote hond aan te kunnen. Dús hebben wij een klein hondje, wat voornamelijk door onze dochter wordt uitgelaten. En dan wonen wij nog in een vrijstaand huis, op het platteland en hebben we 3000m2 eigen grond + een bos naast het huis.

Hoe jammer ook, een bepaalde hond, die je voor jezelf heel heftig wenst, is soms niet mogelijk en dan zijn er legio rassen die je wél in huis kunt nemen. Ik hoop dat jullie niet alleen aan jezelf denken bij het kiezen van een hond maar dat jullie kijken wat reëel is.
Ik weet dat trappen AFlopen een herniabevorderend is voor een teckel. De rug "zakt" te ver door en dat kan hernia als gevolg hebben.

Echter de trap OP is het geen probleem. Ze blijft boven op het portaal netjes wachten tot ik haar graag naar beneden draag. (en dat voor een teckel)
Waarom gaat iedereen er vanuit dat de hond dus de hele dag beneden in de hal zit? Ik ken ook huizen met beneden, op de begane grond, een grote open keuken en een leefruimte, met op de eerste verdieping een woonkamer. Beetje verder denken dan je neus lang is...
@astrape

Waarschijnlijk gaat men daar vanuit omdat TO zelf schrijft dat de hond beneden in de hal moet blijven en dat er op de 1e etage gewoond wordt.

@TO

Naast de overwegingen die hier al geschreven worden, zou ik je ook willen adviseren om je te verdiepen in de kosten. Als jij al uit kostenoverwegingen boven gaat wonen, dan vraag ik me af of een BM niet ver boven je begroting gaat. Het zijn erg dure kostgangers en je betaalt je scheel aan voer e.d. Dierenartskosten zijn ook niet misselijk en verzekeren is ook prijzig. En dan heb ik het nog niet eens over alles wat ze nodig hebben aan kussens e.d. en de kosten voor renovatie en vervanging van alles wat ze slopen!
Oh sorry, ik zie het nu ook staan!
quote:astrape schreef op 03 mei 2012 @ 08:38:

Oh sorry, ik zie het nu ook staan!
Je luistert niet echt, TO. Het wordt langs alle kanten afgeraden, maar je hebt overal een antwoord op, dat nogal simpel bedacht is. Een hond van het kaliber BM, die niet wil worden opgetild, til jij niet op. Echt niet, hoe sterk je ook denkt te zijn.

Daarnaast klopt het wel wat werd geschreven, over dominantie. De hond zal de strijd met je aangaan. Wordt een leuke worsteling eer je boven bent. Ik denk dat je ook regelmatig van de trap zal vallen als de hond niet wil.

Ik heb met de mijne best even flink strijd gehad, die wilde niet naar huis na een wandeling. Hing ie in mijn arm, bijten, sleuren. Dacht het niet.

Wat voor honden ben je gewend eigenlijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven