aardappelpuree

02-05-2012 16:34 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

ik wil straks aardappelpuree eten,

alleen is enkel aardappel natuurlijk best saai,

hoe krijg ik echt lekkere aardappelpuree?
Ik vind zelf lekker met melk en mosterd.
Iets van groente er doorheen en gratineren met brie
Potje boerenkool erdoor heen, spekjes erbij, rookworst erbij - niet van de Hema - en klaar!
Als je het eet als bijgerecht bij bv. biefstuk: truffelolie. Kijk uit, niet te veel, want dan ruikt je hele huis ernaar en overheerst de smaak alles, dat is zonde.

O ja, en dan krijg je de mooiste puree als je de aardappels door de pureeknijper drukt ipv met de stamper bewerkt.
quote:sri schreef op 02 mei 2012 @ 19:18:

Als je het eet als bijgerecht bij bv. biefstuk: truffelolie. Kijk uit, niet te veel, want dan ruikt je hele huis ernaar en overheerst de smaak alles, dat is zonde..Lijkt me lekker maar niet iets wat je standaard in huis hebt of even bij de supermarkt haalt.
quote:luni schreef op 02 mei 2012 @ 19:24:

[...]

Lijkt me lekker maar niet iets wat je standaard in huis hebt of even bij de supermarkt haalt.Dat staat gewoon in het schap bij de AH. Wel alleen in Excellent versie, maar das op zich wel logisch.
quote:zazu_ schreef op 03 mei 2012 @ 11:41:

[...]

Dat staat gewoon in het schap bij de AH. Wel alleen in Excellent versie, maar das op zich wel logisch.Is dat echt truffelolie, of olijfolie met truffelsmaak? Dat is een enorm verschil. Van dat laatste moet je een sloot door je puree doen om hetzelfde effect te krijgen, dat lijkt me niet lekker. Maar als AH nu ook echte truffelolie heeft, ga ik morgen even kijken!
quote:zazu_ schreef op 03 mei 2012 @ 11:41:

[...]

Dat staat gewoon in het schap bij de AH. Wel alleen in Excellent versie, maar das op zich wel logisch.Ik heb het nog nooit gezien, eerlijk!
Koken met Boursin is zooooo 1980, maar door aardappelpuree doe ik wel altijd een bakje Boursin-achtige herrie. Lekker hoor!
Wat eten we vanavond?
boter, melk, peper, zout.

Maar jullie varianten klinken allemaal lekkerder!

Ga ook eens variëren
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Truffelolie schijnt altijd nep te zijn. Afval uit de petrochemische industrie.
De aller lekkerste aardappelpuree maak je met een puree knijper

Goede kruimige aardappelen gebruiken, en na het knijpen een beetje boter toevoegen. Nootmuskaat en een beetje zout, meer is er niet nodig!
Mmm klinkt erg lekker allemaal! Schrijf even wat van de tips op (wil wel wat vaker aardappels eten en puree vind ik ook lekker!)

Wat heb je uiteindelijk door de aardappelpuree gedaan ikbenevelyn?
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)
Vriendliefs variant: een eitje*, klontje (room)boter en wat melk.

*Heel snel kloppen, want anders stolt 'ie!
De puree eerst door de knijper (die heb ik niet, dus ik gebruik een zeef, maar dat is wel veel werk) en dan met de mixer goed "opkloppen" (met een scheutje melk en een klont boter en vet al die andere heerlijke toevoegingen die hier staan. Dan krijg je een hele luchtige, zijdezachte pureé. Niet met de staafmixer proberen trouwens, dan wordt het kauwgommig.
Ik heb zelf de neiging om er een stampotje van te maken hehehe met doperwten en spekkies, met nodige specerijen uiteraard
http://tips-eten.nl/ altijd handige weetjes vindt ik
echte nootmuskaat erover raspen,geen gemalen potjeszooi.
quote:desteny schreef op 04 mei 2012 @ 00:30:

echte nootmuskaat erover raspen,geen gemalen potjeszooi.Brr! Mijn moeder gebruikt altijd nootmuskaat, en stiekem vind ik dat echt niet lekker. Maar ik eet het altijd braaf op
quote:desteny schreef op 04 mei 2012 @ 00:30:

echte nootmuskaat erover raspen,geen gemalen potjeszooi.
Ik begrijp nooit zo waarom je smeerkaas met bieslook zou toegevoegen als je ook verse bieslook en geraspte gewone of parmezaanse kaas (smelt toch) kan toevoegen?

Ik vind al die pakjes en onnatuurlijke produkten zo jammer als je het ook vers kan doen. Geeft veel meer smaak en authenciteit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven