Leven als kat en hond

02-05-2012 23:15 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan echt genieten van mijn hond en kat. Ik heb al zo'n elf jaar een Cavalier. Een paar maanden geleden kwam er een kitten bij. Aanvankelijk maakte ik me nog een beetje zorgen, ojee, kan mijn hond nog aan zo'n jong ding wennen. Maar na een paar uur opdringering snuffelen, en wat geblaas van de kitten was het klaar. Nu zijn ze onafscheidelijk. Hier zijn jut en jul:

Op het moment dat ik riem pak van de hond, staat ook de kat voor de deur en die loopt dan gezellig mee, 4x per dag.

Als ik wegga, dan gaat hond naar de achterkeuken. Kat mag vrij in het huis maar gaat dan altijd via kattenluik naar buiten, en via het bovenraam van de achterkeuken naar de hond. En dan liggen ze altijd heel gezellig tegen elkaar aan.

Ik word daar zo blij van, wilde dit gewoon even delen. En ben benieuwd naar andere verhalen van bijzondere vriendschappen tussen dieren.
Here I am - now what are your other two wishes...
@redhair: geweldige foto's. De kat en rat wel heel bijzonder... En ontroerend gewoon.
Mijn kat was de beste vriendjes met de Border Collie van mijn ouders, hij had daar gelogeerd toen ik op vakantie ging en onafscheidelijk.

Achter elkaar aanrennen, kat gaf kopjes aan de hond en ze likten elkaar schoon en lagen bij elkaar te slapen. Zo lief!

Hond is inmiddels overleden en ouders hebben een niet collie, kat dacht eerst dat het dezelfde hond was en schrok zich een hoedje toen dat niet zo bleek te zijn en is nu bang voor honden

Nu 2 katten en dat zijn echt maatjes van elkaar:

*smelt*
Wat een leuke foto's! Echt schattig!

Helaas heb ik er geen foto van, mijn konijn en de hond van mijn tante hadden dit samen. Hond kon niet van het beest afblijven en konijn sjeeste naar hond als hij hier kwam. Het waren ook hele bijzondere dieren allebei.

Later toen ik katten kreeg was het ook zo. Lagen ze gedrie in de kooi van het konijn te slapen (kooi was altijd open, was zindelijk).

Sja, was een leuk beest, dat konijn. Toch maar eens denken of ik weer een huisdier wil....Ben helemaal verkocht door jullie foto's!
Wat een prachtige & Schattige foto's allemaal.. Goed begin voor de Ochtend met een big smile op mijn Face )
Wou dat ik er zo 1 had :(
Wat een fantastisch stel Shamrock!

Wij hebben jammer genoeg alleen maar 1 hond. Ik had er graag een kat of hond bij gehad, maar onze Milo is nogal verzot op het opjagen van katten-;). Dat wordt dus niet wat. En 2 van zulke honden in huis is niet te doen volgens mijn moeder!

Milo als pup.

En als volwassen hond van 1,5, op zoek naar dieren in de tuin waar hij achter aan kan gaan-;).

Deze kat is pas geleden doodgeschopt en wordt enorm gemist door de hond.
Beiden inmiddels overleden: De Bitch en de Sukkel.

“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:vrouwke_theelepel schreef op 03 mei 2012 @ 11:52:

[afbeelding]

[afbeelding]

Deze kat is pas geleden doodgeschopt en wordt enorm gemist door de hond.Wat een idioten zijn er ook hier op de wereld! Arme jij en arme hond..
quote:Chantilly21 schreef op 03 mei 2012 @ 12:10:

[...]

Wat een idioten zijn er ook hier op de wereld! Arme jij en arme hond..

Zeg dat wel, het is ergens maar goed dat ik geen idee heb welke idioot het heeft gedaan, want die zou ik heel graag net zo hard schoppen.

Bij ons hebben de katten altijd meer naar de hond getrokken dan andersom (ze adoreren hem gewoon) maar nu de hond zijn maatje moet missen zie ik pas hoezeer dat wederzijds is. Echte liefde tussen hond en kat.
Heerlijke foto's! Mijn katten tolereren elkaar. Geen mooie foto's van helaas. Een keer hebben Mac en Duus met innig gearmd op de bank gelegen. Toen ik héél zachtjes opstond om de camera te halen hadden ze zoiets van aaaaarrrrghghgh lig ik tegen JOU aan?!?!! En weg waren ze en ze hebben het nooit weer gedaan.
Wat lief, al die knuffelfoto's.

wij hebben sinds oktober twee opvangkatten, een zwerfkitten en een siamees die dringend het asiel uit moest. Ze zijn en week na elkaar binnen gekomen, op onafscheidelijk sindsdien.

De eerste dag kroop Rambo (de siamees) nog erg angstig en overdonderd gelijk naar Sara, die net een week bij ons was.

Dit is nu dagelijkse kost.

[

Mijn meiden.

Die zijn ook zo gek op elkaar.

Het is een beetje jammer dat het me niet lukt de foto's van mijn telefoon op de computer te krijgen, ik heb veel leukere.

Ze zijn allebei nog jong, en altijd aan het donderjagen.

Vrouwke_theelepel wat vreselijk zeg. Is er wel aangifte gedaan? Zijn er in de buurt meer mishandelde katten?

Mclean72, wat lief dat ze ook zo met elkaar spelen.
Heb niets gehoord over andere mishandelingen, maar mijn kat was dusdanig hard geschopt dat de DA dacht dat ie door een auto was aangereden.

Aangifte heb ik eigenlijk nog niet eens aan gedacht, dat is toch eigenlijk wel belangrijk!
Ik weet niet hoe serieus de politie het neemt, maar niet geschoten is altijd mis en dan staat het tenminste in het systeem, stel dat het meer voorkomt.
Hier ook een bevriend kat/hond stelletje.

Lena en Frieda, al vanaf dag één vriendinnen!

quote:Redhair schreef op 03 mei 2012 @ 15:41:

Ik weet niet hoe serieus de politie het neemt, maar niet geschoten is altijd mis en dan staat het tenminste in het systeem, stel dat het meer voorkomt.Je hebt gelijk. Ik krijg hem er niet mee terug, maar wie weet gebeurt het meer. Ik ga eens een afspraak maken, tegenwoordig kun je alleen nog op afspraak aangifte doen in onze stad.
quote:eleonora schreef op 03 mei 2012 @ 15:45:

Hier ook een bevriend kat/hond stelletje.

Lena en Frieda, al vanaf dag één vriendinnen!Zo lief vind ik dit er niet uit zien hoor. Lena zit gewoon bovenop Frieda ;) Ha ha, toch wel schattig!
Ik heb sinds twee maanden een hond bij twee katten, maar het schiet nog niet erg op met wennen kan wel een half jaar duren geloof ik... Nog maar even geduld. Hond en hond van mn vriend tolereren elkaar, maar het is nog niet helemaal duidelijk wie de baas is. Ooit hoop ik ook zulke lieve foto's te posten, al zou ik nu vooral blij zijn als het elkaar tolereerde zonder gedoe...
quote:ShamRock schreef op 03 mei 2012 @ 16:08:

[...]

Zo lief vind ik dit er niet uit zien hoor. Lena zit gewoon bovenop Frieda ;) Ha ha, toch wel schattig!Zo liggen ze vaak. Vindt Frieda lekker.

Nog eentje dan.

Dolle pret, zo'n kattentunnel.

Ook voor kleine hondjes.

De hond ligt in de tunnel, met haar kop uit het gat aan de zijkant, terwijl de kat haar vriendelijk op haar neus timmert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven