Werk & Studie alle pijlers

Help!

04-05-2012 17:34 67 berichten
Mensen een vak van mij bestaat uit 3 onderdelen.

Tussentoets 20%

Opdracht 20%

Eindtoets 60%

Je moet voor de tussentoets en opdracht minstens een 4 halen. Stel dat dat mij nou overkomt en ik inderdaad twee keer een 4 haal dus

Tussentoets = 4 die voor 20% telt

Opdracht = 4 die voor 20% telt

Eindtoets 60%

Welk cijfer moet ik dan halen voor de eindtoets om uiteindelijk op een 5,5 uit te komen?
Als je dit niet weet.. ben je niet klaar voor je examen...
Alle reacties Link kopieren
quote:mieke19877 schreef op 04 mei 2012 @ 17:56:

[...]

havo cultuur en maatschappij

hbo propedeuse rechten inholland

erasmus universiteit rechtsgeleerdheid (dit is mijn zevende jaar en ik heb volgend jaar nog 4 bachelor vakken over)

dus je ziet uiteindelijk niet zo ver kijk, dat verklaart een hoop...
N
quote:mieke19877 schreef op 04 mei 2012 @ 17:48:

[...]

de dag dat ik iets van procenten begrijp. Ik krijg net een 4,4 voor de tussentoets terug dus ik neem aan dat een 6,3 nu ook mag? Wat gaat dit geweldig worden. Het vak heet trouwens ondernemingsrecht en ik vind het vreselijk.

Liefertje, het hangt toch allemaal samen met hoe zwaar ieder onderdeel wegt? Waarom doe je niet gewoon eea in een excelletje invoeren?

Echt, je kan je zo slapeloze nachten besparen, heus!
quote:kwatta-katta schreef op 04 mei 2012 @ 18:02:

[...]

kijk, dat verklaart een hoop...

Ik had daar moeten blijven ze hebben me een tien voor ict en informatiemanagement gegeven op mijn propedeuse. Alles ging daar zo makkelijk. Dan was ik nu 3 jaar terug afgestudeerd en had ik al een vaste baan. De slechte naam hebben ze toch pas sinds 2 jaar terug gekregen. Dus dan had ik al een vaste baan nu. Heb zoveel spijt!

Inholland

Erasmus :puke:
quote:mieke19877 schreef op 04 mei 2012 @ 17:56:

[...]

havo cultuur en maatschappij

hbo propedeuse rechten inholland

erasmus universiteit rechtsgeleerdheid (dit is mijn zevende jaar en ik heb volgend jaar nog 4 bachelor vakken over)

dus je ziet uiteindelijk niet zo ver Heb je nog veel rekenvakken voor de boeg of valt dat mee?
quote:adnama schreef op 04 mei 2012 @ 18:05:

Niet iedereen is goed in rekenen he. Ik herken het wel. Het duurt bij mij ook lang voordat ik formules kan automatiseren. En als je het dan eenmaal snapt is het een makkie :-). Ik heb verder geen verstand van de inhoud van je studie... hopelijk is het maar een klein onderdeel. Denk dat jouw sterke punten op een ander vlak liggen. Succes in elk geval!

Kwestie van: rtfm

(read the fucking manual....)
quote:adnama schreef op 04 mei 2012 @ 18:05:

Niet iedereen is goed in rekenen he. Ik herken het wel. Het duurt bij mij ook lang voordat ik formules kan automatiseren. En als je het dan eenmaal snapt is het een makkie :-). Ik heb verder geen verstand van de inhoud van je studie... hopelijk is het maar een klein onderdeel. Denk dat jouw sterke punten op een ander vlak liggen. Succes in elk geval!Ja, ik was altijd sterk in frans en duits. Vandaar ook mijn havo profiel C&M.
quote:naara schreef op 04 mei 2012 @ 18:08:

[...]

Kwestie van: rtfm

(read the fucking manual....)Ach als alles zo toch zo eenvoudig was.
quote:naara schreef op 04 mei 2012 @ 18:08:

[...]

Liefertje, het hangt toch allemaal samen met hoe zwaar ieder onderdeel wegt? Waarom doe je niet gewoon eea in een excelletje invoeren?

Echt, je kan je zo slapeloze nachten besparen, heus!

Dan moet je ook snappen hoe excel werkt, om te beginnen. en ten 2de, als je de formule niet kent, kun je hem ook niet invoeren.

En van de andeere kant, wat heb je aan de kennis of je een 6.4 of een 6.5 moet halen. Kun je leren tot dat punt?

O nu zal ik wel een 6.5 krijgen dus ik kan rustig een blokje om nu
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:borderwalk schreef op 04 mei 2012 @ 18:08:

[...]

Heb je nog veel rekenvakken voor de boeg of valt dat mee?nee dit is gelukkig de laatste.
Je moet een 6.5 halen. Succes!
Als dit je laatste rekenvak is dan ga je het met een beetje geluk gewoon halen. Anders zou ik iets met talen gaan doen, ga bijvoorbeeld studeren of stage lopen in India.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-05-2012 20:09
Reden: Ongepaste reactie
% gewijzigd
Erasmus Universiteit is geen :puke:, jij beschikt eenvoudigweg niet over het vereiste niveau. Wat je ook kunt doen is met hangende pootjes terug naar InHolland rechten en kijken wat je nog moet doen om die hbo-opleiding af te ronden, ik neem aan dat je voor al je inhoudelijke vakken zo'n beetje vrijstelling krijgt. Stage, wat projectwerk, een afstudeerwerk en klaar ben je.
Waar slaat dat op? Omdat ze niet goed kan rekenen moet ze maar hoer worden?

Ik ben het er ook mee eens dat je aan bepaalde kennis moet voldoen, daar niet van.
Omdat ze na 7 jaar nog steeds haar bachelordiploma niet heeft, juicht over InHolland en :puke: over de EUR. (zie een eerdere post van haar)
quote:mieke19877 schreef op 04 mei 2012 @ 18:08:

[...]

Ik had daar moeten blijven ze hebben me een tien voor ict en informatiemanagement gegeven op mijn propedeuse. Alles ging daar zo makkelijk. Dan was ik nu 3 jaar terug afgestudeerd en had ik al een vaste baan. De slechte naam hebben ze toch pas sinds 2 jaar terug gekregen. Dus dan had ik al een vaste baan nu. Heb zoveel spijt!

Inholland

Erasmus :puke:Deze dus vrouwtjetheelepel
Ik had het meer over de opmerking van adnama, maar die is aangepast zie ik.
[quotejk.
quote:mevrouwtheelepel schreef op 04 mei 2012 @ 21:33:

Ik had het meer over de opmerking van adnama, maar die is aangepast zie ik.En ik las niet goed, sorry!
Blijkbaar is het niet goed, want ik wordt van plagiaat beschuldigd met als gevolg dat de verdeling nu als volgt is:

20% = 4

20% = 0

60% = Eindtentamen

Weet iemand hoeveel ik nu als cijfer voor het eindtentamen moet halen om aan een 5,5 te komen?
De berekening blijft hetzelfde. Lukt het je ook niet om de cijfers in een van de voorbeelden te veranderen om zo tot een antwoord te komen?
mieke19877 schreef op 29 mei 2012 @ 20:17:

Blijkbaar is het niet goed, want ik wordt van plagiaat beschuldigd met als gevolg dat de verdeling nu als volgt is:

20% = 4

20% = 0

60% = Eindtentamen

Weet iemand hoeveel ik nu als cijfer voor het eindtentamen moet halen om aan een 5,5 te komen?
8-O
Je moest trouwens toch minimaal een 4 halen?

Ik heb even voor je gerekend en je moet nu een 7,8 halen.
borderwalk schreef op 29 mei 2012 @ 20:31:

Je moest trouwens toch minimaal een 4 halen?

Ik heb even voor je gerekend en je moet nu een 7,8 halen.

NEEEE

Het eindcijfer moet een 5.5 zijn....

dus

20% = 4

20% = 0

60% = ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven