2 minuten stilte

04-05-2012 20:06 499 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat zojuist voor de tv en het viel mij op dat sommige mensen niet het respect hebben om even 2 minuten stil te zijn. Het gaat dan op mensen op straat die gewoon doorpraten.
Hier was het wel helemaal stil.
En ik denk dat je je aandacht moet leggen naar de mensen die wél herdenken.
Hier zetten ze heel het OV stil. Bus tram en metro. Ik heb zeker wel het respect. Maar vind niet dat een bus midden op de weg kan gaan staan voor de 2 minuten stilte.
Pff, als je buiten loopt kan je best even niet in de gaten gehad hebben dat het al 20:00 is.

Ik vind ook dat het geen verplichting hoeft te zijn.
Het Viva forum is papaja.
Hier complete stilte.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:flower_power_girl schreef op 04 mei 2012 @ 20:08:

Hier zetten ze heel het OV stil. Bus tram en metro. Ik heb zeker wel het respect. Maar vind niet dat een bus midden op de weg kan gaan staan voor de 2 minuten stilte.Waarom niet? Als ik in de auto zou moeten zitten zou ik hem ook aan de kant van de weg zetten (mits veilig uiteraard).
Ik woon naast een restaurant en die gingen gewoon lege flessen buiten in kratten doen. Belachelijk!
quote:Lonkaa schreef op 04 mei 2012 @ 20:08:

En ik denk dat je je aandacht moet leggen naar de mensen die wél herdenken.Zo denk ik er ook over
quote:flower_power_girl schreef op 04 mei 2012 @ 20:08:

Hier zetten ze heel het OV stil. Bus tram en metro. Ik heb zeker wel het respect. Maar vind niet dat een bus midden op de weg kan gaan staan voor de 2 minuten stilte. de keren dat ik in de bus zat tijdens de herdenking werd de bus gewoon aan de kant van de weg gezet
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Niet iedereen vind dit belangrijk, die kiezen ervoor er niks mee te doen of op een andere manier.

Dat kan, moet ieder zelf weten.

Wat ik wet rot vind is dat jij daar laast van had.

Maar mag je dan niet meer praten gewoon op straat als je hier zelf niks mee doet? Gericht schreeuwen om je eigen kortzichtigheid op te dringen is dan weer wat anders.

Ik herdenk zelf wel.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
quote:NymphadoraTonks schreef op 04 mei 2012 @ 20:09:

Pff, als je buiten loopt kan je best even niet in de gaten gehad hebben dat het al 20:00 is.

Ik vind ook dat het geen verplichting hoeft te zijn.Het ís ook geen verplichting, maar ik sta er zeer zeker bij stil en heb de vlag ook halfstok hangen. Ik vind het heel belangrijk om hierover na te denken. En twee minuten stilte, als dat al te veel gevraagd is...
De 2 minuten stil of dodenherdenking is geen verplichting. Dus als je niet stil wil zijn moet je het zeker niet doen. Wel moet je een ander respecteren en dus een ander wel die gelegenheid geven. Hier in huis was het 2 minuten stil, inclusief kletszieke bijna 6 jarige. Helaas was het buiten een gilfestijn. Ik vind dus wel dat je je kinderen gewoon even binnen moet halen even voor 20.00 uur zodat anderen er geen overlast van hebben. Om 20.03 uur kun je ze weer naar buiten laten gaan.
quote:missdory schreef op 04 mei 2012 @ 20:06:

Ik zat zojuist voor de tv en het viel mij op dat sommige mensen niet het respect hebben om even 2 minuten stil te zijn. Het gaat dan op mensen op straat die gewoon doorpraten.En dat móet je nog geen zes minuten later even hier neer kwakken. Is het niet mooier om je aandacht gewoon even te laten waar ie hoort, ipv subiet te gaan liggen klagen op een forum?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
het gaat er toch om dat je zelf stil bent? wat een ander doet zijn haar of zijn zaken.
Hier spelende kinderen op straat die zaten te gillen. Best irritant. Snap niet waarom ouders hun kinderen niet even binnenhouden.
Sommigen kunnen niet... Ik ben allang blij dat de huisgenoten naar huis zijn zodat er echt 2 min stilte is in het huis (buitenland he, die hebben geen 4/5 mei, wel 11 november, maar niet zo massaal als 4 mei hier).
quote:Lonkaa schreef op 04 mei 2012 @ 20:09:

[...]

Waarom niet? Als ik in de auto zou moeten zitten zou ik hem ook aan de kant van de weg zetten (mits veilig uiteraard).

Ik woon aan een erg drukke weg. De bus is midden op de weg ( voor mijn deur) gestopt. Met alle toeterende auto's als resultaat. Dus het was geen veilige en ook zeker geen stille situatie.

Had liever gehad dat het wel op een veilige plek gebeurden. Maar nu was er juist extra getoeter.
Niet iedereen herdenkt op 4 mei

Om 20 uur, maar op bijvoorbeeld een ander moment.

Respect hebben voor mensen die wel hetdenken door stil te zijn vind ik niet meer dan normaal, maar stil blijven staan hoeft voor mij niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Gravinnetje schreef op 04 mei 2012 @ 20:11:

De 2 minuten stil of dodenherdenking is geen verplichting. Dus als je niet stil wil zijn moet je het zeker niet doen. Wel moet je een ander respecteren en dus een ander wel die gelegenheid geven. Hier in huis was het 2 minuten stil, inclusief kletszieke bijna 6 jarige. Helaas was het buiten een gilfestijn. Ik vind dus wel dat je je kinderen gewoon even binnen moet halen even voor 20.00 uur zodat anderen er geen overlast van hebben. Om 20.03 uur kun je ze weer naar buiten laten gaan.Beter nog: plaats die kinderen voor de tv en laat ze ook meedenken en stil zijn. Is niks mis mee.
quote:missdory schreef op 04 mei 2012 @ 20:09:

Ik woon naast een restaurant en die gingen gewoon lege flessen buiten in kratten doen. Belachelijk!Terwijl je zwijgt, en bezig bent, kun je wel degelijk met je gedachten en met je hart zijn bij iedereen die dat verdient. Onzin dat je daarvoor voor de TV moet zitten. Alsof dat per se beter is.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Misschien gedenken ze wel op een ander moment, misschien niet betrokken, per ongeluk vergeten.

Kijk niet naar wat een ander doet, jij doet het wel en daar gaat het eigenlijk om toch?

Ik vind overigens wel dat je er geen last van mag hebben en dat je in alle rust moet kunnen gedenken.
quote:very__cherry schreef op 04 mei 2012 @ 20:11:

[...]

En dat móet je nog geen zes minuten later even hier neer kwakken. Is het niet mooier om je aandacht gewoon even te laten waar ie hoort, ipv subiet te gaan liggen klagen op een forum?Ik klaag niet, ben gewoon benieuwd hoe andere hier over denken.
Hier op de sportschool kwam er aan het begin van de twee minuten een vent binnen met zijn ipod in. Geluid Veel te hard, en hij begon gewoon te trainen. Een aantal mensen seinde naar hem, maar het kwartje viel niet (wilde niet vallen). Dat vond ik schaamteloos. Terwijl iedereen stil was en de tv aan stond.
Ik ben 2 minuten stil. En als het even kan zorg ik ook dat ik thuis ben. Het is nog maar een hele enkele keer voorgekomen dat dat niet gelukt is maar toen was ik het ook echt vergeten. Toch ben ik dan, waar ik dan ook ben, 2 minuten stil.

Met de paplepel ingegoten. Het is een uiting van respect vind ik maar een ieder moet dat voor zich weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven