De ondankbare bruid

05-05-2012 19:02 226 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat schijn ik nu dus te zijn. Weet even niet wat ik met de situatie aan moet. Ik ga over een paar maand dus trouwen. Een jaar geleden vroeg mijn nichtje, toen 4, of zij bruidsmeisje mocht zijn als ik ging trouwen. Voor de aardigheid heb ik haar nu, samen met een ander nichtje, dochter van mijn zus aangewezen als bruidsmeisje. Ze gaan helemaal op in het gebeuren. Ik vind het schattig om te zien. Ze hebben zelf een jurkje uitgezocht op het internet. Deze heb ik inmiddels besteld.

Nu hoorde ik gisteren via mijn nicht dat haar moeder, mijn tante, helemaal enthousiast aan het naaien is gegaan en heeft ze maar liefst 5 bruidsmeisjesjurkjes genaaid. Voor de twee dochters van mijn broer, de twee dochters van mijn zus, en voor haar dochter (enige kleinkind). Nu heb ik haar gebeld ten eerste natuurlijk voor alle moeite maar ook met mijn twee bezwaren:

Ten eerste dat ik zelf twee bruidsmeisjes heb aangewezen die een beetje een geschikte leeftijd hebben. Die hun jurkje hebben uitgezocht.

Ten tweede, is er ook nog een andere kant van de familie. Mijn vriend heeft ook nog eens twee nichtjes en een neefje... die dan niet betrokken zijn.

Maar goed, nu ben ik dus ondankbaar en na alle zwoegen en uren werk van de jurkjes voor noppes geweest. Tante teleurgesteld.

Jeetje hoe houd ik iedereen in hemelsnaam tevreden. Een vriendin van mij was namelijk ook alweer teleurgesteld dat haar dochtertje die ik meer zie dan mijn nichtjes niet gevraagd heb als bruidsmeisje.

Iemand een goede tip, ik hoor namelijk vooral over bridezilla-gedrag, dat ben ik echt niet, maar ik had nooit rekening gehouden met zilla gedrag van familie en vrienden.

(zijn al wat meer, andere voorvalletjes geweest)
Wat is dan het probleem???? Dan kunnen die andere koters toch gewoon de jurkjes van tante aan?
Had ook diva kunnen schrijven Saar
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 mei 2012 @ 00:23:

Probleem is niet je tante, probleem is je eigen halsstarrigheidWat een onzin!!! Hoe kom je daar nou bij?
Doordat TO die indruk wel degelijk wekt...
Bij mij en Meds that is..
Ik snap sowieso niet dat bruidskinderen ook in een soort bruidskleding worden gestoken (communiejurkjes, ook zoiets vreselijks). Dat ze iets moois of speciaals voor de gelegenheid aantrekken wel, maar niet dat ze nou echt te onderscheiden moeten zijn van de andere kinderen die op de bruiloft komen.

Maar goed, ik heb denk ik een afwijkende mening als het gaat om trouwkleding, ik zou er als bruid ook niet opvallender willen uitzien dan de gasten.
-
quote:mevrouw_stemband schreef op 06 mei 2012 @ 00:33:

[...]

Wat een onzin!!! Hoe kom je daar nou bij?

zij kan haar tante niet veranderen alleen haar eigen gedachten en gedrag. Zij wil voet bij stuk houden maar dat kan ten koste gaan van de sfeer en haar gemoedsrust, terwijl de oplossing zo simpel is.

Waarom mogen die kinderen eigenlijk die kleren niet aan, wat is dat voor vreemd gebod?
quote:Suze02 schreef op 06 mei 2012 @ 00:32:

Wat is dan het probleem???? Dan kunnen die andere koters toch gewoon de jurkjes van tante aan?Het probleem voor mij is dan, dat er vijf kindjes (alleen uit mijn familie) met dezelfde jurkjes rondlopen. En niet uit familie van mijn aanstaande. Dat staat in mijn belevingswereld erg opmerkelijk.
Omdat die jurkjes te sjiek zijn. Ofzo. Ik zeg te vriend houden die tante want naaien dat ze kan...
quote:Suze02 schreef op 06 mei 2012 @ 00:34:

Bij mij en Meds that is..Indeed suze, indeed. Wat is het probleem van die genaaide kleding, h'stikke leuk toch?
Niet 5. 3. Die andere twee hebben de internetjurkjes aan.
-
Nee het zijn geen typische bruidsjurkjes trouwens. Ik trouw zelf ook niet in het wit of ivoor.
-
quote:repelsteel schreef op 06 mei 2012 @ 00:36:

[...]

Het probleem voor mij is dan, dat er vijf kindjes (alleen uit mijn familie) met dezelfde jurkjes rondlopen. En niet uit familie van mijn aanstaande. Dat staat in mijn belevingswereld erg opmerkelijk.Jouw belevingswereld is de jouwe, niet de belevingswereld van jouw gasten. Het zijn babies, wie maakt er nou een drama van dat er vijf (ik dacht drie, waar komen die andere twee vandaag?) babies zijn met dezelfde jurken, die ze toch uit moeten doen vanwege het kruipen in een boerenschuur?
Mijn moeder kan ook erg mooi naaien maar ik zou ook niet willen dat ze ongevraagd 'mijn' kinderen had aangekleed.

Dat had ik ook zelf willen doen. En met het-is-anders-zo-zielig-voor-de-naaister zou je bij mij ook niet ver komen. Emotionele chantage werkt bij mij gewoon niet

Waar lezen jullie trouwens dat het te sjiek zou zijn? Ik lees dat er echt niet in.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:Suze02 schreef op 06 mei 2012 @ 00:37:

Niet 5. 3. Die andere twee hebben de internetjurkjes aan.Ik dacht dat het er om ging dat tante er op staat dat de andere twee de internetjurkjes niet aan mogen maar de door haar gemaakte kleding aan moeten, omdat zij (tante) dat beter vindt staan?
Meid, richt je energie op wat anders want hier denk je echt te moeilijk over. Ik wens je een fijne dag. Met allemaal meisjes is mooie jurkjes.

Slaap lekker!
Ik zou het niet leuk vinden voor mijn schoonfamilie bijvoorbeeld.
quote:mevrouw_stemband schreef op 06 mei 2012 @ 00:38:

[...]

Volgens mij kan dat ook gewoon, maar houdt TO voet bij stuk wat betreft wie de bruidskinderen zijn en wie niet. Terecht vind ik, haar feestje.

Halsstarrig is ze niet, standvastig misschien, Maar wat is daar mis mee? Moet je dan maar met alle winden mee waaien om het iedereen naar de zin te maken?Niks mis mee, maar aanvaard dan ook de consequentie daarvan. Namelijk dat mensen je een bridezilla vinden en met een lang gezicht op je feest zitten
quote:mevrouw_stemband schreef op 06 mei 2012 @ 00:38:

[...]

Volgens mij kan dat ook gewoon, maar houdt TO voet bij stuk wat betreft wie de bruidskinderen zijn en wie niet. Terecht vind ik, haar feestje.

Halsstarrig is ze niet, standvastig misschien, Maar wat is daar mis mee? Moet je dan maar met alle winden mee waaien om het iedereen naar de zin te maken?Niks mis mee, maar aanvaard dan ook de consequentie daarvan. Namelijk dat mensen je een bridezilla vinden en met een lang gezicht op je feest zitten
quote:repelsteel schreef op 06 mei 2012 @ 00:36:

[...]

Het probleem voor mij is dan, dat er vijf kindjes (alleen uit mijn familie) met dezelfde jurkjes rondlopen. En niet uit familie van mijn aanstaande. Dat staat in mijn belevingswereld erg opmerkelijk.Oh, daar zou ik me niet zo druk om maken. Maar de meisjes die hun jurkje al hebben uitgezocht zou ik dat wel laten dragen. En de andere 3 wel die jurkjes die je tante maakt, is dat een idee?
Als de ouders van de kinderen er geen problemen mee zouden hebben zou ik er trouwens ook geen big deal van maken. Als ze haar kleinkind zo zou willen aankleden; boeiend.

Maar andermans kinderen (dus echt de bruidsmeisjes, waarbij de ouders ook mee hebben ingestemd in TO keuze) zou mij ook te ver gaan.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:repelsteel schreef op 06 mei 2012 @ 00:41:

Ik zou het niet leuk vinden voor mijn schoonfamilie bijvoorbeeld.Jij hebt zelf bruidsmeisjes uit je eigen familie aangewezen, dus dat was al niet leuk voor de schoonfamilie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven