Stinkende was

05-05-2012 17:04 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mag ik jullie het volgende probleem voorleggen?

Op 29 maart heb ik een nieuwe wasmachine gekregen. Sindsdien komen alle wasjes op 40 graden er uit met een geur die ik het best kan omschrijven met 'zweetlucht' of 'vieze aanrechtdoek'. Als je de trap oploopt (de was hangt boven), komt de geur je tegemoet. En niet de lekkere frisse, versgewassen geur die ik gewend ben. Ik heb het van anderen verkregen advies om regelmatig een lege trommel met (af)wastablet op 90 graden te draaien al opgevolgd, maar het probleem blijft terugkomen. Het is een volledig nieuwe wasmachine! Bij de vorige had ik het nooit. Alleen wasjes vanaf 60 graden komen er frisruikend uit, maar je kunt nou eenmaal niet alles op 60 graden wassen. Iemand nog advies? Of moet ik de leverancier maar gaan bellen? En kunnen die daar wat mee? Kan het aan de wasmachine liggen, of doe ik ineens iets fout?

Alvast bedankt!
Heb dit probleem ook gehad.

Wat hielp was 2 blokjes ontkalker laten draaien op 90 graden.

Daarna ben ik op advies van een monteur met poeder gaan wassen want dat lost beter op dan vloeibaar.

Geen restjes meer in je machine dus.
quote:runninggirl1984 schreef op 06 mei 2012 @ 14:44:

[...]

Dit! OF met een fles schoonmaakazijn er in op 90 graden laten draaien. Dat ontkalkt en maakt ook schoon van binnen.

Doe dit af en toe bij onze vierdehands wasmachine, en daarna ruikt het weer heerlijk fris!Ehhhhh, maar deze machine is nieuw! Dat maakt het juist zo gek. Anders zouden deze tips wel werken. Maar vierdehands is toch echt iets amders dan net uit de winkel.
Goh, ik heb dat ook soms... Een tijdje is het erger geweest, nu alleen nog af en toe, wel enkel bij zwarte was (waar soms fleece spullen tussen zitten, heb de indruk dat die het hardst stinken), het ruikt echt naar zweetvoeten! (en ik heb niet eens zweetvoeten...)

Dus ik ben benieuwd naar de 'oplossing'...
En, heb je de monteur gebeld?
- poeder wasmiddel ipv vloeibaar gebruiken

- wasbol vol azijn bij elke was meedraaien

- wasprogramma op 'extra spoelen' zetten

- geen wasverzachter gebruiken

Als je dit allemaal doet en blijft doen, verdwijnt de stank stukje bij beetje uit het stinkende wasgoed en komt niet meer terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven