Schoonouders.. grrr

06-05-2012 21:51 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag advies!

Sinds dat ik mijn schoonmoeders ken heeft zij commentaar op kampeerders / camping / kamperen etc.

Nu willen mijn man en ik al een hele tijd graag een caravan aanschaffen. Dit weten ze en ook hierover werd door schoonmoeder uiterst negatief gesproken.

Nu gaan we binnenkort voor het eerst op vakantie met de caravan, in Nederland en tja.. Jullie raden het al. Wie heeft al twee keer gevraagd of ze langs mochten komen? Mijn schoonmoeder!! T is toch niet te geloven!!

Bij de eerste keer gaf ik al aan dat ik geen zin heb in een vakantie waarbij iedereen langs kwam want als ik in Frankrijk zit zie ik ook niemand.

Maar nu heeft ze het weer via de telefoon aan mijn man gevraagd.. En natuurlijk heeft hij gezegd dat dit prima is. Er komen ook vrienden langs.

Nu steiger ik hier echt van tegen het plafond.. En ben ik in staat om te zeggen dat ik er geen behoefte aan heb.

Wat vinden jullie? Kan ik dit maken?
Dat is het?...
Nee. Laat haar langskomen voor een dagje. Het is je mans moeder. Zorg dat ze op tijd weer vertrekt.

Veel plezier in je caravan!
Erop terugkomen, lijkt me geen optie. Kan je niet zelf iets anders gaan doen die dag?
Volgend jaar op vakantie op minimaal 500 km afstand, komt er ook niemand langs.

Zou er ook van gruwelen trouwens.
Misschien toch naar het buitenland? Al is het maar net over de grens? Gevoelsmatig misschien toch lastiger om langs te komen voor vrienden en familie...

Ik kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten! Vakantie is voor mij ook even helemaal niets, ook geen 'gedwongen' sociale afspraken.
Hoewel, bij nader inzien ... gewoon vriendelijk ontvangen, samen iets ondernemen die dag en de volgende keer samen eerst overleggen.
Ik snap zelf niet dat ze het nog durft te vragen.. Na al t commentaar wat ze niet onder stoelen of banken schoof!

Misschien ben ik ook wel een beetje te hormonaal.. Zwanger! Maar of ik hier nou zo open voor moet staan...
Wat ontzettend raar dat mensen langs willen komen als je op vakantie bent. Zou gewoon je vakantieadres niet doorgeven, dan kunnen ze ook niet onuitgenodigd voor de deur staan.
Tegen je eigen moeder kan het lastig zijn om nee te zeggen. Komen ze 1 dag langs, of langer?

En je man kan toch gewoon bellen of ze dan maar een andere keer langs willen komen, omdat hij even vergeten was dat er die dag vrienden langs zouden komen. Lijkt me erg ongezellig voor die vrienden dat z'n ouders erbij zitten.

Raar mens, eerst alles afkraken en dan toch langs willen komen.

Als het maar om 1 dag gaat, zou ik het maar accepteren, als ze willen logeren is dat weer een heel ander verhaal.
Ik zou ze uitnodigen in de caravan en onder het genot van een kopje koffie eens vragen of haar beeld van kamperen inmiddels is bijgetrokken.
Tja, helaas herkenbaar. Maar mijn man en ik lossen het op door het op onze 'balanslijst' op te nemen: hij doet iets voor mij, ik doe iets voor hem. Soms is een relatie nu eenmaal ook een beetje schikken. En zwanger zijn geeft je wel het recht af en toe eens uit de bocht te vliegen, maar niet om geen rekening meer met anderen te houden he.. (zei zij die ook enorm zwanger en hormonaal belast is, maar gelukkig gezegend met een zeeeeer redelijke man).
Sommige mensen geven weleens negatief commentaar om andere reden dan jij denkt.

Dat heb ik ook al een paar keer ondervonden.

Het kan soms gewoon jaloezie zijn.

Mijn stiefmoeder was er zo op tegen dat ik een laptop

zou nemen ipv een desktop, want die waren harstikke

onveilig. En wie had er eerst een laptop? Juist ja. Zij dus.
odi et amo
Mijn schoonvader stond bij ons op de camping. Zag de beste man bijna nooit. Was altijd de hort op.

Maar ja, die vond kamperen leuk. Jouw schoonmoeder dus niet. Ze wil waarschijnlijk ook gewoon langskomen zodat ze dr klaagzang daar nog eens dunnetjes over kan doen. Maar dan zou ze van mij de volle laag krijgen. Eerst klagen over dat kamperen niet leuk is, dan tóch langs willen komen en dan weer klagen, dan kan je wat mij betreft gelijk weer gaan.
quote:als ze willen logeren is dat weer een heel ander verhaal.ze hebben maar 'n caravan, geen vakantievilla met tig logeerkamers....
Raar, als ze er eerst helemaal niets van moet hebben en dan langs wil komen. Ik zou het gevoel hebben dat ze als ze op bezoek ik alles zal gaan afkraken, van je caravan tot de toiletten op de camping tot "armoedig" je avondeten klaar moeten maken "want ja, het is toch behelpen he, in zo'n keukentje". Ik denk dat ik mijn man zou laten bellen met de mededeling dat we toch liever samen op vakantie zijn, zonder bezoekjes.

(zo doen wij dat, gaat zijn familie iets aan belt hij, gaat mijn familie iets aan dan bel ik)
Nee ze willen een dagdeel.. Niet blijven logeren..(gelukkig) Want schoonmoeder kan ook daar niet tegen.. Ook niet te lang want ze moet paffen.

Maar ik vind een dagdeel al teveel.. Alleen om t feit dat ze mega veel commentaar heeft gehad.. Niet eens 1 keer heeft kunnen zeggen.. Jullie moet t zelf weten.
Waar gaan ze slapen?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ach joh geef haar de kans bij te draaien.
quote:lamaatje schreef op 06 mei 2012 @ 22:07:

Sommige mensen geven weleens negatief commentaar om andere reden dan jij denkt.

Dat heb ik ook al een paar keer ondervonden.

Het kan soms gewoon jaloezie zijn.

Mijn stiefmoeder was er zo op tegen dat ik een laptop

zou nemen ipv een desktop, want die waren harstikke

onveilig. En wie had er eerst een laptop? Juist ja. Zij dus.Jaloers op kampeervakanties terwijl je ook in 'n sfeervolle B&B of 'n mooi luxe hotel kan zitten? Snap alleen ook niet dat die mensen zich op willen dringen tijdens 'n vakantie. Tenzij je echt 6 weken gaat en zij jullie anders zolang niet zien en dan halverwege even willen komen borrelen. Maar bij 1-2 weken, zou ik het gewoon weigeren, ze bezoeken je maar als je thuis bent. Veel comfortabeler ook dan op 'n camping waar je met z'n allen op 'n kluitje zit als het slecht weer is en je niet buiten kunt.
Los van de discussie over of ze nu voor of tegen camperen/caravans is, vakantie is voor mij persoonlijk even afstand van de dagelijkse dingen in een nieuwe omgeving, dus ook geen vrienden, familie etc. Als je dit tegen haar zegt en voorstelt dat je de week na je vakantie even op de koffie komt, kan ze daar toch geen bezwaar tegen hebben?
Geef ze gewoon een hele slechte routebeschrijving en zet je telefoon die dag uit.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:dochterlief schreef op 06 mei 2012 @ 22:09:

Nee ze willen een dagdeel.. Niet blijven logeren..(gelukkig) Want schoonmoeder kan ook daar niet tegen.. Ook niet te lang want ze moet paffen.

Maar ik vind een dagdeel al teveel.. Alleen om t feit dat ze mega veel commentaar heeft gehad.. Niet eens 1 keer heeft kunnen zeggen.. Jullie moet t zelf weten.Klinkt als een fijne band.
Wil je nu echt van een paar uurtjes zo'n big deal maken? Sorry, maar dat vind ik echt heel overtrokken hoor. Stel je niet zo aan, plan erna iets leks met je man zodat het risico van plakken er niet meer is en doe het gewoon.
Ff offtopic : heb je nou al een caravan? Ik heb er nl 1 te koop

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven