schaamte
zondag 6 mei 2012 om 23:44
Verjaardag van mijn kind, kan welgeteld 7 a 8 mensen bedenken die eventueel kunnen komen. Vroeger was dat wel anders. Ben in een groot verdriet beland. Heb mensen niet terug gebeld van alles laten verwateren. Kortom even teveel al aan mij zelf. En nu de verjaardag van mijn kind. En dan slaat de realiteit in mijn gezicht. Pff. Oude contacten zijn niet meer zo 123 te lijmen. En gebruik ik ze niet omdat ik ze nu weer wel nodig heb. Energie om nieuwe contacten op te doen heb ik ook eigelijk niet echt ivm baan en ouder zijn..
zondag 6 mei 2012 om 23:59
Het gaat toch niet om het kind, die heeft vast z'n eigen vriendjes om uit te nodigen. Wat ik raar vind is dat TO als volwassene, volwassen mensen wil verzamelen ter gelegenheid van haar zoons verjaardag, terwijl ze zelf vriendschappen heeft verwaarloosd of laten verwateren. Denk dat je dan meer bereikt door die mensen 'n keer 's avonds op de borrel uit te nodigen om te kijken of er nog 'n herstart van de vriendschap in zit, niet met het kind erbij.
maandag 7 mei 2012 om 00:00
Ik begrijp je gevoel, ik heb 4 jaar terug ook genoeg aan mezelf gehad, door een depressie, ik zei altijd afspraken af op het laatste moment, en liet niks van me horen. Op het moment dat je dan weer terugkrabbelt zie je opeens weer wat er nog over is. Een stuk minder, maar wel de echte die alles voor me over hadden, en me het niet kwalijk hebben genomen.
Probeer de mensen die je nu in je leven nog ontmoet te koesteren. Daarbij gaat je zoon vast ook kinderfeestjes geven in de toekomst? Die zijn vaak nog leuker dan volwassen feestjes!
X.
Probeer de mensen die je nu in je leven nog ontmoet te koesteren. Daarbij gaat je zoon vast ook kinderfeestjes geven in de toekomst? Die zijn vaak nog leuker dan volwassen feestjes!
X.
maandag 7 mei 2012 om 00:01
quote:elninjoo schreef op 06 mei 2012 @ 23:59:
Het gaat toch niet om het kind, die heeft vast z'n eigen vriendjes om uit te nodigen. Wat ik raar vind is dat TO als volwassene, volwassen mensen wil verzamelen ter gelegenheid van haar zoons verjaardag, terwijl ze zelf vriendschappen heeft verwaarloosd of laten verwateren. Denk dat je dan meer bereikt door die mensen 'n keer 's avonds op de borrel uit te nodigen om te kijken of er nog 'n herstart van de vriendschap in zit, niet met het kind erbij.Dat is waar. Bizar gedoe allemaal.
Het gaat toch niet om het kind, die heeft vast z'n eigen vriendjes om uit te nodigen. Wat ik raar vind is dat TO als volwassene, volwassen mensen wil verzamelen ter gelegenheid van haar zoons verjaardag, terwijl ze zelf vriendschappen heeft verwaarloosd of laten verwateren. Denk dat je dan meer bereikt door die mensen 'n keer 's avonds op de borrel uit te nodigen om te kijken of er nog 'n herstart van de vriendschap in zit, niet met het kind erbij.Dat is waar. Bizar gedoe allemaal.
maandag 7 mei 2012 om 00:04
quote:vivalaavida schreef op 07 mei 2012 @ 00:03:
Al zou ik een kinderfeestje geven komt er welgeteld 1 kind. Mijn kind zit op speciaal onderwijs en zijn klasje is heel klein waarvan de andere ver weg wonenDan is dat maar zo. Je kind zal vast een leuke verjaardag hebben met maar een paar familieleden en vrienden. Heus.
Al zou ik een kinderfeestje geven komt er welgeteld 1 kind. Mijn kind zit op speciaal onderwijs en zijn klasje is heel klein waarvan de andere ver weg wonenDan is dat maar zo. Je kind zal vast een leuke verjaardag hebben met maar een paar familieleden en vrienden. Heus.
maandag 7 mei 2012 om 00:07
quote:iris1969 schreef op 07 mei 2012 @ 00:05:
[...]
Dat je de verjaardag van je kind aangrijpt om de balans van je leven op te maken. Koppel die dingen los en maak er gewoon een leuke dag van voor je kind.Ik denk dat dit meer het moment van besef is, dat je erachter komt dat je eigenlijk niet meer zoveel mensen om je heen hebt.
[...]
Dat je de verjaardag van je kind aangrijpt om de balans van je leven op te maken. Koppel die dingen los en maak er gewoon een leuke dag van voor je kind.Ik denk dat dit meer het moment van besef is, dat je erachter komt dat je eigenlijk niet meer zoveel mensen om je heen hebt.
maandag 7 mei 2012 om 00:08
quote:vivalaavida schreef op 07 mei 2012 @ 00:07:
Er zijn geen heftigheden voorgevallen. Dat voorop maar ik weet zeker dat het hartenbreekt als vroeger de kamer vol zat en nu niet meer. Maar goed.Harten breekt? Van wie dan? Toch niet van je kindje van 5? Die weet echt niet meer hoe het vroeger was hoor als je er gewoon een leuke dag van maakt. Niet te somber zijn hoor.
Er zijn geen heftigheden voorgevallen. Dat voorop maar ik weet zeker dat het hartenbreekt als vroeger de kamer vol zat en nu niet meer. Maar goed.Harten breekt? Van wie dan? Toch niet van je kindje van 5? Die weet echt niet meer hoe het vroeger was hoor als je er gewoon een leuke dag van maakt. Niet te somber zijn hoor.