December 2011 - deel 2

11-04-2012 18:31 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze mooie oase droogte uit..

...wat bleef was een woestijn.

Gelukkig hebben we buren, en die buren leven in een prettige oase. We mogen hier aanschuiven en onze dorst lessen met de mooie verhalen
Alleen ben je sneller, samen kom je verder!
Ah kijk, now you're talking! Ik ben 1.80 en schommel rond de 68 kilo. Tenminste, dat deed ik altijd. Ik durf te denken dat ik daar weer zit want al mijn kleding zit prima! Maar voor de zekerheid weeg ik maar niet meer Overigens hier maat 40 hoor. Zo zie je idd dat kledingmaat zo weinig zegt. Alleen weiger ik pertinent kledingstukken te kopen waar ik ineens maat 42 nodig heb Maar terug naar jou: die 15 kilo gaat je lukken hoor!
Vergeet ik nog op het belangrijkste te reageren! Wat stoer dat Rougefils al tijgert! Is hij die meters tijgerend verplaatst? Super knap! Hier is het boxkleed ook te klein, door rollen, (pogingen tot) tijgeren en draaien om zijn as verplaatst schaapje ook. Maar meters nog niet hoor Alhoewel ik vrees voor zijn tijgerpogingen, want schaapje kan nu heel goed van buik naar rug rollen en doet dat ook direct als ik hem op zijn buik neerleg!
jeetje meiden, al tijgerende kinderen??? pfff...Chloë heeft nu het rollen (van rug naar buik) helemaal door. ook draait ze om der as, maar vooruit of achteruit zit er nog niet in....

iemand zei van de week tegen me dat ik moet kijken naar haar echte leeftijd als het gaat om bewegen. en dan is ze eigenlijk pas 5 maanden....en dan zou het wel kloppen met het rollen en nog niet echt tijgeren....maar ik schrok daar wel van, want dat zou ook beteken dat ze al veel te vroeg boord krijgt en zo...

en aan de andere kant....ze vind het allemaal heerlijk en smult er op los...dus ja...het zal wel...

lekker dat jullie weg zijn geweest. ben wel een beetje jaloers...maar we konden echt niet weg. we gaan in de zomer vakantie een weekje met de familie in een huisje, dat wordt vast en zeker erg leuk, dus daar kijk ik heel erg naar uit.

rouge! maatje 38!! wow! en inderdaad je bent al zo ver gekomen, dan denk ik dat je de motivatie ook wel kunt vinden voor die laatste kilo's. ik ben er inmiddels helemaal klaar mee en ga binnenkort op gesprek voor een maagband of een bypass.

ow ik word geroepen....het hazeslaapje is weer voorbij
Ach.. Rhona.. volgens mij kregen wij in de jaren '80 gewoon met 12 weken bijvoeding. Doe waar je je goed bijvoelt en je was er zo zeker van dat Chloé toe was aan hapje, dus dan zal dat ook wel zo zijn.

Ik was van plan om met 6 maanden te beginnen met bijvoeden, maar ik merkte aan Rougefils dat hij er al eerder aan toe was. En ook mijn gevoel is juist geweest: het eten is 5x zijn mond uitgelopen en toen ging het goed. De ene keer heeft hij meer zin in dan de andere keer.

En jeetje.. dat is wel heel heftig Rhona, om zo'n beslissing te maken. Misschien een hele stomme vraag, maar heb je er echt alles aan gedaan? Ook afvallen onder begeleiding? Afvallen in je eentje is echt niet makkelijk, dat mag je niet onderschatten! En jezelf genoeg tijd gegeven om je eetpatroon blijvend te veranderen?

Oh Schaap, hier broeken maat 40, de rest dus 38. Het stomme is dat ik me af en toe nog steeds die vrouw met maat 50 voel. Gisteren met een vriendin gewinkeld en het dringt nog steeds niet tot me door dat we dezelfde maat hebben.

Maar met 40 weken zwanger was mijn buik nog steeds niet zo groot als 2 jaar geleden...

Tijgeren: laten me zeggen de beginselen zijn er. Hij beweegt zich, zoals Schaap zegt, draaiend om zijn eigen as, rollend en een beetje tijgerend voort.. Hij lag op zijn speelkleed, ik was even in de keuken, en toen ik terug kwam lag Rougefils niet meer op het speelkleed, maar bijna onder de box. Hoe hij dat gedaan heeft: ????

Hier zijn we volgens mij begonnen aan DE sprong. Rougefils heeft al een paar dagen niet heel veel zin meer in zijn middagslaapjes. Het is huilen!!!!!!!!!!! En als hij eindelijk in slaap is gevallen, dan is het maar voor 45 minuten. Hij heeft van 13.15 tot 14.00 geslapen. Toen werd ie wakker, 10 minuten en het is nu weer 5 minuten stil. Gewoon laten liggen dus.................
Dan is bij ons de sprong wellicht ook begonnen want muba slaapt overdag ook maar 45-50 min en is dan weer wakker. Dat is gisteren begonnen en vandaag net zo. Ook veel huilen bij het naar bed brengen. En lang blijven huilen.

Wauw voor de verplaatsende kids!! Muba doet verwoede pogingen maar komt nog nergens.

Ah en ik was 8 weken toen ik al fruit kreeg. Dus Rhona, het is prima hoor als ze er goed op reageert. Ik wilde bij muba eigenlijk gaan rapleyen maar daar is tot nog toe niks van gekomen.

Ben bij ouders met luba. We hebben vanmorgen een treinreis van drie uur gemaakt. Hij vond het leuk! Was luba's eerste keer met de trein. Morgen komt luusman. Mijn oma viert morgen haar verjaardag. Ze wordt 94.

Muba blijft dan bij luusman's vader. En luusman's zusje haar vliezen zijn gebroken, dus die wordt morgenvroeg ingeleid als er dan nog niks is gebeurt. Zo leuk! Dus morgenmiddag of avond gaan we een klein babietje kijken!
hahahaha hoe dom ben ik.. heel dom dus... Rougefils toch maar weer op het speelkleed gelegd en gekeken wat er ging gebeuren. Nee.. het is geen tijgeren (hoewel hij het wel probeert), natuurlijk niet. Nee, meneer draait een kwartslag en rolt naar de box, tot hij niet verder kan... Ik zal het eens filmen...

Luaska, gefeliciteerd met je oma! Wow 94! Wat leuk met Luba in de trein. Veel plezier morgen!

Rougefils heeft zijn 1e treinreis al gemaakt hoor.. Naar mijn werk..

En ook een springende Muba.. Hopen dat ie snel voorbij is.. Rougefils was zo moe van het rollen dat hij vanavond wel heel snel ging slapen.
Tsja, hier dus weer met geen mogelijkheid te zeggen of schaapje aan het springen is of niet omdat we niet thuis zijn, maar ben al vanaf 18:30 bezig met schaapje in bed te krijgen. Hij moet echt gewoon gaan slapen.... Ik heb geen andere opties...... Inmiddels heeft hij zich wel helemaal schor gehuild Hij wordt instant stil als ik hem oppak, en begint direct weer als ik hem neerleg. Heb er heel lang naast gezeten en met het eten heb ik hem maar weer bij me gehad. Nu moet hij het heel even alleen doen....

Slaapjes overdag duren hier nooit langer dan 45 minuten. Nou ja, nooit... De keren dat het wel langer was zijn op een hand te tellen. Of, zoals vandaag, als hij in de kinderwagen ligt tijdens een wandeling. Dan wil hij het ook nog wel eens 'laat' maken.

Oh.... Hij is stil..... Haleluja! MrSchaap ligt ook al te ronken naast me. Die heeft net zo'n zware nacht gehad als ik en we hebben dan ook beiden even een instortmomentje gehad. Plan is nu samen met schaap te slapen tot hij wakker wordt. Dan kan MrSchaap weer even naar de gamende menigte, en wie weet ga ik ook nog even.. Afhankelijk van het tijdstip.. Alhoewel de meesten niet voor 5en in bed liggen vannacht en een potje weerwolven is wel erg leuk

Maar nu ga ik ook snel tukken!
Arm schaapje...

Ik hoor net van luusman dat muba van 14.30 tot 20.30 niet heeft geslapen. Hij wilde niet... Maar uiteindelijk in diepe slaap gevallen. Maar die zal vannacht wel vroeg komen want hij had maar een half bordje pap op (fles wilde hij niet).

Maar schaap, ben jij zelf zo'n gamer, of is dat mrschaap vooral? Ik heb een aantal jaar vrij intensief Wow gespeeld. Maar sinds luba er is niet meer. Maar man, wat vond ik het gaaf!!
Hmm in ene voel ik me een totale computerleek. Op het internet weet ik google te vinden, viva en faceboek. Oh... En handige bv-sites die me nu vertellen dat er ook een vier maanden dip bestaat. Handig... Kijken of ik die straks ook ga herkennen. En internetbankieren... Oh en dan word etc. Bij een potje weerwolven denk ik aan leliebabybolletje die als nachtspook door de nacht gaat en bij wow denk ik aan iets moois... (als in:wow! Dat is mooi!)

Ik moet eerlijk zeggen dat tot 5 uur gamen me wel een beetje bizar lijkt. Zie direct van die pukkelige jongens met rood haar (mag ik zelf zeggen als roodharige), die in en in bleek zien, onverzorgd, wallen onder de ogen zonder baby...

Arm schaapje... Helemaal van slag in een vreemde omgeving. Lukt het je wel om hem daar te dragen of past het eigenlijk niet met alles daar?

Maar zo te lezen beleven jullie de sprongen wel heftiger dan leliebabybolletje... Hier lijkt het gewoon heel soms of ze springt, maar niet meer die dagen met huilen...

Overdag is leliebabybolletje al geen geweldige slaapster. Vaak maakt ze dan maar een slaapje van 45min. En hangerig is ze wel voordat ze gaat slapen, maar na zo'n tukje is ze weer heel gezellig Drinken hou ik niet bij, dus dat weet ik niet. Alleen de nachten zijn al een tijdje ruk. Maar goed, daarin ben ik niet de enige....

Luaksa, gefeliciteerd met je oma! En leuk! Met de trein! Vroeger vond ik dat altijd heeel speciaal. Tot ik met de trein naar school moest.
4-maanden dip? Zou dat hier aan de hand zijn? Of toch dat sprongetje? Of een paar regeldagen? Volgens de boekjes komt dit allemaal zo'n beetje rond de 4 maanden voor. Lekker handig.

Minimijn slaapt nu al sinds een week slechter. Ze valt op zich makkelijk in slaap, maar dat duurt dan hooguit drie kwartier. Dan wordt ze wakker en begint het feest. Van de week heb ik haar al een aantal keren maar weer uit bed gehaald en zelfs alweer een keer in de box laten slapen. Beter dit dan dat ze in haar bedje ligt te krijsen. Het lijkt wel of ze niet alleen wil zijn.

Verder heb ik het idee dat ze meer honger heeft 's avonds. Vrijdag had ik nog een flesje gekolfde melk over. Ik had bedacht om dat voor het slapen gaan te geven zodat ze lekker lang door kon slapen (ik heb het idee dat ik 's avonds minder voeding voor haar heb). Het leek te werken. Ze ging heerlijk slapen. Een uurtje. Toen werd ze wakker en had HONGER. Niet normaal. Ik heb de rest van de avond met een kind aan de borst gezeten. Gisteravond hetzelfde liedje. Ze ging uiteindelijk om 23 uur tegelijk met ons naar bed. Dan zou je denken na 3 uur sabbelen en drinken en het wel even genoeg geweest is. Maar nee, een uur later had ze alweer honger. Bovendien vertikte ze het om daarna in haar eigen bed te gaan liggen. Dus hebben we haar tussen ons in genomen. Om 5 uur vanochtend heb ik haar alsnog in haar eigen bed gelegd en toen vond mevrouw dat wel goed.

Op zich zijn dit soort dagen wel door te komen, maar het ergste is dat ik voor morgen weer genoeg melk moet afkolven voor op het kdv. Wij hebben geen vriezer, dus ik heb geen voorraad kunnen aanleggen. En nu zit ik dus te stressen (werkt helemaal lekker) hoe ik in godsnaam aan genoeg melk kom. Ik heb er met moeite vanmorgen 100 ml uit kunnen persen terwijl Minimijn aan de andere borst dronk. Vervolgens was ze natuurlijk helemaal gefrustreerd dat haar toetjesborst zo leeg was.

Nou ja, het komt vast goed. Desnoods ga ik er vannacht nog een keer uit om te kolven. Ik ga maar eens naar buiten van het onverwachts lekkere zonnetje genieten!
Ik ben absoluut geen gamer Vind sommige strategische spellen wel leuk, zoals portal. En heb een paar weken terug Anno 2070 gekregen van MrSchaap Maar daar heb ik in al die weken pas een half uur mee gespeeld. Zo'n gamer ben ik dus.... Wow (Lelie, world of warcraft, heb je vast wel eens van gehoord?) heb ik nooit gespeeld maar kan me de verslavingsfactor goed voorstellen.

Oh en weerwolven is gewoon een kaart/rollenspel! Erg leuk! Zou ook wel leuk zijn mocht je ooit met een schoolklas op kamp gaan oid. Je zit dan allemaal in een kring, en krijgt een kaart met jouw rol toebedeeld. De spelleider gaat dan vertellen: "het is nacht in wakkerendam, en iedereen slaapt (allemaal ogen dicht). Dan worden de weerwolven wakker (weerwolven ogen open) en zij gaan een inwoner van wakkerendam opeten!" De weerwolven kiezen iemand uit en de volgende ochtend vertelt de spelleider wie er dood is. Dan mogen alle inwoners (inclusief weerwolven want die zijn overdag gewoon mens) gezamenlijk besluiten wie ze niet vertrouwen en denken dat die persoon een weerwolf is. Die persoon wordt dan gedood door de rest. Dan moet je hopen dat dat idd een weerwolf was! Vervolgens wordt het weer nacht en gaat alles weer van voren af aan. Uiteindelijk winnen óf de mensen, óf de weerwolven. Uiteraard zijn er heel veel uitbreidingen op de rollen. Zo is er een heks, een Cupido, een spiedend meisje, een jager etc.

We spelen dat hier eigenlijk altijd wel en is erg gezellig! Dat maakt deze LAN ook zo leuk, veel mensen kennen elkaar en over het algemeen genomen wordt er vrij weinig echt gegamed. Uiteraard lopen die pukkeltypes hier ook rond, maar zij zijn absoluut een uitzondering! Er zijn meer meiden aanwezig dan gebleekte pukkelhoofden!

Ik ben overigens om 2 uur na de voeding wel gewoon weer gaan slapen en de rest van de nacht verliep relatief rustig. Schaap kwam om 4:30 weer, en om 5:30 was hij ineens heftig overstuur. Bij me genomen en doorgeslapen tot 9 uur! Klokje rond dus Voel me weer een stuk levendiger dan gisteren!

Dragen is hier een groot succes! Dat wil zeggen... Als je het schaapje vraagt zal hij wellicht iets anders vertellen, want hij is het meestal na een half uurtje erg zat en mist bewegingsvrijheid (zo'n geweven doek zit wel strak zeg!). Maar ik vind het leuk om te oefenen en de mensen hier vinden het prachtig! Continu staat er een menigte mannen babytaal uit te slaan tegen mijn rug naar schaapje, die uiteraard lacht naar iedereen die het wil zien! Vind het maar mooi om te zien, al die mannen die virtueel de een na de ander afslachten, veranderen ineens in zachte eitjes. Nou lopen hier ook redelijk wat papa's rond die wat oudere kinderen hebben dus weer even terugvallen in herinnering als ze schaapje zien.

Over niet willen slapen: ik heb net gehoord dat de maan dit weekend bijzonder dicht bij de aarde staat. De zogenaamde Supermaan. Tel dat op bij een sprong (en voor schaapje een andere omgeving) en dat verklaart wellicht waarom onze ukkies zo slecht slapen.

En lelie, ik beleef die sprongen hier ook niet zo duidelijk als bv bij Rougefils. Als schaapje hangerig is in een sprongperiode is dat natuurlijk snel gekoppeld, maar hij heeft even zoveel hangperiodes tussen sprongen door. En ook die ontwikkeling blijft doorgaan zonder dat dat duidelijk in een sprong valt. Denk aan het rollen van schaap! Toch een major event....

Luaska, gefeliciteerd met je oma! Trein is leuk ik heb dat altijd leuk gevonden en ga al mijn hele leven heel veel met de trein (behalve het laatste jaar want we wonen nu in een plaats zonder station, wat ik nog altijd jammer vind).

Rouge, verplaatsen is verplaatsen toch! Tijgeren of niet, blijft super knap van Rougefils!
Oh mijn, zonder vriezer kan ik me voorstellen dat je loopt te stressen.... Dat doe ik met vriezer al! Maar ik denk dat het dan juist erg belangrijk is om minimijn savonds vooral bij jou te laten drinken en niet uit een flesje. Want dat is de enige manier om jou productie op te krikken. En bovendien kan je het flesje dan bewaren voor het kdv! Melk kan in de koelkast tot 5 dagen bewaard blijven hè

Over die 4maanden dip, schaapje ging met exact 4 maanden ineens moeilijk doen met slapen. Hij wilde NIET! Alleen in mijn armen. Ik heb die zaterdag (ik weet het nog, het was een zaterdag dat het begon) werkelijk alles gedaan en uiteindelijk belande schaap naast me in bed. Dat was het enige dat werkte. De drie nachten die hierop volgden heb ik schaapje steeds in zijn eigen bed gelegd savonds, maar er bijna direct weer uit gehaald (wilde de strijd absoluut niet nog eens aan) en bij me genomen als hij begon te huilen. De woensdag erop weer in zijn eigen bed, en meneer ging zonder problemen slapen. Mijn les hieruit voor de toekomst was: vooral niet moeilijk doen en schaapje voorzien in zijn behoeftes voor zover mogelijk, het normale ritme komt vanzelf terug. En zolang zijn behoeftes overeen komen met die van mij (in dit geval; slapen!) is de keus heel makkelijk!
Eigenlijk was het de bedoeling dat als Minimijn haar flesje vrijdag op had, ik 's avonds zou kunnen kolven voor maandag. Had er even geen rekening mee gehouden dat ze daarna nog meer honger zou hebben. Achteraf stom natuurlijk. Ik had dat flesje nog best in de koelkast kunnen bewaren tot maandag. Maar ik dacht als ik nou vrijdag opnieuw kolf, heeft ze maandag versere melk...Stom. Doe ik dus niet meer. Heb nu een heel weekend dat in het teken staat van kolven.

Wat betreft dat slapen, ik zit er net zo in als jij Schaap. Het maakt het voor jezelf een stuk makkelijker om je er niet druk over te maken. En volgens mij is dat ook de belangrijkste les van het moederschap: luister naar je gevoel. Ik vind het onnodig om Minimijn in haar bedje zichzelf overstuur te laten krijsen. Als ze zo'n periode heeft dat ze extra behoefte heeft aan aandacht en bij ons willen zijn, dan krijgt ze dat. Maar hoeveel mensen ons wel niet gewaarschuwd hebben dat we haar hiermee teveel verwennen en dat we straks met een peuter zitten die nooit in haar eigen bedje wil slapen...
Geen vriezer mijntje, dat lijkt me inderdaad erg lastig. Ik heb zo'n 2,5 liter (gok ik) in de vriezer liggen... Die probeer ik alleen vers te houden (oude melk geven en nieuwe invriezen), maar het liefst wel de hoeveelheid constant houden.

Ik zou inderdaad juist 's avonds aanleggen om die productie een boost te geven. Wat me ook wel gebeurd is dat lelieman een flesje geeft en ik kolf. Als leliebabybolletje daarna nog trek heeft dan ga ik wisselvoeden (om de beurten de ene tiet en dan de andere tiet. Dan komt er toch iedere keer kort een stroompje melk). Nadeel is wel dat mijn productie goed is en ik daarvan stuwing krijg... Maar goed, dat is dan maar even niet anders.

Welke kolf heb je?

World of warcraft ken ik inderdaad wel van naam en de extreme verhalen (mensen die zich verliezen in hun digitale alterego). Maar verder...

Hmm, morgen is leliebabybolletje 4 maanden. Ik dacht vrijdag al een voorproefje te hebben (veel drinken, snel afgeleid, alleen bij mij willen slapen). Ik zie het wel. Ik ben net een grasspriet... Ik veer mee met de behoefte van leliebabybolletje...
sorry voor het inbreken, maar ik zie dat Mimsey hier mee schrijft.

Mimsey, ik heb je oude ava gevonden : ava mimsey

"breekt weer uit"
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Pff hier ook al 2 nachten elk uur Eruit voor speentje mevrouw wordt wakker en heeft in de avond opeens meer honger dan overdag dus ben schema overdag aan het rekken en rond 17.00 potje groenten plus 100 cc melk en rond 22.00 papfles van 220cc ben een benieuwd!

Ik ben niet zo van het gamen behalve vroeger op de nintento super mario enz hahaha.

Hier een druk aanwezige baby ze heeft sinds 3 dagen tuit lipjes leren maken en zo te brabbelen resultaat tudu tudu tudu en weer gillen enz ze amusseert zich goed alleen ons kleine lache bekkie! Heerlijk!

Bolman vanavond laatste nachtdienst en hoop stiekem op een rustige avond weet anders niet hoe ik haar meer verzadigd krijg juist in de avond pff maar ja vandaag 5 maanden met 6 maanden mag ze al meer dingen eten wie weet zal ze wat voller zijn bijv pjama papje;)

Net nog kraam visitie gehad hahaha kunnen ze over een paar maanden weer als nummer 2 komt;)

Ben nu 15 weken en 1 dag in verwachting rhona;)
Heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat met cloe (sorry mobiel kan ik geen puntjes op de E zetten)

Arme borstvoeding mama 's echt ik ben stiekem wel blij dat ik niet meer geef pff moet er niet aan denken elk uur eruit en weinig slaap is helaas funest voor mijn borstvoeding geweest dus had ik niet gered helaas. Ach ja fles is ook fijn en kan papa mooi mee geven;)(deed hij ook met de gekolfde melk maar ik moest elke voeding kolven voor de voeding erna want zo extreem veel had ik niet om hele voorraden aan te leggen zoals jullie hmmm wel jammer maar ach.
Schaap, wij gaan hier toch wel voor rapley. De keuze is gemaakt omdat leliebabybolletje straks met ons mee gaat eten (als wij eten, krijgt zij ook haar stukje broccoli, bloemkool, boontjes). En dan heb je zelf dus ook een moment om even rustig te kunnen eten (hopelijk...).

Ik heb dus besloten dat ik echt pas vanaf 6 maanden ga beginnen (oh... Ik word zo enthousiast van jullie verhalen! Ik ben heel benieuwd hoe leliebabybolletje reageert) en misschien later - eerst moet ze goed kunnen zitten. Ze kan daarna nog haar hele leven eten en de poep gaat er niet beter van ruiken

Bol, ik zou het erger vinden om 's nachts uit bed te moeten, met een huilend kind op de achtergrond een flesje moeten afmeten (ik zou wel een thermoskan neerzetten met warm water), poeder erbij en compleet wakker mijn kind een fles moeten geven. Is het zo, dan is het niet anders. Maar ik vind borstvoeding, gelukkig, nog steeds erg makkelijk. Maar dat komt omdat ik er naast die wakkere momentjes errug goed op slaap! En... Omdat ik nu net als rouge onder mijn startgewicht zit! Hoeraaaaa!
Aha, het is de maan dus, dat we zo idioot slapen hier. Ik had er wel iets over gehoord, maar verder niet bij nagedacht.

Hier wel een lekker dagje gehad.. Op bezoek geweest bij een vriendin. Rougefils en vriend een dagje samen gehad.

Gamen: leuk, vooral die restaurantspelletjes! De laatste tijd alleen niet veel zin meer in.

4 maanden dip: niet gehad, tenminste niets van gemerkt. Met 4 maanden zat ik met Rougefils bij de kinderarts en sinds hij hormoonzalf heeft is het een vrolijk mannetje. Ik ben dan ook heel benieuwd naar dit sprongetje.

Wat gaat de tijd snel: Rougefils is overmorgen alweer 5 maanden. Morgen check-up bij het CB, en dan zijn 3e prikjes! Ik ben heel benieuwd naar zijn gewicht..

Vakantie alweer voorbij: was een heerlijk weekje, heb wat achterstallig onderhoud gedaan toen Rougefils op het kdv was. Blij dat ik dinsdag weer naar mijn werk mag!

Mijntje, tja.. hier werkte vastpakken niet als Rougefils huilde, hij ging namelijk nog harder huilen (waarschijnlijk omdat hij zo'n last van zijn huid had). Nu werkt vastpakken en troosten wel. En dat doen we ook! Gelukkig is dat in blinde paniek keihard huilen weg. Toen wist ik echt niet wat ik met hem aan moest. Pff erg zeg nu ik dat zo neerzet.

Nu laat ik hem wel 10 minuutjes huilen om in slaap te komen, want bij mij of vriend in de armen slaapt hij niet.

Lelie, hoera! Jij ook!

Bol.. ooh jee ook een springende Bollie? Wat een onrust zeg..

Schaap, je hebt het goed gezegd. Ik hoef (en wil!) geen 15kg afvallen, maar nog 11. En hoe heeft Schaapje het verder gedaan op het game-feest? Leuk al die mannen en die aandacht geven aan Schaapje. Gebeurt hier ook. Maar ja.. Rougefils heeft een echt jongenskop.
Oh mensen, ik moet zeggen dat ik wel weer verlang naar rust thuis. Het is echt een goed weekend geweest, op sommige nachten na. Maar wel slopend zo met schaapje continu in mijn armen, op mijn rug, in de wagen of naast me op de grond op het boxkleed (hadden we meegenomen). Vanavond wilde meneer weer niet op de gebruikelijke tijd slapen, dus wederom toch maar naar beneden genomen. Mijn pizza zou tenslotte ergens na half 8 geserveerd worden In slaapzak en al is hij erbij komen zitten, op mijn schoot. En maar flirten met iedereen!! Echt, iedereen vind hem zo vrolijk!! Ze zouden de andere kant van schaapje eens moeten zien Maar goed, uiteindelijk was hij gewoon bekaf en dus moest ik toch rond blijven lopen, al pizza etende. Nadat ik klaar was weer met hem naar boven en hij viel als een blok in slaap! Dat kon ook niet anders natuurlijk. In een vol restaurant met 20 anderen dineren is wel erg veel voor kleine schaapje. Net is MrSchaap wel 2x gebeld, (we hebben een babyfoon app. Mijn telefoon ligt naast schaap en als er meer dan 8 seconden geluid is belt mijn telefoon naar die van MrSchaap) maar echt huilen was het niet. Meer najammeren in zijn slaap denk ik...

Toch ben ik ontzettend trots op mijn schaapje hoor! Hij heeft letterlijk al zijn charmes in de strijd gegooid en iedereen vond hem zo ontzettend prachtig en lief Scheelt wel dat hij niet door anderen is vastgehouden, maar alleen door mij en MrSchaap. Heb ik eigenlijk helemaal niet bewust bij stil gestaan, maar ik bied het ook eigenlijk nooit aan aan anderen (hij is geen koekje tenslotte). En de meeste mannen hier vinden hem dan wel prachtig, het is wat anders om te vragen om hem vast te houden natuurlijk!

Rouge, wat moet het toch ontzettend heerlijk zijn dat jullie rougefils nu kunnen troosten door hem vast te houden!! Door jouw verhaal realiseer ik me eigenlijk nog meer hoe bijzonder dat toch wel is. En hoe dankbaar ik daar toch elke keer weer voor ben.

Lelie, toch rapley! Geen combi? Wat heeft je dit doen besluiten? Alleen het samen eten verhaal of ook andere aspecten? Ben niet nieuwsgierig hoor Ik ga me hier komende tijd even goed in verdiepen. Tijd begint wel te dringen. En wordt ook wel lastiger, ik moest net met eten goed opletten dan mijn pizza niet in schaapje zijn mond verdween want hij nam me bijna in de houtgreep!

Bol, heerlijk he, dat geklets! En ik denk er net als Lelie over. Borstvoeding heeft ook heel makkelijke kanten. Elk uur eruit voor een speen is minstens zo vermoeiend. Heb inmiddels wel begrepen dat flesvoeding langzamer verteert, dus dat fv kindjes sneller doorslapen dan bv kindjes. Dat is uiteraard weer een plus van de fles. Maar ik denk, zolang iemand zich kan vinden in de keuzes die zijn gemaakt is het prima! En dat is voor de een fv en voor de ander bv. En moeilijke periodes zijn er sowieso dus dan hebben we dit forum om even onze frustraties weg te schrijven
Zowel fv als bv hebben hun voor- en nadelen. Ik denk dat je met fv sneller regelmaat hebt en ook sneller van de nachtvoedingen af bent. Bovendien heb je geen kolfstress Maar bv is soms ook erg makkelijk. Vorige maand zijn we een weekje op vakantie geweest naar Frankrijk en onderweg was bv juist erg handig. Gewoon op een parkeerplaats snel even voeden in de auto en daarna weer verder! Maar bovenal vind ik het gewoon heel bijzonder dat ze in 4 maanden al zo enorm gegroeid is door mijn voeding. Nog even los van de 9 maanden daarvoor

Rouge, kan me voorstellen dat het vreselijk is als je kindje niet eens kunt troosten als het zo hard huilt. Helemaal nu je achteraf beseft wat er toen aan de hand was. Gelukkig zijn jullie er achter gekomen waar hij last van had!

Lelie, goede tip dat wisselvoeden. Heb even opgezocht wat het inhoudt en heb het aan het begin van de avond meteen uitgeprobeerd. Hier trouwens de Medela Freestyle. Daarover gesproken: ik pak hem er voor de laatste keer vandaag even bij en daarna naar bed!
Ik vind het super dat de bv mama's zo brak als ze zijn toch trots zijn op hun bv en dames het is ook zo hoor ik was ook trots dat mijn kleine bollie met 2670 gram binnen 9 dagen boven de 3000 gram zat door mijn bv;) alleen heb ik het helemaal niet als makkelijk ervaren zoals jullie maar als belemmering omdat bollie niet kon aanhappen dus ook niet kon drinken aan de borst en ik alleen maar heb moeten kolven voor elke voeding. Ik had een dubbele medela pomp(heel fijn trouwens) gehuurd en die was op stroom en best wel een aardig formaat om mee te slepen en kon niet en in de stad zeggen hup aansluiten in restaurantje en met 2 borsten bloot kolven :s nee dus ik zat aan huis gekluisterd en moest als ik ging alsnog flesje gekolfde melk meeslepen en weer denken hoelaat ik thuis moest zijn om weer te kolven omdat ik maar 1 voeding vooruit kon kolven en ook geen grote voorraad kon aanleggen omdat bollie mijn aanmaak niet kon regelen dus deze weinig bleef. Anders was ik wel bv blijven geven! Maar helaas.

Deze ervaring doet mij nu ook een beetje huiveren voor de 2e en borstvoeding, ik twijfel enorm..wat als het weer gebeurd. Ik heb altijd gezegd zeker 3 maanden dan ben ik toch thuis en al het andere wat langer is is mooi meegenomen maar dat heb ik bij bollie niet gered, na 8 weken was het voorbij.

Ik denk ook weer aan de krampjes die bollie nog steeds krijgt van de fles voeding die ze bij de bv niet had dus het is zo dubbel! :(

Hier ook de sprong van 4 maanden niet heel erg gemerkt bollie was heel erg verkouden dus zoiezo elke nacht 2 a 3 keer eruit om neusje vrij te maken.

Ik ga even paar dagen terug naar 5 voedingen ipv 4 zoals cb me zei want heb vermoeden dat heel misschien daar aan ligt dat ze zo onrustig is..naja dat hoop ik en dat en zo weer rustiger wordt maar we zullen zien!
Bollie, :knuf - dat lijkt me inderdaad ook niets. Met zo'n megakolf rond te moeten sjouwen en niet op voor kunnen kolven. Hier gewoon geluk mijn mijn prof in bv.

Ze zeggen dat ieder kindje weer anders is en dat als de eerste een prof is, dat de tweede helemaal niet zo gemakkelijk hoeft te gaan. Maar ook andersom... Dat de tweede wel makkelijk drinkt, terwijl de eerse het lastig had. (dat maakt mij ook weer huiverig - en dan is een tweede nog niet eens in zicht). Je hebt gelukkig nog even

Schaap, de knoop voor rapley is alleen doorgehakt op het samen tafelen. We eten zo ie zo altijd aan tafel en dat is echt een moment bij ons in huis. Cadeauzoon komt ook altijd helemaal los en zit dan op zijn praatstoel. Gewoon de verhalen etc. Alleen als ik alleen ben eet ik wel eens op de bank. Maar niet vaak!

Maar als ik wil dat leliebabybolletje mee gaat doen aan die tafelmomenten, dan is het handig als ze wel zelf wat naar binnen schuift. En met rapley is dat dus zo en ze leert straks ook vast wel lepelen van papjes en zo (dan krijgt ze op die momenten gewoon een dwangbuis )

Ik dacht gewoon weer even nuchter na, ook rapleykindjes worden groot, ik heb nog nooit gehoord dat er een kindje gestikt was in een stonkje gaargekookte broccoli, dus het zal allemaal wel loslopen. Ik vind het tafelmoment belangrijker. Dat ze het gevoel heeft dat ze echt mee mag doen (nu wilt mevrouw er altijd al bij zijn. Anders is het brullen... Zijn de cadeaukinderen er, dan gaat dat altijd lastig en is ze ook echt aan het protesteren), weegt zwaarder dan de hoeveelheid eten die er in eerste instantie in gaat. Het heet toch bijvoeding nog een maand en 10 dagen... Tik - tak - tik - tak gefeliciteerd met je 5 maanden oude zoon

Rouge, knuffel je lieve rougefils nu maar extra vaak! Overigens laat ik leliebabybolletje soms ook jengelen hoor. Niet echt huilen... Maar ze heeft gewoon meedere huiltjes ontwikkeld en 1 daarvan is haar: 'ik ben zo moeeehoooeee, maar ik wil niet slaaahaaapeeeen...' huiltje. En met dat huiltje laat ik haar stug liggen. En vaak is ze dan toch zo weg

Mijn, werkse vandaag! Heb je nog gewisseld? Of ander keertje pas weer?

Ik ga weer aan de poets! Tjuus!
Zo! Weer thuis Gelijk maar even een was erin gegooid..

Bol, gewoon proberen joh. Die stuwing komt sowieso wel in de kraamperiode, en dan kan je het toch gewoon proberen? Zoals lelie zegt, de eerste zegt niets over de tweede. En als het weer niet lukt dan heb je je best toch gedaan. Alle eerste beetjes zijn goed voor babyboltwee. Waarschijnlijk herken je nu wel beter dat het wel of niet gaat werken en kan je het nu wel makkelijker los laten als het niet lukt. En als het wel lukt... Heb je er een nieuwe ervaring bij

Lelie, kan me goed voorstellen dat dat tafelmoment belangrijk is! Vond ik vroeger thuis ook altijd erg fijn. Nu hebben we dat veel minder omdat we maar met zijn tweeën zijn, en zometeen drie natuurlijk. Weet sowieso niet hoe we dat zometeen moeten doen, vanuit werk sjezen om schaap op te halen en naar huis te gaan om asap eten te koken zodat we nog een eetmoment hebben? En dan omkleden, en naar bed. Ergens in dat ritueel moet over een tijdje natuurlijk ook nog Sesamstraat verwerkt worden... Pittig! Nou ja, we zien wel. Nog 1 maand en 10 dagen! Jij ook gefeliciteerd met je 1/3jaar oude leliebabybol!

Schaapje heeft trouwens voor het eerst gezwaaid!! Zo schattig! Van het weekend deed hij het al een keer, maar ik schoof dat onder de noemer 'toeval'. Vanmorgen ging de hele groep (mannetje of 6 aan tafel) schaapje uitzwaaien en hij stak zowaar zijn wijsvinger in de lucht! Om te kijken of het toeval was probeerden we het met zijn allen nog een keer, beetje aanmoedigen. En ja hoor! Schaapje stak weer zijn wijsvinger in de lucht en wiebelde een beetje met zijn hand! Zo leuk

Hier overigens hetzelfde jammerhuiltje. En dan laat ik schaap ook liggen. Dat huiltje is altijd óf met 2 minuten over en dan slaapt hij, óf met 5 minuten omgeslagen in echt huilen, en dan ga ik kijken.
Hier de check-up op het cb gehad en voorlopig laatste prikjes. Hij wordt er zo sloom van. Niet meer mijn overactieve, beweeglijke Rougefils.. Dat is even wennen.. Ze vonden hem enorm wijs en opgeknapt. Hij charmeert ook iedereen, maar goed..

Voor de statistieken: hij weegt nu 5850 (jeeh! bijna 6kg!) gram en is 63.3 cm. Zal straks even updaten op het privéforum.

Ja.. dat jammerhuiltje.. Hier ook hoor. Ik ben zoooooooo moeeee, maar wil/kan nog niet slapen, want het is nog zo gezellig (een beetje zoals een aantal jaar geleden als ik de kroeg uitgezet werd met sluitingstijd zeg maar.. ).

Schaap, wat goed van het zwaaien!! Leuk!! Hier nog niet hoor. Aleen maar geinteresseerd kijken.

Lelie, hier toch geen rapley. Rougefils was nog niet toe aan Rapley, volgens mij, wel aan een ander hapje dan melk. Ik wil het, denk ik, met 6 maanden gaan proberen, gedeeltelijk. Wie weet heel verwarrend, maar goed we zien wel.

Bol, knuffel voor de bv! Wie weet lukt het bij Bollie2 wel! Ik vind dat je het super lang vol gehouden hebt hoor. Heel goed gedaan. Ik weet dat alleen kolven heel zwaar is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven