Emigreren naar Aruba

07-05-2012 09:38 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vriend & ik willen graag naar Aruba emigreren. Alleen weten we niet zo goed hoe we dat goed moeten aanpakken.

Vanuit Nederland een huis zoeken?

Vanuit Nederland solliciteren?

Kunnen onze katten mee?

Moet je van te voren veel geld gespaard hebben om daar te kunnen wonen?

Heeft er iemand ervaring in?
quote:ster89 schreef op 07 mei 2012 @ 10:11:

[...]

als je dit al moet vragen.... Echt..

Alsof ik binnen nu en 3 weken weg ga voor altijd.

Zij heeft er ervaring in. Aan zulke mensen kan ik dat soort dingen het beste vragen dus.
Mijn neef is er een paar jaar geleden gaan werken als kok in een hotel. Zou voor zes maanden zijn. Inmiddels woont hij er, is er getrouwd en heeft twee kinderen. Hij heeft zijn eigen huis laten bouwen. Vanuit Nederland werk vinden geeft een voorsprong. Je kunt eventueel een (vakantie)huis huren ter plekke. Mijn tante (moeder van neef) heeft er een vakantiehuis laten bouwen dat ze regelmatig verhuurd aan vakantiegangers en emigranten.
quote:toujourssourire schreef op 07 mei 2012 @ 10:11:

Echt geweldige redenen om ergens naar toe te emigreren.

Zon, taal, en we hebben het helemaal gehad in nl.

Denk jij dat het daar allemaal van een leien dakje zal gaan?

Je bent er nog nooit geweest, hebt geen idee van de mentaliteit daar, de regeltjes, huisvesting en werkgelegenheid.

Alleen dat het er mooi weer is en er nederlands wordt gesproken.

Veel succes en over een jaar zullen we hier wel een topic zien verschijnen met de titel:

Berooid teruggekomen na emigratieavontuur, geen geld, geen huis, relatie uit. Helllllllp!!!!!

Ik geloof heel goed en weet ook heel goed dat je er van te voren naartoe moet om te kijken of het écht iets is voor je etc.

En natuurlijk ga ik dat ook doen.

Dit gaan we van de zomer doen.

Je gaat niet binnen 3 weken voor altijd naar een ander land aan de andere kant van de wereld.
Ik adviseer je Paaseiland!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ken mensen die voor een jaar, en er vast gewoond hebben.

Zijn blij dat ze weer terug in Nederland zijn.

Op vakantie is het een droomparadijs, maar wonen en werken

een wereld van verschil.

Toch een hele andere mentaliteit die wij hier gewend zijn.Zeker op het werk, wat schaars is.

En de wegen gevaarlijk buiten de bewoonde plekken.

Degene die terug konden waren blij dat ze hier weer terecht konden,

nog een woning hadden.
Het laat zien dat je gewoon ondoordacht bezig bent. Maar succes heur!
quote:Fame schreef op 07 mei 2012 @ 10:15:

Ik adviseer je Paaseiland!
quote:toujourssourire schreef op 07 mei 2012 @ 10:11:

de mentaliteit daarDaar zeg je wat... De mentaliteit trek je wel of niet. En ik trek 'm dermate niet, dat ik nog liever in het immer "vrolijke" Moskou zou gaan wonen.
Wat een negativiteit allemaal!

Weet je dat ik vantevoren niet wist dat je op het Franse gedeelte veel makkelijker kon gaan werken dan op het NL gedeelte? Dat hoorde ik van een NLer die er al twintig jaar woonde. Toen ik een baan vond legde de administratrice van het hotel me uit hoe ik een vergunning moest aanvragen en waar. Het is allemaal goed gekomen

En al die dingen over de HEMA en kledingwinkels en dat je veel meer geld betaald voor producten daar omdat het geimporteerd moet worden. Ja en? Als dat je tegenhoud moet je ZEKER niet gaan! Dan ben je niet geschikt om internationaal te verhuizen en een uitdaging aan te gaan.

Ik ben enkele malen verhuisd, geheel op eigen kracht en initiatief, heeft me idd geld gekost maar heeft me ook positief gevormd. Ik zou nu een sneer kunnen maken naar mensen die vanaf hun schooltijd meteen zijn gaan werken, huisje boompje beestje zijn gaan doen maar ieder zijn ding toch? Als dit hun trekt dan moeten ze het toch doen?

Jammer als ze over 60 jaar samen op een bankje zitten en denken; hadden we het toen maar gedaan maar iedereen raade het ons af omdat er geen HEMA op het eiland is
Poep, wie heeft jou gescheten?
[quote]louise1 schreef op 07 mei 2012 @ 10:20:

Wat een negativiteit allemaal!

Vind ik nou ook.

Ik bedoel; ik vraag hier enkel advies.

Aan mensen die er zelf ook zijn gaan wonen. Die weten er natuurlijk meer af dan mensen die er niet wonen.
Eh Louise.. Als je denkt dat mensen hier over het niet bestaan van HEMA's zeuren dan heb je niet goed gelezen.

En Rocks, mensen die je hier advies geven kunnen ook mensen zijn die zelf zijn geëmigreerd wat al dan niet de Antillen zijn. We gaan hier echt niets roepen als we geen ervaring hebben. En ja, ik heb er ook een poos gewoond.
Ja.. Want iedereen daar spreekt sowieso goed Nederlands en je zult totáál geen papiamento hoeven leren spreken.
Inderdaad Louise. Mensen moet voor zichzelf bepalen hoe ze hun leven willen leiden. Al is het dan wel handig wat voorwerk te doen. Ik heb enige tijd in Spanje en Engeland gewoond maar het liep toch niet van een leien dakje waardoor ik eerder terug moest komen. Had het achteraf anders aangepakt waardoor ik meer kans op succes had. Een goede voorbereiding is het halve werk!
quote:jesper schreef op 07 mei 2012 @ 10:25:

Inderdaad Louise. Mensen moet voor zichzelf bepalen hoe ze hun leven willen leiden. Al is het dan wel handig wat voorwerk te doen. Ik heb enige tijd in Spanje en Engeland gewoond maar het liep toch niet van een leien dakje waardoor ik eerder terug moest komen. Had het achteraf anders aangepakt waardoor ik meer kans op succes had. Een goede voorbereiding is het halve werk!Daarom heb ik deze topic aangemaakt. Om ervaringen en verhalen van andere aan te horen!
Wat willen jullie daar gaan doen qua baan? Wat zijn jullie kwaliteiten? Hoeveel spaargeld heb je nu?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 07 mei 2012 @ 10:29:

Wat willen jullie daar gaan doen qua baan? Wat zijn jullie kwaliteiten? Hoeveel spaargeld heb je nu?

In principe maakt het op het begin niet zoveel uit.

Mijn vriend heeft Rechten gestudeerd. Daar zal niet makkelijk iets in te vinden zijn. Daarom is met minder ook prima.

Als opstart.
quote:louise1 schreef op 07 mei 2012 @ 10:20:

Jammer als ze over 60 jaar samen op een bankje zitten en denken; hadden we het toen maar gedaan maar iedereen raade het ons af omdat er geen HEMA op het eiland is

Zit hier hardop te lachen!

Mij zal het allemaal worst zijn. Als iemand wil gaan verkassen: doen! Mislukt het, ga je gewoon weer terug. Of dat dan moeilijk of makkelijk gaat, zal mij ook worst zijn.

Er zijn genoeg mensen die ergens zijn gaan wonen waar ze nog nooit eerder zijn geweest. Ik heb een familielid dat op vakantie ging naar Australië - nooit meer naar huis gegaan. Ja, na zo'n 20 jaar 1x om de familie te zien, maar dat beviel zo slecht (NL dus) dat het verblijf flink werd ingekort (van twee maanden naar een week of 5).

Persoonlijk kan ik me een emigratie prima voorstellen naar een land als Canada, de VS, Zweden, Noorwegen, Denemarken, Australië en Nieuw-Zeeland. Dat komt dan ook weer door het feit dat ik die landen geweldig vind. Maar een eiland... Hoe ik erover denk: wat heeft een eiland te bieden? Mij in ieder geval te weinig om er überhaupt op vakantie te gaan. Ik ben meerdere keren door werk op AUA, CUR en BON geweest en vond het echt helemaal geen reet aan, meen ik echt. Soms zat ik daar een week 'vast', vond ik echt verschrikkelijk. Hele dagen liggen slapen en lezen, om de tijd maar snel voorbij te laten gaan.

Maar als iemand denkt daar prima te kunnen aarden, dan moet je je niet laten tegenhouden door wat anderen zeggen.
quote:Lizzl schreef op 07 mei 2012 @ 10:31:

[...]

Zit hier hardop te lachen!

Mij zal het allemaal worst zijn. Als iemand wil gaan verkassen: doen! Mislukt het, ga je gewoon weer terug. Of dat dan moeilijk of makkelijk gaat, zal mij ook worst zijn.

Er zijn genoeg mensen die ergens zijn gaan wonen waar ze nog nooit eerder zijn geweest. Ik heb een familielid dat op vakantie ging naar Australië - nooit meer naar huis gegaan. Ja, na zo'n 20 jaar 1x om de familie te zien, maar dat beviel zo slecht (NL dus) dat het verblijf flink werd ingekort (van twee maanden naar een week of 5).

Persoonlijk kan ik me een emigratie prima voorstellen naar een land als Canada, de VS, Zweden, Noorwegen, Denemarken, Australië en Nieuw-Zeeland. Dat komt dan ook weer door het feit dat ik die landen geweldig vind. Maar een eiland... Hoe ik erover denk: wat heeft een eiland te bieden? Mij in ieder geval te weinig om er überhaupt op vakantie te gaan. Ik ben meerdere keren door werk op AUA, CUR en BON geweest en vond het echt helemaal geen reet aan, meen ik echt. Soms zat ik daar een week 'vast', vond ik echt verschrikkelijk. Hele dagen liggen slapen en lezen, om de tijd maar snel voorbij te laten gaan.

Maar als iemand denkt daar prima te kunnen aarden, dan moet je je niet laten tegenhouden door wat anderen zeggen.

Vind ik ook. Helemaal mee eens.

Of het tegenvalt en/of meevalt merk je pas als je er echt woont. Vakantie is altijd anders dan er daadwerkelijk wonen.
.
Met alleen een topicje kom je er niet. Als je wil emigreren ga je toch zelf op onderzoek uit hoe je dat moet aanpakken. Via de ambassade, via organisaties die je erbij kunnen helpen etc. Je zoekt uit welke papieren je nodig hebt enzo. Op internet is tegenwoordig alles te vinden. En de vragen die je hier stelt en de reden waarom je wil emigreren komen gewoon wat knullig over. Alsof je zelf er nog totaal niks vanaf weet. En dat blijkt ook wel, want je bent er nog nooit geweest. Om te emigreren moet je goed zelf dingen kunnen regelen en uitzoeken en dan is een topicje op het viva-forum openen niet echt een goed begin. Dat is ook wat de mensen je hier duidelijk willen maken. Niet om je af te kraken ofzo, maar je hebt duidelijk niks aan voorwerk gedaan of opgezocht zelf over dit onderwerp. Zon en nederlands praten is geen goede basis om te emigreren.
quote:Ivetje schreef op 07 mei 2012 @ 10:34:

Met alleen een topicje kom je er niet. Als je wil emigreren ga je toch zelf op onderzoek uit hoe je dat moet aanpakken. Via de ambassade, via organisaties die je erbij kunnen helpen etc. Je zoekt uit welke papieren je nodig hebt enzo. Op internet is tegenwoordig alles te vinden. En de vragen die je hier stelt en de reden waarom je wil emigreren komen gewoon wat knullig over. Alsof je zelf er nog totaal niks vanaf weet. En dat blijkt ook wel, want je bent er nog nooit geweest. Om te emigreren moet je goed zelf dingen kunnen regelen en uitzoeken en dan is een topicje op het viva-forum openen niet echt een goed begin. Dat is ook wat de mensen je hier duidelijk willen maken. Niet om je af te kraken ofzo, maar je hebt duidelijk niks aan voorwerk gedaan of opgezocht zelf over dit onderwerp. Zon en nederlands praten is geen goede basis om te emigreren.

Natuurlijk is een topic op Viva niet alles waar ik informatie achterhaal. En heb wel degelijk op internet gekeken.

Alleen je komt er pas achter of het iets is als je er naartoe gaat. En dat ga ik binnenkort. Waarschijnlijk in de zomer.

Nee natuurlijk is dat geen goede basis. Maar kunnen wel belangrijke punten zijn. Wat bij andere landen niet kan.
quote:ster89 schreef op 07 mei 2012 @ 10:24:

Eh Louise.. Als je denkt dat mensen hier over het niet bestaan van HEMA's zeuren dan heb je niet goed gelezen.

En Rocks, mensen die je hier advies geven kunnen ook mensen zijn die zelf zijn geëmigreerd wat al dan niet de Antillen zijn. We gaan hier echt niets roepen als we geen ervaring hebben. En ja, ik heb er ook een poos gewoond.Cootjep schrijft dat even naar de HEMA gaan er niet in zit. Vandaar dat ik over de HEMA begon. Om het nu zeuren te noemen...
Poep, wie heeft jou gescheten?
Snap ik Louise maar omdat je dat voorbeeld juist breed aan het uitmeten was in je post, ik bedoelde het niet onaardig. Eigenlijk meer wat Yvetje zegt.
Waarom nu al dingen uitzoeken als je niet eens weet of je het er leuk vind? Het heeft nu toch geen zin om werk te zoeken ofzo, terwijl je er na je vakantie misschien geen reet aan vind? Ga er eerst eens heen en kijk dan verder, die volgorde is logischer
quote:Ivetje schreef op 07 mei 2012 @ 10:40:

Waarom nu al dingen uitzoeken als je niet eens weet of je het er leuk vind? Het heeft nu toch geen zin om werk te zoeken ofzo, terwijl je er na je vakantie misschien geen reet aan vind? Ga er eerst eens heen en kijk dan verder, die volgorde is logischer Ik vind het ook leuk om dingen alvast uit te zoeken. En kan het maar alvast weten toch? Nooit verkeerd om zulke dingen te weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven