Ook Nederland is euro zat.

07-05-2012 10:00 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... and_is_Europa_zat___.html

YES!

Zo snel mogelijk stoppen met die Euro.
quote:sabrina73 schreef op 07 mei 2012 @ 11:51:

[...]

De grote vraag blijft; waarom stemmen er dan zoveel mensen op hem. Is Nederland zo dom?? Of zijn er andere redenen?

Ik denk dat hij stemmen krijgt omdat hij in het gapende gat springt waar andere partijen liever omheen kijken.

Het feit dat Wilders er is komt denk ik doordat de grote partijen doof en blind zijn geweest voor zorgen onder kiezers.
quote:sabrina73 schreef op 07 mei 2012 @ 11:51:

[...]

De grote vraag blijft; waarom stemmen er dan zoveel mensen op hem. Is Nederland zo dom?? Of zijn er andere redenen?

Veel mensen zijn verongelijkt, voelen zich achtergesteld of voelen zich miskend. Vermeng dat met een gebrek aan verantwoordelijkheid voor eigen emoties en leven en voila: je zoekt een schuldige waar je je emoties op kunt botvieren. Wilders doet niet liever dan "schuldigen" aanbieden, op een zilveren presenteerblaadje.

Wilders vervult dus wel degelijk een behoefte.

Je ziet vaak dat mensen die een wat hogere sociale status hebben, wel zelf verantwoordelijkheid nemen bij de inrichting van hun leven en die behoefte dus niet zo hebben, daar ontlenen ze doorgaans die status ook aan. Ik heb het dus niet over rijkere mensen of slimmere of intelligentere mensen maar over mensen met een hogere sociale status.
quote:wynette schreef op 07 mei 2012 @ 11:55:

[...]

Ik denk dat hij stemmen krijgt omdat hij in het gapende gat springt waar andere partijen liever omheen kijken.

Het feit dat Wilders er is komt denk ik doordat de grote partijen doof en blind zijn geweest voor zorgen onder kiezers.

Of zijn de kiezers er juist blind voor? Links heeft namelijk juist helemaal niet de deuren voor immigranten open gezet, rechts had ze nodig, links maakte zich er al zorgen om. Het was dan ook juist Cohen die er voor heeft gezorgd dat er uiteindelijk minder binnenkwamen.

Wilders' issues stonden allang op de agenda's, alleen zijn die agenda's zonder populistisch geklets niet interessant genoeg voor de meeste mensen.
Ik hoorde gister Bolkenstein iets zeggen op tv.

En dat geldt denk ik voor vele Nederlanders.

Korte Termijn denken en de Lange Termijn uit het oog verliezen.
Het was de VVD, ja ik herhaal de VVD die de immigranten hier heen heeft gehaald. En het was de PVDA, ik herhaal: de PVDA, die erop tegen was omdat dit de positie van de Nederlandse arbeider zou ondermijnen.
.
quote:Vl43inder schreef op 07 mei 2012 @ 12:01:

Wilders vervult dus wel degelijk een behoefte.

Je ziet vaak dat mensen die een wat hogere sociale status hebben, wel zelf verantwoordelijkheid nemen bij de inrichting van hun leven en die behoefte dus niet zo hebben, daar ontlenen ze doorgaans die status ook aan. Ik heb het dus niet over rijkere mensen of slimmere of intelligentere mensen maar over mensen met een hogere sociale status.Mensen met een hogere sociale status kopen of huren geen huizen in prachtwijken, ze kijken wel linker uit. Ja, dan is het makkelijk PvdA of Groenlinks stemmen.
quote:Vl43inder schreef op 07 mei 2012 @ 12:07:

[...]

Of zijn de kiezers er juist blind voor? Links heeft namelijk juist helemaal niet de deuren voor immigranten open gezet, rechts had ze nodig, links maakte zich er al zorgen om. Het was dan ook juist Cohen die er voor heeft gezorgd dat er uiteindelijk minder binnenkwamen.

Wilders' issues stonden allang op de agenda's, alleen zijn die agenda's zonder populistisch geklets niet interessant genoeg voor de meeste mensen.Ik zeg de grote partijen, niet links of rechts.
quote:Twinkle1001 schreef op 07 mei 2012 @ 12:24:

[...]

Mensen met een hogere sociale status kopen of huren geen huizen in prachtwijken, ze kijken wel linker uit. Ja, dan is het makkelijk PvdA of Groenlinks stemmen.Eensch.
Nu Frankrijk weer links wordt? Ik denk dat Hollande veel wil, maar als ik het goed heb begrepen wil hij zoveel mogelijk Fransen weer aan een baan helpen? Sarko was rechts, maar schijnbaar heeft hij toch niet goed gedaan, anders was hij wel juichend herkozen.

Je zou ook kunnen zeggen om het populistische plaatje om te draaien: rechts is goed geweest voor hebzucht, bekrompenheid, xenofobie en hufterigheid. Als je daar blij mee bent, dan kruis je bij de verkiezingen Wilders aan, Wynette, maar ik denk dat die voorlopig is uitgespeeld.
quote:-susv- schreef op 07 mei 2012 @ 12:39:

[...]

Ik bedoelde natuurlijk teruggaan naar de gulden, dank je voor het laten zien van mijn fout.
quote:duistercontinent schreef op 07 mei 2012 @ 12:49:

Nu Frankrijk weer links wordt? Ik denk dat Hollande veel wil, maar als ik het goed heb begrepen wil hij zoveel mogelijk Fransen weer aan een baan helpen? Sarko was rechts, maar schijnbaar heeft hij toch niet goed gedaan, anders was hij wel juichend herkozen.

Je zou ook kunnen zeggen om het populistische plaatje om te draaien: rechts is goed geweest voor hebzucht, bekrompenheid, xenofobie en hufterigheid. Als je daar blij mee bent, dan kruis je bij de verkiezingen Wilders aan, Wynette, maar ik denk dat die voorlopig is uitgespeeld.Geen Wilders voor mij.
quote:Twinkle1001 schreef op 07 mei 2012 @ 12:24:

[...]

Mensen met een hogere sociale status kopen of huren geen huizen in prachtwijken, ze kijken wel linker uit. Ja, dan is het makkelijk PvdA of Groenlinks stemmen.Hoe bedoel je? Zijn PvdA en Groenlinks niet links genoeg? Kan me voorstellen als je meer van de PVV bent. De PVV is, afgezien van de haat tov het buitenland, net zo links als de SP.
quote:Vl43inder schreef op 07 mei 2012 @ 13:17:

[...]

Hoe bedoel je? Zijn PvdA en Groenlinks niet links genoeg? Kan me voorstellen als je meer van de PVV bent. De PVV is, afgezien van de haat tov het buitenland, net zo links als de SP.

Geert Wilders springt in het gat van de overlast van migranten in achterstandswijken.

Daar hebben de Femke Halsema's weinig last van in Amsterdam Zuid.
Ik heb niet veel kaas gegeten van economie, maar ik weet er wel genoeg van dat mensen die de gulden terug willen oerdom zijn en er helemaal geen kaas van gegeten hebben.

En daar laat ik het verder bij. Ik ben hardstikke gek ook dat ik überhaupt nog reageer op een OP gebaseerd op een stukje uit de slechtste krant van NL over de vervelendste onderbuikpoliticus van heel NL.
.
Ok het is hartstikke ipv hardstikke. Verder snap ik je reactie niet helemaal.

Het is de gulden. Geen kaas ergens van gegeten hebben is een normale uitdrukking en achter ook had een komma gekund.

Maar wat wil je hiermee verder zeggen?

Ik schrijf best fatsoenlijk Nederlands en volgens mij snap je dondersgoed wat ik bedoel.
.
Wilders zegt wat mensen willen horen. Dat is "het spel" van de politiek. Ik weet nog niet wat ik ga stemmen, want ik moet eerst alle programma's weer doorspitten. Ik weet zelf nog niet wat het beste is, blijven in een kwakkelende eurozone, of weer opnieuw een eigen munt slaan. (Ik neem aan dat dit geen gulden meer wordt.) Daarvoor zou ik me meer in het onderwerp moeten verdiepen. Maar het zijn hoe dan ook geen makkelijke keuzes.
Ah ik dacht dat je doelde op m'n vrij slechte grammaticale zinsconstructie
Waarom Wilders was een vraag:

Omdat hij met een vingertje wijst: het is de schuld van die, die en die.

Pffffffff denken alle volgers, het ligt gelukkig niet aan ons, we kunnen een ander de schuld geven en geen verantwoordelijkheid.
quote:Vl43inder schreef op 07 mei 2012 @ 13:17:

[...]

Hoe bedoel je? Zijn PvdA en Groenlinks niet links genoeg? Kan me voorstellen als je meer van de PVV bent. De PVV is, afgezien van de haat tov het buitenland, net zo links als de SP.De PVV is niet links, nogmaals : de PVV heeft dingen van de SP gejat en dat is iets totaal anders!
Ja maar het zijn wel linkse dingen die ze jatten.
quote:galadriel schreef op 07 mei 2012 @ 14:46:

Waarom Wilders was een vraag:

Omdat hij met een vingertje wijst: het is de schuld van, die, die en die.

Pffffffff denken alle volgers, het ligt gelukkig niet aan ons, we kunnen een ander de schuld geven.

Wilders omdat er ooit een referendum was waarin heel duidelijk de meerderheid van de Nederlandse bevolking NEE had gestemd , de meerderheid heeft tegen europa gestemd en de zittende regering heeft indertijd zijn zin gewoon doorgedrukt.

En nee ik heb niet op Geert gestemd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven