Eerste échte kookboek

07-05-2012 17:39 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het oefenen met koken, maar heb toch wat hulp nodig. Kan iemand mij een goed, makkelijk (maar niet te makkelijk) beginners kookboek adviseren met lekkere recepten?
Het basiskookboek van AH, daar staat echt van alles in. Een topper die ik al jaren gebruik!!
quote:truffelmaffia schreef op 07 mei 2012 @ 18:03:

[...]

Ik kook nu zo'n 10 jaar, maar nog altijd moet ik de achterkant lezen als ik een Knorr wereldgerecht heb.

Of bij macaroni hoeveel water er bij de mix moet.

Ik kan dus echt niet op gevoel koken.
quote:nephthys schreef op 07 mei 2012 @ 19:07:

Ons Kookboek van de boerinnenbond (ieder Vlaams gezin heeft het in huis). Standaardwerk met alles in.

[afbeelding]

O die wil ik ook.

Kopen als ik weer in Vlaanderen ben.
quote:galadriel schreef op 07 mei 2012 @ 18:55:

[...]

De site is leuker dan het kookboek, dat is redelijk beperkt.

en niet echt een knaller.

Ik vind boeken alleen praktischer dan een site/ipad in de keuken

Maar op de site vind je inderdaad al heel veel.
(ik heb mijn iPad gewoon op de kookboekhouder in de keuken, ook heel praktisch )
quote:galadriel schreef op 07 mei 2012 @ 19:31:

[...]

O die wil ik ook.

Kopen als ik weer in Vlaanderen ben.Gratis verzending bij Bol.com

http://www.bol.com/nl/p/ons-kookboek/1001004011011783/
quote:galadriel schreef op 07 mei 2012 @ 20:22:

(ik heb mijn iPad gewoon op de kookboekhouder in de keuken, ook heel praktisch )Maar dat swipen als je net koekjesdeeg hebt gemaakt
Ik heb een hele stapel kookboeken maar gebruik ze ook meer voor inspiratie dan dat ik er daadwerkelijk recepten uit maak.

Waar ik wel geregeld op kijk is snelklaar. Niet te ingewikkeld en leuke variaties op standaard recepten vind ik.
You only live once, but if you do it right, once is enough.
http://www.kokenzonderpak ... rpen-die-worden-behandeld
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:bammetjebamie schreef op 07 mei 2012 @ 19:31:

[...]

Oke, ik kan niet koken.

Maar toch he... zegt mijn vriend altijd: "Heerlijk schat." als ik een pakjesmacaroni/pakjesnasi/-bami op tafel voor de tv () heb gezet.

Ik denk er wel over om vaker met verse ingediënten te gaan koken. Denk niet dat ik het echt uit de losse pols kan, dus met een recept erbij.
Ik zeg ook: het margriet kookboek. Perfecte aanwijzingen hoe lang iets moet koken of bakken.

Ik gebruik 'm nog steeds zo nu en dan om groente o.i.d. wat ik niet veel koop te maken.
leef je leven
Ik vind de kookboeken van Donna Hay erg goed. De recepten worden goed uitgelegd en veel mooie foto's. Verder de 'Basic Cooking' serie (basic cooking 1&2, basic backing etc.)
Absoluut Kook Ook.

Er staat van werkelijk ieder product in hoe je het moet klaar maken, met advies, foto's, uitleg en recepten.

Ik zoek er nog wel eens iets in op en ik heb 't toch al jaren.

Kook ook
Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 07 mei 2012 @ 18:36:

zoek eens op Eugen Pauli's complete leerboek voor de keuken.

Het kookboek wat ik op school kreeg :) duidelijke klassieke recepten. 20 jaar later gebruik ik het nog steeds samen met het amsterdamse huishoudschool kookboek (die rode )
Ik dacht ook aan deze twee boeken. Eugen Pauli's heb ik een keer geleend van een kok en het huishoudschool kookboek heb ik zelf thuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven