Geld & Recht alle pijlers

UWV hoe wijzigingen berekenen?

07-05-2012 19:32 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een uitkering en werk er sinds kort wat uren bij. Ik heb een deal met een bedrijf gemaakt, waar ik eerst een investering voor heb moeten doen, en waarvoor ik nu wekelijks een bedrag ontvang.

Ik werk niet zo heel veel uren en vraag me af hoe ik kan berekenen wat ik aan het UWV moet doorgeven?

Ik wil natuurlijk mijn investering er eerst uithebben en geef alle aangekochte materialen voor het werk op aan de belasting. Wie weet hoe het zit?
Geen idee wat voor een uitkering je hebt?

Ik heb een WIA en stuur mijn salarisstrookje elke maand op. (wisselende inkomsten) Hun bereken dan wat ik terug miet betalen. Dit is zo'n 70%.

En je moet aan de belasting invullen waar je loonheffing afgaat. Loon Uwv of loon bedrijf.

Verdiep je hier wel in voordat je voor verrassingen komt te staan.

Op de site van de uwv kun je veel vinden. En anders bellen en hopen iemand aan de lijn te krijgen die er verstand van heeft

Succes.
Ik vind het ook belangrijk dat ik het geld dat ik geïnvesteerd heb (geleend) eruit haal.
Wat bedoel je daar precies mee Imazigen? En om wat voor uitkering gaat het hier?
Lekker onduidelijk verhaal zo. Waarom vraag je het niet aan het UWV... was het een legale investering of onderhandse handjeklap?! Klinkt namelijk als een constructie waar het UWV niet zonder meer mee akkoord gaat....
Klinkt een beetje als Tupperware/Oriflame/Herbalife o.i.d. Voorraad inkopen en weer proberen te verkopen. En je wil eerst je investering terug voordat het wordt verrekend met je uitkering?
wat voor soort uitkering heb je?

heb je dit betaalde werk van te voren besproken met het uwv?

heb je een arbeidscontract van deze werkgever

je krijgt toch een loonstrook aan het einde van de maand?
Heb je WW? Dan moet je aangeven wat je uurloon is en hoeveel uur je werkt, ongeacht 'investeringen' of wat dan ook.
of je eerst je investering terugverdiend in goederen, het feit dat je aan het werk bent naast je uitkering had je dit al vooraf bespreekbaar moeten maken met uwv
Ik heb een WW en WAO uitkering. Heb mij pas laten inschrijven als zelfstandige bij de KvK. Ik heb van het UWV begrepen dat ik werk hiernaast mag doen (ik werk een beperkt aantal uren i.v.m. mijn slechte gezondheid) en dat ik dat op het wijzingingsformulier aan hen meld.

Nu heb ik dus een deal gemaakt met een bedrijf waarvoor ik workshops ga geven, die investering gaat over de materialen die we tijdens de workshops gebruiken.
Als ik het goed begrijp dan wil je een investering in je bedrijf gaan verrekenen met een WW-uitkering?

Volgens mij werkt dat zo niet.
@to

Investeringen verrekenen kan volgens mij niet. Je dient via het wijzigingsformulier aan te geven hoeveel uur je gaat werken en wat je daarbij per uur gaat verdienen, als dit wisselt kun je elke maand een overzicht opsturen.
dus je bent zzp-geworden voor een x aantal uur per maand? uwv kan jou hier het beste verder mee helpen denk ik
Beste Imazigen,

Bij inkomsten uit zelfstandige arbeid Betaalt UWV je WAO als voorschot

Achteraf berekend UWV of je teveel of te weinig hebt ontvangen.

UWV kijkt naar je aangifte inkomstenbelasting, die wij krijgen van de Belastingdienst.

Heb je al een duidelijk beeld van je verdiensten?

Meldt dit dan aan UWV.

Dit kan voorkomen dat je een te hoog voorschot gaat ontvangen en dus een groot bedrag moet gaan terugbetalen.

Bij je WW-uitkering zijn er verschillende manieren van korten.

Dit is afhankelijk van de afspraken die je met je arbeidsdeskundige/werkcoach hierover hebt gemaakt.

Mogelijkheden zijn dat je als freelancer wordt beschouwd, je hebt een startperiode zelfstandige toegekend gekregen of je bent zonder afspraken/met toestemming gestart als zelfstandige.

Voor meer informatie over je persoonlijke situatie kun je het beste met UWV contact opnemen.

Je kunt bij de belastingdienst informeren hoe je de investeringen die je hebt gedaan kunt verwerken in je aangifte.

Actuele informatie over een eigen bedrijf starten vanuit een WW-uitkering vind je hier:http://bit.ly/eCiagF

Ik wens je veel succes met je bedrijf.

Met vriendelijke groet,

Ella

UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven