Bamboe in kuip

08-05-2012 16:06 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een bamboe plant gekocht en die wil ik in een kuip in mijn tuin zetten. Ik zet 'm in een kuip omdat ie anders mijn hele tuin over gaat nemen. Maar nou zit ik met het volgende: als ik geen afwateringsgaatjes maak in die kuip kan het water niet weg lopen en ben ik bang dat ie zal verzuipen. Maar als ik er wél gaatjes in maak voor het overtollige water dan vrees ik dat ie alsnog buiten de kuip gaat groeien.

Ik ben al aan het googlen geweest maar ik kan hier niks over vinden. Wie weet het antwoord? Alvast bedankt!
Zelfs in een goed afgesloten kuip gaat bamboe door je tuin woekeren, weet ik uit ervaring. Begin er niet aan zou ik bijna willen zeggen, is echt onkruid
Tja Gizz, de bamboe staat al in de tuin te wachten dus die waarschuwing is een beetje te laat.

Hoop dat er nog iemand is die mijn vraag kan beantwoorden over de afwateringsgaatjes.
Absoluut geen gaatjes in de kuip maken, want met gaatjes gaat 't zeker woekeren. Al heb je tegenwoordig ook niet-woekerende bamboe, je zou waar je de bamboe hebt gekocht even kunnen vragen of je toevallig het geluk hebt een niet woekerende variant te hebben.

Maar alle bamboe is in principe taai genoeg om te overleven in een kuip zonder gaatjes.
Miranda, geen gaatjes dus, check. Ik ga 'm zo als het even stopt met regenen in die kuip zetten. Ik hoop dat het goed gaat!
Komt vast goed, bamboe zuipt aardig wat weg, dus ik denk dat je eerder kans hebt dat je 's zomers regelmatig water bij moet geven dan dat ie verzuipt. En mooi is het wel, vooral als het wat groter wordt en gaat ruisen in de wind!
Je kunt er wel gaatjes in boren hoor. Daarna de binnenkant van de kuip bekleden met worteldoek. Ga je die kuip ingraven?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Het lijkt me zo lastig voetballen.
Gewoon op zoek gaan naar niet-woekerende bamboe. Er zijn genoeg soorten die zich niet als onkruid gaan gedragen.
quote:StabiloBoss schreef op 08 mei 2012 @ 17:00:

Het lijkt me zo lastig voetballen.
quote:StabiloBoss schreef op 08 mei 2012 @ 17:00:

Het lijkt me zo lastig voetballen.Ik zou het niet missen hoor. En als er toch gegraven wordt, doe de Arena er dan naast.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven