Overbezorgd?
dinsdag 8 mei 2012 om 16:09
Hoi mede viva leden, er moet me iets van het hart..
Even een voorgeschiedenis:
M'n kleine meid is (zoals ik het altijd maar benoem) verkouden geboren. Ze heeft tijdens of net na de bevalling een infectie opgelopen en 8 dagen in het zkh gelegen en antibiotica gekregen.
Vanaf de geboorte is ze af en aan verkouden, loopneus, groene smurriesnot noem maar op. Waterpokken en een dubbele binnenoorontsteking zijn ook al voorbij gekomen.
Zojuist met m'n dochtertje (nu 15 maanden) naar de huisarts geweest omdat ze ontstoken oogjes heeft. Normaal gesproken niets ernstigs, alleen nu komt er groene pus uit haar ooghoeken. Zowel de binnenste als de buitenste..
Vanochtend zaten er allemaal groene korsten aan d'r wimpers geplakt.. Regelmatig schoonmaken met afgekoeld gekookt water schijnt ook niet echt te helpen..
De ha zegt dat we het maar moeten uitzitten.. het is gewoon een verkoudheid die dit keer op haar ogen slaat.
Toen m'n dochtertje een week of 4 oud was (en net uit het zkh) ben ik ook met haar naar deze ha geweest, ook weer vanwege benauwdheid en dichte neus e.d. (waardoor ze toen ze 2 dagen oud was, is opgenomen) Hij zei me toen : " Kinderen zijn om de haverklap verkouden, ik hoop niet dat je dan elke keer hier op de stoep staat.." Sta je daar als kersverse moeder..
Ik heb door zijn houding het gevoel dat ik als overbezorgd wordt afgewimpeld..
Ligt het echt aan mij? Ben ik dan te bezorgd? Of hoe noem je dat, een hypochonder?
Even een voorgeschiedenis:
M'n kleine meid is (zoals ik het altijd maar benoem) verkouden geboren. Ze heeft tijdens of net na de bevalling een infectie opgelopen en 8 dagen in het zkh gelegen en antibiotica gekregen.
Vanaf de geboorte is ze af en aan verkouden, loopneus, groene smurriesnot noem maar op. Waterpokken en een dubbele binnenoorontsteking zijn ook al voorbij gekomen.
Zojuist met m'n dochtertje (nu 15 maanden) naar de huisarts geweest omdat ze ontstoken oogjes heeft. Normaal gesproken niets ernstigs, alleen nu komt er groene pus uit haar ooghoeken. Zowel de binnenste als de buitenste..
Vanochtend zaten er allemaal groene korsten aan d'r wimpers geplakt.. Regelmatig schoonmaken met afgekoeld gekookt water schijnt ook niet echt te helpen..
De ha zegt dat we het maar moeten uitzitten.. het is gewoon een verkoudheid die dit keer op haar ogen slaat.
Toen m'n dochtertje een week of 4 oud was (en net uit het zkh) ben ik ook met haar naar deze ha geweest, ook weer vanwege benauwdheid en dichte neus e.d. (waardoor ze toen ze 2 dagen oud was, is opgenomen) Hij zei me toen : " Kinderen zijn om de haverklap verkouden, ik hoop niet dat je dan elke keer hier op de stoep staat.." Sta je daar als kersverse moeder..
Ik heb door zijn houding het gevoel dat ik als overbezorgd wordt afgewimpeld..
Ligt het echt aan mij? Ben ik dan te bezorgd? Of hoe noem je dat, een hypochonder?
anoniem_146555 wijzigde dit bericht op 08-05-2012 16:14
Reden: traanbuisjes = ooghoeken
Reden: traanbuisjes = ooghoeken
% gewijzigd
dinsdag 8 mei 2012 om 17:18
en 6 maanden hoesten na een verkoudheid schijnt ook normaal te zijn ,
had mijn dochter die nu 1.5 is
mijn dochter heeft nu denk ik 3 of 4x ontstoken oogjes gehad , als het de dag nadat het begon niet minder werd belde ik de HA en kreeg ik een zalfje
de eerste maal was nogal apart want haar vader en ik hadden het ook liepen we daar met zijn drietjes
had mijn dochter die nu 1.5 is
mijn dochter heeft nu denk ik 3 of 4x ontstoken oogjes gehad , als het de dag nadat het begon niet minder werd belde ik de HA en kreeg ik een zalfje
de eerste maal was nogal apart want haar vader en ik hadden het ook liepen we daar met zijn drietjes
dinsdag 8 mei 2012 om 17:18
@miffy, ik was serieus en spreek uit ervaring. Mijn oudste had tot aan nu elke maand wel wat. Elk virusje dat rondging kreeg hij, zeker 2x per jaar longontsteking en er kwam altijd wel ergens snot of pus uit.
Het is trouwens helemaal niet vreemd dat kleine kinderen weinig afweer hebben, dit moet allemaal nog opgebouwd worden. En allergietesten op zo'n jonge leeftijd zijn vaak vals positief, of negatief terwijl ze wel een allergie hebben. Elke dokter weet dat. Los daarvan TO begrijp ik heel goed dat je het rot vind om je kleintje steeds ziek en niet lekker ziet zijn. Maar het word echt beter naarmate ze ouder worden. Zoon van 6 is de laatste 6 maanden niet meer ziek geweest, ik ben zo blij dat hij er een beetje overheen is
Het is trouwens helemaal niet vreemd dat kleine kinderen weinig afweer hebben, dit moet allemaal nog opgebouwd worden. En allergietesten op zo'n jonge leeftijd zijn vaak vals positief, of negatief terwijl ze wel een allergie hebben. Elke dokter weet dat. Los daarvan TO begrijp ik heel goed dat je het rot vind om je kleintje steeds ziek en niet lekker ziet zijn. Maar het word echt beter naarmate ze ouder worden. Zoon van 6 is de laatste 6 maanden niet meer ziek geweest, ik ben zo blij dat hij er een beetje overheen is
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
dinsdag 8 mei 2012 om 17:19
quote:ikbenevelyn schreef op 08 mei 2012 @ 17:18:
en 6 maanden hoesten na een verkoudheid schijnt ook normaal te zijn ,
had mijn dochter die nu 1.5 is
mijn dochter heeft nu denk ik 3 of 4x ontstoken oogjes gehad , als het de dag nadat het begon niet minder werd belde ik de HA en kreeg ik een zalfje
de eerste maal was nogal apart want haar vader en ik hadden het ook liepen we daar met zijn drietjes
Ja het schijnt erg besmettelijk te zijn..
Maar vervelend, 6 maanden lang hoesten.. ben je erachter gekomen wat het was? Of is het vanzelf weer over gegaan?
en 6 maanden hoesten na een verkoudheid schijnt ook normaal te zijn ,
had mijn dochter die nu 1.5 is
mijn dochter heeft nu denk ik 3 of 4x ontstoken oogjes gehad , als het de dag nadat het begon niet minder werd belde ik de HA en kreeg ik een zalfje
de eerste maal was nogal apart want haar vader en ik hadden het ook liepen we daar met zijn drietjes
Ja het schijnt erg besmettelijk te zijn..
Maar vervelend, 6 maanden lang hoesten.. ben je erachter gekomen wat het was? Of is het vanzelf weer over gegaan?
dinsdag 8 mei 2012 om 17:21
quote:mali30 schreef op 08 mei 2012 @ 17:18:
@miffy, ik was serieus en spreek uit ervaring. Mijn oudste had tot aan nu elke maand wel wat. Elk virusje dat rondging kreeg hij, zeker 2x per jaar longontsteking en er kwam altijd wel ergens snot of pus uit.
Het is trouwens helemaal niet vreemd dat kleine kinderen weinig afweer hebben, dit moet allemaal nog opgebouwd worden. En allergietesten op zo'n jonge leeftijd zijn vaak vals positief, of negatief terwijl ze wel een allergie hebben. Elke dokter weet dat. Los daarvan TO begrijp ik heel goed dat je het rot vind om je kleintje steeds ziek en niet lekker ziet zijn. Maar het word echt beter naarmate ze ouder worden. Zoon van 6 is de laatste 6 maanden niet meer ziek geweest, ik ben zo blij dat hij er een beetje overheen is
Die gedachte hou ik ook in m'n achterhoofd, dat ze er vast en zeker overheen zal groeien. En het is idd zo geweest dat ik op een gegeven moment dacht : " Wat is het volgende?"
Maar zo te horen ben ik absoluut niet de enige hierin!
@miffy, ik was serieus en spreek uit ervaring. Mijn oudste had tot aan nu elke maand wel wat. Elk virusje dat rondging kreeg hij, zeker 2x per jaar longontsteking en er kwam altijd wel ergens snot of pus uit.
Het is trouwens helemaal niet vreemd dat kleine kinderen weinig afweer hebben, dit moet allemaal nog opgebouwd worden. En allergietesten op zo'n jonge leeftijd zijn vaak vals positief, of negatief terwijl ze wel een allergie hebben. Elke dokter weet dat. Los daarvan TO begrijp ik heel goed dat je het rot vind om je kleintje steeds ziek en niet lekker ziet zijn. Maar het word echt beter naarmate ze ouder worden. Zoon van 6 is de laatste 6 maanden niet meer ziek geweest, ik ben zo blij dat hij er een beetje overheen is
Die gedachte hou ik ook in m'n achterhoofd, dat ze er vast en zeker overheen zal groeien. En het is idd zo geweest dat ik op een gegeven moment dacht : " Wat is het volgende?"
Maar zo te horen ben ik absoluut niet de enige hierin!
dinsdag 8 mei 2012 om 17:27
nou,
mijn familie en vrienden wezen me er steeds op dat ze zo lang hoestte ,
ze was ook behoorlijk lang verkouden geweest ,
ik heb toen gebelt naar de HA met de vraag of het nou gezond is dat ze zo lang hoest,
HA belde mij terug en vroeg of ze verkouden was geweest onlangs en dat was het geval,
waarop hij zei dat dat soms behoorlijk lang kan duren voor ze uit gehoest zijn.
mijn dochter heeft trouwens hooikoorts,
ik heb dat ook en ik herken het,
zo vlak voor de lente tot vlak voor de zomer meestal, loop ik te niezen heb ik traanogen en last van mijn keel,
mijn dochter heeft dat ook,
laatst las ik een artikel in het Zhuis over allergieen en daarin stond dat mensen met pollenallergie ook vaak allergisch zijn voor fruit,
dat ben ik dus ook,
waarop ik mijn dochter meteen oa aardbeien heb gegeven en jawel ze zat de volgende dag onder de galbultjes net als ik.
het komt misschien heel lullig over dat ik mijn dochter dingen geef waarvan ik weet dat ze er misschien op reageerd,
maar als ze een allergie heeft wil ik dat weten,
en die tests van de arts , nouja dat hoef ik niet uit te leggen denk ik.
mijn familie en vrienden wezen me er steeds op dat ze zo lang hoestte ,
ze was ook behoorlijk lang verkouden geweest ,
ik heb toen gebelt naar de HA met de vraag of het nou gezond is dat ze zo lang hoest,
HA belde mij terug en vroeg of ze verkouden was geweest onlangs en dat was het geval,
waarop hij zei dat dat soms behoorlijk lang kan duren voor ze uit gehoest zijn.
mijn dochter heeft trouwens hooikoorts,
ik heb dat ook en ik herken het,
zo vlak voor de lente tot vlak voor de zomer meestal, loop ik te niezen heb ik traanogen en last van mijn keel,
mijn dochter heeft dat ook,
laatst las ik een artikel in het Zhuis over allergieen en daarin stond dat mensen met pollenallergie ook vaak allergisch zijn voor fruit,
dat ben ik dus ook,
waarop ik mijn dochter meteen oa aardbeien heb gegeven en jawel ze zat de volgende dag onder de galbultjes net als ik.
het komt misschien heel lullig over dat ik mijn dochter dingen geef waarvan ik weet dat ze er misschien op reageerd,
maar als ze een allergie heeft wil ik dat weten,
en die tests van de arts , nouja dat hoef ik niet uit te leggen denk ik.
dinsdag 8 mei 2012 om 17:27
Mali, ik heb ook zo'n kwakkelaar in huis We zijn het eens dus.
TO, niks mis met naar de huisarts gaan als je je zorgen maakt én de assistente dat adviseert . Wat dat betreft vind ik je niet overbezorgd. Ik zie alleen niet helemaal waar de man nou de mist in gegaan is: hij heeft naar je dochter gekeken, en aangegeven waarom afwachten de beste oplossing is. Prima, zou ik denken.
TO, niks mis met naar de huisarts gaan als je je zorgen maakt én de assistente dat adviseert . Wat dat betreft vind ik je niet overbezorgd. Ik zie alleen niet helemaal waar de man nou de mist in gegaan is: hij heeft naar je dochter gekeken, en aangegeven waarom afwachten de beste oplossing is. Prima, zou ik denken.
dinsdag 8 mei 2012 om 18:36
Koude thee is idd ook een goed middeltje tegen ontstoken ogen;-)
Mijn vorige huisarts was ook zo'n sukkel, vent nam mij nooit serieus. Ben toen naar een andere huisarts gegaan en echt van de hel in de hemel beland!
Huisartsen hebben vaak iets van ooh heb je weer zo'n overbezorgde moeder. Ga op je eigen gevoel af!!
Mijn vorige huisarts was ook zo'n sukkel, vent nam mij nooit serieus. Ben toen naar een andere huisarts gegaan en echt van de hel in de hemel beland!
Huisartsen hebben vaak iets van ooh heb je weer zo'n overbezorgde moeder. Ga op je eigen gevoel af!!
dinsdag 8 mei 2012 om 18:51
Ik denk dat je gewoon een valse start hebt gehad met deze arts en dat dat nu nog door werkt. Met jouw gang naar het spreekuur was niets mis (het werd je geadviseerd), met zijn advies (de standaard aanpak bij dit soort klachten was niets mis.
Wel denk ik dat hij je in een eerder stadium wellicht serieuzer had moeten nemen. Als een baby ruim een week in het ziekenhuis heeft gelegen zou hij moeten begrijpen dat je als ouder wat alerter bent op dingen als benauwdheid. Als hij je anders benaderd had en rustig het een en ander over verkoudheden had uitgelegd, dan had je je waarschijnlijk heel anders gevoeld.
Maar om op je post terug te komen: nee, ik vind je niet overbezorgd. En nee, met het advies van de arts was niets mis, maar waarschijnlijk had hij het ook wat anders kunnen brengen.
Wel denk ik dat hij je in een eerder stadium wellicht serieuzer had moeten nemen. Als een baby ruim een week in het ziekenhuis heeft gelegen zou hij moeten begrijpen dat je als ouder wat alerter bent op dingen als benauwdheid. Als hij je anders benaderd had en rustig het een en ander over verkoudheden had uitgelegd, dan had je je waarschijnlijk heel anders gevoeld.
Maar om op je post terug te komen: nee, ik vind je niet overbezorgd. En nee, met het advies van de arts was niets mis, maar waarschijnlijk had hij het ook wat anders kunnen brengen.
dinsdag 8 mei 2012 om 19:46
De grootste taak van huisartsen is controleren en geruststellen. Bij de meeste consulten op een dag doen ze niet anders. Het is dus helemaal prima om de assistente te bellen met een vraag, en langs te komen als zij dat zegt. Dat maakt je niet overbezorgd. Het is niet alsof je de huisartsenpost 's nachts hebt gebeld, je hebt gewoon advies gevraagd en dat opgevolgd. Daar is de huisarts voor. En dat maakt de gezondheidszorg niet duurder, zo worden specialisten juist vrijgehouden van dit soort kleine dingen.
Ik zou niet meer naar deze arts gaan. In mijn oude praktijk zat ook zo'n laconieke arts, geen enkel inlevingsvermogen. Na een paar vervelende ervaringen heb ik gewoon aan de assistente steeds gevraagd om een afspraak met de andere arts. Wat hij in het begin tegen je heeft gezegd kan echt niet!
Wat de ontstoken ogen betreft, geef je toevallig nog borstvoeding? Dat in het oogje druppelen is echt het snelste middel. Anders kun je afgekoelde kamillethee gebruiken. Het helpt echt, mijn dochter heeft mij al eens aangestoken (het is heel besmettelijk!), en toen was koude thee echt fijn tegen het branderige gevoel.
Ik zou niet meer naar deze arts gaan. In mijn oude praktijk zat ook zo'n laconieke arts, geen enkel inlevingsvermogen. Na een paar vervelende ervaringen heb ik gewoon aan de assistente steeds gevraagd om een afspraak met de andere arts. Wat hij in het begin tegen je heeft gezegd kan echt niet!
Wat de ontstoken ogen betreft, geef je toevallig nog borstvoeding? Dat in het oogje druppelen is echt het snelste middel. Anders kun je afgekoelde kamillethee gebruiken. Het helpt echt, mijn dochter heeft mij al eens aangestoken (het is heel besmettelijk!), en toen was koude thee echt fijn tegen het branderige gevoel.
woensdag 9 mei 2012 om 09:25
@ reglisse, nee ik ben kort na de geboorte gestopt met bv. Door alle stress en gedoe liep het niet..
Maar ik ga de tip van de kamille thee proberen, tot nu toe helpt gewoon lauw water niet echt.. vanmorgen zat 1 oogje helemaal dichtgeplakt. Haar wimpers zitten helemaal vast met prut. Ben wel even bezig geweest het schoon te krijgen.. maar met een kind dat tegenspartelt is dat niet handig.. Vind het zo zielig voor d'r!
Maar ik ga de tip van de kamille thee proberen, tot nu toe helpt gewoon lauw water niet echt.. vanmorgen zat 1 oogje helemaal dichtgeplakt. Haar wimpers zitten helemaal vast met prut. Ben wel even bezig geweest het schoon te krijgen.. maar met een kind dat tegenspartelt is dat niet handig.. Vind het zo zielig voor d'r!
woensdag 9 mei 2012 om 11:26
Mystic, ik vind je ook niet overdreven bezorgd, je gaat op advies van de assistente langs tenslotte. Met de adviezen van je ha vind ik overigens niets mis, het zal vast de toon van hem zijn waar je moeite mee hebt. Dan zou ik inderdaad ook bij een volgende keer een afspraak met een andere ha laten maken (er zaten er toch meer in de praktijk?).
Gekookt water: mijn ha zegt ook dat dat niet nodig is. Zelfs niet dat je voor elke schoonmaak veeg een nieuw watje hoeft te pakken.
Probeer het wel met redelijk warm water schoon te maken, dan weken de korstjes sneller los, dat scheelt veel geveeg. Verder hoef je niet alles weg te halen hoor, als ze haar ogen maar weer open krijgt. Mijn jongste heeft aan 1 oog nog de traanbuisjes dicht zitten en ik merk dat als ik meer schoonmaak, het oog geïrriteerder lijkt.
Allergie, zou heel goed kunnen, maar inderdaad, je kan pas op veel latere leeftijd testen. Mijn oudste is met 2 jaar getest, en dat was wat aan de vroege kant.
Maar als je nou vermoed dat het door de kat komt, waarom doe je die dan niet een tijdje weg? Of helemaal? Of zeg ik nou iets raars?
Overigens is het volgens mij niet mogelijk over een katten allergie heen te groeien, je kan er wel een lange periode minder last van hebben (aldus mijn ha).
Gekookt water: mijn ha zegt ook dat dat niet nodig is. Zelfs niet dat je voor elke schoonmaak veeg een nieuw watje hoeft te pakken.
Probeer het wel met redelijk warm water schoon te maken, dan weken de korstjes sneller los, dat scheelt veel geveeg. Verder hoef je niet alles weg te halen hoor, als ze haar ogen maar weer open krijgt. Mijn jongste heeft aan 1 oog nog de traanbuisjes dicht zitten en ik merk dat als ik meer schoonmaak, het oog geïrriteerder lijkt.
Allergie, zou heel goed kunnen, maar inderdaad, je kan pas op veel latere leeftijd testen. Mijn oudste is met 2 jaar getest, en dat was wat aan de vroege kant.
Maar als je nou vermoed dat het door de kat komt, waarom doe je die dan niet een tijdje weg? Of helemaal? Of zeg ik nou iets raars?
Overigens is het volgens mij niet mogelijk over een katten allergie heen te groeien, je kan er wel een lange periode minder last van hebben (aldus mijn ha).
woensdag 9 mei 2012 om 11:51
quote:Kabouter schreef op 09 mei 2012 @ 11:26:
Mystic, ik vind je ook niet overdreven bezorgd, je gaat op advies van de assistente langs tenslotte. Met de adviezen van je ha vind ik overigens niets mis, het zal vast de toon van hem zijn waar je moeite mee hebt. Dan zou ik inderdaad ook bij een volgende keer een afspraak met een andere ha laten maken (er zaten er toch meer in de praktijk?).
Ja er zijn inderdaad meer huisartsen, een stuk of 4 geloof ik, dus keuze genoeg haha!
Gekookt water: mijn ha zegt ook dat dat niet nodig is. Zelfs niet dat je voor elke schoonmaak veeg een nieuw watje hoeft te pakken.
Probeer het wel met redelijk warm water schoon te maken, dan weken de korstjes sneller los, dat scheelt veel geveeg. Verder hoef je niet alles weg te halen hoor, als ze haar ogen maar weer open krijgt. Mijn jongste heeft aan 1 oog nog de traanbuisjes dicht zitten en ik merk dat als ik meer schoonmaak, het oog geïrriteerder lijkt.
Vanochtend zat 1 oog helemaal dicht, haar wimpers zaten aan elkaar geplakt, echt zielig. Ben even bezig geweest, maar op een gegeven moment raakt het inderdaad nog meer geirriteerd, en mijn meisje ook! Maar ze kon weer zien, dus heb ik haar maar even met rust gelaten.
Allergie, zou heel goed kunnen, maar inderdaad, je kan pas op veel latere leeftijd testen. Mijn oudste is met 2 jaar getest, en dat was wat aan de vroege kant.
Maar als je nou vermoed dat het door de kat komt, waarom doe je die dan niet een tijdje weg? Of helemaal? Of zeg ik nou iets raars?
Nou, de ha zei dat als ze allergisch is voor katten, ze ook benauwd moet zijn, en een piepende ademhaling. Maar dat heeft ze allemaal niet. Een vriendin van me hoeft maar 5 minuten bij ons binnen te zijn en ze krijgt jeuk en rode vlekken.
Overigens is het volgens mij niet mogelijk over een katten allergie heen te groeien, je kan er wel een lange periode minder last van hebben (aldus mijn ha).
Mystic, ik vind je ook niet overdreven bezorgd, je gaat op advies van de assistente langs tenslotte. Met de adviezen van je ha vind ik overigens niets mis, het zal vast de toon van hem zijn waar je moeite mee hebt. Dan zou ik inderdaad ook bij een volgende keer een afspraak met een andere ha laten maken (er zaten er toch meer in de praktijk?).
Ja er zijn inderdaad meer huisartsen, een stuk of 4 geloof ik, dus keuze genoeg haha!
Gekookt water: mijn ha zegt ook dat dat niet nodig is. Zelfs niet dat je voor elke schoonmaak veeg een nieuw watje hoeft te pakken.
Probeer het wel met redelijk warm water schoon te maken, dan weken de korstjes sneller los, dat scheelt veel geveeg. Verder hoef je niet alles weg te halen hoor, als ze haar ogen maar weer open krijgt. Mijn jongste heeft aan 1 oog nog de traanbuisjes dicht zitten en ik merk dat als ik meer schoonmaak, het oog geïrriteerder lijkt.
Vanochtend zat 1 oog helemaal dicht, haar wimpers zaten aan elkaar geplakt, echt zielig. Ben even bezig geweest, maar op een gegeven moment raakt het inderdaad nog meer geirriteerd, en mijn meisje ook! Maar ze kon weer zien, dus heb ik haar maar even met rust gelaten.
Allergie, zou heel goed kunnen, maar inderdaad, je kan pas op veel latere leeftijd testen. Mijn oudste is met 2 jaar getest, en dat was wat aan de vroege kant.
Maar als je nou vermoed dat het door de kat komt, waarom doe je die dan niet een tijdje weg? Of helemaal? Of zeg ik nou iets raars?
Nou, de ha zei dat als ze allergisch is voor katten, ze ook benauwd moet zijn, en een piepende ademhaling. Maar dat heeft ze allemaal niet. Een vriendin van me hoeft maar 5 minuten bij ons binnen te zijn en ze krijgt jeuk en rode vlekken.
Overigens is het volgens mij niet mogelijk over een katten allergie heen te groeien, je kan er wel een lange periode minder last van hebben (aldus mijn ha).
woensdag 9 mei 2012 om 20:00
Hmm heb je niet eens druppels gehad voor haar oogjes? Mijn zoon had het ook met 15 maanden, maar kreeg gelijk druppels. Ik hoefde niet eens langs te komen. Alleen water hielp hier iig niet voldoende.
Ik vind je trouwens niet extreem bezorgd, alleen wat de ha zegt is ook wel waar. Kinderen zijn nou eenmaal vaak ziek en verkouden (of iig die van mij wel). Ik vind m wel erg bot. En als je intuitie toch zegt dat er meer speelt, zou ik hem eens vragen om een doorverwijzing.
Ik vind je trouwens niet extreem bezorgd, alleen wat de ha zegt is ook wel waar. Kinderen zijn nou eenmaal vaak ziek en verkouden (of iig die van mij wel). Ik vind m wel erg bot. En als je intuitie toch zegt dat er meer speelt, zou ik hem eens vragen om een doorverwijzing.
woensdag 9 mei 2012 om 20:12
Ik vind je best overbezorgd om de 1e dag met prutoogjes naar de huisarts te gaan. Een goede huisarts wacht een weekje met iets voorschrijven. Als het dan nog niet weg is dan kun je een zalfje proberen. Moedermelk werkt trouwens goed en gewoon water. Onzinnig om dat eerst te koken. Hier worden prutoogjes twee keer per dag schoongemaakt. Als ik dat vaker doe gaat de huid rond de oogjes irriteren.
Ook een overtrokken reactie van je huisarts trouwens.
Ook een overtrokken reactie van je huisarts trouwens.
anoniem_11875 wijzigde dit bericht op 09-05-2012 20:13
Reden: moedermelk staat er al zie ik. :-)
Reden: moedermelk staat er al zie ik. :-)
% gewijzigd
woensdag 9 mei 2012 om 20:16
Ze doen hier tegenwoordig ook niet meer meteen iets aan prutoogjes. Anderhalf jaar geleden kreeg ik nog een oogzalfje mee voor mijn dochter, de keer daarna moest ik het een paar dagen afwachten. Meestal gaat het ook wel redelijk snel over. Anderhalve week geleden had mijn dochter het ook weer (in combinatie met een flinke verkoudheid), dat is ook binnen een week gewoon vanzelf over gegaan. Ik ben er nu ook niet mee naar de huisarts geweest.
Dat afgekoeld gekookt water niet meer hoeft hoorde ik inderdaad ook. Gewoon kraanwater is prima.
Dat afgekoeld gekookt water niet meer hoeft hoorde ik inderdaad ook. Gewoon kraanwater is prima.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 9 mei 2012 om 20:17
De reactie van je huisarts toen je dochter nog maar vier weken was vind ik trouwens wel heel raar. Bij mij waren ze met zulke kleine baby's juist heel voorzichtig, toen mijn zoon rond dezelfde leeftijd verkouden was werd ik zelfs speciaal teruggebeld dat ze toch liever wilden dat ik eventjes langskwam.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 10 mei 2012 om 17:58
Hier ook dochter van 14mnd. Vorige week ook ontstoken ogen. Gelijk gebeld. En gezegd dat ik al twee dagen aan t poetsen was.. Heb toen ook zalf gekregen.
Je kan anders ook avonds naar de huisartsenpost gaan/bellen. Dat heb ik de eerste keer gedaan rond 8mnd.
Zonder zalfje gaan die oogjes echt niet vanzelf over hoor (mijn mening). Maar ik hoor ook vaker dat moeders er niks voor krijgen.. Zo geduldig ben ik dan weer niet!
En idd andere arts zoeken met zn rare opmerkingen!
Je kan anders ook avonds naar de huisartsenpost gaan/bellen. Dat heb ik de eerste keer gedaan rond 8mnd.
Zonder zalfje gaan die oogjes echt niet vanzelf over hoor (mijn mening). Maar ik hoor ook vaker dat moeders er niks voor krijgen.. Zo geduldig ben ik dan weer niet!
En idd andere arts zoeken met zn rare opmerkingen!