Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
@ holadio laat dat slijm maar snel verdwijnen

@ brendah veel plezier met auto's kijken weet je al wat je wilt ?

merk en type

@ bollie zit helemaal aan het beginvan het traject morgen telefonsiche inake. Welke operatie denk de gbp maagband zie ik zelf niet zitten. Maar laat het aan het ziekenhuis over waar ik het beste mee weg kom.

@ origineel yippieeeeee

aftellen maar
Hoe lang heeft jou traject uiteindelijk geduurt?

origineel
Origineel

Jipppieee!!! Je gaat snel. 30 mei was niet haalbaar? Dat zei je eerst. 2 juli is t ook zo.

Dita1979

Hebben mooie stilo gezien. Moet wel ruimte inzitten man heeft lange benen.
Dita1979

Succes voor morgen! Hoe laat is t dat je gebeld wordt?
Half 10 dus nog lekker wat aan mijn dag verder :-)

stilo mooie wagen hoor.

Wij hebben een avensis station super blij mee.

Ben zelf 182 ruimte zat
Origineel: eindelijk dan toch!!! Van harte! En ook al best snel. Geweldig, dat je nu dan toch eindelijk erkenning hebt voor je problemen. Zeg maar dahaaag rugpijn!

Mooie auto: een Stilo!

Ik voel me ietsje beter vandaag, helaas nog niet helemaal super. Maar ja, ik doe lekker kalm an, dan ben ik morgen wel weer opgeknapt!

Majesteit: gefeliciteerd met je liefste! Heb een fijne dag!!!

Bollie: wat was het oordeel van de dokter? Wat is het naar, dat je kiest voor een mb, omdat je een gbp te ingrijpend vindt, en dan zoveel ellende mee moet maken met je band!

Bij de dochter van een kennis, is nu al voor de 3e keer iets losgeschoten (in 7 jaar) en ze moet dus nu ook weer voor de 4e keer onder het mes, om eea te herstellen...

Ik ga lekker onderuit, lees jullie later vandaag weer!
Nee, 30 mei was al volgeboekt, helaas..... Maar goed, nu kan ik er nog even naartoe leven zullen we maar zeggen.

Stilo, mooie auto. Wij hebben een focus.

Holadio, jammer dat we elkaar hebben gemist. Ik zat denk ik net even op de wc, want ik was er al om 9.15 uur. Zul je net zien

Wel balen van dat slijm. Hopelijk is dat snel over!
Tjee Bollie.. ik zit net rustig je verhaal te lezen.. Wat een verschrikkelijk ervaring(en). En dan ook nog je baan kwijt. Hopelijk komt het allemaal snel goed!

Majesteit.. Weer terug in het koude kikkerlandje. Fijn dat de vakantie zo goed is bevallen en gefeliciteerd met manlief!

Origineel.. Misschien is die datum zo ook beter, want het is nu in een stroomversnelling gegaan en zo kun je rustig de OK ingaan. Wat fijn dat ze je nu gaan helpen! Toch een goede tip geweest van mij haha Heb je meteen in het ziekenhuis een afspraak gemaakt voor de POS?

Maaike.. Hopelijk ondertussen al weer fit.. Balen zeg dat t zo opeens opspeelde! Maar je hebt een lieve collega

Brenda.. Van auto's geen verstand.. Heb gegoogled maar zie verschillende types, die 3 deurs nieuwe versie ziet er wel stoer uit. Leuke auto voor mij! haha (wij hebben nog een goeie)

Leo.. Hoe gaat ie met jou??

Dita.. Succes morgen! Lijkt me raar, een telefonisch intake gesprek.. Praat toch liever tegen een gezicht aan.. Ik ga duimen!

Kickstart.. Veel beterschap nog! Hopelijk ben je snel weer fitter en zie je minder bleek.

Als ik mensen ben vergeten, das niet bewust. Het is een grote groep geworden dus moet nog een beetje wennen haha! *knuffel*
@ Holadio

Dit is een intake om mensen eruit te filteren die niet in aanmerking komen.

Vragen naar lengte gewicht afval pogingen het hoe en waarom zeg maar,

Daarna krijg je volgens mij 2 of 3 afspraken opgestuurd

intake gesprek chirurgie

internist

verplichte bij eenkomst

ik hou jullie op de hoogte
Dita1979

Ga ik morgen heel hard voor je duimen om half 10!!

Heb je alles op papier staan zodat je niets vergeet?

Origineel

Jammer van 30 mei maar nu wel wat meer voorbereiding. Was morgen anders over 3 weken.

Holadio

Wordt niet een splinternieuwe hoor maar 1 uit 2003

Deze hebben we zien staan

http://autokringloop.nl/occassions/
Her er gisteren een mailtje aan gewaagd. Niet geschoten is altijd mis toch

Kreeg het volgende antwoord terug:

Je zult in principe worden mee genomen in de planning voor week 23.

We zullen je binnenkort bellen om het definitief af te spreken.

En ben met deze richtlijn blij Al staat het nog niet definitief en kan het nog later worden.
Fijn om alvast een idee te hebben wat betreft datum

Bedankt voor de tip om dingen op papier te zetten nog niet aan gedacht.

ik ga richting dansen toe

groetjes

en fijne avond
Brenda, gelukkig ben je nog voor mij. Dat is je gegund Ik vond 30 mei ook te snel.

Dita, dingen op papier zetten moet je echt doen. Ik was vanochtend ook blij dat ik het gedaan had. Want tjonge, was toch wel heftig zenuwachtig. er hangt zoveel vanaf!

Gek hoor, ik leefde er zo naartoe. En dan sta je bij de anestesie om een afspraak te maken en opeens een steen in mijn maag. Oeps, ik ga zomaar geopereerd worden...... Ik ben blij dat ik nog even wentijd heb. ik moet half juni naar de anesthesie. Ben benieuwd wat voor mallemolen ik daar doormoet. Ik heb astma, heb een bloedtransfusie gehad bij mijn bevalling, en nog zo wat dingen. Gaan ze vast allemaal testen. Tja, ik trek er maar de hele middag voor uit.

Holadio, ik lees in de gids van het ziekenhuis helemaal niets over internet. Ze hebben daar toch wel WIFI? Anders moet ik nog een prepaid kaart kopen voor mijn laptop.
Brenda.. Auto ziet er goed uit joh!! alleen wel veel km's, hoop niet dat dat in je nadelen gaat werken.

Origineel.. Ik heb internet op mn telefoon (abbo) dus ik heb werkelijk geen idee. Heb daar ook niemand gezien met een laptop want je bent er veelste vermoeid voor. Ik heb niet eens een boekje gelezen of wat dan ook. Scheelt wel dat vriendlief er vaak was (kwartiertje rijden). Maar bezoek is ook echt veelste vermoeiend. Het is maar net hoe je je voelt.. In mijn situatie had ik genoeg om handen met mezelf haha! Je zou het na kunnen vragen bij t zkh. Ik ben super blij voor je!
Zeker als je moet wachten op je operatie lijkt me internet wel fijn. En bezoek krijg ik niet, lijkt me echt veel te vermoeiend. Ach, dan rommel ik wel aan op mijn telefoon inderdaad. Kan ook Ik ben echt een gamert.....
Nou wachten op je operatie.. Dat gaat werkelijk echt zo snel! Want als degene voor jou eerder klaar is dan word je meteen aangekleed en weggebracht. En dat is vaak het geval. Komt goed, een paar uurtjes zonder gamen overleef jij wel (denk ik?? Ik game echt werkelijk nooit)

Fijne avond iedereen
Holadio

Lekker gegeten lees ik

Het zijn aardig wat kilometers maar de auto is zeer goed onderhouden en alle boekjes zitten erbij met de onderhoudsbeurten. We weten nog niet of deze het wordt maar vind hem wel mooi Nog een testritje maken.

Origineel

Gun het iedereen die graag wil een operatie en bij de 1 gaat het snel en bij de andere niet. Wachten is dan best lastig

Waren net op een feestje van SC Heerenveen en daar kwam ik ook een oud-collega tegen uit 2008 en die zei wat ben je afgevallen, haha dat doet een mens goed maar inmiddels zit er wel weer wat bij

Hier heb ik ook internet op mijn foon (abbo) en zie wel wat het me gaat brengen. Denk ook dat ik te moe ben. Als ik vergelijk met MB operatie.
Werd vanmorgen wakker met het idee: volgend jaar om deze tijd loop ik gewoon fit de trap af en trek ik na het douchen gewoon de kleren aan die ik leuk vind in plaats van die passen. Heerlijk

Veel plezier met je testritje Brenda.

Oke, ik snap het al. Telefonisch internet it is... Ik heb onbeperkt internet inderdaad, maar ben verwend met mijn iPad en laptop 3 daagjes zonder moet eigenlijk wel kunnen. Afkicken maar!
Heerlijk idee is dat!!!

Testritje doen we binnen nu en 2 weken
ZO pffffjiiueeewww

haha daar zat ik net met mijn lijst (brendah) hihi

was met 3 minuten klaar.

Ik krijg nu een brief voor de nurse practer ofzoiets ( hoe ik het schrijf geen idee)

en 1 voor de internist .

Dus de 2 afspraken staan er in.
Hup Dita hup Iedere keer weer een stapje verder. Klinkt wel ingewikkelder dan bij mijn
Jeej Dita.. Weer een stapje verder!

Brenda.. Complimentjes krijgen is altijd leuk! Geniet er maar lekker van! En voordat je het weet.. Ben je al geopereerd! :-D
goeiesmorreges, brenda en origineel gefeliciteerd, eindelijk voor jullie alletwee een datum, de een vast en de ander bijna dan !!

wat hebben jullie gisteren weer veel geschreven, mensenlief wat moeilijk om er weer in te komen.....

bollie, ik snap je gevoel wel over een gbp, maar dan heb je iig niet iets in je lijf wat kan verschuiven en/of afstoten. Dat speelde bij mij wel een rol, omdat ik eens een soort persweeen heb gehad bij een spiraaltje. dat heeft er maar een dag of 3 ingezeten.

Gisteren een zeer geslaagde dag gehad, helaas had lief wel de taart laten vallen, (waar hij niet de humor van inzag, en dan moet ik al twee keer zo hard lachen!) en je zou eens moeten zien hoe dat er dan uitziet !!! heb je meteen geen zin meer. ik snoep nu maar steeds een paar van die verse aardbeien eruit en de rest kan weg, natuurlijk moest hij nieuwe taart gaan kopen. Heeft hij wel de oudjes opgehaald, heel lief. die konden 'savonds weer met mijn broer mee terug.

de rijsttafel was zeer geslaagd, maar natuurlijk weer veel te veel, dus pa heeft lekker een paar porties mee om in te vriezen. hij kan er zo lekker van zitten te smullen en maakt het toch niet zelf. kan ik zo van genieten !!

verder nog telefoon gehad van de HA omdat nu alle bloeduitslagen binnen zijn. had ik ook een lichte vit D tekort, een teveel aan natrium en tekort aan kalium. niet echt om van in paniek te raken, maar genoeg om de komende maanden wat aan te doen. Omdat ik de FFM vitamines gebruik hoef ik nog geen extra vitD te slikken, wel zoveel mogelijk naar buiten, en voor het zout natriumarm zout kopen in de biologische winkel, en ik gebruik al zo weinig. Zei dochterlief dat ik ook maar eens goed moest gaan letten op het genoeg drinken, en eerlijk gezegd haal ik die anderhalve liter per dag niet altijd. dus die dingen eerst aanpassen en over 3 maanden weer prikken. Dus bij deze voor jullie allemaal de tip om toch wel zoveel mogelijk te drinken....schijnt dat kalium toch wel belangrijk te zijn . en hoor ik van dochter dat er mees gbp-ers zijn die daar problemen mee hebben en dat moeten we niet willen zei ze. dus ik zet zo maar 2 flesjes water klaar, en dan nog zo her en der wat tussendoor drinken. pffff hik er nu al tegenaan. hoe zit dat bij jullie met de bloedcontroles? ben jij ook al geweest maaike? want jij bent ook al een jaar verder.

zo, is het nu tijd om hier wat puin te ruimen na gisteren...hebben de kids wel afgewassen, maar sommige dingen niet opgeruimd en andere dingen "verstopt" in de kast. dus alles mag zo weer op zijn eigen plekje hihi.

fijne dag allemaal !!! en leo, hoe gaat het bij jou?
Dita

Stapje verder en snel ook Nu de internist en nurse practicioner. Wanneer?

Majesteit

Zit ook te gniffelen bij taart verhaal

Wel wat tekorten maar niet heel erg.

Heb nog geen datum. Hoor net van een collega dat een vriendin van haar gebeld is voor 4 juni dus ze zijn aan t plannen voor die week.

Hier jaarlijks controle bloed
@ origineel het is niet echt ingewikkeld hoor haha

X verwijsbrief huisarts

X telefonische intake

intake gesprek chirurgie -brief

internist -brief

informatie bijeenkomst

chirurg/wachtlijst dr. Klaassen

anesthesist & bijeenkomst diëtiek

Als ik de internist heb gehad dan ben ik al over de helft van de afspraken haha dat klinkt leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven