Hoe heten deze beertjes?
woensdag 9 mei 2012 om 12:01
Er staat in de advertentie cherished beertjes, maar na uitgebreid googlen zie ik dat dat niet klopt. Cherished beertjes zijn beeldjes en deze beertjes waren om mee te spelen (beweegbare armpjes en beentjes).
http://verzamelen.marktpl ... beren-familie-konijn.html
Weet iemand hier hoe die beertjes (jaren 80) ook al weer heten?
Alvast bedankt.
http://verzamelen.marktpl ... beren-familie-konijn.html
Weet iemand hier hoe die beertjes (jaren 80) ook al weer heten?
Alvast bedankt.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
woensdag 9 mei 2012 om 13:40
quote:domesticgoddess schreef op 09 mei 2012 @ 13:07:
Ik heb een keer in een nostalgische bui een hele berg Fabuland van MP gehaald, maar mijn dochter vind er niks aan... Ik zal het over een paar jaar nog eens op mijn zoontje uitproberen
Ohh echt niet?? Mag ik anders niet eens komen spelen?
ik vind ze zó leuk, had ze als kind niet (niet dat ik iets tekort kwam hoor).
Ik heb een keer in een nostalgische bui een hele berg Fabuland van MP gehaald, maar mijn dochter vind er niks aan... Ik zal het over een paar jaar nog eens op mijn zoontje uitproberen
Ohh echt niet?? Mag ik anders niet eens komen spelen?
ik vind ze zó leuk, had ze als kind niet (niet dat ik iets tekort kwam hoor).
woensdag 9 mei 2012 om 13:47
Ik heb een koffertje vol met Fabuland boven staan staat te wachten tot mijn dochter er oud genoeg voor is. Ik vond het geweldig! Liesje Lam en Tilly enzo, jammer dat het uit productie is gegaan. Tegenwoordig heb je voor meisjes van die roze en paarse lego enzo. Vind fabuland dan toch leuker eruit zien.
woensdag 9 mei 2012 om 15:07
quote:domesticgoddess schreef op 09 mei 2012 @ 14:58:
Gezellig, lotteke!!
Fijn kom ik eens als onze kinderen druk zijn met iets anders
Wij zijn hier druk aan de (het?) Duplo, gewone, maar ook die van Disney (Pooh en de prinsessen). Ik ben zelf geen fan van de Disney Pooh, maar het is dan ook niet voor mij , en de Duplovariant is wel erg schattig, moet ik toegeven. Dochter speelt er graag mee! de prinsessen zijn ook leuk, maar 't is allemaal wel erg roze..
Gezellig, lotteke!!
Fijn kom ik eens als onze kinderen druk zijn met iets anders
Wij zijn hier druk aan de (het?) Duplo, gewone, maar ook die van Disney (Pooh en de prinsessen). Ik ben zelf geen fan van de Disney Pooh, maar het is dan ook niet voor mij , en de Duplovariant is wel erg schattig, moet ik toegeven. Dochter speelt er graag mee! de prinsessen zijn ook leuk, maar 't is allemaal wel erg roze..
woensdag 9 mei 2012 om 18:22
woensdag 9 mei 2012 om 21:14
quote:aimee86 schreef op 09 mei 2012 @ 18:22:
Je had vroeger ook 'meisjes' Lego, dan kon je boerderijen maken en met paarden en zo. Ik weet alleen niet meer hoe het heet, ik dacht iets van fantasia Lego oid, maar ik kan het verkeerd hebben.... Weet iemand wat ik bedoel?
Gevonden! Meisjes LegoIk vond het echt zo stom toen er meisjeslego kwam, ik had echt iets van: "Oke, dus dat ik met gewone lego speelde...dat was dus niet voor meisjes?"
Je had vroeger ook 'meisjes' Lego, dan kon je boerderijen maken en met paarden en zo. Ik weet alleen niet meer hoe het heet, ik dacht iets van fantasia Lego oid, maar ik kan het verkeerd hebben.... Weet iemand wat ik bedoel?
Gevonden! Meisjes LegoIk vond het echt zo stom toen er meisjeslego kwam, ik had echt iets van: "Oke, dus dat ik met gewone lego speelde...dat was dus niet voor meisjes?"
woensdag 9 mei 2012 om 23:23
donderdag 10 mei 2012 om 10:27
Ergeren jullie er ook zo aan dat speelgoed zo extreem gegenderd lijkt? Bedoel bijv. die meisjeslego en al dat roze speelgoed. Nog voordat kinderen een keuze hebben gemaakt in welk soort speelgoed ze zelf het leukst vinden of van welke kleur ze houden, hebben jongens en meisjes in de eerste vier/vijf jaar van hun leven waarschijnlijk al een verschillend aanbod gekregen.
vrijdag 11 mei 2012 om 11:08
Ik vind dat ook onzinnig, NYC. Maar wat ik ook suf vond, was dat onze dochter voor haar tweede verjaardag een keukentje kreeg, en ik van alle kanten moest horen dat dat seksistisch was. Iedereen ging er maar vanuit dat ze dat niet had gekregen als ze een jongetje was geweest... (Inmiddels hebben we overigens een zoon die heel gelukkig is met het speelkeukentje dat we nog steeds hebben staan.)
vrijdag 11 mei 2012 om 12:03
Ja domsticgoddess, dan heb je weer het andere uiterste. Eigenlijk kan ál het speelgoed voor zowel jongens als meisjes. En vind ik ook alle kleuren bij zowel jongens als meisjes passen. Maar de speelgoed- en kledingindustrie hebben wel héél sterk bepaald dat je met "roze" wel héél sterk een meisjesidentiteit benadrukt. Bovendien gaat het vaak "en-en": het is en een pop, en het heeft roze kleren. Barbie met een roze huis, roze auto etc. Dat zie je toch vaker gegeven worden aan meisjes dan aan jongens.
Terwijl ik dénk dat als alleen al wat variatie in de kleur werd aangebracht, er minder strikt gedacht werd in of het voor speelgoed meer voor jongens of voor meisjes is. In het NRC Handelsblad stond er een paar weken terug een leuk artikel over. Roze jurkjes waren tot ver in de jaren tachtig geassocieerd met Aagje (van Pluk van de Petteflet) en jongens en meisjes hadden ongeveer hetzelfde aan qua kleur; rood, oranje, bruin, donkerblauw, groen etc. En vaker dezelfde kapsels. Maar goed dit wordt een heel andere discussie.
Terwijl ik dénk dat als alleen al wat variatie in de kleur werd aangebracht, er minder strikt gedacht werd in of het voor speelgoed meer voor jongens of voor meisjes is. In het NRC Handelsblad stond er een paar weken terug een leuk artikel over. Roze jurkjes waren tot ver in de jaren tachtig geassocieerd met Aagje (van Pluk van de Petteflet) en jongens en meisjes hadden ongeveer hetzelfde aan qua kleur; rood, oranje, bruin, donkerblauw, groen etc. En vaker dezelfde kapsels. Maar goed dit wordt een heel andere discussie.
vrijdag 11 mei 2012 om 15:53
Mijn neefje heeft ook een keukentje. En hij is er maar wat trots op! Hij wil voor iedereen wat lekkers maken en voor iedereen thee zetten, die hij dan ook naar je toe brengt. Super schattig!
Ik wilde nooit met poppen spelen, dat vond ik stom, net als barbies. De barbieauto's daaraantegen.... Die vond ik geweldig!
Maar dit is wel errug offtopic inderdaad
Ik wilde nooit met poppen spelen, dat vond ik stom, net als barbies. De barbieauto's daaraantegen.... Die vond ik geweldig!
Maar dit is wel errug offtopic inderdaad