dolgedraaide schroef....tips?

09-05-2012 18:10 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik baal! Ik heb net de cilinders van alle deursloten vervangen. Nou ja, alle.... van de voordeur lukt het niet. De schroef waarmee de oude cilinder vastzit, is dolgedraaid. De vorige eigenaar vond vooral zichzelf een handige klusser, ik kom helaas steeds meer suffe dingen tegen. Nu dit weer, nu heb ik dus gelijksluitende cilinders, op de voordeur na. Iemand een gouden tip hoe ik de dolgedraaide schroef eruit krijg??
Uitboren?
Uitboren en dan met een linkse tap eruit draaien
Dat lees ik wel meer, ben aan t googelen geweest maar mobiel is dat niet zo handig.

Maar hoe doe ik dat precies dan? Grof geweld?
Gewoon in het midden van de schroef een gaatje boren. Bij de doehetzelfzaak (of modelbouwzaak) haal je een linkse tap. Die zet je dan in het geboorde gat en dan kun je hem uitdraaien.
Dank, ik ga een poging wagen!
Telsell heeft hiervoor de Grabit. Ik heb hem niet aangeschaft, dus weet niet uit eigen ervaring of het werkt...

http://www.telsell.com/nl ... LDb8OfV868CFYWFDgodmnm9VA
quote:kwatta-katta schreef op 09 mei 2012 @ 18:17:

Gewoon in het midden van de schroef een gaatje boren. Bij de doehetzelfzaak (of modelbouwzaak) haal je een linkse tap. Die zet je dan in het geboorde gat en dan kun je hem uitdraaien.Dikke kans dat-ie ook de andere kant op meedraait.
Slijptol als hij nog uitsteekt. Dicht plamuren en laten zitten.

Het verdiend geen schoonheidsprijs, maar soms moet je wel.
Liebling, hij moet er echt uit, het is de schroef van het voordeurcilinderslot....

Moet morgen proberen uitboren, dochter lag al vroeg op bed. Als het me lukt horen jullie het
Neehee... probeer nou die Grabit van Telsell... Dan kun je mij daarna vertellen of het werkt!
http://www.cobuswindsurfworld.com/cobus ... s/269.html
it's a big club and you ain't in it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven