Geld & Recht alle pijlers

wie is er miljonair?

09-05-2012 20:23 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij af of er hier mensen op het forum zitten die miljonair zijn of gewoon echt veel geld hebben en daar bedoel ik mee een inkomen van ongeveer 500.000 per jaar.
quote:beautifullocean schreef op 10 mei 2012 @ 14:09:

Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikkeeeee.... Nee hoor, ik geef denk ik meer dan de helft van mijn inkomen weg. Maar dan wel aan 'doelen' aan wie ik WIL geven. En is in dit geval geen 'geregistreerd' doel maar mijn familie die redelijk in armoe leeft. Dus ik denk dat dat 'ikke ikke ikke' best meevalt beautiful ocean.
quote:elninjoo schreef op 10 mei 2012 @ 13:52:

[...]

Wat vervelend voor je! Is het wel iets van voorbijgaande aard, waardoor je toch nog wel goede vooruitzichten hebt? Zelf heb ik net ook een geplande reis geannuleerd wegens gezondheidsredenen, maar dit is gelukkig wel iets tijdelijks, alleen niet tijdelijk genoeg... Ben alleen wel bang dat de financieen i deze crisistijd slechter zullen worden waardoor het gemak waarmee ik voorheen reisde toch ook minder zal worden in de toekomst. Heb gelukkig vol overgave de dag geplukt in de goede tijden dus wel 'n hoop prachtige reisherinneringen en gelukkig nooit dingen waar ik m'n zinnen op had gezet uitgesteld tot later.

Ik heb goede hoop dat het een keer over gaat, maar zeker weten doe ik dat nog niet. Als mijn laatste operatie geslaagd is, dan zou ik begin volgend jaar meer zekerheid moeten hebben.

En inderdaad, wij hebben ook veel gereisd en de dag geplukt. Gelukkig maar, want wie weet zit het er niet meer in.

Jij ook beterschap!
quote:elninjoo schreef op 10 mei 2012 @ 13:47:

[...]

Dat vind ik wel asociaal, da's pure chantage! Want als je het niet doet wordt je misschien wel ontslagen? Kun je dan niet als excuus geven dat je 'n arm familielid steunt of 'n project naar keuze om of the hook te zijn? Zou er m'n baan niet om willen verliezen, maar gedwongen worden je eigen verdiende geld weer terug te geven, het zou m'n motivatie en eventueel hart voor de zaak toch wel flink doen afnemen.Ik ben het in de basis wel met je eens, maar het is natuurlijk ook 's lands wijs, 's lands eer. Best kans dat het in dat land gewoon een heel gebruikelijke procedure is om zo met dergelijke zaken om te gaan.
quote:beautifullocean schreef op 10 mei 2012 @ 14:09:

Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikkeeeee....

Ook ik val over deze opmerking. Wat ik wel of niet, direct of indirect, aan goede doelen schenk, dat lijkt mij vooral mijn zaak en zeker niet die van mijn werkgever. Gelukkig denken we daar in Nederland allemaal zo over.

En het ikke ikke ikke-verhaal gaat m.i. in NL sowieso niet op. Als je ziet wat we met zijn allen aan belasting afdragen om onze collectieve welvaart hoog te houden (en tevens om de kas voor onze nationale ontwikkelingshulp te spekken), dan kan er sowieso geen sprake van zijn dat mensen alleen voor zichzelf werken. En daarnaast doen velen dan ook nog individueel wat met "goede doelen", in tijd of geld of spullen of op welke andere wijze dan ook.
Maar ik geloof dat het te maken heeft dat dat bedrijf van een aantal goede doelen de geldstromen beheerde en juist dat er gegeven moest worden aan DIE doelen. Zodat het bedrijf waar je werkt er vooral 'beter' van wordt en dat het helemaal niet gaat om de goede doelen an sich
quote:djdana86 schreef op 09 mei 2012 @ 23:47:

@Waterlily: Om bovengenoemde redenen Als je rijk bent, ben je verwend, verwaand en asociaal. Als je rijke ouders hebt ben je helemaal de klos want dan kan je helemaal niets zelf. Kan je goed balletdansen dan heeft pappie vast dure schoentjes voor je gekocht of je krijgt priveles.Het klop wel dat deze mening vaak verkondigt wordt, maar dit zijn net zo goed vooroordelen naar de niet-rijke mensen toe
Dagobert Duck.........
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
quote:missdory schreef op 09 mei 2012 @ 20:26:

Ik hoop morgen (ik heb een lot van de staatsloterij gekocht)Ik hooop het ook!
quote:himalaya schreef op 09 mei 2012 @ 21:00:

Kan me voorstellen dat je helemaal niet zit te wachten om te melden dat je miljonair bent. Want ik denk dat je er wel degelijk op aan wordt gekeken (ik zou bijvoorbeeld niet meer mee kunnen schrijven in het Vrekkentopic bijvoorbeeld )Wel als je door 't vrekken miljonair geworden bent straks!
quote:Bagheera schreef op 09 mei 2012 @ 22:03:

Ik ken maar 1 miljonair echt. En dat is een echte vrek .Oh, kijk, Hima!
Waar gebeurd verhaal:

En dan ben je miljonair en wordt je vrouw ziek; ongeneeslijk ziek.

Hij is met haar de hele wereld afgereisd, langs de allerbeste dokters. Hij had al zijn geld verdomd graag willen inruilen voor haar gezondheid. Maar dat ging helaas niet. Nu is hij een hele rijke, maar zeer verdrietige weduwnaar ...
quote:Quinty schreef op 10 mei 2012 @ 22:20:

Waar gebeurd verhaal:

En dan ben je miljonair en wordt je vrouw ziek; ongeneeslijk ziek.

Hij is met haar de hele wereld afgereisd, langs de allerbeste dokters. Hij had al zijn geld verdomd graag willen inruilen voor haar gezondheid. Maar dat ging helaas niet. Nu is hij een hele rijke, maar zeer verdrietige weduwnaar ...En anders was ie 'n hele arme zeer verdrietige weduwnaar geweest... Hoe je het ook wendt of keert, met geld blijft altijd beter hoe kut je persoonlijke situatie verder ook is. Nu heeft ie in elk geval wel 't gevoel er alles aan gedaan te hebben, terwijl jan modaal zich in zijn verdriet zit af te vragen of hij z'n vrouw misschien had kunnen redden als ie het geld had gehad voor de beste artsen.
Ik in mijn dromennnnn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven